Want die Pilots willen eigenlijk tractie en grip laten zien totdat ze het opgeven door mijn rechtervoet:)
Dus kon het, mede door de asfaltverschillen en plekken nat/droog en enorme inrijsnelheid van de volgende bocht(omdat dat ding in de drift daarvoor al zio'n fokking vaart maakte, bekend uit de E46 M3) dat je in een door de hele auto hoor- en voelbaar bonkend onderstuur meemaakt. DAAR was ik niet zo blij mee op momenten, maar ik merkte dat Sjoerd en een jongen van Driftsport hetzelfde min of meer meemaakten. Maar ik had ook rondes dat ie eigenlijk 80% van het hele parcour scheef was en een stuuruitslag van jewelste, dat was dan weer heerlijk.
Kortom, soms duurt dat M diff die nanoseconde om erin te komen zodat je ook wel in je doldriestheid BATS(diff erin) achterstevoren stond:)
Ik heb dus m'n M3 over de grens leren kennen en dan gaat ie veelal fijn en dan hebben we 't over 6500rpm max, da's 't mooie van dat toerenbereik, ik stond nooit in de begrenser te hakken, dát is wel 'ns anders geweest:)
Conclusie, leuke, en min of meer leerzame dag, ik heb 't aardig onder de knie, maar dit 'asfaltplein'met pylonen een Mickey Mouse baantje uitgezet is niet de meest geschikte plek voor mijn auto.Een 'echt'circuit komt ie beter tot z'n recht met hogere snelheidsbochten. Sjoerd vond dat ook eigenlijk van z'n super GT3 met meuk achter. Had ik meuk achter gehad was 't top gegaan, maar weerspiegelt niet hoe die kar in alledag is natuurlijk. Verder wel vaak mooi geflickt van bocht naar bocht, dat deed ik anders nooit eigenlijk.
Verder viel 't mij op dat 325i tjes zo easy gaan in die setup, maar ook zo 'fokking traag'. Wat inhoudt dat ik-al wachtte ik 2/3 bochten op de voorgaande 325i Driftsport kar-ik bijna altijd op 75% van de baan weer bijna pal achter 'm zat of eerder wanneer hij in de rondte had gestaan....dat is vooral als je met 'n mooie ronde bezig bent en in je ooghoeken verderop zie je een 325i op 't eind al aanmodderen , frustrerend en raak je je ritme kwijt.
Dát vond ik dus het einige klote vaak....(en soms onderstuur in m'n auto natuurlijk:))
E90 is 'te snel voor dit soort baantjes, een natte ECHTE baan laat zien waarin ie echt excelleert. Hier niet echt.
Dus:
-M diff heeft tijd nodig om te zetten en batst erin.
-Pilots zijn te grippy voor dit werk
-E30 325i is de kar voor dit soort werk, vast diff en traag dus erg makkelijk.
Leuk met Sjoerd/Nandor/Mike/Erik/Maurice /Aram/Mark Nauto/Steven kort ea gesproken was allemaal leuk.
Bedankt ook Driftsport.nl al zou ik dit eerlijk gezegd niet meer doen met mijn auto en Rene voor de moeite etc etc.
Dan liever Assn/Papenburg/Niederrhein....
En Mark Nauta e.a. als jullie nog meer foto's van m'n kar in een drift hebben:Graag aub