Over driving fun gesproken...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Over driving fun gesproken...

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2009, 15:31

Nog nooit met een Mehari gereden, wel wat met 2cv's en een Burton; http://www.burtonclub.nl/overburton/erv ... varing.htm, maar 't lijkt me erg leuk... als 't lekker warm en zonnig is. Als je de achterbandjes een beetje leeg laat lopen gaat 'ie nog echt goed dwars ook bij lift off insturen. 8)

jeust
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI

Bericht door jeust » 05 jun 2009, 21:52

Haha geweldig verhaal.

Iemand bij mij om de hoek heeft echt alles. Ferrari F430 Scuderia, California, 599 GTB, Cayenne Turbo, X6 enz.
Maar zodra de zon gaat schijnen en het is meer dan 20 graden willen zijn kinderen (tussen 10 en 15) maar in een ding worden vervoerd. Inderdaad in een Mehari. Rijden gewoon constant rondjes door het dorp, geweldig vinden ze dat.

Zo een maar dan groen :
Afbeelding

Max V

Bericht door Max V » 05 jun 2009, 22:05

Joost Hornman schreef:Haha geweldig verhaal.

Iemand bij mij om de hoek heeft echt alles. Ferrari F430 Scuderia, California, 599 GTB, Cayenne Turbo, X6 enz.
Maar zodra de zon gaat schijnen en het is meer dan 20 graden willen zijn kinderen (tussen 10 en 15) maar in een ding worden vervoerd. Inderdaad in een Mehari. Rijden gewoon constant rondjes door het dorp, geweldig vinden ze dat.

Zo een maar dan groen :
Afbeelding
Die is wel netjes geparkeerd :mrgreen:

Echte fun hoeft niet duur te zijn :D

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jun 2009, 22:38

Leuk man!!

Ik heb jaren terug een aantal weken in een Acediane gereden. Was van mijn zwager voor de fun. Helemaal matzwart gemaakt met stickers van de zaak erop. Het mooie is dat je helemaal uit je dak kan gaan als je op de snelweg de 90km/h weet te halen, liggend achter het stuur met windkracht 9 in de rug :mrgreen:

En dan invoegen en precies naast een vrachtwagen uitkomen die vervolgens iets gas terug neemt, even toetert en je ervoor laat omdat je anders aan het eind van de invoegstrook nog naast hem zit.

Rotondes volgas nemen zodat het binnenste wiel los komt en onwijs gaat piepen en zelfs een beetje roken...... :df:

Was inderdaad wel een van de auto's waar ik altijd met een smile op mijn gezicht in gereden heb.

Nicodepico

Bericht door Nicodepico » 08 jun 2009, 23:38

Martin van der Zwaard schreef:Leuk man!!

Ik heb jaren terug een aantal weken in een Acediane gereden. Was van mijn zwager voor de fun. Helemaal matzwart gemaakt met stickers van de zaak erop. Het mooie is dat je helemaal uit je dak kan gaan als je op de snelweg de 90km/h weet te halen, liggend achter het stuur met windkracht 9 in de rug :mrgreen:

En dan invoegen en precies naast een vrachtwagen uitkomen die vervolgens iets gas terug neemt, even toetert en je ervoor laat omdat je anders aan het eind van de invoegstrook nog naast hem zit.

Rotondes volgas nemen zodat het binnenste wiel los komt en onwijs gaat piepen en zelfs een beetje roken...... :df:

Was inderdaad wel een van de auto's waar ik altijd met een smile op mijn gezicht in gereden heb.

Een Acadiane heb ik een poosje gereden toen ik nog studeerde. Lachen ding. Ooit de naald uit de teller laten lopen met een storm in de rug, dan reed je 130 ofzo, maar met wind tegen haalde hij 60 op de snelweg.

Ik probeerde dat ding altijd zo schuin mogelijk door de bocht te krijgen. Wilde altijd dat de buitenspiegel de grond raakte. Is me helaas nooit gelukt.

Maar ik was dat ding wel snel zat. Toen heb ik hem geruild tegen een fles wijn. Was ik ook weer zat, maar dat was wel leuk.

Met die Mehari ben ik nu ook wel weer een beetje klaar, de meeste kilometers heb ik hier nu toch wel met de Eos gemaakt. Alleen voor de korte ritjes pak ik de woestijneend nog steeds. Met plezier.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jun 2009, 09:49

Dat is 't nadeel van veel van dat soort auto's vind ik. Je wilt ze eigenlijk wel een keertje hebben, maar als je ze dan hebt, wil je er ook snel weer vanaf, omdat er zoveel ander leuks te koop is.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 jun 2009, 21:22

dat is denk met elke auto wel het geval.

Joy

Bericht door Joy » 09 jun 2009, 21:35

Je kan het mooi vertellen Nico :D Dat zijn inderdaad de dingen die autorijden leuk maken.

Nicodepico

Bericht door Nicodepico » 12 jun 2009, 09:48

En toen waren we weer in Nederland...

Regen is vervelend, maar het is wel leuk om dan in de 130i te stappen met de veiligheidssystemen uit. Dwars gaan verveelt nooit!

2000USA

Bericht door 2000USA » 24 jun 2009, 15:29

Leuk verhaal:

Saint Tropez....Mehari > moet dan altijd denken aan: :hmmm: KLIK
Afbeelding

Plaats reactie