JWD schreef:Soms verlang ik terug naar mijn X5 4.4 met winterbandjes in deze tijd, ik kan een aardig potje driften al zeg ik het zelf maar met de M5 is het bijna overdreven.
De bochten zijn het probleem nog niet eens zo maar even vlug ergens de weg oversteken is er niet meer bij, een klein beetje gas en de DSC zet zowat heel de boel stil, leuk met je neus op het kruispunt

.
Dan maar het DSC helemaal uit wat weer een hoop verontwaardigde blikken oplevert van de vaak oudere medeweggebruikers door de onbedoelde burnouts bij het stoplicht.
Ik heb de Conti's al ingeruild voor Michelin PS2's wat zeker een verbetering was maar ook de splinternieuwe (zomer)bandjes hebben moeite met de winterse omstandigheden icm. 507pk op de achterwielen.
Bij het doorspinnen heb ik nu zelfs een vrij hevige vibratie in de auto, net of de banden hun uiterste best doen om grip te krijgen maar het toch verliezen waar de Conti's volledig vibratieloos doorspinden.
Zijn er meer mensen die deze hevige vibraties ervaren?
Die vibraties noemen ze in de states "wheel-hop".
Ik heb daar ook last van met de Corvette.
Het wiel begint dan een soort van te springen en dat komt doordat de dempers dan te slap staan.
Er komt dan een verticale beweging in het wiel wat je schokbreker niet kan dempen.
Als ik mijn dempers achter stugger zet is het weg.
Het risico van "wheel-hop" kan zijn dat wanneer je het negeert en gewoon gas blijft geven je aandrijf as kan breken.
Heb je er ook last van wanneer je de schokbrekers in hun stugste stand zet?
Het probleem van even oversteken ken ik ook wel.
Maar met alle systemen uit valt het vaak ook niet mee om weg te komen omdat je stil blijft staan maar de wielen door spinnen.
Ik heb zo wel eens voor een drempel gestaan waar door ik door de gladheid niet over kwam.
Was in een smal straatje en met een aanloopje ging het niet want dan zou ik mijn spoiler er onderuit rijden.
Het straatje was 200 meter lang en aan beide kanten auto`s en maar een cm of dertig speling dus terug rijden was ook geen optie.
Als ik de koppeling los liet terwijl de auto stationair draaide begonnen de wielen gewoon te draaien en bleef de auto stil staan.
Ik werd uiteindelijk gered door een jongen die langs liep en de auto een zetje gaf.
Die 507 pk zijn neem ik aan gewoon krukas pk`s
Grtz,Hanz06