Niels schreef:
Enne internet shoppen is leuk maar er komt een tijd dat mensen een stukje service meer gaan waarderen dan die paar Euro die ze besparen. Helemaal als het om elektronica gaat, na een keer een garantie gevalletje met terugsturen e.d. kijk ik wel uit

Niels mijn ervaring is dat webwinkels betere service bieden dan veel normale winkels. En ik heb al ontzettend veel via internet besteld, binnen- en buitenland en grotendeels vooraf betaald. Heb slechts één mindere ervaring (iets vertraagde levering en slechte communicatie daarover) maar verder alleen super.
Een goede webwinkel heeft een beter voorraadsysteem. Als iets op voorraad is, bezorgen ze het de dag daarna. Bij zaken die niet op voorraad zijn weet zo'n systeem (omdat het zover geautomatiseerd is) wanneer het binnenkomt. Dat klopt meestal ook. Bij een normale winkel moet je zo'n medewerker vragen, en die weet vaak alleen te vertellen dat ze 'maandag altijd een lading krijgen waar het waarschijnlijk wel bij zit, komt u dan maar terug'.
Dan de kennis van medewerkers. Ook hier weet een webwinkel vaak met een beter antwoord te komen. Tijdje terug nog volledig verkeerd geadviseerd mbt kabels voor een nieuwe audioset door een speciaalzaak (door iemand die daar al bijna 10 jaar werkt). Kabels waren nog veel te duur ook. Tijdje terug een vriendin van mij wilde nieuwe (compact)camera, had leuk cameratje gezien in het dorp. Ik zeg waarom bestel je niet via internet, is ie stuk goedkoper. Nee wilde ze niet, geen service en is eng. Zij dat spul gekocht, met tasje, geheugenkaartje enz. erbij. Bleek die verkoper een verkeerde geheugenkaart mee te hebben gegeven en nog moeilijk deed toen ze het terugbracht omdat het uit de verpakking was gehaald. Lekkere service ook
Ik heb het even over normale winkels (voor elektronica/gadgets zaken als IT's, BCC, Mediamarkt enz.). Uitzondering zijn de echte speciaalzaken, maar ook dat is niet altijd even geweldig vind ik, ligt er al snel dik bovenop dat ze een bepaald merk liever verkopen omdat ze daar meer marge op hebben (hoe geloofwaardig zijn ze dan nog?). Een webwinkel heeft op die beslissing geen invloed.