Geelhoed schreef:Je hebt hem niet op tijd aangevraagd, want er staat een week (bij de meeste gemeenten) voor. Formeel mag je inderdaad dus niet rijden.
WVW 1994 schreef:Artikel 107.
1. Aan de bestuurder van een motorrijtuig op de weg dient door de daartoe bevoegde autoriteit een rijbewijs te zijn afgegeven voor het besturen van motorrijtuigen van de categorie waartoe dat motorrijtuig behoort.
2. Het rijbewijs dient:
a. te voldoen aan de bij ministeriële regeling vastgestelde eisen inzake inrichting, uitvoering en invulling.
b. zijn geldigheid niet te hebben verloren, en c. behoorlijk leesbaar te zijn.
Het is nog niet aan je afgegeven en je oude heeft zijn geldigheid verloren.
vanaf 11-01 in theorie, echter ik neem aan dat ze het zelfde rijbewijs nummer gebruiken? stel de politie houd je bij toeval aan, en ze vragen dat nummer op, tegen die tijd is het al wel klaar bij de maker echter zal ik het nog niet in handen hebben misschien en dus bij check zeggen ze is in orde meneer

tenminste dat schat ik...
ze zeggen ok max 5 werkdagen...in een week zitten 5 werkdagen en dus maandag op tijd gebracht is Vrijdag klaar
Ach ik zie wel, in feite is het maar een papiertje dat niks veranderd aan men rijeigenschappen...
En om terug te komen op de keuring, ik heb daar verder niks te vrezen alles werkt goed en men oren en ogen zijn nog zeer goed, maar die rompslomp die vroeger nooit nodig was en nu ineens wel baal ik van en ik kan niet te veel extra onzin aan en dus maar geschorst