Saab, waarom zou je ervoor kiezen.

Dit is ons algemene autoforum.
easy
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2006, 09:41
Locatie: Huizen

Bericht door easy » 15 jun 2006, 09:52

En nog eentje :D

Inderdaad Maarten, de underdog. Heerlijk.

Ik rij een 9-5 HOT aero 290 PK, eibach verlaagd. Het is werkelijk heerlijk om iedere keer weer die verbaasde gezichten te zien, als je weer eens iemand "laat staan" op de snelweg. WTF?? dat was toch een Saab , zie je ze zeggen. Ik ben een snelheidsfreak, maar Saab sluit aan op mijn behoefte daarin. Gedistingeerd. En zo ga ik er ook mee om. Voor mij ben je met een M3 of een 911 ( hele mooie auto`s) tevens ook iets anders aan het " uitdragen" wat voor mij niet zo hoeft. Ik hou van een snelle auto, maar het mooiste is voor mij dat weinigen het zien tot.......

ps. leuk forum

[img:640:480]http://i1.tinypic.com/mt2t89.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 10:26

Erg leuk dat de SAAB rijders reageren en ik moet zeggen dat ze mij wel weten te overtuigen van hun enthousiasme ! Ik geef eerlijk toe dat ik wel een beetje eenzijdig keek naar het merk en mischien ook wel zijn eigenaren :oops:. Sterker nog ik kon niet eens zo goed begrijpen dat men een liefhebber kon zijn van SAAB. Maar dat had ik dus compleet mis ! :roll:

Ik denk ook dat de stelling je bent een SAAB rijder of je bent het niet heel goed op gaat. Als ik het zo lees zijn SAAB rijders hele merk trouwe mensen.

De eigenzinnigheid die het merk SAAB bied zie je eigenlijk bij geen enkel ander merk terug, mischien nog iets bij Volvo :?:

Maar hoe zien de SAAB rijders eigenlijk de toekomst van hun merk ?

De Flok
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:06

Bericht door De Flok » 15 jun 2006, 10:48

Over de toekomst ben ik niet zo bang. Dit jaar zijn de verkoopcijfers erg goed te noemen. Alleen is het heel erg jammer dat je steeds meer dingen van GM-dochters in Saabs terugvind. 9-3 krijgt binnenkort een interieur-"upgrade"(ik zeg downgrade) en het gaat erg lijken op het interieur uit de Cadillac BLS. Dat is gewoon jammer. Het wordt wel tijd voor een geheel nieuwe 9-5, maar die komt er ook binnen een paar jaar, net een facelift achter de rug. De cabrio is trouwens jaar in jaar uit de best verkochte cabrio in z'n klasse, al sinds de 900 classic cabrio. Dat wil toch wel wat zeggen. Vind de 9-3 sport-estate ook een mooie auto geworden, dealer wist me te vertellen dat die erg goed verkocht worden.

Ik denk dat als Saab de stijgende lijn van de afgelopen paar jaar vast kan houden, dat ze zelf weer wat meer inspraak krijgen in het design van hun auto's en andere zaken. Wordt ook wel tijd, want ik kan me wel voorstellen dan een niet Saabkenner denkt dat het een Opel/Cadillac/subaru combinatie is met een Saablogo erop. De Saabkenners weten dat dit niet zo is, techniek is van Saab en sommige eigenaardigheden zitten er nog in.

Verder denk ik dat Saab een goede slag gaat slaan als je kijkt naar alternatieve brandstoffen. Daar zijn ze al erg ver mee. Ze hebben de techniek in huis. En dat bio-ethanol is gaaf spul hoor, daarvan krijgt je motor een stuk meer vermogen.

vossie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:36

Bericht door vossie » 15 jun 2006, 10:50

Rico v Velzen schreef: Maar hoe zien de SAAB rijders eigenlijk de toekomst van hun merk ?
Met angst en beven ...... er komt weinig hoopgevend nieuws bij GM vandaan. Oke, die Aero X was een prachtwagen. Bij Saab was het 'build up to a standard, not down to a price'. Dat kan helaas nu niet meer. Ik heb het idee dat GM niet probeert te begrijpen wat ze gekocht hebben, maar puur met dollartekens naar de bedrijven kijken; hoe kun je in zo'n geval je klanten begrijpen? Die 9-7 snap ik nix van (maar goed, ik snap uberhaupt weinig van auto voor de urban jungle :lol: :wink: )!

Als ik zie hoeveel probleempjes Opels hebben in het wagenpark op m'n werk, houd ik m'n hart wel eens vast betreffende de toekomstige kwaliteit bij Saab.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 12:04

easy, da's een dikke bak zeg ! 290pk phfff. absoluut een wolf in schaapskleren.

overigens heb ik ook een keer een "aanvaring" met een SAAB rijder gehad.
Eerlijk is eerlijk ik maak het ook wel eens anders mee, lees mijn relaas maar, eens eerder geplaats op een ander forum ;-)


--------------------------------------
Vanochtend op de A7 richting Gru'n rij ik een gangetje van 140, nadert er redelijk vlot een SAAB-achtig ding in mijn spiegel. Ik heb nooit een flauwe notie om welk type het gaat want ik niet echt kijk op die SAAB dingen. Maar ach ik weet wel dat er wat snelle jongens van rondrijden.

Dus ff testen terug van de 6 naar 4 en brombrombrom hup door naar de 180 hhmm. SAAB ding blijft makkelijk achter mij.

Nog maar eens een sessie (moesten weer afremmen) En hup vol doorpoken van de 4 naar 6 er was ruimte op de rechterbaan dus ging ik daarheen.. Zo dacht ik en nu maar eens zien of dat SAAB ding mij ook voorbij gaat..

En ja hoor daar ging die, hhmmmmm met een vies snelheidsverschil ook nog.

Ik trapte zowat het pedaal door de vloer heen maar het schoot maar niet op, weg was het king of the road gevoel. slome kutdiesel ;-)


Die SAAB vloog me fluitend voorbij alsof ik stil stond richting de horizon, ik zag nog ergens 9-3 staan maar niks geen motoraanduiding ofzo..

Later haakt ik weer aan, ik ging er af en seinde met de lichten, zo sportief was ik natuurlijk wel weer, hij knipperde even met zijn linker en rechter knipperlicht.

Man het wordt de hoogste tijd voor weer echt iets snels ;-)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 12:23

Grappig genoeg staan er net 2 SAAB's voor de deur nu ik dit draadje volg. een 9-3 station zo'n nieuwe, best een mooi model. vooral omdat het een station is. En een 9-5 met dikke bumpers !

Gebruikersavatar
Nel Frikandel
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:06

Bericht door Nel Frikandel » 15 jun 2006, 12:41

Rico v Velzen schreef:Zo even de SAAB rijders uitnodigen om hun merk te verdedigen ben benieuwd !

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=14302
Hmmm. Mijn merk verdedigen. Helaas ben ik zo merkentrouw als een konijn monogaam is. Ik rij nu SAAB, and I'm loving it. Maar ik ben van Mercedes (W123, W108), Citroen (2x CX), Peugeot (205 en 505), Lancia (thema) in SAAB terechtgekomen (en dan tel ik een hele serie lease wagens niet mee), dus zo fanatiek ben ik niet. Wel blij dat ik zo weer eens een leuk nieuw over auto's leuteren forumpje heb gevonden... de usenetgroep nl.auto is nu wel erg eentonig aan het worden.

Groeten,
Nel

*Edit*: Staat net een leuk artikeltje op SAABFORUM over SAAB versus BMW
Laatst gewijzigd door Nel Frikandel op 15 jun 2006, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 15 jun 2006, 13:16

Maarten (easy),

welke tuner heeft jouw 9-5 op dat vermogen gebracht ? Ik zie dat Hirsch alleen tuned in combinatie met hardware-upgrade. Dus niet simpel chippen. Minimum prijs 4650 euro voor 280 pk. :shock:

Heeft toch wel wat zo'n Saab. Het is inderdaad één van de weinige merken waarvan je nooit een gepimpte of asociaal rijdende versie ziet rijden.
Alleen wat ze met de 9-5 hebben gedaan (die chromen bril) is echt te erg.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 15 jun 2006, 15:30

Mooi dat een stel Saab-fan toch hun merk willen komen verdedigen!

Die groene 9-3 hierboven vind ik echt supermooi, vond sowieso Saab altijd al wel een leuk en eigenwijs merk, zeker ook de verstrengeling met de vliegtuig-tak is cool incl. bijv. zo'n nightvision dashboard.
Ik krijg wel een beetje het Alfa-gevoel, daar rijden ook de echte diehards nog steeds in 20-jaar oude 75's omdat ze de nieuwe Alfa's veredelde Fiats vinden, hier lees ik ook weer af en toe schrik voor de toekomst en voorkeuren voor de oudere 'echte' Saabs t.o.v. die nieuwere.

Zit ik er trouwens ver naast als ik zeg dat je een Saab niet direct koopt voor het rijden of de auto zelf, maar meer voor het merk en het imago dat eromheen hangt (dat ontegenzeglijk positief is)?

easy
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2006, 09:41
Locatie: Huizen

Bericht door easy » 15 jun 2006, 17:07

Hi Joy,

Veel Saabs in Nederland zijn getuned door maptun, een zeer betrouwbare gespecialiseerde saab tuner uit Zweden. Bij mij zit er een stage 3 op (285 pk) ,maar heb daar onlangs een high-flow intercooler bij laten monteren. Verder dus andere sofware ,3" full exhaust system met kimera race-cat. 350- 400 pk is geen probleem voor Saab (turbo he :wink: ). Boven de 320 pk komen wel de eerste hardware aanpassingen. (anders zuigers, turbo etc).

deze heeft er 600 bhp
http://cars.maptun.com/bilder/30_523_mp_stage_x.avi

Kijk anders hierzo even
http://www.maptun.com


Hier is mijn stage te vinden
http://www.maptun.com/webshop/products. ... rodukt=173


Gr,
Peter

Rooie Cabrio
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2006, 17:01

Bericht door Rooie Cabrio » 15 jun 2006, 17:30

Aangezien de Saab Cabrio nog niet voorbij is gekomen, zal ik me hierbij ook even voorstellen met mijn Saab.

Mijn naam is Tim en kocht vorig jaar Februari mijn Saab Cabrio, standaard 154 PK en heb het afgelopen jaar de wegligging (verlaagt en verstevigd), remmen en de motor opgepept naar 290PK (maptun stage 4). Specifiek voor het T5 motorblok gekozen, omdat deze de PK fluitend aankan.

De Saab Cabrio vind ik veruit de mooiste cabrio die ooit is gemaakt, maar ja das uiteraard persoonlijk. Ook standaard was ik trouwens al erg tevreden over de auto :wink:

[img:544:407]http://www.saabforum.nl/albums/Dagje-Za ... mkomst.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 19:20

Ben ik het wel mee eens, de lijnen van een SAAB cabrio kloppen altijd, was vroeger al zo (tenminste in mijn jeugd met de 900 cabrio) en nu nog steeds.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 15 jun 2006, 19:52

easy schreef:Hi Joy,

Veel Saabs in Nederland zijn getuned door maptun, een zeer betrouwbare gespecialiseerde saab tuner uit Zweden. Bij mij zit er een stage 3 op (285 pk) ,maar heb daar onlangs een high-flow intercooler bij laten monteren. Verder dus andere sofware ,3" full exhaust system met kimera race-cat. 350- 400 pk is geen probleem voor Saab (turbo he :wink: ). Boven de 320 pk komen wel de eerste hardware aanpassingen. (anders zuigers, turbo etc).

deze heeft er 600 bhp
http://cars.maptun.com/bilder/30_523_mp_stage_x.avi

Kijk anders hierzo even
http://www.maptun.com

Hier is mijn stage te vinden
http://www.maptun.com/webshop/products. ... rodukt=173

Gr,
Peter
Wow ! Gaat tot stage 7 :D Goed tuneable die blokjes. Dat vermogen van rooie cabrio is ook fors. Van een 150 pk naar 290 pk...
Toch interessant spul.

Bigivan
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2006, 19:55

Bericht door Bigivan » 15 jun 2006, 20:01

Zeg nu zelf: zou je nog twijfelen?

http://groups.msn.com/Saab-liefhebbers/ ... oID=3[url]

Dit is mijn trots!

En hij rijdt dan nog zeer leuk ook. :lol:

Tom
Berichten: 22263
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 15 jun 2006, 20:30

Ben even drukjes maar toch een korte reactie nav de berichten van Saab-rijders alhier.

Leuk om te zien en er zitten mooie auto's tussen. Ik had niet het idee dat Saab zo'n liefhebbersmerk was. Vandaar ook een beetje die topicstart. Als je met anderen over auto's praat (verjaardagen etc.) hoor ik nooit een woord over de auto's die ze maken. Van elk merk zijn er liefhebbers, maar had bijvoorbeeld nog nooit een meeting gezien van een Saab-club :)
Het echte Saab-gevoel kan ik mij nog weinig mee voorstellen maar ik zoek dan ook wat anders in een auto dan (zoals ik lees uit jullie posts) jullie. Ondanks dat is die auto van easy en Maarten erg dik 8)

Maarten900
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jun 2006, 00:48

Bericht door Maarten900 » 15 jun 2006, 22:39

Peter Tunissen schreef:Die groene 9-3 hierboven vind ik echt supermooi.
Die groene is een 900 uit '94 met de bumper/spoilerkit van een 9-3 Viggen.
Onder de motorkap ligt de 2,3 motor van een 9000. Het blok heeft de specificaties van een Maptun stage 5 9000 Aero. Zie onderstaande link.
Best een pittig motortje dus. :wink:

http://www.maptun.com/webshop/products. ... produkt=91

Gebruikersavatar
taaffert
Berichten: 200
Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
Locatie: A16, A27, A59, A58

Bericht door taaffert » 15 jun 2006, 23:18

En nog een overwaaier van het Saabforum. Ik ben Eelco, 22 jaar en ook student en verder doe ik ook nog wat met auto's. Ik heb zelf een 900 classic turbo uit 1992.

Ik vind Saab gewoon een heerlijk merk. De auto's zijn mooi gelijnd en karakteristiek. Een Saab haal je er altijd uit. Ik sluit mij verder aan bij wat mijn voorgangers van het Saabforum al verteld hebben hier.

Een van de leuke dingen aan de 900 classic toch wel vind ik de voorruit. Als er iemand instapt die onbekend is met het merk, valt ze als eerste de voorruit op en de deur, wanneer je de deur opent lijkt het alsof de halve dorpel meekomt, doordat de deur aan de onderkant naar binnen toe loopt.

Een van de krachtige punten van de 900 turbo vind ik het uitlaatgeluid. Werkelijk prachtig. Hier kan ik echt van genieten en zo nog een hoop andere mensen. Nu is het geluid ook wat harder dan standaard bij mij, maar de buren, medestudenten, familie, iedereen hoort aan het roggelende geluid dat ik er aankom, autokenner of niet.

Ik heb zelf vorig jaar in de zomer een filmpje gemaakt van mijn auto. Ik zou zeggen, kijk zelf maar even, hier alvast even wat plaatjes.

Filmpje --> Klik hier Je ziet bij de inleiding een andere naam. Maar onder die naam zit ik op een ander forum.

[img:640:427]http://www.saabforum.nl/albums/album166 ... .sized.jpg[/img]
[img:640:427]http://www.saabforum.nl/albums/album166 ... .sized.jpg[/img]
Let even op het Saab in de velgrand.
[img:640:427]http://www.saabforum.nl/albums/album166 ... .sized.jpg[/img]

En ja de toekomst van het merk. Ik zie het wel rooskleurig in. Als je met onderstaand prodcut op de markt komt, toch een erg prettige auto. Rijdt weliswaar niet zo dynamisch als bijvoorbeeld een Audi A4, wel comfortabel.
Dit is een 9-3 Sport Estate in Aero uitvoering. 2.8 V6 met turbo, 250 pk.

[img:640:480]http://www.saabforum.nl/albums/album176 ... .sized.jpg[/img]

Dit is ook leuk, maar niet echt een Saab. De 9-7X, hier bereden met de 5.3 liter V8. Maakt echt een heerlijk geluid!

[img:640:480]http://www.saabforum.nl/albums/album176 ... .sized.jpg[/img]

Al met al redelijk Saab minded dus. Niet mee opgegroeid, de liefde voor het merk is gewoon gegroeid.

Ik hoop dat jullie mening enigszins al veranderd is en een positieve wending heeft gekregen door onze posts. Maar dat dacht ik al hier en daar te lezen.

Groet,

Eelco

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 16 jun 2006, 10:04

Saab 9-3 Cabrio heb ik ook altijd de mooiste in zijn klasse gevonden.

De 9-5 2.3T aut. die ik 2 jaar heb gereden was qua rijden een hele fijne auto. Stoelen waren voor mij iets te kort bij de benen, maar zaten voor de rest voortreffelijk.
Ik reed die auto voor mijn werk, dus in mijn geval....een baas op de achterbank. Die man was ook helemaal SAAB-gek en wilde koste wat het kost een 9-5 als directiewagen.
Positief was ik over de rust waarmee je toch zo'n 4 cilinder met zijn turbo snel kon rijden. Niets geen nerveus inhakken van de turbo, de automaat deed netjes zijn werk, alleen vond ik het terug naar z'n eerste versnelling net voordat je stilstond niet zo prettig. Je kon dat voorkomen door handmatig via knoppen aan het stuur te schakelen, maar dan irriteerde ik me bij het snelle werk aan de lange schakeltijden.
Verder vond ik het lederen interieur van hoge kwaliteit, rook heerlijk...iets wat je van het leer in een S80 niet kan zeggen. Dat lijkt wel plastic, incl. de geur.
Nadeel voor een baas achterin was de voetenruimte onder de rechter voorstoel. De geleiderails staan veel te dicht bij elkaar, en die blijven natuurlijk ook daar, zelfs al de stoel in de directie-stand staat.

Deze auto heeft overigens heel veel bij de dealer gestaan. Met name het krakende onderstel was zeer irritant. Draagarmen, rubbers, stabilisatorstangen en weet ik al niet wat zijn vaak vervangen.
Verder heeft de auto ook nog eens bijna in de brand gestaan omdat die kunstof plaat op de cilinderkop begon te smelten. (ontstekingsmodule). Schijnt een 9-5 kwaaltje te zijn, want de dealer had ze op voorraad liggen. Inbusjes erin, 5 minuten later kon ik weer rijden.

Auto was bloedsnel. Heerlijk om op het turbo-koppel gewoon in dezelfde versnelling op de snelweg bij bumperklevende achterliggers weg te lopen.

Het dashboard vond ik een ergonomische ramp. Allemaal toetsen her en der, waarvan er samen met de info display's ook wel eens een paar vervangen zijn. De bediening van de cruisecontrol was ook verre van ideaal. Op de hendel zat een schuifje en weet ik al niet wat. Daarbij vond ik die hendels ook goedkoop aanvoelen...je voelde echt dat ze hol waren.
Dat nightvision is natuurlijk een grappige gadget....maar heb het alleen gebruikt om het anderen te laten zien waar die knop voor diende.

Geluidsinstallatie was overigens helemaal goed. Gewoon het standaard spul klonk al zeer indrukwekkend.


ps. Mijn toenmalige baas is overigens op mijn aanbeveling BMW gaan rijden. Spreek hem zo nu en dan nog.....hij is er helemaal weg van. 8)

Gebruikersavatar
Nel Frikandel
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:06

Bericht door Nel Frikandel » 16 jun 2006, 10:31

taaffert schreef:Ik heb zelf vorig jaar in de zomer een filmpje gemaakt van mijn auto. Ik zou zeggen, kijk zelf maar even, hier alvast even wat plaatjes.

Filmpje --> Klik hier Je ziet bij de inleiding een andere naam. Maar onder die naam zit ik op een ander forum
Wat een GEWELDIG gaaf filmpje....!
Heb je daar heel erg profi apperatuur voor gebruikt?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jun 2006, 10:43

Idd prachtige promo van je Saab, super montage, had alleen de auto ook wel ff willen horen.

Michel

dasdaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2006, 10:00
Locatie: Hulst

Bericht door dasdaas » 16 jun 2006, 10:45

Over de wat nieuwe(re) Saabjes is inmiddels al heel wat geschreven, maar vergeet niet dat Saab al sinds eind jaren '40 auto's maakt.

Zelf rij ik eigenlijk alleen maar (semi) oldtimers.

Mijn eerste rij-auto is een kersrode Saab 900T8 uit 1987, die me wekelijks een paar honderd kilometer verder brengt en me vrijwel nooit in de steek laat. Of het moet zijn dat ik de radio weer es een nachtje heb laten aanstaan.... :roll:
Verder zijn ook de Saab 99 (1967-1984, voorloper vd 900) en de Saab 96 (1960-1981, voorloper van de 99) goed vertegenwoordigd in de verzameling. Hieronder zie je bijvoorbeeld een Saab 99 turbo uit 1980, die de fabiek uitrolde met zo'n 145 PK....
[img:640:426]http://www.saabforum.nl/albums/album240 ... .sized.jpg[/img]

en een Saab 96 uit 1977, mijn geboortejaar![img:135:134]http://www.saabforum.nl/albums/project- ... .thumb.jpg[/img]

Het leuke van Saab voor mij is het feit dat je geen eerste monteur (sorry desmond!!! :lol:) hoeft te zijn om aan je auto te sleutelen.
Van het onderstel tot de motor: alles is vrij eenvoudig te monteren/demonteren. Heb inmiddels dan ook al behoorlijk wat klusjes aan mijn eigen autootjes uitgevoerd, waaronder het vervangen van bak en blok (is een geheel bij saab!) Dit stelt ook de handige (en niet rijke) liefhebber in staat van een Saab te genieten, want dat is het merk voor mij!

Weet weer niet zoveel van de nieuwe Saabjes (vanaf 1993 dus) maar als je in een van mijn classics achter het stuur plaats neemt, voel je hoe tijdloos een Saab is.

daan
Laatst gewijzigd door dasdaas op 16 jun 2006, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jun 2006, 10:50

Prachtig!! en tijdloos!!

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jun 2006, 11:28

Klopt het enige wat ik wel superlijk vind zijn die rare uitlaatpijpen.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 16 jun 2006, 11:54

Nou,
ik draag Saab een warm hart toe, is weer eens wat anders zullen we maar zeggen.

Weleens proef gereden in een 9-5 sportssedan met de kleine t.
Beviel mij zeer goed.

En een baas van me had het een 9-5 180pk en heb daar meermaals mee gereden.
Twee kanttekeningen, de stoelen, ik ben de Recaro's in de WRX gewend dus geen zijdelingse steun.
En veel vermogen met voorwielaandrijving dus heeeeeel erg snel een rokend binnenwieltje.

Maar al bij al Saab = Super.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jun 2006, 12:36

Zitten er trouwens op alle SAAB's turbo's ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 11 gasten