
Verkoper belt niet terug ?
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: Verkoper belt niet terug ?
Ja, maak me nieuwsgierig zeg... 

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Verkoper belt niet terug ?
Hij werd niet serieus genomen door een Mercedes verkoper.
Nu weet ik niet meer of het om een SL, S of SEC ging.
Toen heeft hij de vestigingsdirecteur uitgenodigd om met hem mee te gaan.
Samen op weg naar de concurrent en heeft in het bijzijn van deze directeur twee dezelfde Mercedessen besteld.
Daarna de kwestie uitgelegd over het niet willen verkopen c.q. potentiële klanten niet serieus nemen
De verkoper in kwestie was op staande voet ontslagen.
Rectificatie:
Niet de Hakkelaar maar de papa van Charles Zwolsman is verantwoordelijk voor de anekdote
Charles Z. zou eens in een showroom hebben geïnformeerd naar de prijs van een Mercedes 500. Toen hem werd verteld dat hij de wagen toch niet zou kunnen betalen, nam hij de baas van de verkoper mee naar een concurrent en kocht hij twee Mercedessen van hetzelfde type
Nu weet ik niet meer of het om een SL, S of SEC ging.
Toen heeft hij de vestigingsdirecteur uitgenodigd om met hem mee te gaan.
Samen op weg naar de concurrent en heeft in het bijzijn van deze directeur twee dezelfde Mercedessen besteld.
Daarna de kwestie uitgelegd over het niet willen verkopen c.q. potentiële klanten niet serieus nemen
De verkoper in kwestie was op staande voet ontslagen.
Rectificatie:
Niet de Hakkelaar maar de papa van Charles Zwolsman is verantwoordelijk voor de anekdote

Charles Z. zou eens in een showroom hebben geïnformeerd naar de prijs van een Mercedes 500. Toen hem werd verteld dat hij de wagen toch niet zou kunnen betalen, nam hij de baas van de verkoper mee naar een concurrent en kocht hij twee Mercedessen van hetzelfde type
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Verkoper belt niet terug ?
Eigenlijk dus een goede verkoper, want even later zijn er wel 2 verkocht
Moraal; de poot (even) strak houden is niet verkeerd blijkt
Die vent niet ontslaan natuurlijk, gewoon het zelfde truukje herhalen.........................


Moraal; de poot (even) strak houden is niet verkeerd blijkt

Die vent niet ontslaan natuurlijk, gewoon het zelfde truukje herhalen.........................


-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 aug 2007, 09:33
Re: Verkoper belt niet terug ?
Er zijn er wel 2 verkocht, maar wel bij de concurrent.
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Verkoper belt niet terug ?
Ligt er aan. Ik weet er ook genoeg die eigen baas zijn en na 18.00 echt de telefoon niet meer opnemen. Als je dat namelijk blijft doen bellen ze je op zondagmiddag nog.500E schreef:Een man in loondienst wel; ik had het over een eigen baas. En als je zo'n opstelling als eigen baas hanteert dan ben je gewoon dom bezig.beetje privetijd mag zelfs een autoverkoper wel hebben
Je kan je afvragen wie er dom is, degene die na 18.00 zegt dikke vinger of jij die 24/7 in de weer blijft

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Verkoper belt niet terug ?
Valt voor beide iets te zeggen Bert.
Als je het al een beetje verdient hebt kan je je het veroorloven. Als je nog aan het opbouwen bent....
Als je het al een beetje verdient hebt kan je je het veroorloven. Als je nog aan het opbouwen bent....
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Verkoper belt niet terug ?
Ik denk dat alles valt of staat met het feit of het je passie is.
Als ik een eigen zaak zou hebben dan zouden ze me bij wijze van spreken 's nachts uit m'n nest mogen bellen.
Werkt ook en beetje twee ledig....
1 : je bent bezig met iets wat je echt leuk vindt en waar je je ziel en zaligheid in kwijt kan
2 : je bouwt een goede naam op
Als voorbeeld een zaak die ik ken :
Zaak bestond al een tijdje maar was een beetje ingedut.
Draaide op zich geen slechte omzet, maar er zat zo veel meer in.
Vervolgens is de zaak overgenomen door een persoon die zich echt letterlijk 24 uur per dag met de zaak heeft bezig gehouden.
In de afgelopen jaren is zijn omzet van 200.000 in 2002 gegroeid naar 1.000.000 in 2007, en dit jaar komt hij weer hoger uit
Als ik een eigen zaak zou hebben dan zouden ze me bij wijze van spreken 's nachts uit m'n nest mogen bellen.
Werkt ook en beetje twee ledig....
1 : je bent bezig met iets wat je echt leuk vindt en waar je je ziel en zaligheid in kwijt kan
2 : je bouwt een goede naam op
Als voorbeeld een zaak die ik ken :
Zaak bestond al een tijdje maar was een beetje ingedut.
Draaide op zich geen slechte omzet, maar er zat zo veel meer in.
Vervolgens is de zaak overgenomen door een persoon die zich echt letterlijk 24 uur per dag met de zaak heeft bezig gehouden.
In de afgelopen jaren is zijn omzet van 200.000 in 2002 gegroeid naar 1.000.000 in 2007, en dit jaar komt hij weer hoger uit
- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: Verkoper belt niet terug ?
Bedankt voor deze info. Het verhaal wordt hier in Friesland namelijk ook verteld. In de Friese versie gaat het over een boer die op klompen de showroom binnen stapt. Voortaan gaat het dus over de pa van Charles Z.Mathieu schreef: Rectificatie:
Niet de Hakkelaar maar de papa van Charles Zwolsman is verantwoordelijk voor de anekdote![]()
Charles Z. zou eens in een showroom hebben geïnformeerd naar de prijs van een Mercedes 500. Toen hem werd verteld dat hij de wagen toch niet zou kunnen betalen, nam hij de baas van de verkoper mee naar een concurrent en kocht hij twee Mercedessen van hetzelfde type
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: Verkoper belt niet terug ?
Ik ken ook iemand die kwam op sloffen de beier binnen wandelen en wou een nieuwe 7 met alle opties erop en eraan, werdt wat schofterig behandeld zo van waar wil je dat nou weer van betalen..
Is ie weer in zijn S klasse gestapt en heeft bij de Benz dealer een nieuwe S gekocht, koopt daar nog steeds om de zoveel tijd nieuwe wagens...
Tsja... mensen met geld hoeven niet altijd strak in het pak binnen te lopen....
Is ie weer in zijn S klasse gestapt en heeft bij de Benz dealer een nieuwe S gekocht, koopt daar nog steeds om de zoveel tijd nieuwe wagens...
Tsja... mensen met geld hoeven niet altijd strak in het pak binnen te lopen....
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Verkoper belt niet terug ?
Juist niet zelfs!
Fuck de buitenwereld mentaliteit! Me likes
Fuck de buitenwereld mentaliteit! Me likes

- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Verkoper belt niet terug ?
Inderdaad, zo ook met een buurman van me.
Reed jaren Mercedes.
Kwam op een gegeven moment terug van een lekkere vakantie, heeft de koffers thuis gedumpt en is, nog in zijn vakantie kloffie, naar de Mercedes dealer gereden.
Echter de behandeling die hem ten deel viel irriteerde hem dusdanig dat hij gelijk doorgereden is naar de BMW dealer om daar een nieuwe 5 te bestellen....
Mensen met een eigen zaak hoef ik dit natuurlijk niet te vertellen, maar jongens, koester je klanten...
Iemand die vandaag een tientje bij je uitgeeft kan over een jaar één van je trouwste en grootste klanten zijn !!!
Een klant krijgen is makkelijk, maar een klant houden is de uitdaging....
Tjonge, als die economie nou niet zo ruk zou zijn was ik al lang voor mezelf begonnen
Reed jaren Mercedes.
Kwam op een gegeven moment terug van een lekkere vakantie, heeft de koffers thuis gedumpt en is, nog in zijn vakantie kloffie, naar de Mercedes dealer gereden.
Echter de behandeling die hem ten deel viel irriteerde hem dusdanig dat hij gelijk doorgereden is naar de BMW dealer om daar een nieuwe 5 te bestellen....
Mensen met een eigen zaak hoef ik dit natuurlijk niet te vertellen, maar jongens, koester je klanten...
Iemand die vandaag een tientje bij je uitgeeft kan over een jaar één van je trouwste en grootste klanten zijn !!!
Een klant krijgen is makkelijk, maar een klant houden is de uitdaging....
Tjonge, als die economie nou niet zo ruk zou zijn was ik al lang voor mezelf begonnen

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Verkoper belt niet terug ?
Ik ben trouwens elke dag vanaf 07:30 bezig tot laat. Uiteraard onderbroken door de sportschool etc. maar voor 21:00 ben ik eigenlijk niet thuis. Daarna vaak nog wat telefoontjes/mails en dan is het mooi geweest. Weet dat er vaak commentaar is op ambtenaren en terecht maar het kan ook anders.
N.
N.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Verkoper belt niet terug ?
Arrogantie en desinteresse komt niet alleen in de autowereld voor. Bijna in ieder bedrijf is mijn ervaring.
Zelf op autogebied zo'n ervaring met Lexus in Breukelen gehad. Stel je voor: speciaal vanuit Rotterdam naar Breukelen gereden om over de auto te praten en een proefrit te maken. Ik vervolgens nog geen half uur onderweg, krijg ik een telefoontje of ik de auto terug kan brengen want er was een klant voor een proefrit. Ik ben gelijk omgekeerd en terug gereden. Heb de sleutels op de balie gelegd en tegen de receptioniste gezegd dat ik hier nooit en te nimmer klant zou worden. En dat geldt wat mij betreft nog steeds.
Zelf op autogebied zo'n ervaring met Lexus in Breukelen gehad. Stel je voor: speciaal vanuit Rotterdam naar Breukelen gereden om over de auto te praten en een proefrit te maken. Ik vervolgens nog geen half uur onderweg, krijg ik een telefoontje of ik de auto terug kan brengen want er was een klant voor een proefrit. Ik ben gelijk omgekeerd en terug gereden. Heb de sleutels op de balie gelegd en tegen de receptioniste gezegd dat ik hier nooit en te nimmer klant zou worden. En dat geldt wat mij betreft nog steeds.
-
- Berichten: 22269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Verkoper belt niet terug ?
Makkelijk gezegd.EHA schreef: Als ik een eigen zaak zou hebben dan zouden ze me bij wijze van spreken 's nachts uit m'n nest mogen bellen.
Werkt ook en beetje twee ledig....
1 : je bent bezig met iets wat je echt leuk vindt en waar je je ziel en zaligheid in kwijt kan
2 : je bouwt een goede naam op
Ik heb ook een tijd lang freelance gewerkt... uiteraard ook 's avonds bereikbaar. Maar als je dan een avond NIET bereikbaar bent dan heb je figuren die je drie of vier keer op een avond gaan bellen en twee keer je voicemail inspreken. Dan bel je ze terug en is het iets wat helemaal niet dringend. En dat komt niet één keer voor, maar sommige mensen vinden het heel normaal dat je ze altijd te woord kan staan en zich opdringen met voicemailberichten.
Opzich bij goedbetalende klanten geen probleem hoor (al heb ik een hekel aan drie keer bellen, één keer bellen en een voicemail achterlaten is voldoende). Maar je hebt ook klanten die van die schrapers zijn en over elk euro moeilijk doen. Dan ben je er snel mee klaar... zoek dan een ander als die voor minder geld je wel altijd te woord kan staan.
Ben het verder met je eens dat een kleine klant een grote klant kan worden trouwens...
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Verkoper belt niet terug ?
Tja,
ik ben weer uitermate tevreden over Lexus Breukelen.
Maar goed je moet imo alle klanten tevreden houden.
ik ben weer uitermate tevreden over Lexus Breukelen.
Maar goed je moet imo alle klanten tevreden houden.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Verkoper belt niet terug ?
Nou, sorry hoor, maar dan had je aan mij een verkeerde.....Stéphane schreef:Ik vervolgens nog geen half uur onderweg, krijg ik een telefoontje of ik de auto terug kan brengen want er was een klant voor een proefrit. Ik ben gelijk omgekeerd en terug gereden
Ik zou minimaal nog een uur weggebleven zijn......laat ze maar even zweten.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Verkoper belt niet terug ?
@EHA: Ik heb de verdere telefonische discussie met de verkoper hier ook niet vermeld, maar de manier waarop dat verliep was voor mij reden om direct de auto terug te brengen. Dan is het ook mij eer te na om daar verder nog aandacht aan te besteden.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: Verkoper belt niet terug ?
Mijn vader heeft er vandaag achteraan gebeld, berekening lag al klaar maar de verkoper (eigenaar) was vergeten terug te bellen (:S).
Kreeg een nette inruilprijs... 9,5k afschrijven in 3 jaar tijd en 70.000km. Lijkt mij niet gek.
Kreeg een nette inruilprijs... 9,5k afschrijven in 3 jaar tijd en 70.000km. Lijkt mij niet gek.
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Verkoper belt niet terug ?
Leuk topic, betreffende de klantvriendelijkheid. Ik heb met name moeite met verkopers zonder passie voor hun product. Zo mocht ik eens een BMW verkoper uitleggen wat een gesperd differentieel is. Ook algehele desinteresse of korte antwoorden doen het bij mij HEEL slecht. Zo was ik eens bij een Lexus garage bij ons in de buurt om te informeren naar 2de handse IS200 Sport Man welke vaak naar de handel doorgestoten worden. Mijn vraag of hij dergelijke modellen had staan werd beantwoord met niks meer dan : Nee, hebben we niet. Ik kan daar echt niet tegen. Er zijn namelijk 5 of 6 vestigingen die samen werken. Kijk op zijn minst even op de gezamelijk stocklist of bel even rond. Er staat er altijd wel eentje. Doe verdomme een klein beetje moeite, denk ik dan.
Overigens heb ik de meeste moeite met vlaamse autobedrijven. Absoluut niet negatief bedoeld naar Vlaanderen in het algemeen, ik woon er graag. Echter, het zal de cultuur zijn, maar 9 van de 10 verkopers begrijpen het gewoon niet. Zo had ik van de zomer bij een grote bmw consessie houder een pakking besteld. Na 3 weken was deze er nog niet. Inmiddels 3 keer langs geweest. Laatste keer was op een vrijdag. Komt er zo'n omhooggevallen 25 jarige kneus naar de balie toe. Nee, hij kon niet kijken of het onderdeel binnen was want het magazijn was op slot. Ergo, te lamlendig om even in de computer te kijken. Ondertussen mij moeilijk aankijken omdat mij met mij Nederlandse achtergrond niet zomaar weg laat sturen door zo'n ordinaire klerk. Ook geen excuses aanbieden of wat dan ook. Krijg ik een week later een telefoontje. ' Die pakking de u bestelt heeft, eh, moet die nu nog besteld worren of niej'? Ik: ' Wat denkt u zelf? Ik wacht er inmiddels 4 weken op!' ' Maar gezien hoe uw collega mij vorige week behandeld heeft mag u het afbestellen.' En in plaats van even te vragen naar de situatie flikkert die lul gewoon de horen op de haak. Ergo, ik kom daar nooit meer.
Ook bij een VW garage een enorm conflict gehad. We zouden de Touareg ( dus niet even een of andere lupo ) binnen brengen voor service. Ik kom daar binnen en loop naar de balie. Na 4 minuten nog niemand die aanstalte maakt om mij te helpen dus ik loop de werkplaats maar in. Praat daar met een zeer vriendelijk chef die mij vertelt de wagen maar naar binnen te rijden. Zo geschiedde en ik parkeerde de touareg in de hal. Ondertussen naar die balieklerk gelopen en nu had hij wel tijd. Ik vertelde hem dat ik de wagen binnen kwam brengen voor onderhoud en dat ik graag de sleutels wilde voor mijn leenwagen. Leenwagen? vroeg de klerk verbaasd. Nee, die had ik niet besteld. Echter, ik was er vrij zeker van dat dit wel gebeurd was daar ik mijn lieve moedertje de afspraak hoorde maken. De manier waarop die klerk mij toen behandelde sloeg alles. Ik sloot af met : Goed, schrap ons maar uit jullie klanten bestand, wij komen hier nooit meer terug en daar bent u verantwoordelijk voor. Touareg aangetrapt en top-speed naar een veel kleinere VW dealert gereden waar ze wel de tijd voor je nemen.
Met name in Belgie zie je gewoon hoe ernstig fout het is. Kledingszaken, alle kleding ligt overhoop, overal stof of smerige poten op de vloer, met name bij grote ketens. Mensen achter de kassa die geen oogcontact maken. Ook vaak verre gaande desinteresse in de klant, onkunde betreffende het product en de daarbij horende innovaties. Nee, het is soms echt janken met de pet op. Echter, ik heb in Belgie dan ook vaak het idee dat die verandering zoveel invloed niet gaat hebben. De klanten durven er 1) toch niks van te zeggen en 2) zien het waarschijnlijk niet eens.
Kleine specialisten of zelfstandigen die niet franchisen hebben het vaak wel door. Zij weten hoe vreselijk belangrijk klanten zijn. Zo mag ik altijd graag bij offenga over de vloer komen. Jacob staat altijd klaar, zelfs een keer op zaterdag. Ook European Tuning in Moergestel is fantastisch. Eerste keer daar over de vloer en meteen 45 minuten kennis maken en ouwehoeren. Dit doet Bas Roos ook en dat schept toch meteen een soort van vertrouwen, en dat is een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste, sleutels in klantenbinding.
Overigens heb ik de meeste moeite met vlaamse autobedrijven. Absoluut niet negatief bedoeld naar Vlaanderen in het algemeen, ik woon er graag. Echter, het zal de cultuur zijn, maar 9 van de 10 verkopers begrijpen het gewoon niet. Zo had ik van de zomer bij een grote bmw consessie houder een pakking besteld. Na 3 weken was deze er nog niet. Inmiddels 3 keer langs geweest. Laatste keer was op een vrijdag. Komt er zo'n omhooggevallen 25 jarige kneus naar de balie toe. Nee, hij kon niet kijken of het onderdeel binnen was want het magazijn was op slot. Ergo, te lamlendig om even in de computer te kijken. Ondertussen mij moeilijk aankijken omdat mij met mij Nederlandse achtergrond niet zomaar weg laat sturen door zo'n ordinaire klerk. Ook geen excuses aanbieden of wat dan ook. Krijg ik een week later een telefoontje. ' Die pakking de u bestelt heeft, eh, moet die nu nog besteld worren of niej'? Ik: ' Wat denkt u zelf? Ik wacht er inmiddels 4 weken op!' ' Maar gezien hoe uw collega mij vorige week behandeld heeft mag u het afbestellen.' En in plaats van even te vragen naar de situatie flikkert die lul gewoon de horen op de haak. Ergo, ik kom daar nooit meer.
Ook bij een VW garage een enorm conflict gehad. We zouden de Touareg ( dus niet even een of andere lupo ) binnen brengen voor service. Ik kom daar binnen en loop naar de balie. Na 4 minuten nog niemand die aanstalte maakt om mij te helpen dus ik loop de werkplaats maar in. Praat daar met een zeer vriendelijk chef die mij vertelt de wagen maar naar binnen te rijden. Zo geschiedde en ik parkeerde de touareg in de hal. Ondertussen naar die balieklerk gelopen en nu had hij wel tijd. Ik vertelde hem dat ik de wagen binnen kwam brengen voor onderhoud en dat ik graag de sleutels wilde voor mijn leenwagen. Leenwagen? vroeg de klerk verbaasd. Nee, die had ik niet besteld. Echter, ik was er vrij zeker van dat dit wel gebeurd was daar ik mijn lieve moedertje de afspraak hoorde maken. De manier waarop die klerk mij toen behandelde sloeg alles. Ik sloot af met : Goed, schrap ons maar uit jullie klanten bestand, wij komen hier nooit meer terug en daar bent u verantwoordelijk voor. Touareg aangetrapt en top-speed naar een veel kleinere VW dealert gereden waar ze wel de tijd voor je nemen.
Met name in Belgie zie je gewoon hoe ernstig fout het is. Kledingszaken, alle kleding ligt overhoop, overal stof of smerige poten op de vloer, met name bij grote ketens. Mensen achter de kassa die geen oogcontact maken. Ook vaak verre gaande desinteresse in de klant, onkunde betreffende het product en de daarbij horende innovaties. Nee, het is soms echt janken met de pet op. Echter, ik heb in Belgie dan ook vaak het idee dat die verandering zoveel invloed niet gaat hebben. De klanten durven er 1) toch niks van te zeggen en 2) zien het waarschijnlijk niet eens.
Kleine specialisten of zelfstandigen die niet franchisen hebben het vaak wel door. Zij weten hoe vreselijk belangrijk klanten zijn. Zo mag ik altijd graag bij offenga over de vloer komen. Jacob staat altijd klaar, zelfs een keer op zaterdag. Ook European Tuning in Moergestel is fantastisch. Eerste keer daar over de vloer en meteen 45 minuten kennis maken en ouwehoeren. Dit doet Bas Roos ook en dat schept toch meteen een soort van vertrouwen, en dat is een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste, sleutels in klantenbinding.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Verkoper belt niet terug ?
Hehe, service?? Het woord zal hier ongetwijfeld in het woordenboek staan. Maar ze hebben hier nooit 's gekeken wat het überhaupt betekend.
Het is hier de omgekeerde wereld. Je mag blij zijn als je ergens klant bent. Een bank doet doodleuk alsof het een eer is dat je bij hun een rekening mag hebben. Als je in een winkel komt mag je in je handen klappen als je normaal behandeld wordt.
Had toen ik in Roemenië was m'n bedrijfsauto in elkaar gecrosst. Voorkant helemaal in elkaar.
Ik naar de VW-dealer(reed zelf Volvo) daar omdat zij de enige waren waarvan ik gehoord dat ze schade konden herstellen. Ik erheen met foto's van de auto en uitgelegd wat het probleem was.
'We moeten even kijken of het gaat lukken, we bellen u volgend week terug'. Yeah right, na 2 weken maar 's naar binnengelopen. 'Oh ehhmm.... ja, het gaat niet lukken.' Waarom bel je me dan gvd niet?? Ze hadden 3 tel.nrs.
Na wat heen en weer gepraat toegezegd gekregen dat ze het alsnog een keer gingen bekijken. Je ziet de bui al hangen... WEER niet teruggebeld...
Ondertussen de auto ergens anders op laten knappen, maar dat leek nergens naar. Na veel vijven en zessen uiteindelijk de auto toch maar naar de VW-dealer gebracht.
Daar ik best veel weet van auto's nog even extra vermeld dat hoogstwaarschijnlijk de fusee krom was, zelfs nog op een onderdelen-machine(hoe heet zo'n ding met van die sheets?) aangewezen.
Kom ik daar 3 weken later.. STAAT GVD NOG STEEDS HET LINKERWIEL SCHEEF!!
Ik naar die werkplaatschef, 'ik heb het je verdomme nog aangewezen'. 'Tsja, dat zou zomaar kunnen'. Trok 'm bijna achter z'n bureau vandaan....
Jammer dat de directeur op dat moment niet aanwezig was, want ik wilde 'm wel effe vertellen dat 'ie met zulk personeel niet veel klanten zal houden.
Het is hier de omgekeerde wereld. Je mag blij zijn als je ergens klant bent. Een bank doet doodleuk alsof het een eer is dat je bij hun een rekening mag hebben. Als je in een winkel komt mag je in je handen klappen als je normaal behandeld wordt.
Had toen ik in Roemenië was m'n bedrijfsauto in elkaar gecrosst. Voorkant helemaal in elkaar.
Ik naar de VW-dealer(reed zelf Volvo) daar omdat zij de enige waren waarvan ik gehoord dat ze schade konden herstellen. Ik erheen met foto's van de auto en uitgelegd wat het probleem was.
'We moeten even kijken of het gaat lukken, we bellen u volgend week terug'. Yeah right, na 2 weken maar 's naar binnengelopen. 'Oh ehhmm.... ja, het gaat niet lukken.' Waarom bel je me dan gvd niet?? Ze hadden 3 tel.nrs.
Na wat heen en weer gepraat toegezegd gekregen dat ze het alsnog een keer gingen bekijken. Je ziet de bui al hangen... WEER niet teruggebeld...
Ondertussen de auto ergens anders op laten knappen, maar dat leek nergens naar. Na veel vijven en zessen uiteindelijk de auto toch maar naar de VW-dealer gebracht.
Daar ik best veel weet van auto's nog even extra vermeld dat hoogstwaarschijnlijk de fusee krom was, zelfs nog op een onderdelen-machine(hoe heet zo'n ding met van die sheets?) aangewezen.
Kom ik daar 3 weken later.. STAAT GVD NOG STEEDS HET LINKERWIEL SCHEEF!!
Ik naar die werkplaatschef, 'ik heb het je verdomme nog aangewezen'. 'Tsja, dat zou zomaar kunnen'. Trok 'm bijna achter z'n bureau vandaan....
Jammer dat de directeur op dat moment niet aanwezig was, want ik wilde 'm wel effe vertellen dat 'ie met zulk personeel niet veel klanten zal houden.
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Verkoper belt niet terug ?
Fout, dat moet je tegen de directeur vertellen.Marco R. schreef:Had je gewoon moeten zeggen tegen die verkoper: U heeft zojuist € 50,000,- de deur gewezen. Uw concurrent zal zeer tevreden met u zijn
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Verkoper belt niet terug ?
Voor m'n opa rennen ze de benen uit hun lijf, omdat ze weten dat hij altijd al BMW rijd,Snipe schreef:Ik heb dat wel eens bij BMW Amsterdam gehad. Eerste keer nooit meer teruggebeld. Toch nog een herkansing gegeven, het is immers lekker dichtbij. Tweede keer liep de verkoper midden in het gesprek weg; "Sorry, er komt een klant aan".
Daarna ben ik er niet meer geweest.
Hier wel goede ervaringen met Ekris Nijkerk overigens.
Hoe bedoel je, selectief zijn?!
Dat is gewoon echt een nadeel,
Ik had m'n auto er in onderhoud (BMW compact) en voordat ik er werd geholpen... Zo jammer..
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Verkoper belt niet terug ?
Elke klant is er 1 of ze nu 2500 of 75.000 dat boiet me niet klant is klant!
- Fabian
- Berichten: 7239
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Verkoper belt niet terug ?
Zo is het Jacco!duifjes.com schreef:Elke klant is er 1 of ze nu 2500 of 75.000 dat boiet me niet klant is klant!
Voor mij ook.
Ben gisteren verdomme 4,5 uur (!!!!!) bezig geweest om een man van 85 een auto te verkopen. Hij was blij dat hij door mij rustig en eerlijk geholpen werd en antwoord en uitleg op al zn vragen kreeg. Bij de meeste dealers (in Adam en omstreken) werd hem gewoon de deur gewezen. Geen tijd voor een zo'n oude moeilijke man. (ik moet eerlijk zeggen dat hij wel het BLOED onder mn nagels vandaan gehaald heeft, nog NOOIT heb ik zo'n lastige klant ervaren......)
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: Verkoper belt niet terug ?
IK verkocht in 2006 zo'n 80 auto's vanuit huis. Achter de pc, aan de GSM. Als je je tachtig auto's op jaarbasis kunt permitteren dan moet je vooral je mail niet checken en je GSM uit zetten. Maar 80 mille is voor mij substituut aan 100k extra winst voor belastingen.Je kan je afvragen wie er dom is, degene die na 18.00 zegt dikke vinger of jij die 24/7 in de weer blijft
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wjt en 8 gasten