huis kopen via executieverkoop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marco R.

Re: huis kopen via executieverkoop

Bericht door Marco R. » 05 aug 2009, 21:12

Via Fundadesk kan een makelaar eigenlijk alle background info zien over de eigen woning die hij te koop heeft.
TIARA is een systeem waarin de gehele geschiedenis van alle Nederlandse woningen in staan vermeldt die ooit in de verkoop zijn genomen/ zijn verkocht/ te koop staan bij NVM Makelaars vanaf de begin jaren '80 dacht ik (kan het fout hebben). Zie het als de google/wikipedia voor woningen.

peter12

Bericht door peter12 » 05 aug 2009, 21:29

Marco R. schreef:
peter12 schreef:
Dennis Cavallino schreef:Koop vooral een huis wat je LEUK vindt voor langere tijd, niet wat je goedkoop kunt scoren.

Een makelaar die bij de NVM is aangesloten kan voor je op Realworks kijken (programma wat draait achter Funda). Zo heb ik ook gekeken in de buurt alvorens we een realistische prijs voor ons huis konden bepalen als koper. Daar zijn we natuurlijk onder uitgekomen, maar daar is de tijd ook naar.
Tiara draait achter funda, Realworks is 1 van de vele software pakketten die je daarvoor kunt gebruiken. Uiteraard kan een makelaar een redelijke prijs bepalen, anders zouden we ons werk wel heel slecht doen ;)

Ik was meer onder de indruk van Goes & Roos :)

Wel een handig systeem iig!
Wij werken met Goes & Roos, niet heel enthousiast over. Echt gericht op woningmakelaardij, als bedrijfsmakelaar werkt het maar matig.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 09 aug 2009, 22:15

Hmm, ik heb er alleen ervaring mee qua woningmakelaardij. Ik vond het prima. Qua bedrijfsmatig heb ik er geen ervaring mee :)

Plaats reactie