Wat doet dit met een Golf IV...

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Mike R32 » 16 okt 2008, 19:13

hugo schreef:
Mike R32 schreef:Op ebay.de wordt er erg veel geadverteerd door bedrijven die KW verkopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een setje van Weitec voor deze auto of de KW v1 basic (geen INOX uitvoering).
Waarom niet Inox. Inox=RVS=geen gezeik met roestende bende. Weitec is overigens wel heel rudimentair, prestaties weet ik verder niet.
INOX is duurder en natuurlijk weet ik dat het beter is.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Tommy » 17 okt 2008, 00:34

Ik bedoel dus dat de remmen kut zijn. Ja ze zijn overbekrachtigd, je denkt dat de auto heel hard kan remmen tot je echt hard wil remmen op hogere snelheden. Dan wordt het eng. In de stad voelt het wel sterk, maar op snelheid is het prut, zelfs met Ferodo's erop. En nee, niet exemplarisch, tot nu toe alle Golfjes IV met normale motorisering voelt zo.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Niels » 19 okt 2008, 13:38

Je bevindingen verbazen me wel Tommy. De Golf IV heeft voor 280mm schijven wat net zo groot is als op Corrado G60-VR6/Golf VR6 en was voor dit tijd maatstaf qua remmen. Mischien was een verse remvloeistof ook niet verkeerd geweest :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Tommy » 20 okt 2008, 10:57

280? 256mm dus op een 1.6 16v ... Geloof me, ja ze bijten ontzettend... tot je op snelheid bent en dan moet remmen. Verse vloeistoffen, ditto blokken, origineel VAG(dealeronderhouden). Ding heeft eigenlijk ombouw naar de grotere remmen nodig, maar moet dan ook weer fussee hebben.
Tja, vind em gewoon niet goed remmen, niet om VW af te zeiken en BMW op te hemelen, ik heb beiden voor de deur staan.
Maar goed, zoals je al zegt, maatstaf van die tijd, maar de Golf IV is een generatie nieuwer en de auto ook weer zwaarder. Kan natuurlijk ook weer wat schelen. DS2500 heeft al een flinke verbetering gebracht, maar voor het gevoel kan het nog wel iets beter. Alleen piepen de DS2500-jes al meer dan me lief is. Laat staan RC06 of HT10 blokken.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Roman » 20 okt 2008, 12:25

Wat dachten we hiervan trouwens? Kwam dit op ebay tegen en die prijs is maar een fractie meer als wat ik hier kwijt zou zijn aan alleen de KW's (of de standaard VW schokbrekers)

http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-EIBACH-Spor ... 286.c0.m14

Afbeelding

Verlaagt de auto wel zo'n 25mm dus ik moet even kijken of dat wel kan...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Niels » 20 okt 2008, 13:07

Mooie set! Ik heb de B12 set onder de VR6 die heeft niet de Eibach veren en zou iets minder comfortabel moeten zijn. Enorme vooruitgang was dat maar wel wat sportief.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Sjef » 20 okt 2008, 20:29

De b12 kit zijn altijd de B8 dempers in combo met eibach veren. Denk dat je dus bedoeld de B8 dempers te hebben niels?

Idd een hele verbetering tov standaard. Kit heb ik ook op de e30 omdat ie verplicht was voor de cup. Dempers heb ik helemaal niets op te klagen voor sportief gebruik, veren mogen daarentegen wel ietsje harder, zeker aan de voorzijde. De auto wil wel eens op 1 oor hangen bij het hoeken.

Voor die prijs kun je je dr geen buil aan vallen naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Niels » 20 okt 2008, 21:01

Op de veren bij mijn set staat geen Eibach en ik meen dat de B12 set ook met H&R veren is maar daar kan ik me in vergissen. De B12 set zou daarom ook wat minder comfortabel zijn. Dat is de info zo ver ik heb kunnen achterhalen tenminste :hmmm:

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Sjef » 21 okt 2008, 10:48

Dat met die H&R veren staat me ook iets van bij ja. Het verschil durf ik niet te zeggen. Heb nooit met de B8/H&R combi gereden.
Ff googlen geeft me ook geen uitsluitsel. Zie nu net zoveel b8/eibach als b8/h&r bij de B12kit. Apart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten