Autoblog test de Evo 10 MR

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Aernoudt

Re: Autoblog test de Evo 10 MR

Bericht door Aernoudt » 18 dec 2008, 22:52

Wat een saaie test... En maar l*llen over een semi-Rallye auto etc: laat dans eens wat zien wat dat ding kan ipv wat sloom aan de camera voorbij rijden ! Bah. (net als AYC).

Dexter

Bericht door Dexter » 19 dec 2008, 08:13

Macboy schreef:Leuke test !

Ik mis een drift en tellerfilmpje. Heb namelijk geen idee hoe snel dat ding is. Zie alleen vaak een camera op de grond en blaadjes die dan voorbij komen ;)

Ik vind het zeker wel een prachtige auto en zeker een auto die je echt stoer kunt maken met paar aanpassingen (lipje voor, verlagen en velgen).

Ben het ook met Marco eens: dit is pure emotie.
Joy Jolliffe schreef::hmmm: ik heb juist een tegenovergestelde reactie, totaal geen emotie. Ik voel helemaal niks als ik naar dat filmpje kijk. Het kan aan mij liggen, maar deze maakt niet het gevoel los wat ik bij de vorige series wel had...
Aernoudt schreef:Wat een saaie test... En maar l*llen over een semi-Rallye auto etc: laat dans eens wat zien wat dat ding kan ipv wat sloom aan de camera voorbij rijden ! Bah. (net als AYC).
Met deze reacties ben ik het eens. Ik vind de Autoblog testfilmpjes alleen maar steeds meer van hetzelfde worden en dat vertaalt zich in dit filmpje in een gebrek aan emotie voor deze puur sportieve auto bijvoorbeeld...... :bag:
Een beetje meer 'echte actie' ter afwisseling zou volgens mij inderdaad geen kwaad kunnen. :df:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 19 dec 2008, 10:07

Dexter schreef:
Macboy schreef:Leuke test !

Ik mis een drift en tellerfilmpje. Heb namelijk geen idee hoe snel dat ding is. Zie alleen vaak een camera op de grond en blaadjes die dan voorbij komen ;)

Ik vind het zeker wel een prachtige auto en zeker een auto die je echt stoer kunt maken met paar aanpassingen (lipje voor, verlagen en velgen).

Ben het ook met Marco eens: dit is pure emotie.
Joy Jolliffe schreef::hmmm: ik heb juist een tegenovergestelde reactie, totaal geen emotie. Ik voel helemaal niks als ik naar dat filmpje kijk. Het kan aan mij liggen, maar deze maakt niet het gevoel los wat ik bij de vorige series wel had...
Aernoudt schreef:Wat een saaie test... En maar l*llen over een semi-Rallye auto etc: laat dans eens wat zien wat dat ding kan ipv wat sloom aan de camera voorbij rijden ! Bah. (net als AYC).
Met deze reacties ben ik het eens. Ik vind de Autoblog testfilmpjes alleen maar steeds meer van hetzelfde worden en dat vertaalt zich in dit filmpje in een gebrek aan emotie voor deze puur sportieve auto bijvoorbeeld...... :bag:
Een beetje meer 'echte actie' ter afwisseling zou volgens mij inderdaad geen kwaad kunnen. :df:
Ben het helemaal eens met de opmerking. Ik heb een tijdje geleden ook die opmerking gemaakt bij volgens mij een test van de RS6. Ik was bij deze test al blij verrast dat er in het begin een teller te zien was.

De productie moet natuurlijk low-budget blijven maar iets meer afwisseling moet mogelijk zijn.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 20 dec 2008, 22:16

sorry hoor maar zoals deze evo getest wordt zat je vroeger als 13 jarige te drooggeilen op een in de oud papiercontainer gevonden playboy
gaat echt helemaal nergens over
kan die gozert wel iets anders dan zijn rechtervoet bewegen ?

E

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 21 dec 2008, 17:36

Erik, ze moeten jou aannemen man :D

Hoeken met dat stuk iezer!!!!

Harrie

Bericht door Harrie » 23 dec 2008, 10:34

Erik schreef:kan die gozert wel iets anders dan zijn rechtervoet bewegen ?
E
Als ik het filmpje zie, en de vorige sprekers zijn het zo te lezen met mee eens, kan ie dat ook nog niet eens, althans niet ver genoeg. :mrgreen:

Erik

Bericht door Erik » 23 dec 2008, 23:30

Ik zou het in ieder geval proberen, om dat ding de hoek om te driften.
Is GVD een dealer wagen man, hoeken met dat ding.
Ik ben idd nog lerende. De buurman werd laatst goed misselijk dus het gaat de goede kant op :bag:
E

Marco R.

Bericht door Marco R. » 24 dec 2008, 21:11

Dan doet je buurman iets verkeerd. Niks mis met overdwars ! Wou dat ik het kon :)

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 25 dec 2008, 16:46

Volgens mij zit er S-AYC op, ook op de MR versie. En laat dat systeem icm. het ACD nou net de eigenschap hebben om driften ed. tegen te gaan en het koppel zo naar alle 4 de wielen zo te verdelen dat er maximale bochtensnelheden mee kunnen worden gehaald. Driften is verlies van snelheid en dat is wat je totaal niet wilt bij een auto die ontwikkeld is om de snelste tijden mee te klokken. Driften kan wel, maar dan heb je veel ruimte nodig, zal de je auto moeten zetten, veel forceren en weinig tegensturen. Ga je over de grens is de auto nog mooi controleerbaar, maar maak je een fout wordt ie genadeloos afgestraft. Overigens wil die electronica niet zeggen dat er niet mee te spelen valt.....ik was m'n Evo 6 RS2 zo vergeten :df: De X GP N schijnt ook een veel groter evolutie te zijn dan van de 7 :arrow: 8 :arrow: 9 althans dat heb ik gehoord van een bekende schokdemper leverancier :wink:

Erik

Bericht door Erik » 25 dec 2008, 19:37

Als de X een afstammeling is van rallywagens, dan MOET je er mee kunnen driften.
Tenminste, ik zie ze in het WRC weleens driften :banaan: heel soms :bag:
(never mind the understatements).

Kan die electronische zooi niet uit dan ?
De STI heeft ook een bult electronica maar kan gewoon driften, zoals het hoort bij dit soort wagens.
Dat die autoblog pik het knoppie nu niet kan vinden................
E

Andry

Bericht door Andry » 25 dec 2008, 20:15

Ik beweer ook niet dat er helemaal niet mee te driften is. Met beperkte stuuruitslag en gebruik maken van het gewicht van de auto kan je zowel op nat en droog de achterkant en volle autobreedte opzij krijgen, maar het overstuur omzetten in onbeperkt driften op het motorvermogen kan gewoon niet met ayc en acd. Het systeem laat wel iets toe maar knijpt het gelukkig niet gelijk af :wink: De e- diffs werken vele malen efficiënter dan alleen mechanische diffs. In m'n Evo 6 zaten ook mechanische 'domme' diffs en dat ding (geen enkele 6 waarin ik heb gereden) heeft totaal niet de grip wat de 7 met slimme diffs wel heeft. De 7 met de slimme diffs gaat alle bochten heel veel harder door, accelereerd veel harder en remt veel stabieler, je kan m ook veel beter de bocht inremmen :)

Ik was ook altijd sceptisch over al die electronica, maar ben daar helemaal van teruggekomen :wink: Ik hoor heel vaak om me heen dat de 6 veel meer een rijdersauto is :blabla: .....en laat dat nu net de mensen zijn die 20k kilometer met een set banden onder hun Evo doen :lol: Het systeem is niet uit te schakelen, alleen kan je de modus veranderen in 'tarmac', 'gravel' en 'snow' gewoon vaste stappen dus (Ik heb overigens nog nooit een traploos instelbaar systeem gemist) Ralliart heeft wel een aftermarket ACD/AYC ecu die veel alerter en ruwer reageert dan wat er nu inzit. Pectel heeft ook nog een vrij programmeerbaar systeem maar niemand hier in NL kan dat inregelen (ook erg duur :shock: )

Dus een pure driftmachine is het zeker niet (of je moet er 1 met normale mechanische diffs hebben) maar aan de andere kant is er door het ACD/AYC nagenoeg geen onderstuur te bekennen, hoe hard en lomp je ook instuurt. Straks met het andere onderstel en de Ralliart ACD ecu heb ik een auto die (met standaard vermogen) beperkt kan driften, nagenoeg geen onderstuur kent, heerlijk soepel rijd en messcherp (in)stuurt. Ik zit niet te wachten op een driftauto, vind ik niet leuk, smaken verschillen hè :D :wink:

Daan

Bericht door Daan » 26 dec 2008, 12:54

+1

Daan...

mrbbs

Bericht door mrbbs » 26 dec 2008, 14:08

Andry: met de VI ga ik beslist harder dan met een standaard VII, een VII RS daarintegen is terug sneller omdat hij het chassis dan ten volle kan uitspelen. Met AYC word je voortdurend afgeremd en kan je niet doen wat je wil met de auto.. believe me!
Maar het is wel waar dat 99% van de bevolking sneller zal zijn met een standaard EVO VII dan met een VI ;)

Andry

Bericht door Andry » 26 dec 2008, 14:37

Andry: met de VI ga ik beslist harder dan met een standaard VII
Grappig, ik vind net het tegenovergestelde :)
Met AYC word je voortdurend afgeremd en kan je niet doen wat je wil met de auto.. believe me!
Ligt er maar net aan wat je met een auto wil of er van verlangt, toch? :wink: . Mijn ervaring is dat je met een 6 veel meer moet gooien en smijten om snelheid te maken en erin te houden, de standaard 7 RS2 moet en kan je nauwkeuriger sturen door de extra hoeveelheid grip die voorhanden is op de vooras. Ik wil een messcherp sturende en grippende auto met licht overstuur en geen auto die je continu moet corrigeren en dan nog niet echt doet wat ik wil. Daar waar de 6 in mijn beleving ophoud gaat de 7 verder. De 6 RS2 past gewoon niet bij m'n rijstijl, de 7 RS2 veel beter. Ieder z'n ding :df:

Ps. de FIA heeft destijds de e-diffs verbannen: naast kostenbesparing telde ook de veiligheid mee. Dus zo slecht of beperkend zal het wel niet zijn.

Ps2. Er zullen altijd een AYC en non AYC kamp zijn :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 dec 2008, 00:15

Ik denk dat je geen tellerfilmpjes gaat zien als iemand op de openbare NLse weg met een auto aan het rijden is met zijn snuiter vol in het beeld. Beetje dom natuurlijk omdat Ko.os de Boswachter dat natuurlijk zo op pakt om er wat mee te doen :hmmm:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 29 dec 2008, 01:43

Stéphane schreef:Ik denk dat je geen tellerfilmpjes gaat zien als iemand op de openbare NLse weg met een auto aan het rijden is met zijn snuiter vol in het beeld. Beetje dom natuurlijk omdat Ko.os de Boswachter dat natuurlijk zo op pakt om er wat mee te doen :hmmm:
Hoe herken je dat, als je alleen een teller in beeld hebt :angel:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 dec 2008, 11:20

Weerspiegeling :bag:

Maar daarvoor hebben we de CBR blackbar toch :D

ErikS

Bericht door ErikS » 06 jan 2009, 16:53

+ 100, wat komt dat ding saai voorbij...

100*liever een R6 onder de kap in een mooie BMW.

Erik

Bericht door Erik » 11 jan 2009, 12:32

Ik zoek juist een wagen die me uitdaagt en af en toe terug bijt.
Over je diffs, die zijn natuurlijk 100% mechanisch, ze worden alleen electronisch bediend.
Ik heb nu alles mechanisch maar ga op het middendiff een controler zetten. Platen sper achter en torssen voor houd ik zo als het is.
Is het AYC op de EVO niet in combinatie met gewone remsysteem welke wielen afremt om meer tractie te geven aan de andere wielen ?
Kan dat niet uit dat AYC ?
E

Andry

Bericht door Andry » 11 jan 2009, 16:14

AYC kan wel uit door de zekering eruit te halen alleen wordt het dan een gewoon open diff. Controllers voor het AYC en ACD zijn er wel alleen erg schaars, dus duur. AYC stuurt alleen de achteras aan: afhankelijk van een X aantal factoren gaat er een bepaald % van het koppel naar het linker of rechter achterwiel. Grootste voordeel is dat het onderstuur nagenoeg afwezig is bij gasgeven. Overigens ben ik bezig de mogelijkheden te bekijken om er een RS diff (platen) in te zetten. Niet alleen is deze (veel) sterker, ook is de auto met een RS diff beter met het gas te sturen. Die sets zijn niet zo erg duur, just to try :) Het wordt dan het standaard 'Torssen' diff op de vooras, ACD (eventueel met manuele controller van 100<0>100) tussendiff en platensper achter.

Erik

Bericht door Erik » 13 jan 2009, 21:13

Als dat doet rijd je met dezelfde soort aandrijving als ik :-)
Mark Verhoeven vond de mijne TE overstuurd trouwens, dus voor een dikkere stabi eronder en Voila
:banaan:

Plaats reactie