BMW 7 detailing van iemand van het forum

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Will F.

Re: BMW 7 detailing van iemand van het forum

Bericht door Will F. » 18 mei 2009, 17:15

Mooie fotoreportage John! Op de foto's zie je door de (over)belichting het verschil voor/na nog beter.
Wel grappig dat deze oude slee nogeens met een reeks foto's Df haalt. Voor de meelezers: deze auto is in de 11 jaar dat mijn vader (geen autoliefhebber) hem bezit slechts een keer of 3 gepoetst en eigenlijk had ik gedacht dat hij hem nu weleens zou inruilen, maar nee hij vroeg mij of ik nog een goed poetsbedrijf kende want het rijdt nog zo lekker. Ik had eens wat van John's werk hier voorbij zien komen en aangezien John in de regio woont, gelijk maar eens de proef op de som genomen. Per Pb contact gelegd en een afspraak gemaakt. Het enige verzoek van John was of de auto een nachtje of twee mocht blijven staan want hij gaat voor het optimale resultaat en dat kost natuurlijk tijd.
Afgelopen maandag de auto gebracht en woensdag weer gehaald met zoals op de foto's te zien een verbluffend resultaat. John is twee dagen zoet geweest en vertelde alleen al aan de motorkap 3,5 uur besteed te hebben. Niet dat dat hem interesseert want hij telt zijn uren niet maar doet dit puur uit liefhebberij; een echte Freak dus. Hij gaf mij daarnaast ook uitleg over zijn werkwijze en liet me ook nogeven zijn magazijntje/schuurtje met waxen/ polijstmiddelen en poetsgereedschap zien (hier hingen trouwens ook de nodige certificaten van cursussen door wax importeurs). Zijn aanpak laat zich (wat ik ervan begreep) het best omschrijven als een voorzichtige waarbij hij de lak(dikte) zoveel mogelijk wil behouden en max wil laten glanzen met een spiegelglad resultaat.
Kortom ik kan 'm iedereen aanbevelen. :thumbup:
voor de kenners: de wax die op deze auto gebruikt is heet Fuzion.

John nogmaals: :thnx:
Laatst gewijzigd door Will F. op 19 mei 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 mei 2009, 00:38

:)

john

Bericht door john » 27 mei 2009, 22:58

Alllen bedankt voor jullie complimenten over mijn hobby

Metchu
Jij hebt ook een leuke hobby zag ik op enkele filmpjes, dat lukt mij weer niet

B2theJ
Heel erg veel producten die je nodig hebt, elke lak is anders qua bewerking
div machines, veel polijstmiddelen, veel kennis en ervaring en heel veel tijd
wat je er in moet steken, maar ook mega veel geld, ik denk dat ik voor 4000 euro
aan spullen bij elkaar heb en dat varieert van waterfilters tot dure waxen.
Maar bij elke auto is resultaat te behalen, hoe slechter de lak, hoe leuker ik het vind

Xave30
Net als jouw werk he, je kent het :D
Welke middelen gebruik jij zoal
Ik gebruik het meeste van Meg uit de proflijn/detailerlijn tot het solo systeem aan toe, daarnaast Swissvax, Poorboys,
Wolfgang Fusion wax, enkele producten van Smartwax
Uiteraard div machines.

frankv
Dat hangt er een beetje vanaf, bedoel je de glans of de krassen/swirls.

Welke kleur heeft de lak, hoe vaak was je de auto, welke omgeving staat de auto, welke shampoo gebruik je
waar was je de auto mee (een spons of een wasmitt de zgn washandschoen) geef je de lak af en toe een boost.

10 jaar is erg lang maar als je bepaalde regels goed in acht neemt kan het heel lang duren en een jaar is geen uitzondering
Er zijn auto's en die komen 1x per jaar om hem weer ff op te frissen zeg maar
Deze week een Honda Civic Type R gedaan die was vorig jaar voor het eerst geweest, toen was het echt nodig, nu na een jaar
waren er na goed onderhoud van de eigenaar niet veel oneffenheden bij gekomen.

SvB
Helaas heb ik deze niet, de auto wordt bij mij gebracht, bepaalde dingen over de auto worden besproken over het hoe en wat
de auto wordt onder de carport gezet en wordt daarna niet meer verplaats door mij.
Mijn eigen auto staat er achter en gaat pas weg als de eigenaar de auto komt halen.
Bij mij in de straat is het net te druk met auto's die voorbij rijden om daar ff foto's te maken

Paskal Morriën
daar lijkt het wel op he, :D
Ik ben blij dat je nog tevreden bent met de lakbehandeling, Swissvax, en idd 12 jaar oud :clap:
29 November was je hier :D

luco
Helaas niet ivm teveel aan spullen die ik gebruik en de tijd ervoor nodig hebt

Rein
Idd veel geduld heb je ervoor nodig
3 kwartier is erg kort :) :)

Steven Nauta
Remstof van een trein/treinbaan?
Daar heb ik in het verleden weleens een auto mee gehad, een Audi A3, de auto stond
onder een spoorviaduct en al dat remslijpsel zat in/op de lak, het is eraf te krijgen
maar is veel werk en intensief werk, maar het gaat eraf

Peric
Ik woon in Spijkenisse net achter Rotterdam

Peter-Paul Haars
:) :)

VLA
Iedereen is welkom :thumbup:

Will F.
Bedankt voor je reactie, hou me maar op de hoogte wat betreft de behandeling :thumbup:

Plaats reactie