Wanneer ben je je auto "waard" ? (of juist niet)

Dit is ons algemene autoforum.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Wanneer ben je je auto "waard" ? (of juist niet)

Bericht door Arthur » 27 okt 2008, 15:30

@Robin:
Omdat het soms deze kant op gaat:
Het begint mij op te vallen dat er zo nu en dan, min of meer laatdunkend gereageerd wordt op mensen die hun auto niet zouden gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
Daarom startte ik dit draadje maar eens :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2008, 15:33

Robin schreef::blabla:
steve smith schreef: maar waar ik wel moeite mee heb zijn de lui die er niet mee overweg kunnen. Prima dat je een paar ton neertelt voor een kanon, maar zolang je niet de vaardigheid hebt of wilt krijgen om er ook daadwerkelijk mee overweg te kunnen is dat ook exact wat het is. Een wapen.

:jenna:

dan zeg je toch precies hetzelfde man? Dan is eigenlijk ELKE 430Scuderia/Gallardo/599/SL65/Murcielago/997GT2 verkocht, in verkeerde handen. :hammer:
+ 1
Wat dacht je van een Alto in grootmoeders handen? :mrgreen: :shithappens:

Met reflexen die de naam niet meer verdienen, met een gezichtsvermogen dat tot net over de motorkap gaat................................das ook een wapen :hmmm:

steve smith

Bericht door steve smith » 27 okt 2008, 15:36

Robin schreef:OK steve, ja jenna, van dat merk whisk(e)y toch? :love:
Ja, ik denk het ook :nah:

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2008, 15:38

Arthur schreef:
romo schreef:Ik heb gekocht wat ik wilde, niet meer, niet minder.....................................

Als het binnen je mogelijkheden ligt; doen........................is het nog niet zover; werken tot je er bent.............................

Ik zou verder de vraag willen omdraaien; welke auto is mij waard?
Dat bedoel ik niet.
Meer van: stel jij gebruikt je M3 voor woon-werk en verder niet veel meer.
Dan zijn er dus mensen die vinden dat de auto niets voor je is.
Maar waarom niet?
In hun ogen wellicht.
Als jij je plezier maar hebt.
Ik heb het niet over de waarde in bv euro's.
Juist, ik had het verkeerd geïnterpreteerd;

Die mening(en) la(a)t(en) mij volstrekt koud; ik doe wat ik doe. ( punt)

Of zolas een bekend liedje; we doen wat we doen................................. :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 27 okt 2008, 15:45

romo schreef:Wat dacht je van een Alto in grootmoeders handen? :mrgreen: :shithappens:

Met reflexen die de naam niet meer verdienen, met een gezichtsvermogen dat tot net over de motorkap gaat................................das ook een wapen :hmmm:
Een Alto met 34pk van 640kg of een e92 M3 met 420pk van 1655kg. Helaas rijden er in de laatstegenoemde rond waarvan de rijvaardigheid de bovengenoemde Oma niet ontsteigt. Dan kom ik dus liever die kippige Oma tegen, heb ik 100x meer overlevingskans.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 okt 2008, 15:56

Stap liever in bij een behoudende bestuurder die zijn jongensdroom in de vorm van een GT3/CSL/Scuderia heeft verwezenlijkt, dan één of andere opgefokte mafketel in een afgetrapte Opel Kadett Diesel.
Dus in principe is iedere auto een potentieel wapen.

Maar wie is meer zijn auto waard? Een liefhebber die enkel op zondag als het mooi weer is zijn GT3 RS de garage uit rijdt, vervolgens lekker rustig met zijn vrouw de ANWB routes gaat volgen?
Of is het die raceliefhebber, die zijn GT3 RS op een trailer naar de Ring vervoert, vervolgens een dag lang met die GT3 rondom het grensbereik van zichzelf en zijn machine balanceert?
Feit is wel dat die eerste eigenaar waarschijnlijk z'n Porsche in mooiere staat houdt dan laatst genoemde.

Natuurlijk roep ik wel eens tegen mezelf, "kerel, als je door Schwedenkreuz niet op wil schieten met je GT3, wat doe je hier dan met zo'n auto"?
Maar ja, hij heeft hem, en ik kan er alleen maar van dromen, terwijl we er allebei op onze eigen manier evenveel van zouden kunnen genieten.

romo

Bericht door romo » 27 okt 2008, 16:00

steve smith schreef:
romo schreef:Wat dacht je van een Alto in grootmoeders handen? :mrgreen: :shithappens:

Een Alto met 34pk van 640kg of een e92 M3 met 420pk van 1655kg. Helaas rijden er in de laatstegenoemde rond waarvan de rijvaardigheid de bovengenoemde Oma niet ontsteigt. Dan kom ik dus liever die kippige Oma tegen, heb ik 100x meer overlevingskans.
De kans is groter dat je meer oma`s met Alto`s tegenkomt (of een daarop gelijkend projectiel met een willekeurig fossiel :mrgreen: :goodnight: ) dan dat je een mafketel met een M3 tegenkomt, ja ik heb zo`n ding maar sta verre van mafketel gedrag, dus dat valt dan weer mee
:wink:

Er zijn meer ouderen/Alto`s dan C63/M3 en andere exoten, dus jouw overlevingskans waag ik ten zeerste te betwijfelen....................

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 okt 2008, 16:52

steve smith schreef:[maar waar ik wel moeite mee heb zijn de lui die er niet mee overweg kunnen. Prima dat je een paar ton neertelt voor een kanon, maar zolang je niet de vaardigheid hebt of wilt krijgen om er ook daadwerkelijk mee overweg te kunnen is dat ook exact wat het is. Een wapen.
Een groot deel zal er ook mee rustig mee rijden. Lijkt me helemaal niet erg. Anders ben ik het wel met je eens.

Mark

Bericht door Mark » 27 okt 2008, 19:38

Onzinnig topic, om toch een zinnige bijdrage te kunnen leveren het volgende:

Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 27 okt 2008, 19:49

Tsja, wat is Driving Fun?
Das heel verschillend. Ben het wel eens met M@rcel dat je Driving Fun kunt hebben met hard rijden op een circuit. Maar zeker ook van een ritje in de zon op zondag met de glimmende GT3. Gewoon genieten van de auto zoals 'ie is. Ook al heeft 'ie meer vermogen dan je ooit zal gebruiken.

Ik vind elke eikel die een auto verwaarloosd z'n auto niet waard.. Of draai ik nu door? En IS het gewoon een gebruiksartikel die je van A naaar B brengt.. Ja, dat soort auto's heb je ook.. :)

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2008, 22:52

Mark schreef:Onzinnig topic, om toch een zinnige bijdrage te kunnen leveren het volgende:

Sorry REAGEER gewoon niet als je het een onzin topic vind !

Volgende keer flikker ik zo'n opmerking gelijk weg, Het kontje is je respijt.

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2008, 23:04

Of je je auto wel of niet waard bent KAN niemand bepalen behalve jezelf.

Verder bepaal jezelf hoever je gaat met je auto. Hoe jij je eigen driving fun invult en hoe je geniet van je auto.

Voor de een is het idee dat die 500pk heeft voldoende om er van te genieten, voor de ander is het alleen genieten als die 500pk kan gebruiken.

Ik heb de 130i en de 330i touring. Qua auto kan ik veel meer genieten van de 330i touring, qua sportief rijden veel meer van de 130i.

Als speciale auto, het extraatje waar je emotie bij hebt, vind ik een 130i echt geen sodemieter aan. Ding doet me netzo veel als een gebruikte schoenendoos. Emotie ZERO..De e46 M3 CS was het tegenovergestelde. Zelfs als ik er niet in reed vond ik de auto speciaal en kom daar van genieten.

Genieten van een auto is niet alles er uit halen wat er in zit.. veel auto's zijn ook overated vind ik op dat punt. Neem wderom de 130i.. qua rijden prima om van te genieten, maar wil je dat ding op zijn donder geven dan valt ie door de mand, maar een Golf GTI ook, en een M3 ook.. en zelfs een Porsche GT3 hoorde ik al weer vandaag..

Geniet op je eigen manier van je auto, laat een ander daarbij in zijn waarde.. Waar de ene persoon geen lol meer van heeft is voor de andere persoon ultiem genieten.

Mark

Bericht door Mark » 27 okt 2008, 23:39

Rico schreef:
Mark schreef:Onzinnig topic, om toch een zinnige bijdrage te kunnen leveren het volgende:

Sorry REAGEER gewoon niet als je het een onzin topic vind !

Volgende keer flikker ik zo'n opmerking gelijk weg, Het kontje is je respijt.
:hmmm: Volgens mij zeg je hierboven exact hetzelfde buiten het feit dat je er geen mooie foto bij plaatst.

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2008, 23:50

Nou niet de slimmerik gaan uithangen hé.. ik geef een serieuze reactie. Een reactie dat je het een onzinnige topic vind is niet bepaald serieus. en Denigrerend naar de topicstarter. Daarbij komt dat je werkelijk geen flauw idee hebt waarom dit topic gestart is, en ik toevallig wel.

Mark

Bericht door Mark » 27 okt 2008, 23:54

Rot dag gehad?

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2008, 23:56

Mark, je helpt dit topic naar de klote met je posts waar niemand iets mee kan. Houd je erbuiten dan of zoek een topic waar het toch al niet serieus was.

500E
Auto: S 63 AMG

Bericht door 500E » 27 okt 2008, 23:58

Een auto is voor jezelf. Wat je er mee doet of juist niet dat is aan jou.

Ik rij voornamelijk in mijn auto's. sleutelen, wassen en poetsen doe ik niet; daar heb ik iemand voor die dat leuk vindt. Ik vind dat namelijk niet leuk. Verder probeer ik netjes te zijn op mijn auto maar er gaat wel eens een periode voorbij dat ik gewoon geen tijd heb en dan degradeert hij/degraderen zij tot vervoermiddel; geen enkele uitgezonderd. Dan zijn de wielen zwart van de remstof en is de asbak vol; liggen er papiertjes op de grond en is de tank leeg. Soit. Schoonmaken en je ziet er niks meer van.

Dexter

Bericht door Dexter » 28 okt 2008, 00:44

Arthur schreef:DF begint aardig te groeien en met hele mooie, snelle, stoere, :blabla: auto's.
Het begint mij op te vallen dat er zo nu en dan, min of meer laatdunkend gereageerd wordt op mensen die hun auto niet zouden gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
En ja, dan voel ik mij ook aangesproken.
Waarom zou een bepaalde auto niet iets voor iemand zijn?
Omdat er geen supersportonderstel onder zit en geen sper?
Omdat hij de hele dag op de Parkplatz staat bij de Ring?
Omdat het geen RWD is?
Omdat het geen BMW is?
Kortom, je moet er als een soort halfgod mee omgaan om gerespecteerd te worden?
Voor een heleboel mensen is het bezit van een "mooie" en "snelle" auto al genoeg.
Wat hij of zij ermee doet? Moeten ze lekker zelf weten!
Vind ik :wink:
Ben je dan je auto niet waard ofzo?
Dit kan ieder voor zichzelf invullen maar ben benieuwd naar jullie (algemene) mening :P
Arthur,

Stoer praten is iets voor de jeugd en ook iets waar ik mij allang niet meer aan stoor.
Ik wéét wat ik met een auto kan en als dat voor een ander niet genoeg is (om welke reden dan ook) dan is dat zijn/haar probleem.
Dus als ik zin heb om met 100 km/h te rijden dan doe ik dat en trek ik me niks aan van mensen die vinden dat ik met de S3 als een watje rij.
Aan de andere kant: zolang ik auto en motor rij heb ik op de openbare weg in 95% van de gevallen aan het langste eind getrokken.
Vooral bochten zijn voor mij bij uitstek geschikt om het kaf van het koren te scheiden....... :df:
Rechtdoor knallen kan iedereen....... :sealed: :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 28 okt 2008, 11:03

Arthur zal het topic wel gestart hebben naar aanleiding van mijn post :)

Kijk er zijn genoeg mensen die auto s kopen om hem zondag uit de garage te halen en een blokje er mee te gaan rijden al is dat een gt3 lambo etc mensen die het potentieel niet gebruiken van de auto. Prima niks mis mee.

Maar ik kan niet met me volle verstand bedenken dat je zondags je 130i uit de garage haalt omdat je dat zo n mooie auto vindt. Arthur is naar mijn idee slachtoffer van de 130i hype geworden. Heeft toch zo n 130i gekocht omdat er velen op driving fun zijn die zo n auto hebben. Nu staat de auto alweer te koop waarschijnlijk omdat de auto toch niet de emotie van bezit biedt wat ie gedacht had

Een 130i koop je als je zoals rico graag even wat achteraf wegjes pakt. Een 130i koop je als je zo als ruben wat trackdays pakt. Een 130i koop je als je zoals rene wat tweaks monteert en er mee gaat driften. Een 130i koop je als je zoals dre trackdays en driftdays doet. En dan is het mooi mee genomen dat je de 130i ook dagelijks kan inzetten. 130i is eigenlijk de auto van me vrouw:) Maar het is zo n heerlijke auto om even het circuit of driftdagje mee te pakken.

Arthur heeft de 130i erbij maar als mooie auto erbij die je zondags uit de garage rijdt daar koop je niet een emotieloze 130i voor. Dan zijn er veel leukere zondags auto s die graag een poetsbeurt en rondje om de kerk willen.

Niks ten nadele van arthur ieder doet met auto s waar hij of zij plezier in heeft zoals dexter rico zegt. Maar een 130i is niet de emotievolle auto die je zondags pakt dat zou een focus RS veel meer zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 okt 2008, 11:12

Volgens mij was dit op 'n zondag :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 28 okt 2008, 11:16

zondag?

Moet zaterdag zijn geweest:)

Arthur

Bericht door Arthur » 28 okt 2008, 11:21

Klopt, Andre.
Daarom is dit draadje gestart.
In tegenstelling tot anderen vind ik de 130i met M-pakket (zoals mijn Cup) wel mooi ook al zijn er echt mooiere auto's.
De normalere uitvoeringen vind ik de 1-serie niet mooi.
Ook al denk jij van niet: de 130i bevalt goed.
Ik gebruik hem niet "hardcore" (zoals jij) maar ik heb er best plezier in.
Heb hem gekocht omdat: A, na de rit in Rico z'n 130i in 2005 het een fijne auto vond. B, ik altijd geld stukgooi op hetzelfde concept.
Daarom nu een RWD en dat werd, voor mij, automatisch de 130i omdat ik perse een 5-drs wil.
Ik ben er nu achter dat het aandrijfconcept voor mij niets uit maakt voor DF.
Sterker nog, ik kan wellicht beter overweg met een FWD.
Maar dat zal een kwestie van oefenen en wennen zijn.
Daar komt bij dat m'n vrouw er niet veel mee heeft.
Als ik er zo nu en dan hard mee kan en ff scheuren op een industrieterrein hier vind ik het al goed.
Dus zo'n rit NAAR de Ring vind ik geweldig!
Maar daarmee is de 130i toch best iets voor mij, dat doet hij nl goed?
Ik heb er genoeg fun mee.
Als ik hem weg doe komt er waarschijnlijk wel weer een FWD voor terug.
Niet puur van wege de aandrijving maar omdat daar idd mooiere modellen te vinden zijn :wink:
De nieuwe Golf GTi lijkt me wel wat of de V R32.
Ook mijn vorige ST beviel me erg goed.
De RS zal wel wat duur worden.
Auto's die ik stuk voor stuk mooier vind dan de 130i.
En waar ik ook fun in kan hebben :wink:
Maar ik baal(de) er dus van om jouw reactie zo te lezen.
Misschien verkeerd opgevat maar zo las ik dat op dat moment :)

Andre

Bericht door Andre » 28 okt 2008, 11:24

Maar dan zit ik dus wel in de goeie hoek dat je een mooiere auto wilt die jou meer emotie geeft.

Arthur

Bericht door Arthur » 28 okt 2008, 11:33

Mede.
Ik heb ook een Impreza 555 gehad.
Da's ook niet moeders mooiste :wink:
Maar voorlopig blijft hij.
De reden dat ik hem neerzette was meer een neerslachtige dag van mij :mrgreen:
Je kunt niet fatsoenlijk je auto meer uitlaten in NL, je bent zo je rijbewijs kwijt.
Had het ff gehad met het "snelle" spul.
Veel tijd om te rijden heb ik al niet laat staan weekenden vrijmaken om eens op een circuit te beginnen.
Dus ik dacht: kijken of er interesse is.
Maar voor 30k+ verkoop je hier en op MP toch niet erg snel, zeker momenteel niet.
Ik "modder" nog wel een jaartje aan :wink:

Maar de redenen die jij aangeeft gaan voor de meeste "sportievelingen" op.
En emotie heeft de 130i best, al was het alleen de motor maar :D
Zoals gezegd: zoals de mijne erbij staat vind ik de auto best mooi.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 28 okt 2008, 19:31

Arthur schreef: Ik heb ook een Impreza 555 gehad.
Da's ook niet moeders mooiste :wink:
:spam: :protest: :wtf: :wink:

Mij maakt 't trouwens geen moer uit wat een ander met z'n auto doet, zolang ze mij maar niet in de weg rijden. :mrgreen:

Plaats reactie