Edwin van der Velden schreef:Wat er ook mee te maken heeft, is dat veel autoverkopers geen autoliefhebbers zijn. Hebben een IVA opleiding gekregen van hun ouders omdat er niets met ze te beginnen was. Dan maar dat, dacht Pa.
Zo is het.
Als ik een verkoper aan ga nemen vraag ik wat er voor een tijdschrift naast het bed ligt. Een autoboekje is het goede antwoord, anders ga ik verder met zoeken.
Autoverkopers moeten ook autoliefhebbers zijn. Dat is mijn idee.
Wat dat betreft past een autoliefhebber als verkoper prima bij jou bedrijf Edwin. Echter er zijn nog heel veel andere bedrijven waar het alleen maar om auto's stampen gaat(standaard Megane's en Golfjes TDI). 80% van mensen maakt het niet uit of het een verkoper is die auto liefhebber is. SEAT vormt denk ik wel een uitzondering op de regel. Daar zitten relatief meer autoverkopers die ook liefhebber zijn denk ik.
Laatst had ik ook iemand(een echte autoliefhebber) die stond versteld dat er nog een verkoper bestond die echt een nuttige toevoeging had aan zijn samengestelde auto en dat er mee gedacht werd.
Erik de Boer schreef:Ik heb weer prima ervaringen met Martinistad, je kan er wat dat betreft geen peil op trekken denk ik.
Idd. Ik ben zelf ook autoverkoper (wat voor een hoef ik niet uit te leggen want dan zat ik niet op dit forum

) en ik heb ook mijn strakke en minder strakke acties. Sommige vergeten hier een beetje dat verkopers ook maar mensen zijn en fouten kunnen maken. Wel valt het op dat veel auto verkopers er een bende van maken als ik bovenstaande reacties lees
Ik heb ook 1 keer gedacht van "Ik hoop niet dat dit op internet komt of word doorverteld". Bij die ene keer wil ik het ook graag houden.
Ik vind dat een goede autoverkoper moet voldoen aan enkele punten:
- Iedereen serieus neemt (het is veel te makkelijk om een aanname te maken en iemand in een hokje te plaatsen)
- Genoeg product kennis moet hebben.
- Enthiousast moet zijn over zijn merk/auto.