Aston Martin DB9
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Knot
aantal cilinders 12, in V-vormRico v Velzen schreef:Wat zijn de specs eigenlijk van zo'n db9 (ben te lui om te zoeken)
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 5935 cm3
boring x slag 89,0 x 79,5 mm
compressieverh. 10,3:1
max. vermogen 331 kW (450 pk)
6000tpm
max. koppel 570 Nm
5000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo mech. compressor
katalysator geregeld
topsnelheid 300 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,9 s
massa leeg 1710 kg
- RVV
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Tristan
Erin gereden?romo schreef:Rico, maak je niet druk, de M3 is veel agieler, zelfs de Vantage komt niet in de buurt van de huide M3 laat staan de E92 M3. Zeg nou zelf 380 paarden uit een 4,3 liter blok is niet best, is ook nog een ford blok. Hij moet het van de looks hebbven niet van de specs!

- romo
-
- RVV
- Tristan
- Dennis Cavallino
Tijdens de rally van vorig weekend deed er ook een DB9 Volante mee. Ik heb de Peugeot 404 cabrio die erachter stond wel op de foto gezet, maar de Aston niet. Veelzeggend!
DB9 dicht en de V8 Vantage vind ik echt fantastische auto's om te zien en om over te dagdromen. Er rijden er al behoorlijk veel rond hier in Den Haag. Gisteren vielen mij voor het eerst de richtingaanwijzers aan de voorzijde op, erg mooi gemaakt met een hele rij LED-jes (denk ik).

DB9 dicht en de V8 Vantage vind ik echt fantastische auto's om te zien en om over te dagdromen. Er rijden er al behoorlijk veel rond hier in Den Haag. Gisteren vielen mij voor het eerst de richtingaanwijzers aan de voorzijde op, erg mooi gemaakt met een hele rij LED-jes (denk ik).
-
Valt toch wel mee met die overhang?
[img:1600:1200]http://www.dieselstation.com/wallpapers ... B9-010.jpg[/img]
Ik vind zelf de DB9 mooier dan de DB7, maar ik ben dan ook meet van de GT dan van de hardcore bochtenknijper.
BMW 850 boven E36 M3.
Porsche Turbo boven GT3.
You get the point.
[img:1600:1200]http://www.dieselstation.com/wallpapers ... B9-010.jpg[/img]
Ik vind zelf de DB9 mooier dan de DB7, maar ik ben dan ook meet van de GT dan van de hardcore bochtenknijper.
BMW 850 boven E36 M3.
Porsche Turbo boven GT3.
You get the point.

- Tristan
Ik kwam deze tegen, een V8 Vantage in een rally:
http://youtube.com/watch?v=ZOjLkRWt4I8& ... n%20martin
Heftig geluid, klink veel luider dan standaard, en dat is al luid.
http://youtube.com/watch?v=ZOjLkRWt4I8& ... n%20martin
Heftig geluid, klink veel luider dan standaard, en dat is al luid.
- Tristan
GT3 en V8 Vantage in dezelfde rally:
http://youtube.com/watch?v=vEzSUke3MIs& ... n%20martin
Gaaf om te zien, een AM in een rally. 8)
http://youtube.com/watch?v=vEzSUke3MIs& ... n%20martin
Gaaf om te zien, een AM in een rally. 8)
- Francisco

Iemand die een GT3 of een M3 met een Aston martin vergelijkt heeft niet echt door wat de charme is van een Aston Martin.
Dat een GT3 en of een M3 meer fun per knaak bied is een open deur.
KIJK naar dat apparaat. Kunst. Porsche en BMW mogen hopen dat ze in 100 jaar ooit zoiets moois creeren.
Boulevard cruiser, status, klasse, elegantie. Dat is het gevoel dat zo'n auto bij mij oproept. En dat dan niet eens gecombineerd met poenerigheid. Een Gentlemans car. Ik zou hier nooit serieus mee gaan trappen op de Ring of zo. Zou niet eens in me opkomen. Koop dan een GT3 of een CLS.
Tristan. Goed advies zo te zien. Graag meer foto's van de nacht in deze lak weerspiegeld. Good show chap

-
Ik kijk het door mijn bril heen. Ik hoef geen boulevard cruiser.
Zo n auto is qua looks prachtig. Ook dat boeit me trouwens weinig. Het is mooi meegenomen als ie er mooi uitziet. Maar dat ie 100.000 euro mooier is dan een porsche kan ik nou niet zeggen.
Ik zou echt nooit die knaken op tafel leggen voor zo n show auto. Al was ik multi multi miljoenair. Geld trouwens voor veel meer auto s. Dit zijn auto s die op de markt zijn gezet voor mensen die heel rijk zijn en dat willen laten zien doordat ze zo n auto rijden. De werkelijke waarde van zo n auto tov andere merken is veel te hoog. Maar op een of andere manier ligt het geld op straat en geven die mensen graag teveel uit voor het gebodene.
Even ter info een subaru impreza 555 kostte destijds uit de fabriek 10.000 gulden om te maken. Je denk toch echt niet dat een aston martin 10 maal duurder is om te maken.
Een auto is nog steeds 4 wielen ophanging en wat blik er omheen. Het concept is allemaal gelijk. De een heeft een grotere motor de ander wat meer leer. Hier een daar wat meer opties etc. Maar daarmee kan je toch echt niet die hoge prijzen goed praten. Ooit heb ik een stukje gelezen over porsche was zeer interessant was een marketing verhaal. En daar vertelden ze gewoon keihard. Dat mensen die hoge prijzen toch wel betaalden want het is een porsche. Dat vindt ik dus waardeloos. Betekend eigenlijk gewoon dat je veel te veel betaald voor het product naar kost prijs. Winst mag iedereen hebben maar ik heb het idee hoe duurder je shopt hoe meer je een oor wordt aangenaaid. Geld trouwens ook voor bmw. mooi voorbeeld is 130i ---> 330i ----> 530i ----> 630i ---->730i Moet je die prijsstelling een keer naast elkaar leggen. Exact het zelfde motortje. Nog een mooi voorbeeld is de trekhaak bij bmw. Moet je de prijsstelling zien vanaf de 1 tot de 7 serie ----> hoe duurder de auto hoe duurder de trekhaak. Ook daar wordt je genaaid. En op het moment dat je voor bmw kiest betaal je ook teveel voor het gebodende maar ik probeer het altijd wel te minimaliseren.
Zo n auto is qua looks prachtig. Ook dat boeit me trouwens weinig. Het is mooi meegenomen als ie er mooi uitziet. Maar dat ie 100.000 euro mooier is dan een porsche kan ik nou niet zeggen.
Ik zou echt nooit die knaken op tafel leggen voor zo n show auto. Al was ik multi multi miljoenair. Geld trouwens voor veel meer auto s. Dit zijn auto s die op de markt zijn gezet voor mensen die heel rijk zijn en dat willen laten zien doordat ze zo n auto rijden. De werkelijke waarde van zo n auto tov andere merken is veel te hoog. Maar op een of andere manier ligt het geld op straat en geven die mensen graag teveel uit voor het gebodene.
Even ter info een subaru impreza 555 kostte destijds uit de fabriek 10.000 gulden om te maken. Je denk toch echt niet dat een aston martin 10 maal duurder is om te maken.
Een auto is nog steeds 4 wielen ophanging en wat blik er omheen. Het concept is allemaal gelijk. De een heeft een grotere motor de ander wat meer leer. Hier een daar wat meer opties etc. Maar daarmee kan je toch echt niet die hoge prijzen goed praten. Ooit heb ik een stukje gelezen over porsche was zeer interessant was een marketing verhaal. En daar vertelden ze gewoon keihard. Dat mensen die hoge prijzen toch wel betaalden want het is een porsche. Dat vindt ik dus waardeloos. Betekend eigenlijk gewoon dat je veel te veel betaald voor het product naar kost prijs. Winst mag iedereen hebben maar ik heb het idee hoe duurder je shopt hoe meer je een oor wordt aangenaaid. Geld trouwens ook voor bmw. mooi voorbeeld is 130i ---> 330i ----> 530i ----> 630i ---->730i Moet je die prijsstelling een keer naast elkaar leggen. Exact het zelfde motortje. Nog een mooi voorbeeld is de trekhaak bij bmw. Moet je de prijsstelling zien vanaf de 1 tot de 7 serie ----> hoe duurder de auto hoe duurder de trekhaak. Ook daar wordt je genaaid. En op het moment dat je voor bmw kiest betaal je ook teveel voor het gebodende maar ik probeer het altijd wel te minimaliseren.