Autoblog test de Evo 10 MR
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Wat een saaie test... En maar l*llen over een semi-Rallye auto etc: laat dans eens wat zien wat dat ding kan ipv wat sloom aan de camera voorbij rijden ! Bah. (net als AYC).
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Macboy schreef:Leuke test !
Ik mis een drift en tellerfilmpje. Heb namelijk geen idee hoe snel dat ding is. Zie alleen vaak een camera op de grond en blaadjes die dan voorbij komen
Ik vind het zeker wel een prachtige auto en zeker een auto die je echt stoer kunt maken met paar aanpassingen (lipje voor, verlagen en velgen).
Ben het ook met Marco eens: dit is pure emotie.
Joy Jolliffe schreef:ik heb juist een tegenovergestelde reactie, totaal geen emotie. Ik voel helemaal niks als ik naar dat filmpje kijk. Het kan aan mij liggen, maar deze maakt niet het gevoel los wat ik bij de vorige series wel had...
Met deze reacties ben ik het eens. Ik vind de Autoblog testfilmpjes alleen maar steeds meer van hetzelfde worden en dat vertaalt zich in dit filmpje in een gebrek aan emotie voor deze puur sportieve auto bijvoorbeeld......Aernoudt schreef:Wat een saaie test... En maar l*llen over een semi-Rallye auto etc: laat dans eens wat zien wat dat ding kan ipv wat sloom aan de camera voorbij rijden ! Bah. (net als AYC).

Een beetje meer 'echte actie' ter afwisseling zou volgens mij inderdaad geen kwaad kunnen.

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Ben het helemaal eens met de opmerking. Ik heb een tijdje geleden ook die opmerking gemaakt bij volgens mij een test van de RS6. Ik was bij deze test al blij verrast dat er in het begin een teller te zien was.Dexter schreef:Macboy schreef:Leuke test !
Ik mis een drift en tellerfilmpje. Heb namelijk geen idee hoe snel dat ding is. Zie alleen vaak een camera op de grond en blaadjes die dan voorbij komen
Ik vind het zeker wel een prachtige auto en zeker een auto die je echt stoer kunt maken met paar aanpassingen (lipje voor, verlagen en velgen).
Ben het ook met Marco eens: dit is pure emotie.Joy Jolliffe schreef:ik heb juist een tegenovergestelde reactie, totaal geen emotie. Ik voel helemaal niks als ik naar dat filmpje kijk. Het kan aan mij liggen, maar deze maakt niet het gevoel los wat ik bij de vorige series wel had...
Met deze reacties ben ik het eens. Ik vind de Autoblog testfilmpjes alleen maar steeds meer van hetzelfde worden en dat vertaalt zich in dit filmpje in een gebrek aan emotie voor deze puur sportieve auto bijvoorbeeld......Aernoudt schreef:Wat een saaie test... En maar l*llen over een semi-Rallye auto etc: laat dans eens wat zien wat dat ding kan ipv wat sloom aan de camera voorbij rijden ! Bah. (net als AYC).![]()
Een beetje meer 'echte actie' ter afwisseling zou volgens mij inderdaad geen kwaad kunnen.
De productie moet natuurlijk low-budget blijven maar iets meer afwisseling moet mogelijk zijn.
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
sorry hoor maar zoals deze evo getest wordt zat je vroeger als 13 jarige te drooggeilen op een in de oud papiercontainer gevonden playboy
gaat echt helemaal nergens over
kan die gozert wel iets anders dan zijn rechtervoet bewegen ?
E
gaat echt helemaal nergens over
kan die gozert wel iets anders dan zijn rechtervoet bewegen ?
E
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Erik, ze moeten jou aannemen man 
Hoeken met dat stuk iezer!!!!

Hoeken met dat stuk iezer!!!!
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Als ik het filmpje zie, en de vorige sprekers zijn het zo te lezen met mee eens, kan ie dat ook nog niet eens, althans niet ver genoeg.Erik schreef:kan die gozert wel iets anders dan zijn rechtervoet bewegen ?
E

- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Ik zou het in ieder geval proberen, om dat ding de hoek om te driften.
Is GVD een dealer wagen man, hoeken met dat ding.
Ik ben idd nog lerende. De buurman werd laatst goed misselijk dus het gaat de goede kant op
E
Is GVD een dealer wagen man, hoeken met dat ding.
Ik ben idd nog lerende. De buurman werd laatst goed misselijk dus het gaat de goede kant op

E
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Dan doet je buurman iets verkeerd. Niks mis met overdwars ! Wou dat ik het kon 

- Andry
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Volgens mij zit er S-AYC op, ook op de MR versie. En laat dat systeem icm. het ACD nou net de eigenschap hebben om driften ed. tegen te gaan en het koppel zo naar alle 4 de wielen zo te verdelen dat er maximale bochtensnelheden mee kunnen worden gehaald. Driften is verlies van snelheid en dat is wat je totaal niet wilt bij een auto die ontwikkeld is om de snelste tijden mee te klokken. Driften kan wel, maar dan heb je veel ruimte nodig, zal de je auto moeten zetten, veel forceren en weinig tegensturen. Ga je over de grens is de auto nog mooi controleerbaar, maar maak je een fout wordt ie genadeloos afgestraft. Overigens wil die electronica niet zeggen dat er niet mee te spelen valt.....ik was m'n Evo 6 RS2 zo vergeten
De X GP N schijnt ook een veel groter evolutie te zijn dan van de 7 :arrow: 8 :arrow: 9 althans dat heb ik gehoord van een bekende schokdemper leverancier 


- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Als de X een afstammeling is van rallywagens, dan MOET je er mee kunnen driften.
Tenminste, ik zie ze in het WRC weleens driften :banaan: heel soms
(never mind the understatements).
Kan die electronische zooi niet uit dan ?
De STI heeft ook een bult electronica maar kan gewoon driften, zoals het hoort bij dit soort wagens.
Dat die autoblog pik het knoppie nu niet kan vinden................
E
Tenminste, ik zie ze in het WRC weleens driften :banaan: heel soms

(never mind the understatements).
Kan die electronische zooi niet uit dan ?
De STI heeft ook een bult electronica maar kan gewoon driften, zoals het hoort bij dit soort wagens.
Dat die autoblog pik het knoppie nu niet kan vinden................
E
- Andry
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Ik beweer ook niet dat er helemaal niet mee te driften is. Met beperkte stuuruitslag en gebruik maken van het gewicht van de auto kan je zowel op nat en droog de achterkant en volle autobreedte opzij krijgen, maar het overstuur omzetten in onbeperkt driften op het motorvermogen kan gewoon niet met ayc en acd. Het systeem laat wel iets toe maar knijpt het gelukkig niet gelijk af
De e- diffs werken vele malen efficiënter dan alleen mechanische diffs. In m'n Evo 6 zaten ook mechanische 'domme' diffs en dat ding (geen enkele 6 waarin ik heb gereden) heeft totaal niet de grip wat de 7 met slimme diffs wel heeft. De 7 met de slimme diffs gaat alle bochten heel veel harder door, accelereerd veel harder en remt veel stabieler, je kan m ook veel beter de bocht inremmen
Ik was ook altijd sceptisch over al die electronica, maar ben daar helemaal van teruggekomen
Ik hoor heel vaak om me heen dat de 6 veel meer een rijdersauto is
.....en laat dat nu net de mensen zijn die 20k kilometer met een set banden onder hun Evo doen
Het systeem is niet uit te schakelen, alleen kan je de modus veranderen in 'tarmac', 'gravel' en 'snow' gewoon vaste stappen dus (Ik heb overigens nog nooit een traploos instelbaar systeem gemist) Ralliart heeft wel een aftermarket ACD/AYC ecu die veel alerter en ruwer reageert dan wat er nu inzit. Pectel heeft ook nog een vrij programmeerbaar systeem maar niemand hier in NL kan dat inregelen (ook erg duur
)
Dus een pure driftmachine is het zeker niet (of je moet er 1 met normale mechanische diffs hebben) maar aan de andere kant is er door het ACD/AYC nagenoeg geen onderstuur te bekennen, hoe hard en lomp je ook instuurt. Straks met het andere onderstel en de Ralliart ACD ecu heb ik een auto die (met standaard vermogen) beperkt kan driften, nagenoeg geen onderstuur kent, heerlijk soepel rijd en messcherp (in)stuurt. Ik zit niet te wachten op een driftauto, vind ik niet leuk, smaken verschillen hè



Ik was ook altijd sceptisch over al die electronica, maar ben daar helemaal van teruggekomen




Dus een pure driftmachine is het zeker niet (of je moet er 1 met normale mechanische diffs hebben) maar aan de andere kant is er door het ACD/AYC nagenoeg geen onderstuur te bekennen, hoe hard en lomp je ook instuurt. Straks met het andere onderstel en de Ralliart ACD ecu heb ik een auto die (met standaard vermogen) beperkt kan driften, nagenoeg geen onderstuur kent, heerlijk soepel rijd en messcherp (in)stuurt. Ik zit niet te wachten op een driftauto, vind ik niet leuk, smaken verschillen hè


- Daan
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
+1
Daan...
Daan...
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Andry: met de VI ga ik beslist harder dan met een standaard VII, een VII RS daarintegen is terug sneller omdat hij het chassis dan ten volle kan uitspelen. Met AYC word je voortdurend afgeremd en kan je niet doen wat je wil met de auto.. believe me!
Maar het is wel waar dat 99% van de bevolking sneller zal zijn met een standaard EVO VII dan met een VI
Maar het is wel waar dat 99% van de bevolking sneller zal zijn met een standaard EVO VII dan met een VI

- Andry
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Grappig, ik vind net het tegenovergesteldeAndry: met de VI ga ik beslist harder dan met een standaard VII

Ligt er maar net aan wat je met een auto wil of er van verlangt, toch?Met AYC word je voortdurend afgeremd en kan je niet doen wat je wil met de auto.. believe me!


Ps. de FIA heeft destijds de e-diffs verbannen: naast kostenbesparing telde ook de veiligheid mee. Dus zo slecht of beperkend zal het wel niet zijn.
Ps2. Er zullen altijd een AYC en non AYC kamp zijn

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Ik denk dat je geen tellerfilmpjes gaat zien als iemand op de openbare NLse weg met een auto aan het rijden is met zijn snuiter vol in het beeld. Beetje dom natuurlijk omdat Ko.os de Boswachter dat natuurlijk zo op pakt om er wat mee te doen 

- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Hoe herken je dat, als je alleen een teller in beeld hebtStéphane schreef:Ik denk dat je geen tellerfilmpjes gaat zien als iemand op de openbare NLse weg met een auto aan het rijden is met zijn snuiter vol in het beeld. Beetje dom natuurlijk omdat Ko.os de Boswachter dat natuurlijk zo op pakt om er wat mee te doen

- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Weerspiegeling
Maar daarvoor hebben we de CBR blackbar toch

Maar daarvoor hebben we de CBR blackbar toch

-
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Joy Jolliffe schreef:ik heb juist een tegenovergestelde reactie, totaal geen emotie. Ik voel helemaal niks als ik naar dat filmpje kijk. Het kan aan mij liggen, maar deze maakt niet het gevoel los wat ik bij de vorige series wel had...
+ 100, wat komt dat ding saai voorbij...
100*liever een R6 onder de kap in een mooie BMW.
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Ik zoek juist een wagen die me uitdaagt en af en toe terug bijt.
Over je diffs, die zijn natuurlijk 100% mechanisch, ze worden alleen electronisch bediend.
Ik heb nu alles mechanisch maar ga op het middendiff een controler zetten. Platen sper achter en torssen voor houd ik zo als het is.
Is het AYC op de EVO niet in combinatie met gewone remsysteem welke wielen afremt om meer tractie te geven aan de andere wielen ?
Kan dat niet uit dat AYC ?
E
Over je diffs, die zijn natuurlijk 100% mechanisch, ze worden alleen electronisch bediend.
Ik heb nu alles mechanisch maar ga op het middendiff een controler zetten. Platen sper achter en torssen voor houd ik zo als het is.
Is het AYC op de EVO niet in combinatie met gewone remsysteem welke wielen afremt om meer tractie te geven aan de andere wielen ?
Kan dat niet uit dat AYC ?
E
- Andry
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
AYC kan wel uit door de zekering eruit te halen alleen wordt het dan een gewoon open diff. Controllers voor het AYC en ACD zijn er wel alleen erg schaars, dus duur. AYC stuurt alleen de achteras aan: afhankelijk van een X aantal factoren gaat er een bepaald % van het koppel naar het linker of rechter achterwiel. Grootste voordeel is dat het onderstuur nagenoeg afwezig is bij gasgeven. Overigens ben ik bezig de mogelijkheden te bekijken om er een RS diff (platen) in te zetten. Niet alleen is deze (veel) sterker, ook is de auto met een RS diff beter met het gas te sturen. Die sets zijn niet zo erg duur, just to try
Het wordt dan het standaard 'Torssen' diff op de vooras, ACD (eventueel met manuele controller van 100<0>100) tussendiff en platensper achter.

- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Autoblog test de Evo 10 MR
Als dat doet rijd je met dezelfde soort aandrijving als ik 
Mark Verhoeven vond de mijne TE overstuurd trouwens, dus voor een dikkere stabi eronder en Voila
:banaan:

Mark Verhoeven vond de mijne TE overstuurd trouwens, dus voor een dikkere stabi eronder en Voila
:banaan:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Rokende Wielen en 5 gasten