Het grote laptop draadje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Jelmer850i

Re: Lenovo laptops

Bericht door Jelmer850i » 03 dec 2008, 18:04

Ik gebruik een combinatie van Acer en HP.
Zelf heb ik een Acer server aangeschaft bij Wouter, ding draait als een tiet!
Ook een 24" TFt nooit problemen nog mee gehad.

Verder is mijn HP notebook al 2x terug geweest, accu was naar een half jaar gewoonweg op... (en ik heb hem niet altijd aan het laadsnoer).
Hij rebootte steeds, standaar probleem bij deze serie...
Hiervoor ook een HP laptop, beviel goed, alleen kon ie slecht tegen een bocht in een rotonde achterin in een lege Peugeot Partner :mrgreen:

verder vindt ik de desktop pc's van HP heerlijk, lekker stil en nooit problemen. (tot nu toe).

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 dec 2008, 20:43

Jelmer,

Je kunt beter je laptop wel zoveel mogelijk aan het netsnoer zetten is beter voor de accu ;)

DDX

Bericht door DDX » 03 dec 2008, 21:41

voor mijn eigen laptop zweer ik toch bij ibm/lenovo
heb nu een x60s (hiervoor had ik een x40)
12" +/- 1kg

Hoop laptops vallen voor mij direct af omdat ze een touchpad hebben, wil perse zo'n pointing stick hebben zegmaar.
En degelijkheid heb ik ook 0,0 problemen mee, de x60s is een lenovo maar doet niet onder voor de x40 die ik hiervoor gehad heb.
Daar weer voor had ik een toshiba portege 3490, maar die was na 2 jaar echt op (scherm had heel veel speling, toetsenbord was flink versleten)

RJay

Bericht door RJay » 03 dec 2008, 22:22

Erik K. schreef:Jelmer,

Je kunt beter je laptop wel zoveel mogelijk aan het netsnoer zetten is beter voor de accu ;)
Erhem, DUS NIET! :wink:

Hem alleen maar aan de stroom zetten is ook niet fijn voor het beestje, meeste laptops zit wel een battery life guide ofzo bij, lees die eens. totaal depleten in de zoveel tijd en dan totaal opladen etc.

Knot

Bericht door Knot » 04 dec 2008, 10:25

Als de accu 100% vol is kan je jaren doorwerken als je m niet loshaalt... :)

Mijn ervaringen met accu's zijn zoveel mogelijk variatie. ook tussentijds van 30 naar 60 opladen, terug laten zakken naar 40, weer laden naar 80 etc... niet altijd naar 100% laden en zeker niet altijd leeg laten gaan (eens per kwartaal een keertje doorwerken tot in de standby, tenzij het niet anders kan).

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 dec 2008, 10:51

Altijd aan de stroom altijd vol :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 04 dec 2008, 10:52

Knot schreef:

Mijn ervaringen met accu's zijn zoveel mogelijk variatie. ook tussentijds van 30 naar 60 opladen, terug laten zakken naar 40, weer laden naar 80 etc... niet altijd naar 100% laden en zeker niet altijd leeg laten gaan (eens per kwartaal een keertje doorwerken tot in de standby, tenzij het niet anders kan).
Mee eens. Mijn Macbook heb ik nu een jaar of 2 en de accu blijft , mits je niks meer doet dan muziek luisteren en verslagen typen, nog steeds bijna 4.5 uur meegaan. Ga je films kijken, internetten, chatten en zooi downloaden, dan is het na 2 a 2.5 uur gedaan. Daarbij vind ik het 13 duims scherm ideaal. Niet te groot, niet te klein en lekker licht. Ik begrijp dan ook echt niet waarom er uberhaupt 17'' laptops bestaan.

Hiervoor had ik een Compaq. Man man man, DRAMA! wat een verdome takkebende. Binnen een jaar was mijn adapter kapot, geen garantie. Binnen een jaar de accu volledig naar de maan, ook geen drama. God god god wat een pestbende was dat zeg. Nee, doe jezelf een lol en geeft dan gewoon 2 a 3 hondertjes meer uit voor een goed product.

Goedkoop=duurkoop!

allen

Bericht door allen » 04 dec 2008, 11:08

Er zijn hier genoeg windows laptops over de vloer geweest, en die waren echt niet allemaal ruk. Dat een touchpad op de mac goed is ben ik het met Hugo wel eens. Echter heb je net zulke goede touchpads op windows laptops. Je moet alleen even zoeken.
En wie het scherm van een gemiddelde windows laptop gewend is met ongeveer dezelfde prijs als een Mac, kan maar 1 conclusie trekken. Dat het scherm op de Mac ruk is. Kleine kijkhoek, slecht contrast. Verder is de kunststof behuizing gewoon erg brak. De woorden van iemand die in de basis gek is op het gebruiksgemak ervan!

De service is overigens geweldig voor zover ik dat heb mogen meemaken. In de vakantie een rand van het toetsenbord gekraakt, terwijl ik de laptop in een daarvoor bestemde tas vervoerde. De verzekering gebeld en daarna Apple. Uitgelegd dat ik de computer nodig had voor m'n werk en een adres gekregen waar ik heen kon. Binnen 3 uurtjes zat ik weer thuis met een nieuw toetsenbord in m'n laptop. Kosteloos! De verzekering was daar ook wel blij mee denk ik... 8)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 dec 2008, 11:22

hugo schreef:
Knot schreef:

Mee eens. Mijn Macbook heb ik nu een jaar of 2 en de accu blijft , mits je niks meer doet dan muziek luisteren en verslagen typen, nog steeds bijna 4.5 uur meegaan. Ga je films kijken, internetten, chatten en zooi downloaden, dan is het na 2 a 2.5 uur gedaan. Daarbij vind ik het 13 duims scherm ideaal. Niet te groot, niet te klein en lekker licht. Ik begrijp dan ook echt niet waarom er uberhaupt 17'' laptops bestaan.

Hiervoor had ik een Compaq. Man man man, DRAMA! wat een verdome takkebende. Binnen een jaar was mijn adapter kapot, geen garantie. Binnen een jaar de accu volledig naar de maan, ook geen drama. God god god wat een pestbende was dat zeg. Nee, doe jezelf een lol en geeft dan gewoon 2 a 3 hondertjes meer uit voor een goed product.

Goedkoop=duurkoop!
Euh compaq goedkoop?
compaq = hp.

service is wel goed!

Erik K.

Bericht door Erik K. » 04 dec 2008, 11:26

Wat ik bedoel te zeggen is je de de laptop bij dagelijks gebruik beter aan de lader kunt laten ipv de accu steeds leeg te trekken en vervolgens weer helemaal op te laden.
Daar wordt hij niet beter van. Varieren is uiteraard ook niet verkeerd.
Vroeger bij de Ni-Cad batteryen was dat juist wel goed de accu helemaal leeg te trekken ivm het 'geheugen', met de tegenwoordige juist niet.
Laptops schakelen de spanning naar de accu vanzelf af als deze (bijna)vol is en gaan rechtstreeks over op netspanning.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 04 dec 2008, 11:46

@Hugo
Was dat een zogenaamde Presario? Ja die waren zeker crap!
Ik heb nu zakelijk een HP, prima ding.
Prive een Lenovo. Degelijker dan dat zijn ze er niet.

Wil zakelijk graag aan de Lenovo's, de X61s. Echter ben je met 3G verplicht aan Vodafone, dus valt ie spijtig genoeg af.

HSR

Bericht door HSR » 04 dec 2008, 11:48

JeroenT schreef:@Hugo
Was dat een zogenaamde Presario? Ja die waren zeker crap!
Ik heb nu zakelijk een HP, prima ding.
Prive een Lenovo. Degelijker dan dat zijn ze er niet.

Wil zakelijk graag aan de Lenovo's, de X61s. Echter ben je met 3G verplicht aan Vodafone, dus valt ie spijtig genoeg af.
Was een laptop, 15'' Inmiddels al weer bijna 4 jaar geleden. Dat Compaq HP is, wist ik maar mijn oude compaq was echt rubbish.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 dec 2008, 12:08

Net even een Apple MacBook Pro zitten bestuderen, ziet er fraai uit, kost ook een paar cent, iemand daar ervaring mee?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 04 dec 2008, 12:22

Mijn broer heeft zo'n ding en is er vol lof over, ik heb er zelf weinig ervaring mee. Ja hij is mooi, werkt snel, stabiel en degelijk.

RJay

Bericht door RJay » 04 dec 2008, 18:05

Jelmer850i schreef:
hugo schreef:
Knot schreef:[

Goedkoop=duurkoop!
Euh compaq goedkoop?
compaq = hp.

service is wel goed!
Compaq, dell en hp zijn stiekem een drieling ;)

Alleen de duurdere stuff van Cpq en HP zijn stiekem van ietsjes betere spulletjes gemaakt dan de duurdrere (dus niet basis) stuff van dell.
Eigenlijk is zowiezo cpq en hp beter in elkaar gestoken dan dell, maar inderdaad, er kan altijd wat mis gaan.

Zie het zo: Zelfs een rolls royce keurig ingereden kan na 2500 km een klapband krijgen :mrgreen:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 05 dec 2008, 16:57

R.J schreef: Compaq, dell en hp zijn stiekem een drieling ;)

Alleen de duurdere stuff van Cpq en HP zijn stiekem van ietsjes betere spulletjes gemaakt dan de duurdrere (dus niet basis) stuff van dell.
Eigenlijk is zowiezo cpq en hp beter in elkaar gestoken dan dell, maar inderdaad, er kan altijd wat mis gaan.

Zie het zo: Zelfs een rolls royce keurig ingereden kan na 2500 km een klapband krijgen :mrgreen:
Klapband? Zo'n ding zal toch wel runflat hebben?

RJay

Bericht door RJay » 05 dec 2008, 17:53

Neluhz schreef:
R.J schreef: Compaq, dell en hp zijn stiekem een drieling ;)

Klapband? Zo'n ding zal toch wel runflat hebben?
Goed, goed, een GERESTAUREERDE silver seraph ofzo dan, nu tevreden? :bag:

trouwens, runflats zijn niet bevorderlijk voor het comfort..... dus weet niet of ze die monteren daar in GB.

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2008, 09:55

Moeten we deze niet zo onderhand omnoemen tot Het grote laptop draadje? :)

Tom V

Bericht door Tom V » 06 dec 2008, 20:41

romo schreef:Net even een Apple MacBook Pro zitten bestuderen, ziet er fraai uit, kost ook een paar cent, iemand daar ervaring mee?
Voor mij niets anders meer dan Apple, zowel voor desktop als laptop. Macbook Pro is in iedere configuratie een prachtige laptop.

RJay

Bericht door RJay » 06 dec 2008, 23:26

Schijnen /geen ervaring zelf, dus schijnen/ zeer stabiele systeempkes te zijn.

Fernando

Bericht door Fernando » 07 dec 2008, 00:37

Knot schreef:
Zijn verder wel top dingen, degelijker krijg je ze niet....
Hij wint het niet van m'n Panasonic Toughbook CF-19.... :angel:

Knot

Bericht door Knot » 07 dec 2008, 09:52

Ja eh.. we praten hier onder de normale mensen hoor, niet onder de bouwvakkers ;)

Timmert

Bericht door Timmert » 08 dec 2008, 20:56

Lenovo is over het algemeen dikke prima :)

Doe mij even een mail of PM met het typenummer wat je zoekt, dan ga ik een mooi prijsje maken!

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 08 dec 2008, 22:13

Hoor goede verhalen over Lenovo. Verder geen ervaring mee. Zelf nu met m'n 2e Acertje bezig, Travelmate 6292. Bevalt erg goed. Een Acer moet alleen niet kapot gaan, reparatie duurt vaak wat lang....

Andre

Bericht door Andre » 10 dec 2008, 01:17

timmert net te laat heb er al een. Maar stuur me even pm voor je adres of telefoon dan koop ik de volgende bij jou.

Plaats reactie