rijbewijs verlengen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: rijbewijs verlengen.

Bericht door GTRene » 06 jan 2009, 10:01

Geelhoed schreef:
zegt die man, dan mag u Zondag en Maandag niet rijden of erg voorzichtig zijn.
:hmmm:
Ja eigenlijk raar...ik heb hem op tijd aangevraagd, hij is in de maak en waarschijnlijk Zondag al klaar, echter heb hem dan waarschijnlijk niet in men bezit,
Maar feitelijk zou die klaar zijn en dus is er een geldig rijbewijs...ze zouden me feitelijk hooguit een bekeuring kunnen geven dat ik het rijbewijs niet bij me heb :roll:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 06 jan 2009, 10:11

Je hebt hem niet op tijd aangevraagd, want er staat een week (bij de meeste gemeenten) voor. Formeel mag je inderdaad dus niet rijden.
WVW 1994 schreef:Artikel 107.

1. Aan de bestuurder van een motorrijtuig op de weg dient door de daartoe bevoegde autoriteit een rijbewijs te zijn afgegeven voor het besturen van motorrijtuigen van de categorie waartoe dat motorrijtuig behoort.

2. Het rijbewijs dient:

a. te voldoen aan de bij ministeriële regeling vastgestelde eisen inzake inrichting, uitvoering en invulling.

b. zijn geldigheid niet te hebben verloren, en c. behoorlijk leesbaar te zijn.
Het is nog niet aan je afgegeven en je oude heeft zijn geldigheid verloren.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2009, 10:24

Geelhoed schreef:Je hebt hem niet op tijd aangevraagd, want er staat een week (bij de meeste gemeenten) voor. Formeel mag je inderdaad dus niet rijden.
WVW 1994 schreef:Artikel 107.

1. Aan de bestuurder van een motorrijtuig op de weg dient door de daartoe bevoegde autoriteit een rijbewijs te zijn afgegeven voor het besturen van motorrijtuigen van de categorie waartoe dat motorrijtuig behoort.

2. Het rijbewijs dient:

a. te voldoen aan de bij ministeriële regeling vastgestelde eisen inzake inrichting, uitvoering en invulling.

b. zijn geldigheid niet te hebben verloren, en c. behoorlijk leesbaar te zijn.
Het is nog niet aan je afgegeven en je oude heeft zijn geldigheid verloren.
vanaf 11-01 in theorie, echter ik neem aan dat ze het zelfde rijbewijs nummer gebruiken? stel de politie houd je bij toeval aan, en ze vragen dat nummer op, tegen die tijd is het al wel klaar bij de maker echter zal ik het nog niet in handen hebben misschien en dus bij check zeggen ze is in orde meneer :mrgreen: tenminste dat schat ik...

ze zeggen ok max 5 werkdagen...in een week zitten 5 werkdagen en dus maandag op tijd gebracht is Vrijdag klaar :mrgreen: :hmmm: :please:
Ach ik zie wel, in feite is het maar een papiertje dat niks veranderd aan men rijeigenschappen...

En om terug te komen op de keuring, ik heb daar verder niks te vrezen alles werkt goed en men oren en ogen zijn nog zeer goed, maar die rompslomp die vroeger nooit nodig was en nu ineens wel baal ik van en ik kan niet te veel extra onzin aan en dus maar geschorst :bag:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 jan 2009, 12:24

keuring? en sinds wanneer?
Ik heb een nieuw rijbewijs gehaald om zo'n credit card ding te halen.
Hoefde geen keuring.. anders hield ik die oude nog wel een paar jaar...

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 06 jan 2009, 12:35

Jij hebt dan ook geen C of D stempeltje.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 jan 2009, 13:13

Verlopen rijbewijs kost je 50 euro boete als ze je pakken. Wat kost een versnelde procedure? ;)

Nie zo druk maken, dan rij je maar ff 2 dagen zonder geldig papiertje. Denk zelfs dat de meeste agenten niet eens moeilijk doen over die paar dagen..

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 jan 2009, 13:21

maar je verzekering wel mocht je schade rijden ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jan 2009, 09:44

Net om 09:30u even naar het stadshuis gebeld ivm men nwe rijbewijs (verlengd) om te vragen of ik hem eventueel Vrijdag kan halen mocht ie dan al klaar zijn, omdat ik anders Zondag en Maandag in theorie niet mag rijden :| nah nou, wat denk je zelf....

:banaan: :hosanna: :popcorn: :df: Hij is al klaar!! woehoe, Almelo Rocks :mrgreen:

Dat hebben ze toch mooi gedaan, vanmiddag maar eens ophalen, meevallertje.

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2009, 10:00

Nou succes, schijnt vrij druk te zijn :mrgreen:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jan 2009, 10:15

:roflol:

Ik heb "geluk" hoef nu geen kaartje te trekken met wachtnummer, mag meteen naar de info balie daar ligt het klaar :clap:
Kan ik weer 10 jaar verder :df: (als er ondertussen niet weer een maatregel veranderd door de rijksroverheid :protest: )

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 08 jun 2010, 18:25

Even een oud topic kapen.

Mijn rijbewijs is vermist, dus ik moet een nieuw rijbewijs aanvragen. Even via het eloket opgezocht wat dat ging kosten, 65e. Ok prima, daar kan ik inkomen.

Bleek later dat er bij vermissing nog 35e extra kosten aanvast zitten, en dat ik ook nog een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie moet aanvragen voordat ik aangifte mag doen bij de politie, om daarna weer terug te gaan naar de gemeente. Maargoed, 'even' een vervangend rijbewijs kost dus 112 euro. Echt een achterlijk bedrag.

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 18:53

Is mij ook overkomen Jurjen... mij kostte het toen totaal iets van 80 euro volgens mij (verschilt per gemeente) en dan ook nog een pv'tje op laten maken bij de polizei... jaren later dat ding gewoon tegengekomen in me kamer! hahahaha

dvh

Bericht door dvh » 08 jun 2010, 19:33

Kom er net achter dat mijn rijbewijs als sinds aug 09 verlopen is ... :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jun 2010, 19:49

dvh schreef:Kom er net achter dat mijn rijbewijs als sinds aug 09 verlopen is ... :bag:
dan mag je wel eens opschieten anders moet je straks opnieuw afrijden :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 jun 2010, 19:53

bmw320i schreef:
dvh schreef:Kom er net achter dat mijn rijbewijs als sinds aug 09 verlopen is ... :bag:
is niet waar voor zover ik weet hoor opnieuw afrijden, je bent alleen in overtreding omdat je geen geldig rijbewijs hebt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jun 2010, 20:04

duifjes.com schreef:
bmw320i schreef:
is niet waar voor zover ik weet hoor opnieuw afrijden, je bent alleen in overtreding omdat je geen geldig rijbewijs hebt.
klopt was ook maar een geintje :wink: :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 09 jun 2010, 00:46

duifjes.com schreef:
bmw320i schreef:
als je verzekering ook een geldig rijbewijs eist in de polisvoorwaarden, ben je dus dubbel in overtreding en niet verzekerd :bignews:

Maar goed, ik had hetzelfde akkefietje. C kan niet verlengt worden ivm. keuring etc., papieren daarvoor kosten 24 euro (extra), C blijft wel op het rijbewijs staan, maar is dan verlopen.

Plaats reactie