Gasinjectie 330d

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Niall » 07 dec 2008, 21:02

http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... hlight=lpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... hlight=lpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door GTRene » 08 dec 2008, 00:05

Flatline schreef:RSmotorsport is ook een zeer goed bedrijf.

Wat ook erg grappig is, is dat de eigenaar ook Rene Stam heet net als onze GTRene :thumbup:
zou ik een korting kunnen bedienen... :hmmm: of op naam van de zaak :hosanna: :wink:
Wel grappig als ik hem eens zou bellen, ja met Rene Stam :mrgreen:

Trouwens denk ik dat dit systeem het meeste profijt geeft op de oudere diesel techniek, immers die nieuwste technieken van VW e.d. zijn al zo verfijnt dat ze een enorm goede verbranding hebben.
Deze techniek zou in theorie ook toepasbaar kunnen zijn voor de benzine turbo motoren of ..?
Trouwens diesel motoren werken toch onder zeer hoge druk, betekent dat de inwendige delen dan ook veel sterker zijn? stel dat je diesel druk iets minder maakt of iets minder inspuit en iets meer LPG toevoegt, zou je dan niet een nog betere brandstof hebben of zou dat te gevaarlijk zijn in een dieselmotor die anders werkt dan de benzine motoren... :roll:

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Tom van H. » 08 dec 2008, 13:20

Mooie techniek! Denk niet dat ik het aan zou durven in de 330d, koppeling heeft al genoeg moeite met de huidige 283pk. Denk dat je met 350+ pk zowat elk onderdeel dat tussen de motor en wielen zit aan gort trekt :lol: .

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door HSR » 08 dec 2008, 14:30

Tom van H. schreef:Mooie techniek! Denk niet dat ik het aan zou durven in de 330d, koppeling heeft al genoeg moeite met de huidige 283pk. Denk dat je met 350+ pk zowat elk onderdeel dat tussen de motor en wielen zit aan gort trekt :lol: .
Ik wilde net zeggen. Het blok kan het wel betrouwbaar leveren maar al de rest krijgt dan ongenaardig hard op zijn flikker. Helemaal met de slagkracht dat zo'n diesel levert.

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Mark » 09 dec 2008, 09:41

Toch heb ik hier wat twijfels bij. Zoals reeds gezegd heeft een moderne diesel motor zeker geen 70% verbranding maar vrijwel 100%. Uit het plaatje op de website blijkt dat de LPG in de inlaat word ingespoten en dus ten koste gaat van zuurstof (wat nodig is voor een volledige verbranding), hierdoor zal de verbrandings temperatuur hoger komen te liggen. Ook zal LPG door de hoge compressie van een diesel motor erg snel en niet compleet ontbranden.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Nutkees » 11 dec 2008, 23:37

vandaag nog even bij RS motorsport geweest om even wat te laten vervangen van mijn ///M onderstel en meteen eens gevraagd hoe dat werkt.

Zeer heldere uitleg gekregen en hij heeft al meerdere klanten die al jaar en dag rijden met deze setup zonder problemen. Een 330D blijft rond de 315PK en 675Nm steken omdat ze niet alle digitale commando's van de sensoren kunnen kraken om deze om te zetten naar analoog.

Ze zijn druk doende om dergelijke sets straks op de markt te zetten, waarbij de prijs in mijn ogen meer dan redelijk is. Prijzen zal ik echter niet gaan noemen, daar dat natuurlijk kan veranderen.

Een 330D gedraagt zich door de gasinjectie ook veel meer als een benzinemotor, veel minder geluid, weinig tot geen zwarte pluimen uit de uitlaat en een zeer geleidelijke acceleratie, dus geen plotselinge duw in je rug. Ook gaat door de gasinjectie de uitlaattemperatuur met 100 graden naar beneden.

Mooi concept wat vroeger al werd gebruikt, maar alles hangt samen met de afstemming van sensoren e.d. Enige probleem is dat mensen en niet meteen vol voor gaan is omdat je van de wet niet op 2 verschillende brandstoffen van mag rijden.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Louis » 12 dec 2008, 21:06

Klinkt haast te mooi om waar te zijn, maar als het betrouwbaar is en ik kan met een setje LPG op mn 2.0tdi 250 pk krijgen, dan lijkt me dat een mooie optie :clap:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Peric » 12 dec 2008, 21:52

Flatline schreef:Een 330D blijft rond de 315PK en 675Nm steken omdat ze niet alle digitale commando's van de sensoren kunnen kraken om deze om te zetten naar analoog..
En die aandrijflijnen blijven heel Kees?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Erik K. » 12 dec 2008, 21:57

Bij de betreffende 330d tot nu toe geen problemen, weet niet exact hoeveel km's.
Enige dat ik weet is dat hij er +/- een jaar mee rond rijdt en al diverse verontwaardigde blikken :hmmm: van snelle medeweggebruikers heeft gezien :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Tom van H. » 12 dec 2008, 22:13

Zit nu met m'n 330d op 283pk/597Nm met kempower-maatchip, dan is het verschil met gasinjectie nog niet eens zo vreselijk groot (iig niet in pk's). Wel is het zo dat mijn auto pas bij 2000 toeren echt goed los komt. Power vanaf 1300 toeren lijkt me wel erg lekker!!

Gebruikersavatar
pawel
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2008, 16:01
Locatie: Tilburg

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door pawel » 13 dec 2008, 14:35

Ik lees met verbazing deze thread, ik had er nog nooit van gehoord! :shock:

Zo te zien zorgt het goedje voor een fikse stijging van vermogen + koppel en is het nog betrouwbaar ook! Een natte droom voor dieselrijders, al zal een diesel imho nooit net zo fraai lopen als een hoogtoerige benzinemotor.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Casper » 13 dec 2008, 14:55

Is gasinjectie ook geschikt voor benzinemotoren? Of alleen diesel?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Erik K. » 13 dec 2008, 15:47

Denk dat LPG injectie weinig toevoegd op benzine motoren, maar NOS-gas wel :)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Nutkees » 13 dec 2008, 16:34

Aandrijflijn blijft gewoon prima heel volgens RS motorsport.

Wel is het zo dat als je motor al 2ton heeft gelopen dat een nieuwe turbo wel noodzakelijk is maar voor de rest geen enkel probleem.

Hij chipt zelf ook wel auto's en een ander voordeel van gas-injectie is dat de Kats niet vervuilen. Wanneer er een chip inkomt zullen deze namelijk veel sneller vervuilen en ze schijnen nogal duur te zijn als je ze moet vervangen.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door EG » 14 dec 2008, 17:29

Flatline schreef:Aandrijflijn blijft gewoon prima heel volgens RS motorsport.

Wel is het zo dat als je motor al 2ton heeft gelopen dat een nieuwe turbo wel noodzakelijk is maar voor de rest geen enkel probleem.

Hij chipt zelf ook wel auto's en een ander voordeel van gas-injectie is dat de Kats niet vervuilen. Wanneer er een chip inkomt zullen deze namelijk veel sneller vervuilen en ze schijnen nogal duur te zijn als je ze moet vervangen.
Dan klop je die kat leeg en is je probleem opgelost. Een diesel hoeft toch geen katalysator te hebben?

Trouwens, ik heb eerder gehoord van deze techniek, alleen op TopGear. In GB gebeurt dit vaker met Land Rover's (?) etc.

Vind het wel grappig, en als echt zoeits betrouwbaar mogelijk kan is een 330d wel een serieuze optie voor mij.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door leonard » 14 dec 2008, 20:44

Flatline schreef:Aandrijflijn blijft gewoon prima heel volgens RS motorsport.

Wel is het zo dat als je motor al 2ton heeft gelopen dat een nieuwe turbo wel noodzakelijk is maar voor de rest geen enkel probleem.

Hij chipt zelf ook wel auto's en een ander voordeel van gas-injectie is dat de Kats niet vervuilen. Wanneer er een chip inkomt zullen deze namelijk veel sneller vervuilen en ze schijnen nogal duur te zijn als je ze moet vervangen.
Daar heb ik toch m'n twijfels over :? ,een .30d bak van de 204pk serie kan max. 550 nm aan,dus bij veelvuldig gebruik van het vermogen denk ik dat het toch wel problemen gaat opleveren.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Nutkees » 14 dec 2008, 21:42

Toch schijnen er al meerdere klanten te zijn die al langer dan 2 jaar rijden zonder problemen, maar goed ik ben voor de rest ook maar een leek op dat gebied..

Wanneer iemand serieuse interesse heeft, moet diegene maar contact met RS motorsport opnemen denk ik.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door Marc R » 14 jan 2009, 14:09

Geen nieuws meer hierover?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Gasinjectie 330d

Bericht door RutgerK » 14 jan 2009, 14:44

Ik weet dat Jos (TT TDI) vorig jaar gasinjectie op een 1.9 TDI heeft bestudeerd op de mogelijkheden en onmogelijkheden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SlowCo en 17 gasten