Alpina B10 V8S, uw mening graag!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Jurjen
Auto: 987S / 955

Re: Alpina B10 V8S, uw mening graag!

Bericht door Jurjen » 28 dec 2008, 11:39

Hier even de gegevens invullen:

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 28 dec 2008, 11:42

Een andere vraag, een mooie auto die Alpina, maar geef eens een reden (of nog liever een paar) waarom dat je die liever hebt dan je M5?
Ja, da's een goeie. Er is geen goede reden te bedenken om de M5 de deur uit te doen, Hij loopt perfect, kleur en opties zijn naar mn zin, etc, etc... maar als je dan weer iets gaafs ziet zoals dit kriebelt het toch een beetje.... Voordat ik de M5 kocht heb ik nog wel eens met een half oog naar een B10 V8S gekeken, maar die zaten toen nog niet echt in mijn prijsklasse. het concept van de B10 staat me wel aan, wat relaxter rijden met nagenoeg dezelfde power en iets ingetogener looks. Maar denk niet dat het een verstandige move is.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2008, 11:59

tja wat is verstandig...beide dijken van auto's, mocht ik kiezen koos ik de M5 de Alpina is me iets te "netjes" maar erg bijzonder dat dan wel weer...heeft hij trouwens wel Alpina op het kenteken staan? dat vind ik wel een must mocht je ooit zoiets kopen als zijnde "echt"

Verder over dat kriebelen...praat me er niet van, krijg zo vaak de kriebels van al die leuke auto's die je af en toe voorbij ziet komen...staan er al vele in men speciale what to do when I've sold my Hartge lijst :hmmm:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 28 dec 2008, 12:46

Ha, die Hans;

Inderdaad een schitterend exemplaar. Probleem bij de bepaling van de BPM is vooral dat Alpina als merk destijds niet in Nederland is gevoerd en er dus formeel geen nieuwprijs van bekend is. Dat betekent waarschijnlijk dat bij invoer de auto word getaxeerd als ware het een 540i met de nodige extra's. Omdat opties en accessoires in het algemeen nogal flink afschrijven is het misschien wel interessant om een (onafhankelijke) taxatie als tegenbewijs in te dienen; het is immers toch een nogal incourante auto en dat kan in dit geval voordelig zijn. Als zo'n auto 'op zicht' wordt genomen (is vrij zeldzaam bij imports van meer dan drie jaar oud) ben je afhankelijk van de kennis en interesse van de douanier; sommigen boeit het nix waar je mee aan komt zetten en zien dit gewoon als een oude BMW, anderen worden door de merknaam Alpina op het kenteken juist getriggered en gaan dit soort auto's juist heel graag bekijken. Dan is het gewoon een kwestie van eerlijk antwoorden en zou het BPM-bedrag wel eens gunstiger uit kunnen pakken dan bij een even oude M5; kijk maar naar die zilveren B10S. Overigens gaat het BPM-tarief per 1 januari met ruim twee procent omlaag, dus ook de rest-BPM wordt dan weer iets minder. En een paar maanden langer wachten levert ook weer voordeel op natuurlijk....

Femme

Bericht door Femme » 28 dec 2008, 13:24

Interstate, de Nederlandse Alpina-importeur, kan je exact vertellen wat de catelogusprijs van deze B10 V8S in Nederland zou zijn geweest. Ik betwijfel echter of de douanier moeite zal doen om deze prijs op te vragen. Ik had mijn Roadster S achteraf net zo makkelijk als een Z4 3.0i kunnen importeren. Bij de duoane had men geen idee wat het was. Je zult fors op de BPM kunnen besparen door 'm als 540i te importeren.

Harrie

Bericht door Harrie » 28 dec 2008, 13:25

Arthur schreef:Wellicht gaat dat schadeverhaal op voor die grijze Alpina, Harrie?
Dat zou zomaar kunnen ja. Het verbaasd mij echter dat op mijn papieren en op de site van rdw een bedrag van dik 10k aan bpm staat, terwijl ik er dan nog niet eens de helft voor betaald heb. Ik vroeg me dus alleen af of dat bedrag watg er staat wel het bedrag is wat je afrekent. Maar ja...ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet precies weet. :oops:

Harrie

Bericht door Harrie » 28 dec 2008, 13:26

Femme schreef:Interstate, de Nederlandse Alpina-importeur, kan je exact vertellen wat de catelogusprijs van deze B10 V8S in Nederland zou zijn geweest. Ik betwijfel echter of de douanier moeite zal doen om deze prijs op te vragen. Ik had mijn Roadster S achteraf net zo makkelijk als een Z4 3.0i kunnen importeren. Bij de duoane had men geen idee wat het was. Je zult fors op de BPM kunnen besparen door 'm als 540i te importeren.
maar, komt dat dan ook niet op de papieren te staan? Heb je dan plots geen echte Alpina meer in dat geval.

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2008, 14:08

Alpina logo's verwijderen?

Femme

Bericht door Femme » 28 dec 2008, 14:13

Harrie schreef:
Femme schreef:Interstate, de Nederlandse Alpina-importeur, kan je exact vertellen wat de catelogusprijs van deze B10 V8S in Nederland zou zijn geweest. Ik betwijfel echter of de douanier moeite zal doen om deze prijs op te vragen. Ik had mijn Roadster S achteraf net zo makkelijk als een Z4 3.0i kunnen importeren. Bij de duoane had men geen idee wat het was. Je zult fors op de BPM kunnen besparen door 'm als 540i te importeren.
maar, komt dat dan ook niet op de papieren te staan? Heb je dan plots geen echte Alpina meer in dat geval.
Ik weet niet precies hoe dat gaat. Je krijgt een technische keuring die in mijn geval niet veel meer voorstelde dan het overtikken van wat gegevens op de Duitse Fahrzeugbrief en het controleren van het aantal versnellingen en cylinders. Dit lijkt me het moment waarop je auto de typenaam krijgt zoals vermeldt op het kenteken. Die zou dan dus gewoon van het Duitse kentekenen overgenomen moeten worden (check bij de betreffende persoon of dit juist gedaan is; zowel mijn Roadster als B10 hebben ontbrekende of overbodige spaties in de naam (de ene staat als "BMWALPINAROADSTERS" op kenteken en de andere als "BMW/ALPINA B10 3.2 TOURIN G")).

Later betaal je bpm en moet je een douanier ervan overtuigen dat je opgave juist is. In mijn geval kwam ik met een mooi lijstje van Interstate aanzetten en werden mij geen vragen gesteld. De auto werd niet eens bekeken.

Femme

Bericht door Femme » 28 dec 2008, 14:16

Rico schreef:Alpina logo's verwijderen?
Een originele Alpina heeft afgezien van de naafdeksels geen logo's op de buitenkant. Emblemen op de carroserie zijn altijd Aziatische namaak. Het exemplaar bij Hammer heeft tevens geen typeaanduiding en geen Alpina sticker op de voorbumper. Aan de buitenkant zie hij eruit als een dikke 5-serie met Alpina-velgen.

Hans J.

Bericht door Hans J. » 28 dec 2008, 15:24

Denk inderdaad dat je gemiddelde RDW-er nog wel wat wijs kan maken over wat ze nu precies voor zich hebben staan. Heb met mezelf afgesproken dat ik het nog een weekje aankijk, als er dan nog kriebels zijn ga ik eens uitzoeken wat e.e.a. precies moet kosten :angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2008, 16:13

Bij de douane moet je een beetje mazzel hebben :wink:
laat ik het zo zeggen...van de BPM waarde kun je niet altijd de nieuw waarde achterhalen :wink: zo kan ik een paar auto's opnoemen :angel: nadeel is dan wel bij verkoop dat mensen denken dat die nieuw niet zo duur was, maja dat zijn vaak geen kopers maar zeurders :wink:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 dec 2008, 20:23

Ik zou niet twijfelen maar meteen die M5 een trap geven en die Alpina gaan halen. Wat een ontzettend mooi exemplaar is dat zeg!!

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 29 dec 2008, 00:07

Ha, die Drivers;

De RDW-mensen zul je waarschijnlijk niet snel foppen, maar dat is ook niet zo interessant; zij bepalen immers de BPM-heffing niet. De doorsnee douanier denkt bij 'Alpina' waarschijnlijk eerder aan snelle Renaults dan aangepaste BMW's. Behalve die ene grote met dat korte blonde haar die een of twee dagen per week bij het aangiftepunt in Amsterdam Havens-West rondloopt....

Macboy

Bericht door Macboy » 30 dec 2008, 13:41

Helaas is de auto verkocht, want de link werkt niet meer. Ik baal dus ook dat de interieurplaatjes nu verdwenen zijn. Had je ze opgeslagen ?

Ik ben zelf groot fan van Alpina en gelet op de exclusiviteit en luxe zou ik geen seconde twijfelen. Wat een auto man :!:

Joy

Bericht door Joy » 30 dec 2008, 13:48

Linkjes van mobile veranderen met de tijd, maar de auto staat er nog gewoon.

B10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 dec 2008, 14:11

@Hans J,

Mooie wagen hoor die Alpina B10 V8S, maar toch geen match voor jouw M5?
Als het om een B10 V8S Touring zou gaan, dan zou ik met nog wel iets kunnen voorstellen, maar deze sedan?

Maar goed, je M5 komt vrij? :wink:

Hans J.

Bericht door Hans J. » 30 dec 2008, 15:58

M@rcel schreef:@Hans J,

Mooie wagen hoor die Alpina B10 V8S, maar toch geen match voor jouw M5?
Als het om een B10 V8S Touring zou gaan, dan zou ik met nog wel iets kunnen voorstellen, maar deze sedan?

Maar goed, je M5 komt vrij? :wink:
Hey Marcel, ik dacht al, wanneer kom jij je melden in dit draadje ;-) Het is qua snelheid geen match voor de M5, maar qua looks en rijeigenschappen/comfort misschien wel. Vind het ook wel een leuk idee dat je in in 1 van de allerlaatste en allerdikste E39's rijd. E60 kwam in juli 2003 en deze is van juni. Maar ik ben ook van plan om komend jaar een huis te kopen dus om nu weer te investeren in zo'n ding is misschien niet het verstandigste.... Misschien gaat de M5 dan er sowieso wel uit, als ik hem serieus te koop zet/in ga ruilen laat ik het wel weten, OK? Biedingen zijn nu natuurlijk ook al welkom... 8)

@Joy Jolliffe: bedankt voor het veranderen van de link, ik heb de plaatjes nu opgeslagen en in de openingspost erbij gezet, dit pakken ze ons niet meer af :clap:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 dec 2008, 16:39

Ik heb ook net een huis gekocht (oplevering 3e kwartaal 2009), dus wacht even met de verkoop :wink:

Hans J.

Bericht door Hans J. » 30 dec 2008, 17:33

M@rcel schreef:Ik heb ook net een huis gekocht (oplevering 3e kwartaal 2009), dus wacht even met de verkoop :wink:
OK, over een jaar praten we verder :-) Gefeli met je huis trouwens, en zag ik nu ook ergens voorbij komen dat er een kleine op komst is? Of haal ik dingen door elkaar?

Plaats reactie