Zuinigheid BMW motoren
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Zuinigheid BMW motoren
Ik doe 1:6,5.........................
Boeit verder niet, gebruikt duidelijk meer dan de E46 M3, das een ding wat zeker is..............
Boeit verder niet, gebruikt duidelijk meer dan de E46 M3, das een ding wat zeker is..............
-
Ik weet het niet uit mijn hoofd. Maar sinds ik de 130 alleen voor de plezier kilometers heb gaat het hard achteruit. Het was met woon-werk 1 op 8.5, maar das de boordcomputer en die is een beetje gunstig afgesteld. Maar ja, ik spreek meestal het vermogen aan van de 130 zodra het kan...
Overigens boeit het me verder ook niet. Op is op en dan gaan we gewoon tanken he
Overigens boeit het me verder ook niet. Op is op en dan gaan we gewoon tanken he

-
de alfa 166 2,5v6 handbak doet 1op8,2, is wel veel binnenwegen en bijna elke rit wel even vol doortrekken. wat ik daarintegen wel heel raar vind is dat mijn vaders gs300 redelijke makkelijk 1op10 haalt en dat met een 3.0 en automaat vind ik wel netjes.
denk dat het bij de alfa komt odat het een toerenmotor is en het maximumkoppel pas bij 5500rpm vrijkomt op de snelweg bij 120km/u draait die 3400 toeren.
denk dat het bij de alfa komt odat het een toerenmotor is en het maximumkoppel pas bij 5500rpm vrijkomt op de snelweg bij 120km/u draait die 3400 toeren.
- Kasteel
Z4M doet gemiddeld zo rond de 1 op 7, valt me persoonlijk reuze mee, als je weet dat het puur weekend vervoer is, me ex Golf en Impreza deden met hetzelfde rijgedrag toch wel aanzienlijk slechter. Verdere relatieve tegenvallers binnen het huis waren de GS300 (1 op 6/7 bij normaal gebruik) en 2007 Polo 1.6 (1 op 12), meevallers waren de X5 (1 op 9a10) en Senator 3.0 24v (oude tank deed destijds al richting 1 op 9, bij uitbesteding aan ouders zelfs voorbij de 1 op 10
).

- ArjanR6
Mijn 328i (e36) verbruikt 1 op 9,5 en mijn 528i (e39) 1 op 10,5, beide woonwerkverkeer.
Vindt ik eigenlijk wel meevallen. Ik ben benieuwd wat een vergelijkbare audi, mercedes, verbruikt.
Vectra 2.5 V6 en mondeo 2.5V6 verbruiken in ieder geval meer.
Vindt ik eigenlijk wel meevallen. Ik ben benieuwd wat een vergelijkbare audi, mercedes, verbruikt.
Vectra 2.5 V6 en mondeo 2.5V6 verbruiken in ieder geval meer.
- Maus335i
Mn 335i rijdt gemiddeld 1 op 9. Boordcomputer staat op 12,8/100km maar als een auto nieuw is zuiptie nou eenmaal meer en ik heb hem nog niet gereset. Dat verbruik valt me ook erg mee..
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de auto ook echt gebruik. Zodra de boel warm is gaat het gas er flink op en ik word ook vaak uitgedaagt bij zo'n stoplicht
Snelweg altijd 160 waar je 120 mag en 130 waar je 100 mag (registratievrij rijden dus).
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de auto ook echt gebruik. Zodra de boel warm is gaat het gas er flink op en ik word ook vaak uitgedaagt bij zo'n stoplicht

- Sperdy
haha, ja,ik ben ook zo erg. Interdaad altijd te hard rijden, maar dan ook altijd, zonder uitzondering. Goed opletten (trajectcontrole en flitsers)Maus335i schreef:Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de auto ook echt gebruik. Zodra de boel warm is gaat het gas er flink op en ik word ook vaak uitgedaagt bij zo'n stoplichtSnelweg altijd 160 waar je 120 mag en 130 waar je 100 mag (registratievrij rijden dus).
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Maakt met de M3 geen ruk uit of ik normaal rijd of hem van jetje geef....................blijft zuipen.
Ik krijg sterk de indruk ( kan het niet aantonen) dat als je laag in de toeren blijft hangen ( woon-werk verkeer) en (te) snel overschakelt ( ook nog met behulp van de schakelindicator) de motor het 1; niet echt prettig vindt, 2; er net zo veel benzine wordt gebruikt dan als ik hem wat meer op toeren houd( klinkt maf en natuurkundig onmogelijk ik weet het)...........................dus idd het ding gebruiken waar ie voor ontworpen is; toeren maken
Ik krijg sterk de indruk ( kan het niet aantonen) dat als je laag in de toeren blijft hangen ( woon-werk verkeer) en (te) snel overschakelt ( ook nog met behulp van de schakelindicator) de motor het 1; niet echt prettig vindt, 2; er net zo veel benzine wordt gebruikt dan als ik hem wat meer op toeren houd( klinkt maf en natuurkundig onmogelijk ik weet het)...........................dus idd het ding gebruiken waar ie voor ontworpen is; toeren maken

-
- Auto: Fun Damn Mentally
idee heb ik dus ook.romo schreef:Maakt met de M3 geen ruk uit of ik normaal rijd of hem van jetje geef....................blijft zuipen.

- RVV
Romo en Robin.. die baffers zuipen vooral als je veel schakelt en klimt in de toeren. Bij stadsverkeer is dat helemaal een drama. Wat trouwens wel heel apart is bij de M5, vol getankt.. stukje rijden.. kilomter of 40 verder en volgens de benzine meter is een kwart op. Maar ga ik tanken dan kan er maar 8 liter in ofzo. tussen een 3/4 en een 1/4 lijkt de benzine meer betrouwbaarder.. bij nog een 1/4 te gaan is het net of het de laatste druppels zijn.
ik moet wel zeggen, zonder dat ik baal van het benzine verbruik, want dat was geen hogere wiskunde ofzo.. baal ik wel van het vaak moeten tanken (de handeling zelf) .. ding HAD gewoon een 90 liter tank moeten hebben. Tanken kost altijd weer zoveel tijd, je bent soms zo 7 tot 10 minuten kwijt als je een beetje druk is.
ik moet wel zeggen, zonder dat ik baal van het benzine verbruik, want dat was geen hogere wiskunde ofzo.. baal ik wel van het vaak moeten tanken (de handeling zelf) .. ding HAD gewoon een 90 liter tank moeten hebben. Tanken kost altijd weer zoveel tijd, je bent soms zo 7 tot 10 minuten kwijt als je een beetje druk is.
- romo
Dat denk ik dus niet, sterker das ook niet mijn ervaring.......................( zie laatste post)
Ik heb niet over doortrappen tot max RPM, maar 3-4-5K RPM, dat doet qua gebruik niet veel slechter als rijden met 1,5-2,5K RPM.
Ik heb niet over doortrappen tot max RPM, maar 3-4-5K RPM, dat doet qua gebruik niet veel slechter als rijden met 1,5-2,5K RPM.
- RVV
1,5 K tot 2.5 K toeren is ook niet echt het bereik waarin zo'n M motor zich thuis voelt.
- romo
Volgens de schakel indicator wel...............................FWIW ( die gaat over zuinigheid)Rico schreef:1,5 K tot 2.5 K toeren is ook niet echt het bereik waarin zo'n M motor zich thuis voelt.
Dat het ding met >RPM beter loopt staat buiten kijf idd..............................
-
- Auto: Fun Damn Mentally
romo schreef:Volgens de schakel indicator wel...............................FWIW ( die gaat over zuinigheid)Rico schreef:1,5 K tot 2.5 K toeren is ook niet echt het bereik waarin zo'n M motor zich thuis voelt.
Dat het ding met >RPM beter loopt staat buiten kijf idd..............................
Inderdaad. Het liefst bij 80 in z'n 6....

Ik word hier maar lid van geloof ik:
- romo
Wel een interessante site Robin; http://www.mpg.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kwam je daar zo bij?
Hoe kwam je daar zo bij?

- RudolfNW
De E92 325i van de vriend van mijn moeder is vrij zuinig. 9,6l/100km gemiddeld nu.
En op de snelweg rustig op de cruise gaat het al snel naar de 7l/100km.
Viel hem(en mij) heel erg mee voor een 3l 6cilinder.
En op de snelweg rustig op de cruise gaat het al snel naar de 7l/100km.
Viel hem(en mij) heel erg mee voor een 3l 6cilinder.
- SteV6
Met mijn Leon 2.8 verbruik ik gemiddeld 9.6l/100km. Het verbruik per tank schommelt tussen de 9.1 en 10.8 liter. De boordcomputer is overigens 0.3l optimistischer.
Stephan
Stephan
-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Bij Top Gear was de M3 zuiniger dan een Prius als ze even snel een rondje over het circuit aflegde. Nou is Top gear niet bijster betrouwbaar, maar ik had toch wel verwacht dat ook de M3 zuinig kon zijn bij relaxed rijden.Maakt met de M3 geen ruk uit of ik normaal rijd of hem van jetje geef....................blijft zuipen.
Onze E39 525iA doet 13l/100. Bij alleen maar stad...
- Ravin ///M
1 op 12 hier
zelden 1 op 14
vaker 1 op 10
zelden 1 op 14
vaker 1 op 10
- Ar
- Auto: Prius
Dat is veel voor een 520d.Ravin ///M schreef:1 op 12 hier
zelden 1 op 14
vaker 1 op 10

- Niels
- Auto: Prius+
Het tweeliter BMW dieseltje loopt idd zo rond de 1 op 16 maar 1 op 14 lukt ook wel met 4 man en bagage. Niet echt heel zuinig 

- romo
Zuinig
Snel
Tijd
Overeenkomst? Ja, het is allemaal relatief....................................................
Snel
Tijd
Overeenkomst? Ja, het is allemaal relatief....................................................

- Macboy
Toevallig van de week met Ferdi hierover gepraat. BMW bouwt unieke snelle motoren die enorm zuinig zijn vergeleken met de concurrentie. Audi en Mercedes maken weliswaar een inhaalslag, maar er is geen enkel ander merk dan BMW dat dit ook met zware 6 cilinders kan doen ! Bijvoorbeeld met een 306pk motor 1:9 gemiddeld kan doen.
Zie bijvoorbeeld Subaru Legacy 3.0 245pk.
1 op 6 gemiddeld. Of je nu hard of zacht reed. Bij BMW red je ook wel 1:6, maar ook 1:10 als je zou willen.
Hulde aan BMW
(overigens is Porsche ook een merk dat daar erg goed in is)
Zie bijvoorbeeld Subaru Legacy 3.0 245pk.
1 op 6 gemiddeld. Of je nu hard of zacht reed. Bij BMW red je ook wel 1:6, maar ook 1:10 als je zou willen.
Hulde aan BMW

(overigens is Porsche ook een merk dat daar erg goed in is)
-
Is dat zo? Nooit geweten. Let er trouwens ook nooit op bij tests ofzo.Macboy schreef: (overigens is Porsche ook een merk dat daar erg goed in is)
- Kasteel
Porsche is in vergelijk vaak licht en mild gemotoriseerd tov de rest (zwaardere baffers met meer pk's en hubraum), scheelt een hoop
.