"Ouderwets" sporten tegen een Mercedes E klasse
- RVV
Re: "Ouderwets" sporten tegen een Mercedes E klasse
Er kwamen geen zwarte walmen uit de uitlaat 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Heerlijk die verhalen van Dennis 

- Tim Schuurman
Heb vanavond dat stukje snelweg ook nog even gereden, moest gelijk aan dit verhaal denken. Ik kwam er alleen met een iets (heel veel) te hoge snelheid wat minder vanaf... Politie-->Volgen.
Al hoort dit misschien meer in het FAIL topic thuis
Moet je me toch eens vertellen hoe je dat nou doet dat hard rijden
Naja, de 1e na 3 jaar weer dus het valt mee.
Al hoort dit misschien meer in het FAIL topic thuis

Moet je me toch eens vertellen hoe je dat nou doet dat hard rijden

-
Met roetfilters gooien ze niet meer van die zwarte shit hoor. Kan dus ook diesel zijn geweest.Rico schreef:Er kwamen geen zwarte walmen uit de uitlaat
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tim, hoeveel te hard dan?
- Tim Schuurman
46 te hard, 6 km/h correctie eraf dus netto 40 te hard. Net onder de grens zodat het niet via de officier gaat en ik geen aantekening krijg maar wel genoeg voor 280 euro boete
Ik weet weer waar ik even voor werk en waar de winstdeling naartoe gaat...

Ik weet weer waar ik even voor werk en waar de winstdeling naartoe gaat...
Laatst gewijzigd door Tim Schuurman op 17 dec 2008, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
Mazzel.
In zekere zin dan
Is het t/m 40 dat je geen aantekening krijgt of tot 40?
Oftewel; bij 41 een aantekening en bij 40 niet?
Is het ook bij 51 te hard inleveren of bij 50?
In zekere zin dan

Is het t/m 40 dat je geen aantekening krijgt of tot 40?
Oftewel; bij 41 een aantekening en bij 40 niet?
Is het ook bij 51 te hard inleveren of bij 50?
- Tim Schuurman
Ja ik denk wel dat er enig geluk bij is komen kijken, vreesde al het ergste.
Maar zoals het me verteld werd door oom agent is dat boven de 40 het boetebedrag via justitie gaat en je geregistreerd staat als onbenul en dat is iets wat bij een volgende hoge overschrijding je hard aangerekend wordt.
Met de rijbewijs grens, 50 te hard dus is het volgens mij wel zo dat je bij 50 of meer je rijbewijs in kan leveren. Bij 40 op de snelweg en 30 op overige wegen te hard gaat het om boven die snelheden en niet al bij 30 of 40 km/h te hard.
Maar zoals het me verteld werd door oom agent is dat boven de 40 het boetebedrag via justitie gaat en je geregistreerd staat als onbenul en dat is iets wat bij een volgende hoge overschrijding je hard aangerekend wordt.
Met de rijbewijs grens, 50 te hard dus is het volgens mij wel zo dat je bij 50 of meer je rijbewijs in kan leveren. Bij 40 op de snelweg en 30 op overige wegen te hard gaat het om boven die snelheden en niet al bij 30 of 40 km/h te hard.
- Arthur
- RVV
Tim Schuurman schreef:Heb vanavond dat stukje snelweg ook nog even gereden, moest gelijk aan dit verhaal denken. Ik kwam er alleen met een iets (heel veel) te hoge snelheid wat minder vanaf... Politie-->Volgen.
Al hoort dit misschien meer in het FAIL topic thuis![]()
Moet je me toch eens vertellen hoe je dat nou doet dat hard rijdenNaja, de 1e na 3 jaar weer dus het valt mee.
Een paar regels neem ik altijd in acht..
Als ik een achterligger met hogere snelheid dan ik zie naderen dan probeer ik hem nooit voor te blijven, ik laat hem mij eerst inhalen. Ik wil de auto en de bestuurder en eventueel passagiers beoordelen. Ik spot de binnenspiegel van de auto die me inhaalt, want daar hangt altijd een camera onder als het een video auto is.
Ik blijf op achterliggers letten, een truc die de politie toepast is steeds weer naar links toegaan (om niet op te vallen, maar weet je dit dan valt het wel op). Ik pas dezelfde truc toe, want daardoor kunnen ze niet achter een auto blijven rijden, willen ze jou snelheid blijven meten.
Als ik achterkomende auto's ineens zie versnellen dan ga ik van het gas af.
Verder belangrijk, spiegelen, spiegelen en nog eens spiegelen.
En er zijn natuurlijk altijd de usual suspects waar je voor moet oppassen... alle Volvo's van het recente type. Audi,s A4's, VW Passat's maar ook bv Golf R32.
Politie rijd nooit in Mercedessen, BMW.s Audi's A6'en of hoger, Lexussen, Amerikanen ed.
En als laatste ga nooit een "sprintje" aan tegen iemand als je niet weet of diegene er ontvankelijk voor is.
Heel vaak zie je op wegmisbruikers en Co dat mensen zeggen tegen de politie, "ja maar jullie zaten me op te jagen" da's natuurlijk onzin want de politie jaagt niet op want dan vallen ze zelf op. Ze wachten wel gewoon af.. een rijstijl verraad heel vaak of iemand van plan is om zich op te laten naaien.
Gouden regel, laat je door niets of niemand opnaaien voor je eigen gevoel.
- Tristan
KLPD rijdt wel in een C-klasse (vorige type)!
- RVV
Klopt 1 ofzo, kans is wel heel erg klein dat je die tegenkomtTristan schreef:KLPD rijdt wel in een C-klasse (vorige type)!

- Roman
Ben ik blij dat ze hier rijden in Citroen Xsara Picasso's 

- Tim Schuurman
De "regeltjes" weet ik wel, helaas gisteren alleen toch een momentje niet op zitten letten. Let (bijna) altijd goed op maar gisteravond met de spiegel dimfunctie aan toch een momentje van onoplettendheid en gelijk dus gepakt... Het was een Volvo V50 T5 met iets naast de spiegel, helaas zag ik dat pas toen ik opgehouden werd door een tragere voorganger en toch iets verdachts achter me zag, een auto met 2 personen erin en bij nader inzien iets naast de spiegel.
Toen ik naar rechts ging om niet opnieuw snelheid op te bouwen en even af te wachten keken er ineens 2 koppies naar binnen bij het passeren en gooiden ze de auto vlak voor. Toen wist ik het zeker
Weet wel dat ik in het donker nu (waarschijnlijk voorlopig
) iets rustiger aan doe. Gelukkig was ik met m'n leaseauto en niet met m'n eigen, anders was het mogelijk toch anders afgelopen...
Toen ik naar rechts ging om niet opnieuw snelheid op te bouwen en even af te wachten keken er ineens 2 koppies naar binnen bij het passeren en gooiden ze de auto vlak voor. Toen wist ik het zeker

Weet wel dat ik in het donker nu (waarschijnlijk voorlopig

- Arthur
In het donker gaat best vind ik.
Je kunt helaas niet echt in de auto achter je kijken.
Maar je ziet wel goed of ze sneller gaan of versnellen en waar ze zitten, aan de lampen.
Plus dat het 's avonds rustiger is bij de weg.
Is alleen die mobiele flitser weer lastig te spotten
Je kunt helaas niet echt in de auto achter je kijken.
Maar je ziet wel goed of ze sneller gaan of versnellen en waar ze zitten, aan de lampen.
Plus dat het 's avonds rustiger is bij de weg.
Is alleen die mobiele flitser weer lastig te spotten

- Tim Schuurman
En dat laatste is nou net wat me al vaker aan het denken gezet heeft, je ziet in het donker praktisch geen flitsers staan. Momenteel is het boetebudget hier even op 

- Arthur
Ik probeer tegenwoordig niet sneller te gaan dan 150-160 op de snelweg.
Zet hem dan op de cc.
Zet hem dan op de cc.
-
In het donker is het niet te doen. Ik werd ook een keer zondagavond laat gepakt door een onopvallende Astra diesel die hier in de regio rondrijdt. Ook al houden ze geen gelijkwaardige afstand, zelfs dan kunnen ze je pakken! Er zwerven genoeg voorbeelden rond v.w.b. invordering rijbewijs of hoge(re) boetes door agenten met superogen en superman rijopleiding
, waarbij ze een gok wagen in het pikdonker met onderlinge afstand van 500+ meter.
Bij mij werd er in het slordig opgemaakte PV melding gemaakt dat er een tussenafstand van 100 meter was en een volgafstand van 1.000 m
Klopte in werkelijkheid helemaal niks van, alleen probeer zoiets maar eens te bewijzen bij een rechter..
Die ziet het PV, de ambtseed die een agent aflegt, en men heeft de 'waarheid' al..

Bij mij werd er in het slordig opgemaakte PV melding gemaakt dat er een tussenafstand van 100 meter was en een volgafstand van 1.000 m
Klopte in werkelijkheid helemaal niks van, alleen probeer zoiets maar eens te bewijzen bij een rechter..
Die ziet het PV, de ambtseed die een agent aflegt, en men heeft de 'waarheid' al..
- HansD
1x staande gehouden in mijn ´rijcarriere´ en dat was door die C klasse. In het donker op de A4.Rico schreef:Klopt 1 ofzo, kans is wel heel erg klein dat je die tegenkomtTristan schreef:KLPD rijdt wel in een C-klasse (vorige type)!
Grappig verhaal verder.
- Ar
- Auto: Prius
Klopt. Hier in de wijk zie ik hem wel eens geparkeerd staan.Tristan schreef:KLPD rijdt wel in een C-klasse (vorige type)!
-
Mag jij eens achter m'n S rijden als ik de kick-down intrap....EG schreef:Met roetfilters gooien ze niet meer van die zwarte shit hoor. Kan dus ook diesel zijn geweest.Rico schreef:Er kwamen geen zwarte walmen uit de uitlaat
Roetfilter of niet, d'r komt echt genoeg rook uit... :o
- Ahmed
Wel 3 hier in de randstadRico schreef:Klopt 1 ofzo, kans is wel heel erg klein dat je die tegenkomtTristan schreef:KLPD rijdt wel in een C-klasse (vorige type)!

PeterB schreef:Mag jij eens achter m'n S rijden als ik de kick-down intrap....EG schreef:Met roetfilters gooien ze niet meer van die zwarte shit hoor. Kan dus ook diesel zijn geweest.Rico schreef:Er kwamen geen zwarte walmen uit de uitlaat
Roetfilter of niet, d'r komt echt genoeg rook uit... :o
Tijd om weer richting de dealer te gaan denk ik

Laatst gewijzigd door Ahmed op 17 dec 2008, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Dan was het een E350 dus..
-
Bij het inhalen zie je dat wel, maar in je eigen binnenspiegel van de auto achter je is dat knap lastig te zien.Rico schreef: Ik spot de binnenspiegel van de auto die me inhaalt, want daar hangt altijd een camera onder als het een video auto is.
- Macboy
Die week ervoor in Vianen:Rico schreef:en de Mercedes zat achter me... echt mega op de bumper.. ik kon bijna zijn baardharen tellen![]()
Rico schreef:en ik zat achter Elmar ... echt mega op zijn bumper.. ik kon bijna zijn kontharen tellen![]()

lollzzzMartijn Koevoets schreef:Toch netjes dat je zo'n E200CDI los kunt rijden! 8)