Hier een update van de dealer.
In eerste instatie wil ik iedereen bedanken voor het meedenken. Echter moet ik wel de kanttekening geven dat afgelopen weken de dealer en Interstate (wat "Alpina Nederland" is

) niet stil hebben gezeten. Zonder jullie te ontmoedigen en goede bedoelingen, alles is bekeken en elke keer liepen we met onze neus tegen de muur.
En waar nu een oplossing voor moet komen is het feit dat Co2 metingen/rapporten per land geldig zijn.
Dus een duits rapport is niet geldig in nederland en vice versa.
Voor de duidelijkheid:
De douane post van arjanvanessen is een goede echter, wat blijkt(!) sinds 1 maart al
achterhaald.
Dat betreft de laatste regel van het aantonen van de co2 regelement:
of als het certificaat van overeenstemming (CVO) niet aanwezig is een goedkeuring waarin de CO²-uitstoot is vastgelegd. De meting van het brandstofverbruik moet dan volgens de reglementen van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (ECE101-00) zijn gedaan.
Deze regel is dus per 1 maart verouderd omdat dus Co2 metingen/rapporten per land individueel geldig zijn.
Maar de geldigheid en acceptatie van de Co2 rapporten zijn zelfs nog tussen RDW/Belastingdienst/Douane geen afspraken gemaakt.
En dat is heel de clou van heel het verhaal. m.a.w. De auto is goed m.u.v. dat Co2 testrapporten van individueel gekeurde auto's, uitgevoerd door bijv. TNO, geaccepteerd worden bij de instanties in Nederland.
En dan kom ik inderdaad op het punt van Macboy. Ook naar mijn mening is er inderdaad sprake van marktbelemering. Immers Interstate en de dealer hebben werk geleverd maar onze vrienden van de overheid houden heel het verhaal tegen. (zonder over de financiele afwikkeling te spreken) Echter het punt is wat nu de vraag is; als je druk gaat zetten op de abtenaren in deze gaan ze sneller werken? Trekken ze zich er uberhaupt wat van aan? Ik vergelijk het maar met een hond: Als je lief tegen hem praat doet hij alles voor je. Praat je boos tegen hem dan draait hij zich om en loopt hij weg. In deze lijkt het beter dat er dus verstandig en tactisch gehandelt word. Immers ambtenaren zien liever heden ten dage dat we op groene kikkers rijden dan met een ALPINA in de kleur groen. Wel heeft de de dealer vandaag contact opgenomen met de BOVAG hierover. Ik ben benieuwd wat daaruit rolt.
Oplossing in het Co2 acceptatie traject zijn uiteraard welkom!
Enne, rood leer vind ik persoonlijk wel mooi icm bijv zwart exterieur en hoogglans shadowline. Maar niet in klassiek groen icm chroom....
Maargoed dat is het verschil tussen junior en senior

..... en persoonlijke smaak.