Poetsen en mooi houden van de auto.
-
Voor m'n werk moet de dienstauto er altijd tip-top uitzien. Ik pak iedere week een carrosseriedeel om te poetsen. Hierdoor is iedere 2/3 maanden de auto totaal gepoetst. Verder gaat de wagen zo'n 3x per week door de wasstraat. De kleur is donkergrijs...dus je ziet er weinig op.
Doordat ik voor mijn werk dus relatief veel aandacht aan de auto moet schenken....komt er van mijn privebezit weinig terecht. De 323ti was ik zelden, de e30 heb ik nog met geen spons aangeraakt.
Binnen moet het overigens wel schoon zijn.
en pas op voor die wasborstels in die spuitcabines. Zoals Erik al aangaf...hij doet er z'n velgen mee....ik heb zo eens een vieze smeer/vetdrap over mijn hele auto uitgesmeerd. Heeft me maanden gekost om dat weg te krijgen.
Doordat ik voor mijn werk dus relatief veel aandacht aan de auto moet schenken....komt er van mijn privebezit weinig terecht. De 323ti was ik zelden, de e30 heb ik nog met geen spons aangeraakt.
Binnen moet het overigens wel schoon zijn.
en pas op voor die wasborstels in die spuitcabines. Zoals Erik al aangaf...hij doet er z'n velgen mee....ik heb zo eens een vieze smeer/vetdrap over mijn hele auto uitgesmeerd. Heeft me maanden gekost om dat weg te krijgen.
- Macboy
auto was ik elke week bij de wasstraat in Apeldoorn met lappen. een van, zo niet de beste van Nederland.
twee gedeeltes, daarna droger (hebben ze allemaal), maar daarna NOG een droger (hebben ze niet allemaal) en daarna nog met lappen die je auto droog wrijven (heeft bijna niemand) en daarna ook nog eens gratis stofzuigen (gebeurt steeds meer omdat hij begon daarmee) en dat allemaal voor 5,50 (niemand !).
poetsen: 1x per half jaar denk ik.
twee gedeeltes, daarna droger (hebben ze allemaal), maar daarna NOG een droger (hebben ze niet allemaal) en daarna nog met lappen die je auto droog wrijven (heeft bijna niemand) en daarna ook nog eens gratis stofzuigen (gebeurt steeds meer omdat hij begon daarmee) en dat allemaal voor 5,50 (niemand !).
poetsen: 1x per half jaar denk ik.
- markk
Regelmatig (iedere 2 a 3 weken) wassen, met het handje, en uitstofzuigen.
Minimaal 2x per jaar the "full works", kost minimaal een halve dag:
- wassen
- clayen
- polijsten (machinaal)
- waxen (zaino of meguiars), minimaal 2 lagen
- interieur helemaal reinigen
- leer invetten
etc.
en dat voor iedere auto en motorfiets
Mark.
Minimaal 2x per jaar the "full works", kost minimaal een halve dag:
- wassen
- clayen
- polijsten (machinaal)
- waxen (zaino of meguiars), minimaal 2 lagen
- interieur helemaal reinigen
- leer invetten
etc.
en dat voor iedere auto en motorfiets

Mark.
-
Af en toe wasstraat, maar zoals vorige maand met die stuifmeelellende schiet dat ook niet op, voor je thuis bent is het ding weer geel.
Wist je trouwens dat het in Dld eigenlijk verboten is om je auto op je oprit te wassen tenzij je zo'n vloeistofdichte vloer hebt laten leggen als pompstations hebben. Wist je trouwens dat de wasstraten best druk zijn in Dld op zaterdagochtend?
Wist je trouwens dat het in Dld eigenlijk verboten is om je auto op je oprit te wassen tenzij je zo'n vloeistofdichte vloer hebt laten leggen als pompstations hebben. Wist je trouwens dat de wasstraten best druk zijn in Dld op zaterdagochtend?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat hebben ze in Emmen ook gewoon hoor.Macboy schreef: En daarna nog met lappen die je auto droog wrijven (heeft bijna niemand) en daarna ook nog eens gratis stofzuigen (gebeurt steeds meer omdat hij begon daarmee) en dat allemaal voor 5,50 (niemand !).
Alleen het programma wat ik neem kost wel ietsie meer: 8,50.
- Dennis Cavallino
Nu ik ben gestopt met chauffeurswerk was ik mijn eigen auto opvallend veel vaker. Regelmatig door de wasstraat, omdat ik op straat mijn auto niet met de hand kan gaan wassen. Tegenwoordig heb je al een aantal van die wasstraten met rubberen borstels, waardoor er geen zand of andere ellende meer over je lak schuurt. Super is dat. Drogen moet met een fohn, niet met een zeem. In een zeem zit meuk, dat krast.
Maar binnenkort ga ik een keer beginnen met grote poetsbeurt zoals Markk dat doet. Eerst oude waxlaag eraf, alles polijsten, dan nieuwe waxlaag etc.
Maar binnenkort ga ik een keer beginnen met grote poetsbeurt zoals Markk dat doet. Eerst oude waxlaag eraf, alles polijsten, dan nieuwe waxlaag etc.
-
- Macboy
- RVV
- Kasteel
Wist je dat het in Nederland eigenlijk ook niet mag....stefan van der burgh schreef: Wist je trouwens dat het in Dld eigenlijk verboten is om je auto op je oprit te wassen tenzij je zo'n vloeistofdichte vloer hebt laten leggen als pompstations hebben. Wist je trouwens dat de wasstraten best druk zijn in Dld op zaterdagochtend?