
BMW M3 E30 => E36 M3 gekocht.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW M3 E30
Wat een schitterende bak! 

- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: BMW M3 E30
Na advies van vele mensen de M3 E30 toch maar behouden, en niet verkocht, ze worden zeldzaam, sterker nog dat beginnen ze al te worden, dus we moesten er maar zuinig mee wezen.
Vandaar de reeds gedane aanpassingen.
Ook mijn niveau wordt beetje bij beetje beter
en dan ga je dus ook merken dat de achterkant " licht" aanvoelt, en dat had dus een duidelijke oorzaak, de achterwielen hadden dus te veel sporing naar buiten toe (7mm) en dit moet dus 2 mm naar binnen toe wezen.
En daar ikzelf niet handig genoeg ben, hebben we de M3 naar JR gebracht, en deze hebben het vakkundig opgelost



En de boel weer vakkundig gemonteerd.

Zo ziet de short shifter er dus van onderaf uit.
[URL=http://img109.imageshack.us/i/joost064.jpg/]
Ondertussen ook een banden rek op de aanhangwagen gemonteerd.

Er passen precies acht velgen op plus de reserve wiel van de aanhangwagen.

Vandaar de reeds gedane aanpassingen.
Ook mijn niveau wordt beetje bij beetje beter

En daar ikzelf niet handig genoeg ben, hebben we de M3 naar JR gebracht, en deze hebben het vakkundig opgelost

En de boel weer vakkundig gemonteerd.
Zo ziet de short shifter er dus van onderaf uit.
[URL=http://img109.imageshack.us/i/joost064.jpg/]

Ondertussen ook een banden rek op de aanhangwagen gemonteerd.
Er passen precies acht velgen op plus de reserve wiel van de aanhangwagen.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW M3 E30
Goed bezig 

- Jules
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: BMW M3 E30
prachtige racer 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW M3 E30
Nice 8)
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M3 E30
Prachtige wagen, leuk zoals je alles aanpakt. Foto's zijn erg mooi en leuk om de verhalen te lezaen. 

- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: BMW M3 E30
Omdat we voorheen filmpjes maakte met een mobiele telefoon, en de kwaliteit daarvan nogal te wensen overliet, hebben we een GoPro camera gekocht, met alle toebehoren, en deze gelijk maar even gemonteerd in de M3.


En ik heb vandaag de werkplaats maar even wat aangekleed met vlaggen, posters, en banners.



En omdat die kolere leiers al hadden ingebroken bij ons, hebben we ook een alarm installatie geplaats, en een grote stalen beugel voor de deur gemaakt, zodat de garage deur niet meer omhoog kan kantelen, als ik daar geen toestemming voor geef
Genoeg sensoren door het pand.

En last but not least, er zitten nu twee Sparco race stoelen in de M3 ipv de Wiechers stoelen die erin zaten.

En de verlengde short shifter.

En nu nog even bij mijn broer aan de gang, om een schuur deur te plaatsen.

En ik heb vandaag de werkplaats maar even wat aangekleed met vlaggen, posters, en banners.
En omdat die kolere leiers al hadden ingebroken bij ons, hebben we ook een alarm installatie geplaats, en een grote stalen beugel voor de deur gemaakt, zodat de garage deur niet meer omhoog kan kantelen, als ik daar geen toestemming voor geef

Genoeg sensoren door het pand.
En last but not least, er zitten nu twee Sparco race stoelen in de M3 ipv de Wiechers stoelen die erin zaten.
En de verlengde short shifter.
En nu nog even bij mijn broer aan de gang, om een schuur deur te plaatsen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M3 E30
wow
wat een lekker ding zo en mooie garage 


- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Van BMW M3 E30 naar BMW M3 E36
Na anderhalf jaar samen met mijn vrouw in de E30 gereden te hebben, hebben we de hele mik mak verkocht, trailer, camper, E30, en de loods verhuurd, dit omdat mijn vrouw veel in het buiteland zit, en van alle keren dat we gingen rijden op het circuit, zij nog niet eens de helft kon rijden, ze vondt de kosten niet opwegen tegen die paar rondjes.
Daar kon ik haar geen ongelijk in geven (muts
) dus alles verkocht, en Mascha haar deel weer terug gegeven.
Toen moest ik opzoek naar wat anders, alleen zou het nu een auto worden met kenteken, omdat JR op dat moment niks had staan ben ik naar Paul Vlasblom gegaan.
Paul had nog een M3 E36 3.0 staan, waar de vorige eigenaar al was begonnen om een tracktool te bouwen, ze hadden de M3 van binnen al helemaal leeg gehaald, en zwart gemaakt, dit was nou niet echt netjes gedaan, dus besloot ik maar om de binnenkant weer fris rood te maken.

Voor dat ik de boel weer van binnen geschilderd had, heb ik eerst de sunroof eruit gehaald, dit ivm de rolkooi, zodat deze weer wat hoger kon geplaatst worden, en het dak vast gelast, en de naden netjes afgekit.

Nadat ik de hele binnenkant weer fris geschilderd had, kon mijn oude vertrouwde sparco(tje) er weer in, zo ben ik voorlopig eerst wezen rijden, zonder enig circuit gebruik, want daarvoor diende ook de carterpan aangepast te worden.
Daar ik zelf nog steeds niet handig genoeg ben om dit zelf te doen
heb ik dit door JR laten uitvoeren, ze hebben een carter pan van een 3.2 M3 gemonteerd, een extra tankje voor de olie, en karter ontluchting gemaakt.
Ze hebben meteen preventief de lagerschalen en bouten vervangen, want de boel lag nu toch open.


Toen werd het tijd om ook het onderstel en de remmen aan te pakken, dit is standaard al vrij redelijk, maar voor wat ik er mee wil gaan doen, was ander spul toch net weer wat beter.
Normaal gebruikt JR alleen Intrax, en AP, maar Joost kon voor mij een prima setje regelen, voor wat ik er mee ga doen is dit prima.
De keuze is uiteindelijk gevallen op het merk XYZ, het alpha romeo team reedt er toendertijd mee in het DTM kampioenschap, dus waarom zou het voor mij niet goed wezen.
http://www.xyz-racing.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben uiteindelijk voor een supersport setje gegaan, want het hoefde niet een hardcore racer te worden, maar een setje waar ik ook nog redelijk mee over de openbare weg kon.

Uiteindelijk konden de remmen natuurlijk ook niet achter blijven, dus hier kwam ook een nieuw setje onder, van hetzelfde merk, alleen aan de voorkant, achter voldoen de standaard M3 remmen.

Het verschil met het staandaard spul van bmw is duidelijk zichtbaar.

Het oude spul.

Het nieuwe spul.


En de achter zijde.


Ondertussen had ik de stabilisator stangen ook vervangen voor een paar betere.

De APR carbon achtervleugel die ik had liggen wilde ik in eerste instantie ook op de auto plaatsen, maar dit staat niet echt fraai, dus vandaar dat ik een originel GT achterspoiler kon kopen via JR, en die licht nu bij de spuiter.

Voor straat gebruik, heb ik een paar BMW Motorsport velgen gekocht 18 inch

En voor circuit gebruik behoud ik toch maar de originel bmw velgen 17 inch

Anders moet ik mijn spatborden uit laten kloppen, en dan krijg ik er NOG meer kosten bij, en ik heb inmiddels al genoeg aan de auto uitgegeven.
Ik ben alleen suf, want ik heb toendertijd de Dunlop regen banden verkocht aan Elmar, en die zouden nu dus goed van pas komen (kan ik ze terug kopen Elmar, mits in goede staat
)
De kooi is een Wiechers schroefkooi, geheel vast gelast aan de bodem, en raam stijlen, dit om de auto ook weer stijfer te krijgen.

Inmiddels ook een shortshifter en een race stuur geplaatst.

Ik ga er in de toekomst vast nog wel wat dingetjes aan aanpassen, maar voorlopig eerst maar eens kijken hoe hij het doet op het circuit, en aangezien ik 20 min. vanaf Zandvoort woon, moet dat geen problemen geven.
De dampers zijn in hoogte en in stijfheid te verstellen, zo ook de camber, de remmen ben ik voor de volgende optie gegaan.
http://www.xyz-racing.com/brakekit3.php" onclick="window.open(this.href);return false;
En het onderstel de volgende.
http://www.xyz-racing.com/coilover1.php" onclick="window.open(this.href);return false;
De carroserie laat ik zo, geen lichtere delen, zo ook niet de ramen, dat laat ik ook allemaal zo, ik heb het gedeeldte waar normaal de midden console zit gehalveerd, en daar de bediening voor mijn electrische ramen en alarm lichten (ivm APK). en voorlopig vindt ik hem wel even goed.
Erwin
Daar kon ik haar geen ongelijk in geven (muts

Toen moest ik opzoek naar wat anders, alleen zou het nu een auto worden met kenteken, omdat JR op dat moment niks had staan ben ik naar Paul Vlasblom gegaan.
Paul had nog een M3 E36 3.0 staan, waar de vorige eigenaar al was begonnen om een tracktool te bouwen, ze hadden de M3 van binnen al helemaal leeg gehaald, en zwart gemaakt, dit was nou niet echt netjes gedaan, dus besloot ik maar om de binnenkant weer fris rood te maken.
Voor dat ik de boel weer van binnen geschilderd had, heb ik eerst de sunroof eruit gehaald, dit ivm de rolkooi, zodat deze weer wat hoger kon geplaatst worden, en het dak vast gelast, en de naden netjes afgekit.
Nadat ik de hele binnenkant weer fris geschilderd had, kon mijn oude vertrouwde sparco(tje) er weer in, zo ben ik voorlopig eerst wezen rijden, zonder enig circuit gebruik, want daarvoor diende ook de carterpan aangepast te worden.
Daar ik zelf nog steeds niet handig genoeg ben om dit zelf te doen

Ze hebben meteen preventief de lagerschalen en bouten vervangen, want de boel lag nu toch open.
Toen werd het tijd om ook het onderstel en de remmen aan te pakken, dit is standaard al vrij redelijk, maar voor wat ik er mee wil gaan doen, was ander spul toch net weer wat beter.
Normaal gebruikt JR alleen Intrax, en AP, maar Joost kon voor mij een prima setje regelen, voor wat ik er mee ga doen is dit prima.
De keuze is uiteindelijk gevallen op het merk XYZ, het alpha romeo team reedt er toendertijd mee in het DTM kampioenschap, dus waarom zou het voor mij niet goed wezen.
http://www.xyz-racing.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben uiteindelijk voor een supersport setje gegaan, want het hoefde niet een hardcore racer te worden, maar een setje waar ik ook nog redelijk mee over de openbare weg kon.
Uiteindelijk konden de remmen natuurlijk ook niet achter blijven, dus hier kwam ook een nieuw setje onder, van hetzelfde merk, alleen aan de voorkant, achter voldoen de standaard M3 remmen.
Het verschil met het staandaard spul van bmw is duidelijk zichtbaar.
Het oude spul.
Het nieuwe spul.
En de achter zijde.
Ondertussen had ik de stabilisator stangen ook vervangen voor een paar betere.
De APR carbon achtervleugel die ik had liggen wilde ik in eerste instantie ook op de auto plaatsen, maar dit staat niet echt fraai, dus vandaar dat ik een originel GT achterspoiler kon kopen via JR, en die licht nu bij de spuiter.
Voor straat gebruik, heb ik een paar BMW Motorsport velgen gekocht 18 inch
En voor circuit gebruik behoud ik toch maar de originel bmw velgen 17 inch
Anders moet ik mijn spatborden uit laten kloppen, en dan krijg ik er NOG meer kosten bij, en ik heb inmiddels al genoeg aan de auto uitgegeven.
Ik ben alleen suf, want ik heb toendertijd de Dunlop regen banden verkocht aan Elmar, en die zouden nu dus goed van pas komen (kan ik ze terug kopen Elmar, mits in goede staat

De kooi is een Wiechers schroefkooi, geheel vast gelast aan de bodem, en raam stijlen, dit om de auto ook weer stijfer te krijgen.
Inmiddels ook een shortshifter en een race stuur geplaatst.
Ik ga er in de toekomst vast nog wel wat dingetjes aan aanpassen, maar voorlopig eerst maar eens kijken hoe hij het doet op het circuit, en aangezien ik 20 min. vanaf Zandvoort woon, moet dat geen problemen geven.
De dampers zijn in hoogte en in stijfheid te verstellen, zo ook de camber, de remmen ben ik voor de volgende optie gegaan.
http://www.xyz-racing.com/brakekit3.php" onclick="window.open(this.href);return false;
En het onderstel de volgende.
http://www.xyz-racing.com/coilover1.php" onclick="window.open(this.href);return false;
De carroserie laat ik zo, geen lichtere delen, zo ook niet de ramen, dat laat ik ook allemaal zo, ik heb het gedeeldte waar normaal de midden console zit gehalveerd, en daar de bediening voor mijn electrische ramen en alarm lichten (ivm APK). en voorlopig vindt ik hem wel even goed.
Erwin
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 E30
Leuke vorderingen
Maar nofi in de DTM reden ze echt niet met XYZ remmen of schokbrekers

Maar nofi in de DTM reden ze echt niet met XYZ remmen of schokbrekers

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW M3 E30
+1Bert ///M3 schreef:Leuke vorderingen![]()
Maar nofi in de DTM reden ze echt niet met XYZ remmen of schokbrekers
En ik bedoel het echt niet lullig maar iemand vertelt/verkoopt je onzin en prietpraat. Die wielen zijn imitatie-BBS CH uit China. Niet BMW Motorsport, dat zijn nl. wel echte BBS made in Germany.... Die LingLongs die erop zitten zou ik om te driften niet eens durven gebruiken. Beetje zonde van een mooi project om risico te lopen met twijfelachtige onderdelen.
En Alfa gebruikt al sinds mensenheugenis Brembo, ook in DTM en STW.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: BMW M3 E30
XYZ == BC Racing==K-Sport==Megan etc etc
Verhaal van DTM racerij komt van de logo-roof van D2 racing. D2 is een ander stickertje op dezelfde spullen met een logo wat gejat was van Deutsche Telekom die wel sponsoren waren in de DTM.
Als dat verhaal je als verkoop-argument is verteld, dan zou ik nog eens een praatje gaan doen met de verkoper...van het soort waar honkbalknuppels en veelbetekenende blikken bij komen kijken
Verhaal van DTM racerij komt van de logo-roof van D2 racing. D2 is een ander stickertje op dezelfde spullen met een logo wat gejat was van Deutsche Telekom die wel sponsoren waren in de DTM.
Als dat verhaal je als verkoop-argument is verteld, dan zou ik nog eens een praatje gaan doen met de verkoper...van het soort waar honkbalknuppels en veelbetekenende blikken bij komen kijken

-
OnlineTristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 E30
Linglongs deden het prima om te driften. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M3 E30
ik kon geen prijzen vinden, maar wat zou zo'n 380mm brake kit dus all round kosten?
http://www.xyz-racing.com/brakekit4-1.php" onclick="window.open(this.href);return false;
dat merk nog nooit van gehoord....ziet er opzich wel leuk/goed uit, maar ist oke?
je bent weer lekker druk geweest, wel jammer dat de E30 weg is.
http://www.xyz-racing.com/brakekit4-1.php" onclick="window.open(this.href);return false;
dat merk nog nooit van gehoord....ziet er opzich wel leuk/goed uit, maar ist oke?
je bent weer lekker druk geweest, wel jammer dat de E30 weg is.
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: BMW M3 E30
Wie heeft geroepen dat dit originele BBS velgen waren dan? ik nie, ik heb de velgen zelf gekocht bij een banden boer in Almere, en die banden die er onder zitten (als je dat banden mag noemensteve smith schreef:+1Bert ///M3 schreef:Leuke vorderingen![]()
Maar nofi in de DTM reden ze echt niet met XYZ remmen of schokbrekers
En ik bedoel het echt niet lullig maar iemand vertelt/verkoopt je onzin en prietpraat. Die wielen zijn imitatie-BBS CH uit China. Niet BMW Motorsport, dat zijn nl. wel echte BBS made in Germany.... Die LingLongs die erop zitten zou ik om te driften niet eens durven gebruiken. Beetje zonde van een mooi project om risico te lopen met twijfelachtige onderdelen.
En Alfa gebruikt al sinds mensenheugenis Brembo, ook in DTM en STW.

Ik zou met die banden nog niet 1 rondje durfen rijden op het circuit

En ik ben een suf kameel, want hoe ik er nou bij kom dat XYZ in de DTM heeft gereden




Erwin
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: BMW M3 E30
Ach so, klopt op de xyz alfa waren ze hoofdsponsor. Ook de achterremmen mochten ze leveren voor de nodige credits. Voorkant was wel gewoon AP.
Kek bakje verder hoor en prima ontwikkeling als die taiwanezen zich gaan bemoeien met de racerij.
Kek bakje verder hoor en prima ontwikkeling als die taiwanezen zich gaan bemoeien met de racerij.
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: BMW M3 E30
Inmiddels weer een kleine update aan de auto verricht, ik heb via JR een hoge GT achterspoiler weten te bemachtigen, deze in Mugello rood laten spuiten, en heb hem inmiddels gemonteerd.

By levasier at 2010-10-09

By levasier at 2010-10-09

By levasier at 2010-10-09
Het eind begint inzicht te komen, nu alleen nog de roest plekken weg laten werken door de spuiter, en dan staat het karretje er spik en span bij.
Ik had ook de Toyo R1R aangeschaft, alleen lopen deze aan tegen mijn spatbord, in eerste instantie hadden we de wielen met de camber afstelling voor het circuit gezet, en dan was er net genoeg ruimte, maar nu hebben we alles terug gezet naar nagenoeg geen camber voor straat gebruik, en dan loopt de band rechts voor iets aan.
De wagen een fractie hoger gezet, maar dan loopt hij nog steeds aan, dus de 18 inch velgen gaan er onder vandaan, en daar komt dan 17 inch onder, voor zowel straat, als circuit gebruik.
Dus de velgen immitatie BMW velgen (1000km) mee gereden + nieuwe banden (450km) mee gerden ga ik verkopen ( zie verkoop topic)

By levasier at 2010-09-17
Erwin
By levasier at 2010-10-09
By levasier at 2010-10-09
By levasier at 2010-10-09
Het eind begint inzicht te komen, nu alleen nog de roest plekken weg laten werken door de spuiter, en dan staat het karretje er spik en span bij.
Ik had ook de Toyo R1R aangeschaft, alleen lopen deze aan tegen mijn spatbord, in eerste instantie hadden we de wielen met de camber afstelling voor het circuit gezet, en dan was er net genoeg ruimte, maar nu hebben we alles terug gezet naar nagenoeg geen camber voor straat gebruik, en dan loopt de band rechts voor iets aan.
De wagen een fractie hoger gezet, maar dan loopt hij nog steeds aan, dus de 18 inch velgen gaan er onder vandaan, en daar komt dan 17 inch onder, voor zowel straat, als circuit gebruik.
Dus de velgen immitatie BMW velgen (1000km) mee gereden + nieuwe banden (450km) mee gerden ga ik verkopen ( zie verkoop topic)
By levasier at 2010-09-17
Erwin
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 E30
Hm misstaat niet die rood zwart combi zo 

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW M3 E30
Mooi ding man, veel plezier ermee!
Nu geen spijt dat de loods weg (verhuurd) is? Kan me voorstellen dat je zo'n auto liever binnen hebt staan...

Nu geen spijt dat de loods weg (verhuurd) is? Kan me voorstellen dat je zo'n auto liever binnen hebt staan...
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: BMW M3 E30
Ik heb geen keuze, alleen zijn alle kosten niet op te brengen, en nu verhuur ik de loods, en verdien ik er ook nog wat aan
Daarom heb ik het opbouwen van de E36 ook in stappen gedaan, om de kosten een beetje te sprijden, maar het spelletje is te leuk om mee te stoppen, dus vandaar op deze manier, en dan maar wat minder "track time"
Erwin

Daarom heb ik het opbouwen van de E36 ook in stappen gedaan, om de kosten een beetje te sprijden, maar het spelletje is te leuk om mee te stoppen, dus vandaar op deze manier, en dan maar wat minder "track time"
Erwin
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: BMW M3 E30
Ziet er goed uit hoor! Die hoge gt spoiler is nice 

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: BMW M3 E30
Mooie kar zo man
Super.

-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: BMW M3 E30 => E36 M3 gekocht.
De GT Spoiler staat hem erg goed


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, Estoque, EvdP, Majestic-12 [Bot], matthyssie en 15 gasten