VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!
- Kevin20v
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Dan zou ik even op m'n server thuis moeten kijken of ik daar nog wat beeldmateriaal op heb staan 

Laat ut maar weten. altijd leuk om daar nog wat pics van te hebben... thx in ieder geval...
- Kevin20v
Ik laat het je weten! 

-
Bekend verslag van een andere forum, leuk projectje, ben benieuwd wat de uitendelijke specs zullen zijn 

- Kevin20v

- Kevin20v
Need I say more
:

Toch knap van de heren wilwood dat ze een net setje 4 zuiger klauwen hebben weten te maken dat gewoon binnen een setje origineel 15" staal past zonder spacers!
Ik heb om precies te zijn 2,6mm speling tussen de remklauw en de velg
Zo ziet het er uit zonder velgen:

Toch knap van de heren wilwood dat ze een net setje 4 zuiger klauwen hebben weten te maken dat gewoon binnen een setje origineel 15" staal past zonder spacers!

- frank de jonge
Staat idd nice 

-
Sick project!
Mega veel respect

Mega veel respect

- Kevin20v
@ Paul: ik kan er helaas niets meer van terug vinden
Ben al enkele weken bezig onderdelen te verzamelen voor de achteras.
Staat er nu nog zo bij:

Maar vandaag komen als het goed is ook de schijven voor de achteras binnen! (dezelfde hittebehandelde sandtler schijven als voor de voorkant).
Hittebehandeld is natuurlijk niet nodig, maar ik hou wel van een beetje symetrie

Zo staat de cabby er nu bij, ongeduldig wachtend tot hij los mag gaan op de openbare wegen :playcar:

Ben al enkele weken bezig onderdelen te verzamelen voor de achteras.
Staat er nu nog zo bij:
Maar vandaag komen als het goed is ook de schijven voor de achteras binnen! (dezelfde hittebehandelde sandtler schijven als voor de voorkant).
Hittebehandeld is natuurlijk niet nodig, maar ik hou wel van een beetje symetrie

Zo staat de cabby er nu bij, ongeduldig wachtend tot hij los mag gaan op de openbare wegen :playcar:
- Kevin20v
De achteras die ik ga gebruiken voor de ombouw naar schijven is een zgan 93'er cabrio achteras met stabilisator stang en trommels.
Deze achteras is dus een goede 10 jaar jonger dan mijn cabrio zelf, en leek mij een mooie upgrade!

Om het project helemaal netjes af te maken heb ik dus astappen, remankers en gereviseerde remklauwen van een Corrado 2.0l 16v gebruikt!
Schijven zijn van hetzelfde type als ik heb voor de vooras, Type RS van Sandtler en zijn dus gesleufd, geboord en hittebehandeld.
Gloed nieuwe Lagers erin laten persen, dus we kunnen er en tijdje mee vooruit

Gisteren de klauwen en remankers netjes zwart gemaakt (de voorklauwen zijn ook zwart).
Nu nog de remleidingen en achteras rubbers, hiervoor twijfel ik wel nog tussen polyurethaan of gewone nieuwe rubbers... (de draagarmen voor heb ik wel van polyurethaan voorzien)
Deze achteras is dus een goede 10 jaar jonger dan mijn cabrio zelf, en leek mij een mooie upgrade!
Om het project helemaal netjes af te maken heb ik dus astappen, remankers en gereviseerde remklauwen van een Corrado 2.0l 16v gebruikt!
Schijven zijn van hetzelfde type als ik heb voor de vooras, Type RS van Sandtler en zijn dus gesleufd, geboord en hittebehandeld.
Gloed nieuwe Lagers erin laten persen, dus we kunnen er en tijdje mee vooruit

Gisteren de klauwen en remankers netjes zwart gemaakt (de voorklauwen zijn ook zwart).
Nu nog de remleidingen en achteras rubbers, hiervoor twijfel ik wel nog tussen polyurethaan of gewone nieuwe rubbers... (de draagarmen voor heb ik wel van polyurethaan voorzien)
- Macboy
Geweldig project ! Wat een tijdrovend karwei, maar daar is het resultaat dan ook wel naar.
Alleen de binnenkant: daar zit je de hele tijd, ga je dat ook nog wat netter maken
Alleen de binnenkant: daar zit je de hele tijd, ga je dat ook nog wat netter maken

- Kevin20v
Dankje macboy!!!
Het interieur blijft voorlopig zoals het is, zowat het hele budget is opgegaan aan functionele delen, maar misschien dat er komend jaar nog een nieuw hemeltje (zwart) in komt!
en omdat deze wagen toch niet meer weg gaat zou nog wel eens het dashboard in zwart leder willen laten overtrekken met mooie stiksels, en de stoelen laten restaureren (met eventueel iets meer zijdelingse steun)
Zo is het interieur momenteel:

Het gepolijste 28cm Raid stuur ga ik nog vervangen voor het volgende 30cm momo stuur:

Voornamelijk omdat het 28cm stuurtje erg klein is in combinatie met de afwezigheid van stuurbekrachtiging, en de aanwezigheid van een sper-differentieel en 200+ pk's
Het interieur blijft voorlopig zoals het is, zowat het hele budget is opgegaan aan functionele delen, maar misschien dat er komend jaar nog een nieuw hemeltje (zwart) in komt!
en omdat deze wagen toch niet meer weg gaat zou nog wel eens het dashboard in zwart leder willen laten overtrekken met mooie stiksels, en de stoelen laten restaureren (met eventueel iets meer zijdelingse steun)

Zo is het interieur momenteel:
Het gepolijste 28cm Raid stuur ga ik nog vervangen voor het volgende 30cm momo stuur:
Voornamelijk omdat het 28cm stuurtje erg klein is in combinatie met de afwezigheid van stuurbekrachtiging, en de aanwezigheid van een sper-differentieel en 200+ pk's

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Zeer cool wagentje!
Ik ken hem al van Fok! maar ook hier nog even mijn respect voor het ding.
Ik ken hem al van Fok! maar ook hier nog even mijn respect voor het ding.
- Niels
- Auto: Prius+
30cm Momo heb ik eruit gegooid. Vond het te klein, zelfs met stuurbekrachtiging. 33cm bevalt me veel beter 

- Kevin20v
@ Youp: Dankje!! :drinking:
@ Niels: 30cm vind ik voorlopig groot genoeg, ik heb met het 28cm stuur gereden en dat is me echt net maar iets te klein. Daarentegen heb ik een R32 stuur in m'n andere golf en dat zou dan weer veel te groot zijn in een mk1.
Dus ik hou het lekker op 30cm zien we daarna wel weer verder, een beetje de muscles gebruiken buiten het biertje heffen is ook niet verkeerd
@ Niels: 30cm vind ik voorlopig groot genoeg, ik heb met het 28cm stuur gereden en dat is me echt net maar iets te klein. Daarentegen heb ik een R32 stuur in m'n andere golf en dat zou dan weer veel te groot zijn in een mk1.
Dus ik hou het lekker op 30cm zien we daarna wel weer verder, een beetje de muscles gebruiken buiten het biertje heffen is ook niet verkeerd

- Kevin20v
Ik heb vandaag even een en ander nagezocht:
Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90
1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647

1e versnelling: Maximum speed in first gear: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximum speed in second gear: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximum speed in third gear: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximum speed in fourth gear: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximum speed in fifth gear: 239.3 km/h
Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Het is natuurlijk maar een theoretische indicatie en ongeacht of de cabrio zo hard zal lopen (ivm vermogen, co-waarde en cabriodak), en de vraag of dat ik dat überhaupt zou willen, is het natuurlijk wel heerlijk relaxed en zuinig cruisen met 120km/h naar meetings op de elektronische cruisecontrol.
Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90
1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647
1e versnelling: Maximum speed in first gear: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximum speed in second gear: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximum speed in third gear: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximum speed in fourth gear: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximum speed in fifth gear: 239.3 km/h
Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Het is natuurlijk maar een theoretische indicatie en ongeacht of de cabrio zo hard zal lopen (ivm vermogen, co-waarde en cabriodak), en de vraag of dat ik dat überhaupt zou willen, is het natuurlijk wel heerlijk relaxed en zuinig cruisen met 120km/h naar meetings op de elektronische cruisecontrol.

Laatst gewijzigd door Kevin20v op 15 dec 2008, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aston Martine
Heel gaaf project.
Een vriend van me heeft ook zo'n Golfje. Ik zal hem dit topic zeker laten zien ter inspiratie!
Een vriend van me heeft ook zo'n Golfje. Ik zal hem dit topic zeker laten zien ter inspiratie!
- Macboy
Kevin20v schreef:maar misschien dat er komend jaar nog een nieuw hemeltje (zwart) in komt! En omdat deze wagen toch niet meer weg gaat zou nog wel eens het dashboard in zwart leder willen laten overtrekken met mooie stiksels, en de stoelen laten restaureren (met eventueel iets meer zijdelingse steun)![]()

- wjn
Mooi project, zie het nu pas.Kevin20v schreef:Need I say more:
Toch knap van de heren wilwood dat ze een net setje 4 zuiger klauwen hebben weten te maken dat gewoon binnen een setje origineel 15" staal past zonder spacers!![]()
Lijken wel op mijn remmen uit de Golf I

Heb je trouwens nog nagedacht over ABS?
En de cabrio heeft (ingelaste) verstevigingen om de stijfheid weer gelijk te maken aan de dichte versie (zo ongeveer). Is dus niet stijver dan een dichte. Uit het hoofd zitten die verstevigingen achter het dashboard en achter de achterbank.
- Kevin20v
@ Aston Martine: Dankje!!
@ Macboy: 8)
@ Wjn: Zou zo maar kunnen dat het dezelfde zijn, ben je tevreden over die remmen??
wat betreft die verstevigingen vergeet ook de veel dikkere dorpel niet.
Maar inderdaad zal de stevigheid om en nabij hetzelfde zijn als van een dichte golf.
Abs heb ik wel over nagedacht maar dat wil ik liever niet, ik moet dan een boel gaan aanpassen (fuseestukken, rempedaalaansluiting naar de remcilinder etc. etc.) terwijl de voordelen ervan maar minimaal zijn.
Natuurlijk zal de auto eerder gaan schuiven met zulke remmen, maar deze cabrio gaat alleen met goed weer gebruikt worden!
Voor alle slechte dagen van het jaar heb ik nog 1 andere auto die van alle moderne luxe voorzien is.

@ Wjn: Zou zo maar kunnen dat het dezelfde zijn, ben je tevreden over die remmen??
Maar inderdaad zal de stevigheid om en nabij hetzelfde zijn als van een dichte golf.
Abs heb ik wel over nagedacht maar dat wil ik liever niet, ik moet dan een boel gaan aanpassen (fuseestukken, rempedaalaansluiting naar de remcilinder etc. etc.) terwijl de voordelen ervan maar minimaal zijn.
Natuurlijk zal de auto eerder gaan schuiven met zulke remmen, maar deze cabrio gaat alleen met goed weer gebruikt worden!
Voor alle slechte dagen van het jaar heb ik nog 1 andere auto die van alle moderne luxe voorzien is.

- wjn
De dorpel was ik idd vergeten, maar die valt erg op. Die andere zaken niet zo, die moet je weten.Kevin20v schreef:@ Aston Martine: Dankje!!![]()

Die remmen zijn perfect voor die auto. Ik heb er niet veel mee gereden, is een zondags/mooi weer auto. Keuring heb ik anders gedaan, hij is na ombouw inclusief alles gekeurd in Polen, scheelt weer allerlei testen. Staat ook nog op Pools kenteken trouwens, dat regel ik volgend jaar, dan is het een oldtimer.
Er zit een kompleet systeem in van een Corrado G60, alleen de voorremklauwen & schijven zijn dus van Wilwood. Eigenlijk dezelfde dingen gedaan als jij, maar dan wel de schakelkabels gehouden. Ik kwam er pas later achter dat er idd stangen op kunnen, had wat makkelijker geweest.
- Kevin20v
Kijk dat klinkt goed! Ben inderdaad wel benieuwd hoe dat nou gaat remmen :playcar:
- Petrolhead Tom
Geweldig project dit! Keep them pictures comin! Erg knap dat je er aan begint.
- Kevin20v
Dankje Tom! Ja dat ik er zelf aan begonnen ben stond mijn omgeving ook van te kijken
Als IT-manager doe je niet veel dagelijkse ervaring in het sleutelen aan auto's op
Ik heb nu echter een enorm bedrag uitgegeven aan dit project, maar dit bedrag is het voor mij wel waard geweest.
Als ik het had moeten uitbesteden was het minstens zo duur geweest of maar half zo goed, en ik houd niet van half werk!
In principe zou de cabrio nu met 2 dagen flink werken volledig af kunnen zijn, maar omdat ik toch pas naar de RDW wil gaan als het weer goed weer is (ivm weggedragtest) doe ik het lekker rustig aan.

Als IT-manager doe je niet veel dagelijkse ervaring in het sleutelen aan auto's op

Ik heb nu echter een enorm bedrag uitgegeven aan dit project, maar dit bedrag is het voor mij wel waard geweest.
Als ik het had moeten uitbesteden was het minstens zo duur geweest of maar half zo goed, en ik houd niet van half werk!

In principe zou de cabrio nu met 2 dagen flink werken volledig af kunnen zijn, maar omdat ik toch pas naar de RDW wil gaan als het weer goed weer is (ivm weggedragtest) doe ik het lekker rustig aan.