Lotus Elise S2 135R
- Ar
- Auto: Prius
Re: Lotus Elise S2 135R
@Capo_Miel
Veel plezier met deze aanwinst!
Ik heb auto's uit Duitsland geimporteerd met de gele en rode platen. Nu wil ik volgende week een auto voor onderdelen uit Engeland rijdend ophalen. Weet jij of dat mogelijk is op de normale Engelse kentekenplaten? De verzekering zal een een Nederlandse worden.
De vraag heb ik bij VDC gesteld, maar die konden nu nog niet mijn vraag beantwoorden.
Veel plezier met deze aanwinst!
Ik heb auto's uit Duitsland geimporteerd met de gele en rode platen. Nu wil ik volgende week een auto voor onderdelen uit Engeland rijdend ophalen. Weet jij of dat mogelijk is op de normale Engelse kentekenplaten? De verzekering zal een een Nederlandse worden.
De vraag heb ik bij VDC gesteld, maar die konden nu nog niet mijn vraag beantwoorden.
- Ar
Ik heb inmiddels antwoord gekregen en zal de Engelse platen gebruiken met een internationale verzekering van 14 dagen.
- Stéphane
@Ar: Enige tip die ik je dan wel moet geven is: zorg voor bewijs van verzekering op papier! Dat is waar de gendarmerie in Oostende toen nogal moeilijk over deed namelijk 

- Ar
Bij de Bruna heb ik groen printpapier gekocht en de groene kaart online erop afgedrukt. Ik las het al in je topic.
- Niels
- Auto: Prius+
Gaaf verhaal
Even een autootje of motortje ophalen kost dus wel gauw 500,-
Maar het blijft een interessant avontuur :banaan: Verschrikkelijk gaaf apparaat :!:

- Ar
Gisteravond ben ik terug gekomen en heb de rechtsgestuurde Mercedes opgehaald. Klein verslagje volgt in een nieuwe topic.
- Stéphane
Ik ben benieuwdAr schreef:Gisteravond ben ik terug gekomen en heb de rechtsgestuurde Mercedes opgehaald. Klein verslagje volgt in een nieuwe topic.

-
Mooi dat de mercedes gelukt is
Kon vrijdag niet op internet dus helaas kon je niet 123 van antwoord voorzien.
Nou lekker,
Heb steenslag laten repareren, 1 putje.
Kosten voor de verzekering , centraal beheer achmea, 93 euro nog wat. Krijg ik doodleuk een brief dat daardoor mijn noclaim komend jaar een jaar stil blijft staan, wtf..
Straks maar eens bellen.

Nou lekker,
Heb steenslag laten repareren, 1 putje.
Kosten voor de verzekering , centraal beheer achmea, 93 euro nog wat. Krijg ik doodleuk een brief dat daardoor mijn noclaim komend jaar een jaar stil blijft staan, wtf..
Straks maar eens bellen.
-
Persoonlijk vind ik het nog wonderbaarlijk dat ze het vergoeden. Zou in mijn geval een spuitbeurt voor de hele auto zijn nu. De steenslag zit zelfs nog op de achterclam na de laatste monsterrit. En heb nog een noclaim beschermer ook! 

-
Zodra je zou switchen naar een andere maatschappij is die no claim in een keer niet meer beschermd!!!allen schreef:Persoonlijk vind ik het nog wonderbaarlijk dat ze het vergoeden. Zou in mijn geval een spuitbeurt voor de hele auto zijn nu. De steenslag zit zelfs nog op de achterclam na de laatste monsterrit. En heb nog een noclaim beschermer ook!
-
Ach, maak ik me niet druk om. Zit al dik 10 jaar bij dezelfde en ben niet voornemens veel te crashen of te switchen. 

-
Net gebeld, klachten liggen er schijnbaar al een hele boel
Dit jaar mag ik alle ruitschade nog claimen onder de huidige bevriezing, betekend voor nieuwe polis jaar dat het 1 jaar stil blijft staan, maargoed staan toch al op 75% ...
Ach de voorruit zal nog wel wat putjes krijgen. Heb ook steenslag op de raarste plekken, maar valt al met al nog wel mee toch. Nog niet naar schotland geweest

Dit jaar mag ik alle ruitschade nog claimen onder de huidige bevriezing, betekend voor nieuwe polis jaar dat het 1 jaar stil blijft staan, maargoed staan toch al op 75% ...
Ach de voorruit zal nog wel wat putjes krijgen. Heb ook steenslag op de raarste plekken, maar valt al met al nog wel mee toch. Nog niet naar schotland geweest

-
Ligt de kop er al af Emiel?
-
Nee geen tijd. Gezond druk 
Tussen door bezig om te kijken voor duratec of honda conversie, hoewel mijn voorkeur op dit moment sterk naar de duratec gaat.
Moet komende week wat telefoontjes plegen, als daar niks uit komt vervang ik pakking + bouten + waterpomp + riem en doet de tuner de kop nakijken en in de flowbank zetten en wacht ik het nog jaartje af. Komt er wel wat uit dan kijk ik verder. Ga iig geen nokkenassen veranderen of nog allerei dingen. Gewoon onderhoud en landrover drukthermostaat erin om de hotspots te vermijden.
Zeker geen laminova olie koeler. Ding is veelste klein om daadwerkelijk hete olie met hete koelvloeistof te koelen.
Dus mocht ik conversie doen dan komt er air to oil cooler in, aan de voorkant met fatsoenlijke leidingen etc. zodat het niet lekt of onzin.

Tussen door bezig om te kijken voor duratec of honda conversie, hoewel mijn voorkeur op dit moment sterk naar de duratec gaat.
Moet komende week wat telefoontjes plegen, als daar niks uit komt vervang ik pakking + bouten + waterpomp + riem en doet de tuner de kop nakijken en in de flowbank zetten en wacht ik het nog jaartje af. Komt er wel wat uit dan kijk ik verder. Ga iig geen nokkenassen veranderen of nog allerei dingen. Gewoon onderhoud en landrover drukthermostaat erin om de hotspots te vermijden.
Zeker geen laminova olie koeler. Ding is veelste klein om daadwerkelijk hete olie met hete koelvloeistof te koelen.
Dus mocht ik conversie doen dan komt er air to oil cooler in, aan de voorkant met fatsoenlijke leidingen etc. zodat het niet lekt of onzin.
-
Moet zeggen dat ik zelf geen voorstander ben om die leiding helemaal naar voren te trekken voor een oliekoeler eerlijk gezegd, denk dat je dan behoorlijk veel druk gaat verliezen...
Wat dat betreft ben ik veel meer voorstander van zo'n water/olie koeler.
Ben zelf overigens van plan om deze te monteren ipv een sandwich plate te gebruiken.
Want met een sandwich plate ga je problemen krijgen met je oliefilter.
http://ptp-ltd.co.uk/shop/147_139/lotus ... cooler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Die PRT is wel een heel verstandig
Eliseparts heeft een versie uitgebracht met de slangen direct passend op een laminova.
Hoor wel wanneer als de kop er afgaat
Wat dat betreft ben ik veel meer voorstander van zo'n water/olie koeler.
Ben zelf overigens van plan om deze te monteren ipv een sandwich plate te gebruiken.
Want met een sandwich plate ga je problemen krijgen met je oliefilter.
http://ptp-ltd.co.uk/shop/147_139/lotus ... cooler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Die PRT is wel een heel verstandig

Eliseparts heeft een versie uitgebracht met de slangen direct passend op een laminova.
Hoor wel wanneer als de kop er afgaat

-
Ja en ik geloof niet in de laminova. Werkt wel maar met minder koelvloeistof of een 2x a 3x zo'n lange laminova. Het verschil is gewoon weg te klein in mijn ogen. Maargoed gelukkig heeft iedereen andere meningen en kan iedereen doen wat diegene zelf wil
Anders zouden veel bedrijven failliet gaan.
Lotus heeft de olie koeler eerder voorin gehad, maar dit gaf , naar mijn weten, nog wel eens wat lekkage's, en dat willen we niet
Dus betere montage.
Moet dus nog uitzoeken of men een andere oliepomp/druk hanteerde in die modellen.
air to oil achterin kan misschien ook nog maar dan moet er toch ruimte gecreerd gaan worden voor flow.........
Ja zodra der tijd is gaat de kop eraf. Heb ergens het vermoeden dat dat pas half april gaat zijn. Haal namelijk ook de rear clam eraf om alles te inspecteren, schoon te maken , etc. etc.
Mocht de kop dan bagger blijken dan kan ik ook direct verder met demonteren van complete blok en of alles reviseren of toch conversies gaan bekijken.
Zal wel foto's posten tzt

Lotus heeft de olie koeler eerder voorin gehad, maar dit gaf , naar mijn weten, nog wel eens wat lekkage's, en dat willen we niet

Moet dus nog uitzoeken of men een andere oliepomp/druk hanteerde in die modellen.
air to oil achterin kan misschien ook nog maar dan moet er toch ruimte gecreerd gaan worden voor flow.........
Ja zodra der tijd is gaat de kop eraf. Heb ergens het vermoeden dat dat pas half april gaat zijn. Haal namelijk ook de rear clam eraf om alles te inspecteren, schoon te maken , etc. etc.
Mocht de kop dan bagger blijken dan kan ik ook direct verder met demonteren van complete blok en of alles reviseren of toch conversies gaan bekijken.
Zal wel foto's posten tzt

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Mooi verhaal, mooie auto!
Ik heb niet alle posts gelezen, maar zo'n 135R is dat nog een Rover gemotoriseerd exemplaar of is dat al toyota?
Ik heb niet alle posts gelezen, maar zo'n 135R is dat nog een Rover gemotoriseerd exemplaar of is dat al toyota?
-
Dank 
Nee is een licht gekietelde Rover motor. Toyota motoren zijn jaar later gekomen.
Geflowde kop, inlaat en uitlaat van VVC model, andere ecu, etc.

Nee is een licht gekietelde Rover motor. Toyota motoren zijn jaar later gekomen.
Geflowde kop, inlaat en uitlaat van VVC model, andere ecu, etc.
- Macboy
Ok dus deze is verkocht aan Stéphane ! Geweldig !
- Stéphane
Klopt! En voor jouw informatie: mijn Civic is aangekondigd voor 15 mei. Dus dan weet je dat ook gelijkMacboy schreef:Ok dus deze is verkocht aan Stéphane ! Geweldig !

-
Verkocht
gooi maar een slotje op....
Stephane heeft zijn eigen topic en ik maak tzt wel een nieuwe aan ( paar weken/maanden... )

gooi maar een slotje op....
Stephane heeft zijn eigen topic en ik maak tzt wel een nieuwe aan ( paar weken/maanden... )