Can you make an Audi Estate oversteer?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Aernoudt

Re: Can you make an Audi Estate oversteer?

Bericht door Aernoudt » 22 apr 2009, 23:18

Jeroen schreef:Ja en? Ik vond de post van MarcRS4 weer kant noch wal raken. No offence verder, maar ik blijf bij mijn post.

En Allen, dat jij eruit haalt dat ik me boven anderen verheven zou voelen, zegt meer over jou, dan over mij. Ik heb verder totaal geen zin om dit op de man te gaan spelen, en dat is ook niet de bedoeling op dit forum.
Wederom: +1

Dit forum heeft de naam driving-fun.com Auto's die het niet mogelijk maken om de essentie van wat autorijden mooi maakt: total control, te kunnen beleven hebben niets om zo'n forum te zoeken. Maw: kan bijvoorbeeld de esp niet uit dan is dat een auto die het per definitie onmogelijk maakt om echt van te genieten en past de berijder beter op het: http://www.ik-ben-een-poetser.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
Het moge duidelijk zijn dat het vag gamma dus zo de Kliko in kan wat dat betreft. Of de woordkeus drol dan wel of niet begrepen wordt is tot daar aan toe. Wellicht beter geweest dat anders te benoemen: poetser-mobiel oid :fy:

RVV

Bericht door RVV » 22 apr 2009, 23:31

Of je richt gewoon zelf een forum op, blijf ik ook wel weg :twisted:

Sorry hoor.. maar je schrijft echt complete onzin op.. nergens hebben we in onze statuten staan dat mensen die geen total control hebben over hun auto niets te zoeken hebben op een forum als Driving-fun..

Als we de mensen bij mekaar moeten gaan rapen op DF die WEL total control hebben.. over hun auto.. dan mag jij ze hebben voor je nieuwe forum.. krijg je gewoon een lijstje met 10 man.. KLAAR..

Welke mensen hebben niks te zoeken op een forum als Driving-fun ? Dat zijn mensen die menen dat zei alleen de wijsheid in pacht hebben betreffende het beleven van Driving-Fun.

Aernoudt IRL ben je best een aardige vent, maar in dit gezeik heb ik gewoon geen zin op DF. Verder snap ik best dat jij op een bepaalde manier van het auto rijden geniet, neemt niet weg dat andere mensen op HUN manier van het auto rijden kunnen genieten en toevallig is die manier niks minder dan jouw manier.

allen

Bericht door allen » 22 apr 2009, 23:33

Jeroen schreef:Ja en? Ik vond de post van MarcRS4 weer kant noch wal raken. No offence verder, maar ik blijf bij mijn post.

En Allen, dat jij eruit haalt dat ik me boven anderen verheven zou voelen, zegt meer over jou, dan over mij. Ik heb verder totaal geen zin om dit op de man te gaan spelen, en dat is ook niet de bedoeling op dit forum.
Ga eerst eens tot tien tellen voor je de stoom uit je neusgaten aflaat, want ik doel op het stuk wat AB schrijft over Audi rijders in het algemeen. En ja, uit die zin maak ik op dat hij zich aardig boven de rest van het gepeupel uit vindt komen. Zelf ben ik overigens nog altijd van mening dat iemand best voor zichzelf kan bepalen waar hij de driving fun vandaan haalt. Dat hoeft echt niet per definitie een rwd te zijn. Dacht dat Arthur zelfs blijer met de A3 is dan de 130. DF is toch geen rwd sekte? :goodnight:

Tom

Bericht door Tom » 22 apr 2009, 23:38

Macboy heeft een audi.

Dat zegt toch genoeg.

:shocking:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 apr 2009, 23:44

Ok, Allen, dan is dat ook weer uit de wereld. En het stoom uit m'n neugaten, nee hoor, zeker niet.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 apr 2009, 07:50

allen schreef:

Ga eerst eens tot tien tellen voor je de stoom uit je neusgaten aflaat, want ik doel op het stuk wat AB schrijft over Audi rijders in het algemeen. En ja, uit die zin maak ik op dat hij zich aardig boven de rest van het gepeupel uit vindt komen. Zelf ben ik overigens nog altijd van mening dat iemand best voor zichzelf kan bepalen waar hij de driving fun vandaan haalt. Dat hoeft echt niet per definitie een rwd te zijn. Dacht dat Arthur zelfs blijer met de A3 is dan de 130. DF is toch geen rwd sekte? :goodnight:
Dan moet je toch eens beter leren lezen Allen... : In mijn posting staat alleen dat audi rs'jes leuke stoplichtsprint auto's zijn.

allen

Bericht door allen » 23 apr 2009, 09:19

Wellicht je eigen tekst nogmaals lezen? Maar zelfs als je daarmee had willen zeggen dat 'alleen' RS bezitters de essentie van autorijden niet snappen, veranderd er niets aan m'n mening. Ach ja... Misschien dat een RS ooit nog eens in je bezit komt voor 3 maanden... Kunnen BMW's weer tijdelijk zuigen.
:bag: :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 23 apr 2009, 10:13

Total control is toch zoveel als control van de bestuurder over daar waar de de auto geen control meer heeft over zichzelf?

Macboy

Bericht door Macboy » 23 apr 2009, 16:09

Tom schreef:Macboy heeft een audi.

Dat zegt toch genoeg.
:hosanna:

Verder uiteraard geheel eens met Rico.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 apr 2009, 16:21

Mijn ESP kan niet uit. Ik geniet wel van autorijden.

Volgens sommigen kan dat blijkbaar niet. :bag:

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 23 apr 2009, 16:53

Robin schreef:...mocht je spiritual driving wat hoger in 't vaandel hebben...
Kun je eens wat meer vertellen over spiritueel rijden Robin?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 17:32

zegmaarboris schreef:
Robin schreef:...mocht je spiritual driving wat hoger in 't vaandel hebben...
Kun je eens wat meer vertellen over spiritueel rijden Robin?
Nee dat hou ik lekker voor mezelf en m'n420pk rwd boot.
1 tip, bekijk/beluister youtube filmpjes met Audi's S/RS modellen in tests. En dan keer je dat verhaal zegmaar 180 graden om.Dan kom je in de buurt van spiritual driving. Muv een R8/V10.Gelukkig zijn ze goed gebouwd, hebben ze prachtige interieurs en zien ze er vaak prima uit.

Misschien dat deze jongeman je kan uitleggen wat het inhoudt en wat je met sommige AWD systemen kunt bereiken:

wooter

Bericht door wooter » 23 apr 2009, 18:18

Ach wat, met m'n 60 pk Ford Fiesta heb ik ook rijplezier op kleine wegen... En lift-off oversteer in een Opel Tigra op de nordschleife is ook lachen hoor :).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 18:53

Ja Buckler viel ook wel te drinken, dat was 't probleem niet. :lol:

Tja :df:
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 apr 2009, 23:20

allen schreef:Ga eerst eens tot tien tellen voor je de stoom uit je neusgaten aflaat, want ik doel op het stuk wat AB schrijft over Audi rijders in het algemeen. En ja, uit die zin maak ik op dat hij zich aardig boven de rest van het gepeupel uit vindt komen. Zelf ben ik overigens nog altijd van mening dat iemand best voor zichzelf kan bepalen waar hij de driving fun vandaan haalt. Dat hoeft echt niet per definitie een rwd te zijn. Dacht dat Arthur zelfs blijer met de A3 is dan de 130. DF is toch geen rwd sekte? :goodnight:
Nou, ik niet per defenitie maar het kan er mee door. Hij is iig mooier :o

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 apr 2009, 10:23

Dus het kan wél? Vond hem met een beetje hulp best aardig dwars gaan... 8)

wjn

Bericht door wjn » 25 apr 2009, 22:49

Overstuur is tegenwoordig de snelste manier om de bocht door te gaan hahahahahaha :popcorn:

Marc R

Bericht door Marc R » 25 apr 2009, 23:01

Jeroen schreef:@ MarcRS4: Echt autorijden is nog altijd sturen met het gaspedaal, niet sturen met het stuur. Als je auto maar 1 truukje kent, dat van onderstuur, is de lol van het autorijden er snel vanaf. Veel auto's zijn daar maar al te goed in. Als je auto een breder repertoire heeft, en zowel kan onder als oversturen en over 4 wielen kan glijden, oftewel met het gas naar wens is te sturen, dan praat je over een auto waarmee je de kunst van het échte autorijden kunt beoefenen. Dit filmpje heeft dus niets met driften te maken, maar laat feitelijk in 2 bochten zien wat de auto te bieden heeft op het gebied van echt sturen. En als je dit spelletje eenmaal doorhebt, en weet wat het is, dan wil je niets anders meer.
Dat denk jij.......simpel...dit is JOUW mening.

Ik denk er anders over.

Ik vind dat die 99% van de nederlandse rijdende bevolking die niet weten wat driften is of durven driften VEEL meer hebben aan een auto met 4Wd simpelweg omdat dit bewezen veel veiliger is.

Ik heb die reactie gegeven omdat elke keer als het op dat (in mijn ogen) driften aankomt er echt domme opmerkingen gemaakt worden,iedere keer hetzelfde gemekker van dezelfde meute BMW rijders hier omtrent Audi's.

Niet dat het mij een klote kan schelen maar steeds hetzelfde gezeik wordt ik zo moe van...komt een beetje schaapachtig over na zoveel keer.

Verders wilde ik niemand beledigen.

Marc R

Bericht door Marc R » 25 apr 2009, 23:03

Aernoudt schreef:

Wederom: +1

Dit forum heeft de naam driving-fun.com Auto's die het niet mogelijk maken om de essentie van wat autorijden mooi maakt: total control, te kunnen beleven hebben niets om zo'n forum te zoeken. Maw: kan bijvoorbeeld de esp niet uit dan is dat een auto die het per definitie onmogelijk maakt om echt van te genieten en past de berijder beter op het: http://www.ik-ben-een-poetser.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
Het moge duidelijk zijn dat het vag gamma dus zo de Kliko in kan wat dat betreft. Of de woordkeus drol dan wel of niet begrepen wordt is tot daar aan toe. Wellicht beter geweest dat anders te benoemen: poetser-mobiel oid :fy:
Hier zal ik maar even niet op in gaan....ronduit stompzinnig dit...

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 apr 2009, 08:31

Marc RS4 schreef:...

Tegen de tijd dat je hebt leren autorijden denk je daar vanzelf anders over.

Vind het wel top van je dat je zelf aangeeft/toegeeft dat 4wd systeem leuk is voor mensen (99% zoals je aangeeft) die eigenlijk niet kunnen rijden en om het toch noch veilig te maken dat de beste oplossing is. Heb ik weinig aan toe te voegen: je slaat de spijker op z'n kop. Als je voldoende voertuigebeheersing hebt , of je zelf onder controle kunt houden ondanks dat je het nog niet hebt, om het te leren dus, dan is een niet 4wd auto op het asfalt veel en veel leuker.

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2009, 08:40

Jeroen schreef:@ MarcRS4: Echt autorijden is nog altijd sturen met het gaspedaal, niet sturen met het stuur. Als je auto maar 1 truukje kent, dat van onderstuur, is de lol van het autorijden er snel vanaf. Veel auto's zijn daar maar al te goed in. Als je auto een breder repertoire heeft, en zowel kan onder als oversturen en over 4 wielen kan glijden, oftewel met het gas naar wens is te sturen, dan praat je over een auto waarmee je de kunst van het échte autorijden kunt beoefenen. Dit filmpje heeft dus niets met driften te maken, maar laat feitelijk in 2 bochten zien wat de auto te bieden heeft op het gebied van echt sturen. En als je dit spelletje eenmaal doorhebt, en weet wat het is, dan wil je niets anders meer.

Valt me trouwens op dat al die mannen die voor een ander bepalen wat echt autorijden is ook allemaal bij een topteam zitten :bag: :bag: :bag: :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2009, 08:56

Ja, daar krijgen ze voldoende feedback, waar ze direct wat mee kunnen doen. :roflol:

Marc R

Bericht door Marc R » 26 apr 2009, 09:09

Aernoudt schreef:
Marc RS4 schreef:...

Vind het wel top van je dat je zelf aangeeft/toegeeft dat 4wd systeem leuk is voor mensen (99% zoals je aangeeft) die eigenlijk niet kunnen rijden en om het toch noch veilig te maken dat de beste oplossing is. Heb ik weinig aan toe te voegen: je slaat de spijker op z'n kop. Als je voldoende voertuigebeheersing hebt , of je zelf onder controle kunt houden ondanks dat je het nog niet hebt, om het te leren dus, dan is een niet 4wd auto op het asfalt veel en veel leuker.
Jij weet niets van mijn rijstijl knecht en als je zoals je zelf zegt mensen die kiezen voor 4wd niet kunnen rijden dat gaat echt nergens over.

Da's een bewuste keuze en heeft niets met wel of niet kunnen rijden te maken,wel met veiligheid.

Als we jou moeten geloven kan dus niemand met 4wd rijden,vraag het even Gijs van Lennep/Jos Verstappen(rijd/reed RS6 geloof ik) ofzo ( die zal je vast kennen in dat wereldje)

Verders heb ik zo'n 15 jaar alle stempels in me rijbewijs,dan kan je inderdaad niet rijden.

Alleen als je kan driften in een ouwe BMW kan je rijden, duidelijke zaak. :thumbup:

Verders zal ik het even hierbij laten in dit draadje.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 apr 2009, 09:15

Ene Sebastian L. Rijdt 4wd, maar kan idd helemaal niet sturen :roll: :lol:

Marc R

Bericht door Marc R » 26 apr 2009, 09:17

Walter R......kan ook helemaal niet rijden... :mrgreen:

Plaats reactie