...Of heb je terug van 10.000? 8)Erik Stoffelsen schreef:Dennis Cavallino schreef: Stond er net een een boel te bestellen, eurotje of 7200 voor twee kistjes.......
Stuur maar een rekening ...
Wijnliefhebbers?!
- Dennis Cavallino
Re: Wijnliefhebbers?!
-
Nog leuker ja
:twisted:

-
- Auto: M3P, 130i
Geen idee, waar zie ik de naam staan? 
Edit: LBV, Late Bottled Vintage Port dus.

Edit: LBV, Late Bottled Vintage Port dus.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Wijn....lekker, maar dan wel wit, vol en kruidig
Dus voor mij voornamelijk Sancerre of Puilly Fumé
Rood vind ik al snel "te zwaar"...
Rosé is voor dameskappers

-
Als je een leuk wijntje wil voor wat minder kwa € dan sancerre ed. moet je eens kijken naar tourraine de la Loire,EHA schreef:Wijn....lekker, maar dan wel wit, vol en kruidig
Heb ik ook in het assortiment, topwijntje en net een sancerre, maae dan voor €8,-;)
@ Ion, LBV lekker

- Ben_968CS
Vanavond opengetrokken:
Augustinos (Aconcague Valley)
Cabernet Sauvignon Gran Reserve 2006
Netto prijs EUR 12.50 (retail EUR 15.75)
Ik citeer (weet nogal weinig van wijn):
"Ferme royaal fonkelende kleur met een complex boeket van cederhout, toffee, cassis, potloodslijpsel, eucalyptus en smeulend hout. Eenzelfde complexiteit in de mond: toasty met vlezige bessen en cassis, maar heel fluwelig van textuur. Vooral in de afdronk voorzien van gespierde, rokerige tannine die een fascinerend tegenspel biedt tegen het zwoele zwarte fruit. Lang en complex. Op dronk en houdbaar tot 2015."
Juist. Ik had het er niet uitgehaald. Chili is wel 1 van de absolute toplanden wat wijn betreft. Ik ga er maar eens even rustig voor zitten.
Augustinos (Aconcague Valley)
Cabernet Sauvignon Gran Reserve 2006
Netto prijs EUR 12.50 (retail EUR 15.75)
Ik citeer (weet nogal weinig van wijn):
"Ferme royaal fonkelende kleur met een complex boeket van cederhout, toffee, cassis, potloodslijpsel, eucalyptus en smeulend hout. Eenzelfde complexiteit in de mond: toasty met vlezige bessen en cassis, maar heel fluwelig van textuur. Vooral in de afdronk voorzien van gespierde, rokerige tannine die een fascinerend tegenspel biedt tegen het zwoele zwarte fruit. Lang en complex. Op dronk en houdbaar tot 2015."
Juist. Ik had het er niet uitgehaald. Chili is wel 1 van de absolute toplanden wat wijn betreft. Ik ga er maar eens even rustig voor zitten.
-
Chili en Argentinië zijn allebei erg goed, en vooral sterk in populariteit aan het toenemen!
(Wij hebben de Salentein in het assortiment, TOP wijnen, gem verkoop is ingeveer 11,95 per fles... Man man, echt, als je die wijnplantages ed. ziet, WOW! Ik hoop er binnenkort een keer heen te kunnen, (Mw. Pon komt bij mij in de winkel
)
De Beaujelais is weer erg lekker moet ik mededelen. Erg mooie ronde rode wijn!
(Wij hebben de Salentein in het assortiment, TOP wijnen, gem verkoop is ingeveer 11,95 per fles... Man man, echt, als je die wijnplantages ed. ziet, WOW! Ik hoop er binnenkort een keer heen te kunnen, (Mw. Pon komt bij mij in de winkel

De Beaujelais is weer erg lekker moet ik mededelen. Erg mooie ronde rode wijn!
- Sjoerd
Salentein is erg goed inderdaad! Ze hebben een van de weinige Chardonnay's die ik lekker vind!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Lekker, ik probeer alles, van goedkoop maar goed tot duur en goed.....................................ook Mouton Rothschild 

- SteV6
Hé Romo,
Van Rothschild heb ik diverse Mouton Cadet flesjes liggen ... altijd lekker.
Vorige week nog bij het Twentsch Wijnhuis geweest. Man, man, man, die Hans A. raakt niet uitgepraat over zijn flessen. Ik denk dat er 19 of 20 flessen zijn opengegaan tijdens de proeverij.
Ook lekker uit de streek van het Gardameer: Monte del Fra Cà del Magro
SteV6
Van Rothschild heb ik diverse Mouton Cadet flesjes liggen ... altijd lekker.
Vorige week nog bij het Twentsch Wijnhuis geweest. Man, man, man, die Hans A. raakt niet uitgepraat over zijn flessen. Ik denk dat er 19 of 20 flessen zijn opengegaan tijdens de proeverij.
Ook lekker uit de streek van het Gardameer: Monte del Fra Cà del Magro
SteV6
-
Ik heb nog duhart millon rothschild 2000 kistje liggen,
Mooi prijsje voor je maken?!:P
M'n pa is afgelopen vakantie nog bij rothschild wezen kijken, mooi spul daar zeg:)
Mooi prijsje voor je maken?!:P
M'n pa is afgelopen vakantie nog bij rothschild wezen kijken, mooi spul daar zeg:)
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Elk weekend drinken we rode wijn.
We hebben een bescheiden voorkeur voor de AH huiswijn en die van Super de Boer.
We hebben een bescheiden voorkeur voor de AH huiswijn en die van Super de Boer.
-
@ Mike,
Huiswijn ja?
Ik euhh, heb et nooit zo op de huiswijnen van supermarkten..
(Ookal zijn ze vaak nog beter dan de rest van't assortiment.. M'n pa had een saint emillion gekregen van de boni, mooi in kistje ed. lekker! Nou, niet dus.. water... is zo door de gootsteen gegaan, water moet je laten waar et hoort
)
Moet trouwens toegeven dat indeed die van de AH te kachelen is
Drink je altijd etzelfde, of wissel je nog wel eens wat af?
Huiswijn ja?
Ik euhh, heb et nooit zo op de huiswijnen van supermarkten..
(Ookal zijn ze vaak nog beter dan de rest van't assortiment.. M'n pa had een saint emillion gekregen van de boni, mooi in kistje ed. lekker! Nou, niet dus.. water... is zo door de gootsteen gegaan, water moet je laten waar et hoort

Moet trouwens toegeven dat indeed die van de AH te kachelen is

Drink je altijd etzelfde, of wissel je nog wel eens wat af?
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
We wisselen het vaak af, van Zuid Afrikaanse tot Italiaanse en van Franse tot Chilleense. We hebben ook wel eens duurdere wijn gehaald, tussen Leeuwarden en Sneek zit een wijnboer. Persoonlijk vind ik een fruitige wijn het lekkerst, van sommige zwaardere rode wijnen kan ik wel eens last van mijn maag krijgen.
-
Kijk mooi:D
Ik ga trouwens voor de winkel (En voor mezelf :twisted: ) een wijncurses doen, horeca curses ed. ook, dat word dus proeven in de winkel :o
Vind ik zo leuk, smaken combineren met kaas ed, heerlijk vak :twisted:
(Waren auto's wel leuk geweest: Lees, hadden autokopers niet zo ontzettend irritant geweest met kortingen ed. dan was ik waarschijnlijk de auto's ingegaan.. Nu word dat later hobby, in de vorm van hoe Marco aka. 500E dat doet. Mooi apart spul, waar mensen de waarde aan afzien!)
(Droom droom
)
Ik ga trouwens voor de winkel (En voor mezelf :twisted: ) een wijncurses doen, horeca curses ed. ook, dat word dus proeven in de winkel :o

Vind ik zo leuk, smaken combineren met kaas ed, heerlijk vak :twisted:

(Waren auto's wel leuk geweest: Lees, hadden autokopers niet zo ontzettend irritant geweest met kortingen ed. dan was ik waarschijnlijk de auto's ingegaan.. Nu word dat later hobby, in de vorm van hoe Marco aka. 500E dat doet. Mooi apart spul, waar mensen de waarde aan afzien!)
(Droom droom

- duifjes.com
Hou van de lekkere dingen dus ook van wijn. Vanaf Oktober is het weer rood, zomers wit *(chardonnay) of Rose *(giet lekker weg) 

- RutgerK
Veel Australische wijnen uit 2009 gaan duur worden. Bij mijn schoonouders wordt de oogst van februari 2009 opgegeven op dit moment. Er moet zoveel extra leidingwater bij dat een oogst niet meer rendabel is
De afgelopen jaren liepen de oogsten terug in opbrengst maar dit jaar is dramatisch.

De afgelopen jaren liepen de oogsten terug in opbrengst maar dit jaar is dramatisch.
-
Je hoort inderdaad hele slechte oogstverhalen,
Bij bijvoorbeeld de Salenteinwijnen is er zéér weinig Chardonnay...
Ach, ben benieuwd, dat hoor je eigenlijk bijna elk jaar wel!
Balen @ RutgerK, dus ze hebben je jaar voor niks gewerkt?!
-
Dit jaar ook in Montalcino geweest, en een hoop Brunello terug meegebracht. Hebben zowel in het dorp zelf bij een paar winkels gekocht als bij een kleine wijnboer een 5-tal kilometer buiten het dorp op de boerderij.
Nu nog de discipline hebben om de Brunello's een 5-tal jaar te laten liggen en dan kan het genieten beginnen.
Heb ook een Brunello magnum van 1995 meegebracht en die ligt toch wel erg uitdagend te zijn voor Oudejaarsavond dit jaar.
Bob
Nu nog de discipline hebben om de Brunello's een 5-tal jaar te laten liggen en dan kan het genieten beginnen.
Heb ook een Brunello magnum van 1995 meegebracht en die ligt toch wel erg uitdagend te zijn voor Oudejaarsavond dit jaar.
Bob
- Collin Bello
Kan geen hele fles leeg maken op een avond, maar vind een wijntje op zijn tijd lekker... vooral wit.
Lekkerste/beste tot nu toe was een 1998 Puligny-Montrachet, wijnhuis niet onthouden. Wat regelmatig op(en) gaat: St. Claire Malborough.
Rood: Tedeschi Amarone.
Lekkerste/beste tot nu toe was een 1998 Puligny-Montrachet, wijnhuis niet onthouden. Wat regelmatig op(en) gaat: St. Claire Malborough.
Rood: Tedeschi Amarone.
- Timmert
Mijn stiefvader heeft ook zo'n uit de hand gelopen hobby. Wijnliefhebber tot en met, en vorig jaar een eigen handeltje gestart, samen met zijn broer. Doen alleen Provencaalse wijnen, maar wel echt het goede spul en zoveel mogelijk biologisch.
Als iemand interesse heeft om te proeven, PM of mail me even. Ze hebben regelmatig proeverijen namelijk! Zie http://www.lavielevin.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info
Meer ontopic: een goede fles kan ik erg waarderen, maar dure wijn is overrated. Voor 2 tientjes kun je een topwijn kopen, waarbij je het verschil met een duurdere nauwelijks proeft. Ik lust wat dat betreft alles, maar sla goedkope supermarktwijntjes (al kunnen die soms best ok zijn, maar dan moet je goed zoeken) en zoete witte over.
Als iemand interesse heeft om te proeven, PM of mail me even. Ze hebben regelmatig proeverijen namelijk! Zie http://www.lavielevin.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info

Meer ontopic: een goede fles kan ik erg waarderen, maar dure wijn is overrated. Voor 2 tientjes kun je een topwijn kopen, waarbij je het verschil met een duurdere nauwelijks proeft. Ik lust wat dat betreft alles, maar sla goedkope supermarktwijntjes (al kunnen die soms best ok zijn, maar dan moet je goed zoeken) en zoete witte over.
- RutgerK
Het meeste werk en kosten zitten gelukkig in de laatste 3 maanden voor de oogst. Maar het opnieuw bewerken van het land na de vorige oogst en het bijhouden van de ranken betaalt zich dit jaar niet terug. Aan de andere kant als je helemaal niets zou doen dit jaar dan heb je volgend jaar dubbel werk.Erik Stoffelsen schreef:Je hoort inderdaad hele slechte oogstverhalen,
Ze zitten in de buurt van Penfolds, Wolf Blass, Yalumba, Peter Lehmann en dergelijke. Hoe het exact bij deze wijnhuizen zit weet ik niet maar ik denk dat daar ook grote problemen zullen zijn.
Vorig jaar waren wij in Australië en was er ook heel weinig neerslag. Als je in de laatste 6 weken de druiven kleiner en kleiner ziet worden zie je je opbrengsten letterlijk opdrogen. Gelukkig konden ze vorig jaar snel, nadat de druiven aan de eisen voldeden, de oogst laten plukken.