Nouja dat heb ik jaren achter mekaar gedaan, maar om eerlijk te zijn ben ik met het nieuw kopen wel helemaal klaar. 0 kilometer is lekker fris, maar de afschrijving, helemaal in het segment waar ik in "shop" is gewoon 3x om te huilen. Als je dan even na rekend wat je aan afschrijving op nieuwe auto's in de sloot heb gekieperd...Casper schreef:Tja, het liefst zou ik elke auto natuurlijk met 0km op de klok kopen. Maar dat gaat helaas (nog) niet.
...
Dat hoofdstuk ben ik voorbij..
MAAR.. ik wil eigenlijk wel het gevoel hebben dat ik een nieuwe auto rij.. het gaat niet alleen om de kilomterstand.. maar ook de algehele feel van de auto. Het interieur moet nog nieuwheid uitstralen. Auto moet vrij zijn van smetjes, krassen en deuken.. tenminste zo goed als.. De kans dat je zoiets treft is bij een lage kilometerstand eerder aanwezig dan bij een auto met een ton op de klok.
Waar ik ook een beetje na kijk is dat ik er zelf ook weer een poosje in wil rijden.. stel 20000 km per jaar.. 3 jaar verder is ook weer 60000 km. een auto met 40000 + 60000 km = 100000 km is beter te verkopen/in te ruilen als met 160000 km.
Maar Arthur heeft ook wel een sterk punt, nu een lage kilometerstand betekend ook weer een hogere prijs.
Voorbeeld ik zie een e60 M5 staan met 125000 km. uit 2005 voor 50000 euro.. en ik zie een M5 staan uit 2005 met 30000 km uit 2005 voor 68000 euro. Die laatste schrijf je natuurlijk veel meer op af als je 3 jaar verder bent. Dan krijg je bv nog voor de 1e auto 25000 euro en de 2e auto 30000 euro..
M5 met hoge kilometerstand schrijft per saldo veel minder af. in 3 jaar tijd 25000 euro, en die in eerste instantie frisse M5 38000 euro..
Wat is dan wijsheid ? Gaan voor een frisse of gaan voor de beste zakelijke deal ?
M5 verhaal is volledig willekeurig, maar ik haal even zo'n auto aan, omdat als je er kosten mee krijgt dit ook in de papieren kan gaan lopen. En met die hoge kilometerstand is daar meer kans op.
Blijft aparte materie.. toen ik de e46 325i touring vorig jaar wegdeed was dat voornamelijk vanwege zijn hoge kilometerstand van 160000 km.. diegene die hem kocht vond de kilometerstand juist laag, omdat die een auto hiervoor had met 350000 km op de klok.
Het is maar net wat is je referentiekader...