Beetje boos.

Dit is ons algemene autoforum.
Ar
Auto: Prius

Re: Beetje boos.

Bericht door Ar » 03 dec 2008, 23:33

Niels schreef:Zit er geen slijtage indicator op?

Vast wel dus: monteur stapt in, start de auto, slijtage indicator lampje brandt niet, doet de auto uit, stapt uit, doet de auto op slot en laat een factuurtje maken :clap:

Ik zou ze niet nog een kans geven :nah:
Factuur maken kost ook tijd. :mrgreen:

Je vaagt je toch af wat ze gedaan hebben om het te controleren. :?

RVV

Bericht door RVV » 03 dec 2008, 23:41

Ruben schreef:Heb net rekening van de BMW dealer ontvangen voor controleren van mijn remmen. Auto gaf 1400 km aan dus wilde weten of onderhoud nodig was. € 70. Ze hebben me in het verleden wel eens meer vervelend behandeld zullen we maar zeggen, maar ik ben zo dom geweest ze nog een kans te geven. Accepteren of niet? Ik ga morgen verhaal halen, maar eigenlijk van de zotte dat ik me hier druk over maak.

Heb voor mezelf eigenlijk besloten dat als ik het lef heb en ze willen dat ik de rekening betaal, dat ik (ja geloof het of niet) daadwerkelijk met de briefjes mijn kont afveeg en ze ermee betaal.

Goed idee of iemand betere ideeën om ze te laten voelen dat dit de laatste keer was?
1 ding snap ik niet Ruben ? Waarom laten nakijken terwijl de 1 serie een zelfcontrolerend systeem heeft ? Via een bordcomputercheck kun je zien waneer je remmen aan vervanging toe zijn. De dealer hoeft hier helemaal niet aan te pas komen.. TENZIJ je slijtage indicatoren zijn verwijderd, alleen zou je daar ook een storingsmelding van krijgen ook via de boordcomputer.

Verder is die 70 euro ex BTW volledig aan de kredietcrisis te danken, er moet nog ergens geld verdiend worden :mrgreen: (maar het riekt naar oplichting)

Rupie

Bericht door Rupie » 04 dec 2008, 06:20

Omdat het systeem van BMW ruk is Rico? Ik al vaker storingen heb gehad, ze 'm al eerder gereset hebben? Vorige keer vlak nadat mijn remblokken achter vervangen waren gaf die aan dat ik ze 640. 000km geleden had moeten laten vervangen.. Wat nou geavanceerd systeem? Systeem van BMW zuigt. Ze hebben 'm nu gereset van nog 1400 km te gaan naar 14.000 km te gaan..Moet ik nog iets over het bandenspanningsmeetsysteem van BMW vertellen? De Opel van mijn vader doet het beter.

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 10:35

Sorry hoor ik wist niet dat je zo boos was :oops:

Rupie

Bericht door Rupie » 04 dec 2008, 10:47

Never mind, natuurlijk niet naar jou gericht :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 10:48

:banaan: :beer:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 dec 2008, 11:22

Het kan gelukkig ook anders :) Net bij de Beier geweest met de 335i van Erik. Motormanagementstoring -> noodprogramma. Even na laten kijken en lijkt er op dat de brandstofpomp of een klep niet meer goed werkt. Geen factuur gezien :D Toch uurtje werk ofzo.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 dec 2008, 12:45

Ah, nu lees ik dat ze het systeem hebben gereset.
Was die 70.- dus een koopje, ik lees nl niets over het resetten.
Dat kreeg je dus gratis :mrgreen:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 04 dec 2008, 13:04

Maurice Graber schreef:Het kan gelukkig ook anders :) Net bij de Beier geweest met de 335i van Erik. Motormanagementstoring -> noodprogramma. Even na laten kijken en lijkt er op dat de brandstofpomp of een klep niet meer goed werkt. Geen factuur gezien :D Toch uurtje werk ofzo.
Komt nog met de post :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 13:22

LOL, ik krijg de factuurtjes ook altijd gewoon opgestuurd :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 dec 2008, 13:31

Rico schreef:LOL, ik krijg de factuurtjes ook altijd gewoon opgestuurd :mrgreen:
:'(

Rupie

Bericht door Rupie » 05 dec 2008, 12:46

Ze gaan de arbeidstijd halveren. Verhaal is dat met het nieuwe onderhoudssysteem, ze de kosten voor controle in principe in rekening brengen omdat je uiteindelijk langer door kunt rijden. Tijd voor resetten van je auto vinden ze ook normaal om in rekening te brengen.

Ik ben blij met de uitleg die ik heb gekregen, maar vind dit toch vervelend. Heb liever het systeem van de E36. Lampjes op, auto wegbrengen en dan doen ze alleen wat er gedaan moet worden. +/- 20.000 km ben je weer aan de beurt.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 dec 2008, 20:19

Het is je eigen schuld, ik heb je al eerder gezegd dat je een rukdealer hebt.
8)

Harrie

Bericht door Harrie » 05 dec 2008, 20:32

Maurice Graber schreef:Het kan gelukkig ook anders :) Net bij de Beier geweest met de 335i van Erik. Motormanagementstoring -> noodprogramma. Even na laten kijken en lijkt er op dat de brandstofpomp of een klep niet meer goed werkt. Geen factuur gezien :D Toch uurtje werk ofzo.
Pardon? 335i? Is die dan al zo oud dat er geen garantie meer op zit? :wink:

Peter pwr

Bericht door Peter pwr » 05 dec 2008, 22:54

Jij wilt dat ze de remmen controleren en dat het goed gebeurt zodat je straks niet in zuid Frankrijk ofzo met kapotte remmen staat. Dus hebben ze hoogswaarschijnlijk de wielen eraf gehaald en de remklauwen losgemaakt om alles perfect te controleren enn om te zien of de remblokjes nog dik genoeg zijn , remschijven inspecteren bla bla.
Dat is dus wel veel werk... Je kan ook gewoon je remmen controleren door goed te remmen of dat je geen piep of in een later stadium een ijzer op ijzer geluid hoort :)

Elmar

Bericht door Elmar » 05 dec 2008, 23:03

achterwielaandrijfventje schreef:Jij wilt dat ze de remmen controleren en dat het goed gebeurt zodat je straks niet in zuid Frankrijk ofzo met kapotte remmen staat. Dus hebben ze hoogswaarschijnlijk de wielen eraf gehaald en de remklauwen losgemaakt om alles perfect te controleren enn om te zien of de remblokjes nog dik genoeg zijn , remschijven inspecteren bla bla.
Dat is dus wel veel werk... Je kan ook gewoon je remmen controleren door goed te remmen of dat je geen piep of in een later stadium een ijzer op ijzer geluid hoort :)

Whaha, man je kan zo bij de politie...

En lees het topic nog maar eens door, de velgen zijn niet van de auto geweest.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 05 dec 2008, 23:06

Snipe schreef:Het is je eigen schuld, ik heb je al eerder gezegd dat je een rukdealer hebt.
8)
+1 :thumbup:

Maar alle dealers rekenen veel. Mijn Mini heeft twee weken terug een onderhoudsbeurtje gehad, tenministe alle filters + olie vervangen en nieuwe APK.
350 euro lichter :o

Peter pwr

Bericht door Peter pwr » 05 dec 2008, 23:35

Maar als de remblokken versleten zijn dan piepen die ijzeren plaatjes toch gewoon of je je remmen schrapen wat een moeilijk gedoe! Als je thuis gaat stofzuigen hoef je toch ook je moeder niet te laten komen of het wel nodig is :P

Elmar

Bericht door Elmar » 05 dec 2008, 23:47

Een wat agressiever remblok piept van zichzelf al voldoende. Ijzer op ijzer is een meer schrapend geluid.

Peter pwr

Bericht door Peter pwr » 05 dec 2008, 23:57

Ok weer wat geleerd. Ik vond het ook zo raar dat mn 'race' remblokken piepten af en toe :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 06 dec 2008, 01:06

Een wat agressiever remblok piept van zichzelf al voldoende. Ijzer op ijzer is een meer schrapend geluid.
Als je te maken hebt met ijzer op ijzer/schrapend geluid ben je eigenlijk al veel te laat met je remmen vervangen.
Je remvermogen is dan al ver beneden peil en met een beetje mazzel kun je ook gelijk nieuwe schijven halen.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 dec 2008, 02:30

Elmar schreef:
achterwielaandrijfventje schreef:...verhaal over piepende remmen...

Whaha, man je kan zo bij de politie...

LOLOL :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 06 dec 2008, 03:52

Erik K. schreef:
Als je te maken hebt met ijzer op ijzer/schrapend geluid ben je eigenlijk al veel te laat met je remmen vervangen.
Je remvermogen is dan al ver beneden peil en met een beetje mazzel kun je ook gelijk nieuwe schijven halen.
Je kan eigenlijk zeer simpel controleren of je remmen ver heen zijn: gewoon remvloeistofniveau controleren. Is het niveau laag, dan weet je dat je blokken heen zijn.

Er zit wel een maar hierachter: je moet wel zeker weten dat de vloeistof bij net nieuw geplaatste blokken op max stond. Als er een of andere garage josti je remvloeistof bijvult omdat ie wat lager is geworden heb je er geen fluit aan uiteraard. Of je hebt te maken met een lekkage, maar dat zal je wel snel merken denk ik?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2008, 10:17

EG schreef:
Erik K. schreef:
Je kan eigenlijk zeer simpel controleren of je remmen ver heen zijn: gewoon remvloeistofniveau controleren. Is het niveau laag, dan weet je dat je blokken heen zijn.

Er zit wel een maar hierachter: je moet wel zeker weten dat de vloeistof bij net nieuw geplaatste blokken op max stond. Als er een of andere garage josti je remvloeistof bijvult omdat ie wat lager is geworden heb je er geen fluit aan uiteraard. Of je hebt te maken met een lekkage, maar dat zal je wel snel merken denk ik?
lol...en dan wil je zelf nwe remblokken plaatsen terwijl je remoliepotje op max level staat en drukt vervolgens de remzuigers terug en hoort dan wat gezop :mrgreen: oeps ineens remvloeistof potje overstroomt :bag: wat een gesmeer :? (heb ik ooit een keer gehad, dus ook opletten met vervangen dat je potje niet op max staat en potje in de gaten houden met terug drukken van remzuigers)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 06 dec 2008, 10:58

Ander voorbeeld van een BMW dealer: in 3000km verliest mijn M5 van 38.000 restkm's 37.000km. Ik zonder afspraak naar de dealer. "we gaan kijken neemt u maar even een bakje" recepitoniste haalt koffie, koekje erbij, boekje erbij. 20 minuten later: Auto op brug geweest, velgen er af gehaald, blokken visueel geinspecteerd, gezien dat er nog zat op de blokken zit. Computer aangesloten, restwaarde op 15.000km gezet, uitleg gekregen van de werkplaatsreceptie, ik trek mijn knippie, hij zijn hand in de stopstand, nee hoor is gewoon service, prettige avond. Zo kan het dus ook. Ik heb nu een paar keer dit soort ervaringen met ze gehad, en heb er dus nu mijn 135i coupe besteld (wat zij overigens nog niet wisten). Tja zo kan het dus ook, en het heeft dus direct een positief effect voor ze.

Plaats reactie