205 Rallye Tracktool
-
Re: Ferdi's 205 Rallye
mooi spul 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Waar zou het toch vandaan komen 

- Ferdi
Vanmorgen werd er een klein pakketje van Biesheuvel bezorgd en dat betekend dat het natuurlijk weer tijd is voor een update 

De voorste 2 banden zitten vast op de plek waar normaal de gordels van de achterbank zitten en van de achterste band zit de bout aan de onderkant nog vast met een moer.
Kwam ook nog wat roest tegen dat ik gelijk maar even aan heb gepakt (die plekken die je rechts op de foto ziet), morgen nog even witte lak erover en niemand die er meer iets van ziet

De voorste 2 banden zitten vast op de plek waar normaal de gordels van de achterbank zitten en van de achterste band zit de bout aan de onderkant nog vast met een moer.
Kwam ook nog wat roest tegen dat ik gelijk maar even aan heb gepakt (die plekken die je rechts op de foto ziet), morgen nog even witte lak erover en niemand die er meer iets van ziet
- Ferdi
Gisteren zijn de kuipstoelen gemonteerd, zit perfect 
Vandaag de oude 3 puntsgordels eruit gehaald en snel wat plaatjes geschoten

Vandaag de oude 3 puntsgordels eruit gehaald en snel wat plaatjes geschoten
- Tim R
Nice. Welk type Ltec gordels zijn dit?
- Ferdi
Thanks 
Dit zijn LTec Magnum 3 inch gordels

Dit zijn LTec Magnum 3 inch gordels
- Ferdi
Ondertussen is het wel tijd voor een kleine update hier....
Sinds de laatste update is er nog een Mocal oliekoeler gemonteerd.
En ben verder de laatste tijd bezig geweest met onderdelen verzamelen:
- 307 HDi remklauwen met standaard schijven en Ferodo DS2500 remblokken
- 306 Schijfremmen voor de achterkant (zijn hetzelfde als voor de 205, alleen de nodige jaren nieuwer)
- OMP Schroefkooi
En ben nu nog bezig met een 306 S16 versnellingsbak en dan gaat de 205 naar Midnight Motorsport toe om daar het hele zaakje in te laten bouwen en daar ligt nog een Bosch Motronic motormanagement met alle toebehoren te wachten die er dan ook gelijk op komt.
Als dat is gebeurd werk ik de binnenkant netjes af en dan is het voor het voorjaar even mooi geweest.
Later dit jaar wil ik nog voor meer motorvermogen gaan, grote voorkeur die ik nu heb is een setje webers met wilde nokkenassen en dan eens kijken wat het blokje er aan pk's uitgooit
Sinds de laatste update is er nog een Mocal oliekoeler gemonteerd.
En ben verder de laatste tijd bezig geweest met onderdelen verzamelen:
- 307 HDi remklauwen met standaard schijven en Ferodo DS2500 remblokken
- 306 Schijfremmen voor de achterkant (zijn hetzelfde als voor de 205, alleen de nodige jaren nieuwer)
- OMP Schroefkooi
En ben nu nog bezig met een 306 S16 versnellingsbak en dan gaat de 205 naar Midnight Motorsport toe om daar het hele zaakje in te laten bouwen en daar ligt nog een Bosch Motronic motormanagement met alle toebehoren te wachten die er dan ook gelijk op komt.
Als dat is gebeurd werk ik de binnenkant netjes af en dan is het voor het voorjaar even mooi geweest.
Later dit jaar wil ik nog voor meer motorvermogen gaan, grote voorkeur die ik nu heb is een setje webers met wilde nokkenassen en dan eens kijken wat het blokje er aan pk's uitgooit

- Ernst
Leuke auto!
Wordt ook goed opgebouwd zo te zien. Ga zo verder!
Wordt ook goed opgebouwd zo te zien. Ga zo verder!
- Ferdi
Dank je 
Sinds vanmiddag heeft het project nog een onverwachte wending gekregen, kreeg een 306 S16 motorblok inclusief bak aangeboden en dat alles pasklaar voor in een 205 voor een prijs waar je geen nee tegen kan zeggen.
Binnenkort gaat de auto naar de garage voor het rijtje, maar daar wordt gelijk de inbouw van een ander blok aan toegevoegd.
Ben erg benieuwd hoe het straks rijd met 155 pk onder de kap van een 205

Sinds vanmiddag heeft het project nog een onverwachte wending gekregen, kreeg een 306 S16 motorblok inclusief bak aangeboden en dat alles pasklaar voor in een 205 voor een prijs waar je geen nee tegen kan zeggen.
Binnenkort gaat de auto naar de garage voor het rijtje, maar daar wordt gelijk de inbouw van een ander blok aan toegevoegd.

- Jurriuit
Dat is een mooie update Ferdi, stukje betrouwbaarheid en meer vermogen. Klinkt als een ideale combiFerdi Gielen schreef:Dank je

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Leuk ding!
Ik heb de zelfde stoelen in bestelling staan bij Biesheuvel...
Ik heb alleen op aanraden van Antoine Biesheuvel de L-Tec New Pro's genomen omdat ik toch ook nog wat afstanden wil rijden en een 3" heupgedeelte dan niet zo relaxed is...
Ik heb de zelfde stoelen in bestelling staan bij Biesheuvel...

- Ferdi
Thanks!
Van de stoelen ga je zeker geen spijt krijgen, heb er nu een paar langere ritten mee gemaakt en kreeg geen last van mijn rug of achterwerk
Ben benieuwd naar de gordels die er bij jou in komen
Van de stoelen ga je zeker geen spijt krijgen, heb er nu een paar langere ritten mee gemaakt en kreeg geen last van mijn rug of achterwerk

Ben benieuwd naar de gordels die er bij jou in komen
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
In feite gewoon de zelfde, alleen dan in 't grijs en met een 2" heup gedeelte.
Ik heb overigens ook proefgezeten in die stoelen en dat was ook een van de redenen om ze te nemen, ze zitten inderdaad voortreffelijk! 

- Ferdi
Gisteren ochtend even mijn e-mail gekeken voordat ik naar het werk ging en bleek wat van Martijn bij te zitten:

Er zit dus duidelijk schot in de zaak
Er zit dus duidelijk schot in de zaak

- Youp
Re: 205 Rallye Tracktool
Ferdi,
Hoe ver is het stuur naar voren gekomen ten opzichte van het originele stuur met naaf en stuur? 90mm + ??
Hoe ver is het stuur naar voren gekomen ten opzichte van het originele stuur met naaf en stuur? 90mm + ??
- Ferdi
Zit een 90mm deepdish in, maar gok dat het met naaf en al ongeveer een cm of 15 verder naar voren is gekomen ten opzichte van het originele stuur.
Ik had het probleem dat als de stoel op de goede stand stond dat ik dan niet meer lekker bij het stuur kon
Ik had het probleem dat als de stoel op de goede stand stond dat ik dan niet meer lekker bij het stuur kon
- Youp
Ik heb een beetje het zelfde probleem, maar als het stuur 5cm naar voren komt zou het al goed zijn... Ik ga voor een naaf + 60mm deepdish stuurtje, dat is ruim voldoende, eigenlijk al wat te veel als dat neerkomt op 10-12cm... 
Ik heb niet zo'n lange benen, dus mijn stoel staat niet super ver naar achteren.

Ik heb niet zo'n lange benen, dus mijn stoel staat niet super ver naar achteren.

- Jurriuit
Je bent er toch bij met karten woensdag?Youp schreef:Ik heb een beetje het zelfde probleem, maar als het stuur 5cm naar voren komt zou het al goed zijn... Ik ga voor een naaf + 60mm deepdish stuurtje, dat is ruim voldoende, eigenlijk al wat te veel als dat neerkomt op 10-12cm...
Ga anders ff proefzitten in mijn auto, ik heb een 70 mm deepdish erin steken. Met naaf erbij voor mij op perfecte diepte nu.
- Youp
Jep, ik ben er bij! Maar vertel eens, hoe kom jij daar terecht?
Zal zeker even proefzitten, maar de kans dat jouw stoel op de zelfde afstand van de pedalen zit als de mijne is toch klein... Maar we zullen zien!

Zal zeker even proefzitten, maar de kans dat jouw stoel op de zelfde afstand van de pedalen zit als de mijne is toch klein... Maar we zullen zien!

- Jurriuit
Paps werkt al sinds ik me kan heugen daar, en zo ga je weleens mee met de PVYoup schreef:Jep, ik ben er bij! Maar vertel eens, hoe kom jij daar terecht?![]()

Oja jij hebt vaste stoelen natuurlijk. Naja, we zien het wel dan.
- Youp
Ah, kijk, gezellig!
Op welke afdeling zit je pa?
(Sorry voor de spam Ferdi)

- Jurriuit
Anti-spam pmYoup schreef:Ah, kijk, gezellig!

- Ferdi
Het is jullie vergevenYoup schreef:Ah, kijk, gezellig!

- Jurriuit
Pfoe gelukkig, kon er al amper van slapenFerdi Gielen schreef:Het is jullie vergevenYoup schreef:Ah, kijk, gezellig!

- Youp
Loopt het topic tenminste een beetje vol!