Via Fundadesk kan een makelaar eigenlijk alle background info zien over de eigen woning die hij te koop heeft.
TIARA is een systeem waarin de gehele geschiedenis van alle Nederlandse woningen in staan vermeldt die ooit in de verkoop zijn genomen/ zijn verkocht/ te koop staan bij NVM Makelaars vanaf de begin jaren '80 dacht ik (kan het fout hebben). Zie het als de google/wikipedia voor woningen.
huis kopen via executieverkoop
-
Marco R.
- peter12
Re: huis kopen via executieverkoop
Wij werken met Goes & Roos, niet heel enthousiast over. Echt gericht op woningmakelaardij, als bedrijfsmakelaar werkt het maar matig.Marco R. schreef:peter12 schreef:Tiara draait achter funda, Realworks is 1 van de vele software pakketten die je daarvoor kunt gebruiken. Uiteraard kan een makelaar een redelijke prijs bepalen, anders zouden we ons werk wel heel slecht doenDennis Cavallino schreef:Koop vooral een huis wat je LEUK vindt voor langere tijd, niet wat je goedkoop kunt scoren.
Een makelaar die bij de NVM is aangesloten kan voor je op Realworks kijken (programma wat draait achter Funda). Zo heb ik ook gekeken in de buurt alvorens we een realistische prijs voor ons huis konden bepalen als koper. Daar zijn we natuurlijk onder uitgekomen, maar daar is de tijd ook naar.
Ik was meer onder de indruk van Goes & Roos
Wel een handig systeem iig!
-
Marco R.
Re: huis kopen via executieverkoop
Hmm, ik heb er alleen ervaring mee qua woningmakelaardij. Ik vond het prima. Qua bedrijfsmatig heb ik er geen ervaring mee