Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
- Tim R
Re: Tim´s RWD R1 Mini
@ Kasteel: Wie loopt me altijd te bitchen dat een sper zo'n pré is (niet onterecht trouwens)!? :banaan:
- Tim R
- 4 pods remmerij binnen:

De klauwen worden nog wel een ander kleurtje...
-Inmiddels het achtersubframe verwijderd en het grootste deel van de bodem achter de b-stijl vakkundig met de slijptol weggehaald. A.s. zaterdag gaan we een geschikt subframe zoeken dat we kunnen gebruiken als basis achterin (o.a. ophanging wielen + remmen en stevige basis voor de motor). Al met al zit er al best wat schot in.

Bodem er uit. Waarschijnlijk moet er nog iets meer uit, we'll see.

Meer updates a.s. zaterdag.
De klauwen worden nog wel een ander kleurtje...
-Inmiddels het achtersubframe verwijderd en het grootste deel van de bodem achter de b-stijl vakkundig met de slijptol weggehaald. A.s. zaterdag gaan we een geschikt subframe zoeken dat we kunnen gebruiken als basis achterin (o.a. ophanging wielen + remmen en stevige basis voor de motor). Al met al zit er al best wat schot in.
Bodem er uit. Waarschijnlijk moet er nog iets meer uit, we'll see.
Meer updates a.s. zaterdag.
Laatst gewijzigd door Tim R op 06 jul 2009, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Ik blijf dit volgen! Wat een gaaf project! 

- Tim R
Re: RWD R1 Mini
We zijn ondertussen aan het stoeien met oplossingen voor de achterwielophanging en het frame voor de motor. We willen zoveel mogelijk van de eigenschappen van de Mini behouden, maar deze wel een wat moderne ´feel´ geven. Daardoor wordt de achterwielophanging van een modernere auto en de remmen ook. Layout blijft wel vrijwel hetzelfde.
Voorwielophanging wordt standaard mini, alleen met verstelbare armen voor o.a. camber aanpassingen. Daarbij worden voor de eerder genoemde 4 pods remmen gemonteerd voor plenty stopping power.
Voorwielophanging wordt standaard mini, alleen met verstelbare armen voor o.a. camber aanpassingen. Daarbij worden voor de eerder genoemde 4 pods remmen gemonteerd voor plenty stopping power.
-
Vet project jongen, had niet verwacht dat je al zo relatief ver zou zijn!
Benieuwd hoe je het subframe aan de achterkant gaat bouwen, en nog meer naar de fun to drive (om toch maar even in de terminology van het forum te blijven)!
Grtz!!
Benieuwd hoe je het subframe aan de achterkant gaat bouwen, en nog meer naar de fun to drive (om toch maar even in de terminology van het forum te blijven)!
Grtz!!
- Tim R
Nou ver... Schiet mij allemaal nog wat weinig op - gaat heel veel denkwerk in zitten om goede balans tussen kosten en performance te krijgen. Ondanks dat dergelijke projecten in Engeland al vaker gedaan zijn, gebruiken deze vrijwel allemaal de pro-motive of z-cars conversies. Peperduur, wil je dat een beetje goed doen dan heb je het over een totaal van €15.000 plus. Wij willen het toch voor minder doen. Dat betekend wel dat je alles zelf moet bedenken en uitwerken - eigenlijk is dat veel leuker, maar makkelijk niet. Doel is in ieder geval nog steeds maart 2010, moeten we wel opschieten! :banaan:
- Robert Campbell
En, al een beslissing genomen over de achterwielophanging? Copy van z-cars, zelf wat maken of een voor-subframe achterin?
Trouwens, je moet al redelijk ballen hebben wil je dit allemaal vanaf scratch maken, ik doe het dan nog op de makkelijke manier..
Misschien moeten we toch eens samenkomen en er een 4WD van maken (ook effe kijken waar je de tank kwijt kan dan!)
Rob
Trouwens, je moet al redelijk ballen hebben wil je dit allemaal vanaf scratch maken, ik doe het dan nog op de makkelijke manier..
Misschien moeten we toch eens samenkomen en er een 4WD van maken (ook effe kijken waar je de tank kwijt kan dan!)
Rob
- Tim R
De auto wordt mat zwart met een oranje rolkooi en oranje 13"x6j Alpina E21 wielen. De slicks, achter 215 breed, zitten ook al om de wielen.

Ook ondertussen een fatsoenlijk stuurtje kunnen vinden.

Het subframe achter wordt een Mini front subframe icm met schijfremmen en mini aandrijfassen. Inmiddels alles behalve het subframe al in huis. Achter worden coilovers gemonteerd incm verstelbare draagarmen en trekstangen. Voor komen ook verstelbare draagarmen en trekstangen, maar komen alleen Spax dempers icm de standaard veerbollen.
Project begint dus een beetje vorm te krijgen. Vanaf september weer progress.
Dan ook maar eens bekijken wat ik met het huidige Yamaha R1 VX4 blok doe, want het wil maar niet lukken een vonk te krijgen ondanks dat alles al drie keer doorgemeten is en goed lijkt te zijn. Beetje een domper in een dergelijk project.
Ook ondertussen een fatsoenlijk stuurtje kunnen vinden.
Het subframe achter wordt een Mini front subframe icm met schijfremmen en mini aandrijfassen. Inmiddels alles behalve het subframe al in huis. Achter worden coilovers gemonteerd incm verstelbare draagarmen en trekstangen. Voor komen ook verstelbare draagarmen en trekstangen, maar komen alleen Spax dempers icm de standaard veerbollen.
Project begint dus een beetje vorm te krijgen. Vanaf september weer progress.
Dan ook maar eens bekijken wat ik met het huidige Yamaha R1 VX4 blok doe, want het wil maar niet lukken een vonk te krijgen ondanks dat alles al drie keer doorgemeten is en goed lijkt te zijn. Beetje een domper in een dergelijk project.
- Stéphane
Had je deze wel eens gezien? Die deed mee aan de Silverstone Classic Mini race:

- Tim R
Nee, dit apparaat heb ik nog nooi gespot
. Wat een maf grote spoiler, maar wel super vette kit, Monte Carlo volgens mij. Ding heeft zo te zien nog een kenteken ook...
Heb jij meer informatie mbt deze Mini?

Heb jij meer informatie mbt deze Mini?
- Stéphane
Hij heeft inderdaad nog een kenteken. Hij heeft een 8-cilinder motor van een Radical er in, als ik het mij goed herinner. Bouwers waren bekende Engelse F1-ingenieurs, dacht ik. Ik weet het niet precies meer. Was op MotorsTV te zien paar weken geleden:
http://www.flickr.com/photos/revgear/se ... 905576554/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestuurder was Harvey Death en zijn broer Chris reed mee in de zuster-Mini, met bijna gelijk kenteken en dezelfde kleur, die nog wat meer standaard was.
http://www.flickr.com/photos/revgear/se ... 905576554/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestuurder was Harvey Death en zijn broer Chris reed mee in de zuster-Mini, met bijna gelijk kenteken en dezelfde kleur, die nog wat meer standaard was.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Wat een prachtige naam om zo op de zijkant van zo'n apparaat te zetten!Stéphane schreef: Bestuurder was Harvey Death en zijn broer Chris reed mee in de zuster-Mini, met bijna gelijk kenteken en dezelfde kleur, die nog wat meer standaard was.
- Stéphane
Lijkt me alleen lastig bij het kennismaken: "I'm Death, Harvey Death."
- Tim R

- Tim R
http://www.youtube.com/watch?v=eRmo55u4Bn4 Dit zou de auto van Harvey Death moeten zijn.
-
cool project word er eentje dat ik ga volgen :banaan:
Hoor ik nou in 4 en 5 nog gewoon wielspinTim R schreef:http://www.youtube.com/watch?v=eRmo55u4Bn4 Dit zou de auto van Harvey Death moeten zijn.

luco hornsveld schreef:Hoor ik nou in 4 en 5 nog gewoon wielspinTim R schreef:http://www.youtube.com/watch?v=eRmo55u4Bn4 Dit zou de auto van Harvey Death moeten zijn.
beetje knap vermogen en zulke miniwieltjes.... easy

- Stéphane
Dat is hem inderdaad. Ik geloof iets van 380pk, daar hadden ze het over. Rollcentre Racing is bekend van hun Le Mans auto's en ze zijn de Engelse Mosler importeur:Tim R schreef:http://www.youtube.com/watch?v=eRmo55u4Bn4 Dit zou de auto van Harvey Death moeten zijn.
http://www.rollcentre.co.uk/rollcentre/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Short rijdt trouwens mee in Dutch Supercar Challenge.
- Tim R
Ik zal het moeten doen met zo´n 150pk tjes. Misschien ook wel verstandig gezien mijn circuitervaring. 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
150 pk is ook geen straf in een mini 8)
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
tis ook makkelijker haalbaar. Gewoon je mini neerzetten in engeland en er een moderne BMW mini compressor op laten zetten, water gekoeld.Ferdi Gielen schreef:150 pk is ook geen straf in een mini 8)
Kost 4000 euro ofzo, voor de hele flikkerse boel, 160pk ofzoiets en klinkt megageil in een mini

Wij, http://www.riverhouse.nl" onclick="window.open(this.href);return false; doen heeeeeel veel met mini's, ook ombouw naar Vtec. We hebben er kant en klare subframes voor liggen.
Iig een mooi project dit! Succes verder ermee!
- Robert Campbell
@siegerdehaan89 Doen jullie dan ook de RDW keuring?
Rob

Rob
- Tim R
Denk dat het altijd verstandiger is via de SVA in Engeland te gaan Robert.