DF Driftdag 26-10

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: DF Driftdag 26-10

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 08:57

Mooi, ook een leuke hetzij voor lijf en leden vermoeiende dag gehad, heb de E90 M3 leren kennen met deze standaard Michelin Pilot Sport en geen verhoogde bandespanning-setup, als een veelal goedmoedige kar wat resulteert in in de basis ook op wat nattere stukken nogal onderstuur. Dat verhelp je natuurlijk wel met gas erop maar dan nog niet zo makkelijk.
Want die Pilots willen eigenlijk tractie en grip laten zien totdat ze het opgeven door mijn rechtervoet:)
Dus kon het, mede door de asfaltverschillen en plekken nat/droog en enorme inrijsnelheid van de volgende bocht(omdat dat ding in de drift daarvoor al zio'n fokking vaart maakte, bekend uit de E46 M3) dat je in een door de hele auto hoor- en voelbaar bonkend onderstuur meemaakt. DAAR was ik niet zo blij mee op momenten, maar ik merkte dat Sjoerd en een jongen van Driftsport hetzelfde min of meer meemaakten. Maar ik had ook rondes dat ie eigenlijk 80% van het hele parcour scheef was en een stuuruitslag van jewelste, dat was dan weer heerlijk.

Kortom, soms duurt dat M diff die nanoseconde om erin te komen zodat je ook wel in je doldriestheid BATS(diff erin) achterstevoren stond:)

Ik heb dus m'n M3 over de grens leren kennen en dan gaat ie veelal fijn en dan hebben we 't over 6500rpm max, da's 't mooie van dat toerenbereik, ik stond nooit in de begrenser te hakken, dát is wel 'ns anders geweest:)

Conclusie, leuke, en min of meer leerzame dag, ik heb 't aardig onder de knie, maar dit 'asfaltplein'met pylonen een Mickey Mouse baantje uitgezet is niet de meest geschikte plek voor mijn auto.Een 'echt'circuit komt ie beter tot z'n recht met hogere snelheidsbochten. Sjoerd vond dat ook eigenlijk van z'n super GT3 met meuk achter. Had ik meuk achter gehad was 't top gegaan, maar weerspiegelt niet hoe die kar in alledag is natuurlijk. Verder wel vaak mooi geflickt van bocht naar bocht, dat deed ik anders nooit eigenlijk.

Verder viel 't mij op dat 325i tjes zo easy gaan in die setup, maar ook zo 'fokking traag'. Wat inhoudt dat ik-al wachtte ik 2/3 bochten op de voorgaande 325i Driftsport kar-ik bijna altijd op 75% van de baan weer bijna pal achter 'm zat of eerder wanneer hij in de rondte had gestaan....dat is vooral als je met 'n mooie ronde bezig bent en in je ooghoeken verderop zie je een 325i op 't eind al aanmodderen , frustrerend en raak je je ritme kwijt.

Dát vond ik dus het einige klote vaak....(en soms onderstuur in m'n auto natuurlijk:))

E90 is 'te snel voor dit soort baantjes, een natte ECHTE baan laat zien waarin ie echt excelleert. Hier niet echt.

Dus:
-M diff heeft tijd nodig om te zetten en batst erin.
-Pilots zijn te grippy voor dit werk
-E30 325i is de kar voor dit soort werk, vast diff en traag dus erg makkelijk.

Leuk met Sjoerd/Nandor/Mike/Erik/Maurice /Aram/Mark Nauto/Steven kort ea gesproken was allemaal leuk.

Bedankt ook Driftsport.nl al zou ik dit eerlijk gezegd niet meer doen met mijn auto en Rene voor de moeite etc etc.

Dan liever Assn/Papenburg/Niederrhein....

En Mark Nauta e.a. als jullie nog meer foto's van m'n kar in een drift hebben:Graag aub :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 09:21

Oh ja, NANDOR en ARAM, wie was de oudere man tegenover mij en naast Aram bij de lunch? Hij reed ook E30 325i driftding.

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 27 okt 2008, 10:02

Ik heb geen flauw idee, ik heb geen naam gehoord.
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 27 okt 2008, 10:36

ik denk dat dat mijn pa is geweest... :wink: (Frank Broere)

alvast bij voorbaat mijn excuses als hij tot last is geweest! ... ik MOEST hem wel meenemen. We hebben onze e30 samen gebouwd.
:D

Hij heeft het btw erg naar zijn zin gehad. Ook het driften wil nu af en toe een een beetje lukken :wink:

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 11:15

Nee joh Paul alles best :D maar als dat je pa is is ie waarsch medicus of iets in die richting misschien?

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 27 okt 2008, 11:55

Hij is huisarts en heeft tevens de studie (medische) biologie afgerond, hij heeft al jaren HAIO's in de praktijk die hij verder opleidt tot huisarts (HAIO = HuisArts In Opleiding)
en hij geef tevens nascholing (aan (huis) artsen.
Verder doet ie nog wat kleine vak-gerelateerde dingetjes ernaast.
(mijn papa is advocaat... :? )

... Dus voor je medische vragen... ga je maar naar je eigen huisarts :wink: , hij heeft het druk genoeg
In zijn vrije tijd gaat ie leiver driften ofzo! :lol:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 27 okt 2008, 12:16

Sjoerd schreef:Allereerst mijn complimenten aan de dames en heren van driftsport.nl. De dag was uitstekend georganiseerd!

De Porsche ging lekker dwars en ook de combinaties gingen goed. Helaas was het geen hoge snelheidsparcours en daar is toch de Porsche meer voor gebouwd. Vandaar dat ik hem het liefst dwars door die bocht reed die eigenlijk als pitsstraat was/is bedoeld.

Ik heb de auto stukken beter leren kennen, missie geslaagd. Mij zal je echter niet meer snel op Lelystad vinden; Papenburg is toch (veel) meer mijn ding.

Ook leuk om te zien hoe bv Olivier progressie boektje gedurende de dag. In het begin bakte hij er helemaal niets van maar op het eind ging het best redelijk. Volgens mij wordt er in Tukkerland binnenkort weer een E30 gekocht ;)

Ik mocht van Robin nog een paar rondjes in de loveboat driften. Ging erg goed en een heerlijke auto daarvoor!
Voor de rest nog degene die ik gesproken heb dank voor de gezelligheid!

Sjoerd
En bedankt :D
Was een super dag, De eerste ronde dacht ik nog dat doe ik wel even. Viel vies tegen. Eind de dag toch een paar rondjes aan elkaar gedrift met een grote glimlach. De 850 T5 is dan ook van de baan en er gaat een E30 325 (touring) komen met Wanli's. Als iemand er een weet staan ik hou mij aanbevolen. Ook nog even met de gezinsauto geprobeerd maar dat was onderstuur onderstuur beetje driften en weer onderstuur, weten we dat in ieder geval ook weer.
Robin bedankt hard gelachen om het driften met een handje en een voet op de koppeling :mrgreen:
En die sierra helemaal kouk kouk. Nandor bedankt voor de tips en adviesen.

Tot papenburg

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 12:23

Aha Paul dacht ik al.

Ik maak er verder geen woorden aan vuil.

ontopic: Ik had 't er met Andre over en dat M diff/olie moet wel heet genoeg zijn om te functioneren, dat wordt 't dus tijdens ge/misbruik:)

Als ik dan een 5 minuten in de wachtrij stond was de boel weer afgekoeld in had ik toch wel vaak in de eerste drift een 'denken'van het kouwe diff/olie van een seconde waardoor ie abrupt kwam, de volgende bocht was het dan weer ok.
Kortom door 't wachten krijg je een slapend sperdiff zegmaar. Weten we dat ook weer. Op een circuit als Papenburg heeft 't diff geen tijd om af te koelen dus behoudt je de sperwerking. Gisteren dus bij 't begin van elk rondje kon ie afkoelen en heb je geen lekkere sperwerking in de eerste drift eigenlijk.

René130i

Bericht door René130i » 27 okt 2008, 15:08

Mooi dat jullie weer zo genoten hebben. Ik zal binnenkort met Van Leeuwen bellen voor de volgende DF Driftdag. Ik denk begin 2009. Dan ben ik er iig zelf ook weer bij 8)

Rein

Bericht door Rein » 27 okt 2008, 17:05

Gave foto's(&verhalen) allemaal!

Meer? :) :please:

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 27 okt 2008, 17:10

vanwege de regen (die overigens prima van pas kwam gezien de aard van deze dag) heb ik mijn fototoestel thuis gelaten.
Andere hebben ook niet el te veel foto;s gemaakt, maar wellicht dat er nog een aantal komen?

de DF huisfotograaf Mark Nauta was er pas smiddags, dus ja... :wink:

Geert.

Bericht door Geert. » 27 okt 2008, 19:02

Zeg waarom is mijn avatar gejat hahah :mrgreen:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 27 okt 2008, 19:53

Was natuurlijk weer iets vergeten. Dit keer mijn jas. Ed van driftsport stuurt deze naar me op helemaal super! Ook nog even gesproken over 30 november papenburg. Je kan daarvoor bij hem helaas geen auto's huren.

Maik

Bericht door Maik » 27 okt 2008, 22:10

Dat was een lekker dagje. Als nadenken twee beurse dijen van de kuipstoel van de driftslet... euhhhh.... driftsport bmw (ik moet toegeven, de technische staat van de auto was prima!). Leuk sturen in zo'n ding met doorgelaste sper. Heerlijk makkelijk in de drift te gooien, maar wel lastig om hem erin te houden :lol: Tenminste, dat was in het begin zo, later kreeg ik de slag redelijk te pakken :)
Hierboven werd gezegd door Robin dat het op lage snelheid makkelijk driften is, maar ik denk dat ik zelf toch liever wat meer grip gehad had, hij was nu wel ERG staartlastig zeg maar. De speedster op droog vind ik in ieder geval makkelijker driften, maar dat zou weleens meer met gewenning kunnen maken :wink:
Lekker vette bak die M3 van Robin trouwens, thanks voor de rondjes meerijden nog. Die tor in die bimmer heeft toch wel behoorlijke spierballen zeg, en toeren maken geen probleem... Driften tot over de 100km/u in II in de pitstraat mocht niet, maar het zou GEEN probleem zijn voor de E90 M3 schat ik :lol:

De rit van het laatste tankstation van de A6 naar de RDW ging lekker vlot trouwens. JeroenT en ik kwamen daar toevallig de 2 Evo's een Sub en een E46M3 tegen die ook gingen driften. Aanhaken op de snelweg ging lastig, gelukkig maar dat ze niet ECHT vol gingen, dus kon ik met over de 240 op de speedsterteller :shock: ze weer een beetje binnen hengelen. Dat "nieuwe" inlaatspruitstukje van mij heeft toch wel iets geholpen zo lijkt het...

Ik mocht ook nog een paar rondjes zelf in de E30 328i+ van JeroenT driften. Dat was heerlijk met dat strakke onderstel (Intrax), stuurbekrachtiging (had de huur E30 niet) en dat heerlijke giftige .28i blok! Ongehoord hoe dat ding aan het gas hing (of zit dat tussen de oren door dat hitsige uitlaatgeluid van dat ding? :wink: niet helemaal denk ik...). Bedankt Jeroen!

Ik had de driftsport BMW samen met Niels gehuurd, en hij had wat minder (geen? :lol: ) ervaring met het driften. In het begin was het even zoeken naar de balans, maar later op de dag zaten er toch een paar behoorlijke drifts bij! Volgend jaar combidrift hij de hele baan gewoon 8) . Hij zal zelf wel wat meer over zijn avontuur vertellen denk ik.

Driftsport bedankt voor de dag! Ik was erg tevreden over de bmw (gezien de huurprijs). En die anderen maar kl#ten met die 2de en 3de setjes velgen+banden in de regen. Voor de mensen die huurden was het wat luxer zeg maar: aanrijden, instappen, uren driften, uitstappen, deur dichtgooien en naar huis :wink:

Iedereen heeft genoten, dat was wel duidelijk. Mooiste vond ik ook de sierra die heerlijk over de baan waggelde, top!!

Maik

Bericht door Maik » 27 okt 2008, 22:13

Ohja, even aanhaken bij de verloren/vergeten zaken: als iemand mijn rode racehandschoenen (merkloos) heeft gevonden, dan ontvang ik graag een berichtje! (Ik heb ze misschien in de auto van Jeroen of Robin laten liggen?).
Ze kostte niet de wereld dus pech als ze niet meer gevonden worden...

TOM EVO VI

Bericht door TOM EVO VI » 27 okt 2008, 23:51

Ook ik heb me weer prima vermaakt en lekker in het rond geglibbert! :banaan:
Jammer dat het in de middag door de regen 1 grote pionnenzee was omdat al het asfalt net zo nat als de baan zelf was. Daardoor kwam je soms toch even op de verkeerde plek uit. :roll:

Hier mijn eerste youtube probeersel hoop dat het werkt. (sorry voor de cameraman met parkinson ;) )
Heb nog wel een aantal stukjes van robin z'n m3 en sjoerd z'n porsche die ook snel even zal plaatsten.

TOM EVO VI

Bericht door TOM EVO VI » 28 okt 2008, 00:25

sjoerd:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 okt 2008, 01:33

Sorry dat ik je in de weg reed/stond Robin :mrgreen:

Tja wat moet je er nog van zeggen....ik ben geen drifter en zeker geen talent maar op die schaarse momenten dat het je een beetje lukt geeft dat toch wel kick zeg :banaan: In de ochtend lukte werkelijk helemaal niets en in mijn topronden stond ik 2x per bocht achterste voren :bag: De de scheidslijn van de E30 tussen onder -en overstuur was best lastig te vinden voor een leek zoals ik. Veel gas en je stond achterstevoren, weinig gas en je ging rechtdoor daarnaast had het kreng ook geen stuurbekrachtiging :lol: We kunnen niet allemaal talentvol zijn maar na de ochtend zag ik me alleen nog maar FWD auto's kopen. De Z3 en de Touring had ik al bijna op marktplaats staan :goodnight: Te laat sturen, te weinig sturen, teveel gas ik deed alles behalve driften :oops: Bij Maik ging het heel behoorlijk en er zaten drifts bij die echt wel lekker gingen. Wat ik Maik zag doen was het stuur op een bepaald moment even laten "glippen" en probeerde dat te onthouden om zelf eens te proberen. Gelukkig vergat ik het natuurlijk toe te passen :bag:

Na de lunch ging ik weer van start en jawel hoor er zaten zowaar een paar drifts bij die niet achterste voren eindigden :thumbup: Helaas gingen we van rij richting veranderen dus kon ik weer opnieuw beginnen :hammer: Tot grote verbazing van Maik zaten er toch een paar rondes bij waarbij ik niet een keer spinde :clap: Dat verbaasde mij ook ten zeerste :hmmm: Al met al lukte me het in de middag toch om tot een paar driftjes te komen waar ik tevreden over kon zijn en kon ik al aardig spelen bij de korte bochtjes met uit laten breken en opvangen. Het begin is er :thumbup: Vervelend is vervolgens wel dat Maik bijna hele rondes vol goede drifts neer zette, ontzettend gaaf maar wel confronterend :mrgreen:

Volgende keer ben ik weer van de partij mits de datum past en graag weer een driftsport E30. Beter wordt het niet :thumbup:

TOM EVO VI

Bericht door TOM EVO VI » 28 okt 2008, 08:36

robin:

TOM EVO VI

Bericht door TOM EVO VI » 28 okt 2008, 08:39

Tom steentjes:

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2008, 11:16

Maik schreef:Ohja, even aanhaken bij de verloren/vergeten zaken: als iemand mijn rode racehandschoenen (merkloos) heeft gevonden, dan ontvang ik graag een berichtje! (Ik heb ze misschien in de auto van Jeroen of Robin laten liggen?).
Ze kostte niet de wereld dus pech als ze niet meer gevonden worden...
Mike/Maike(?) ik heb ze in m'n kofferbak liggen. Ze waren dus van jou.

Zeg 't maar, stuur ik ze op?aangetekend of per UPS/Fedex/postduif? LOL :lol:

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2008, 11:17

Bedankt Tom, mooi man! :banaan: :banaan:
:hmmm:
Euh?hoe sla ik dat youtubefilmpje op(n00b :bag: ) :oops:

Andre

Bericht door Andre » 28 okt 2008, 11:47

Mooie filmpjes

GVD wat een mooi geluid van die V8 ramme met dat ding.

Sjoerd ging weer achteruit de strontbult in.:) haha

Zo n porker is handenvol met muk banden achter denk?

Wiebe GT

Bericht door Wiebe GT » 28 okt 2008, 12:12

Andre schreef:Mooie filmpjes

GVD wat een mooi geluid van die V8 ramme met dat ding.

Sjoerd ging weer achteruit de strontbult in.:) haha

Zo n porker is handenvol met muk banden achter denk?

Nog een paar nachtjes slapen Andre......Mag jij ook weer heb ik gehoord...!

Andre

Bericht door Andre » 28 okt 2008, 13:02

sierra voor 500 wil ook wel geen probleem:)

Plaats reactie