Welke auto zou je kiezen voor 2500 euro
- Geelhoed
Re: Welke auto zou je kiezen voor 2500 euro
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php ... 0&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
De Mercedes-Benz 190E 2.3-16
!!
doet me denken aan fragment van de film "Taxi"

doet me denken aan fragment van de film "Taxi"

-
- Auto: Fun Damn Mentally
190 2.3 16. Was m'n favoriet in m'n puberteit. Dus die! Heeft zo'n ding een sperdiff eigenlijk?
- Remko
Zeker, standaard een sperdiff.Robin schreef:190 2.3 16. Was m'n favoriet in m'n puberteit. Dus die! Heeft zo'n ding een sperdiff eigenlijk?
All 2.3-16 valve 190 models are fitted with a Limited Slip Differential (LSD) as standard. They were also available with Mercedes' ASD system which was standard equipment on the 2.5-16v. The ASD is an electronically controlled, hydraulically locking differential which activates automatically when required. The electronic control allows varied amounts of differential lock from the standard 15% right up to 100%. It is not a traction control system however, and can only maximize traction rather than prevent wheel spin. Activation of the ASD system is indicated by an illuminating amber triangle in the speedometer.
- Dennis Cavallino
Werkt dat net als het E46 M3 diff? Klinkt goed dan.
In Taxi waren het E500's toch?
-
Moet er toch achter komen!!Dennis Cavallino schreef:Werkt dat net als het E46 M3 diff? Klinkt goed dan.
aangezien ik geen geluid heb moet je het me laten weten.
In dit fragment laten het ze als het goed is weten.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2BFX0Mki ... re=related[/youtube]
-
Effe snel geMarktplaatst...
http://link.marktplaats.nl/197185720" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/197185720" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
Mooi ding maar goed....
Zoals Dennis zegt moet je niet kiezen, daarvoor is deze handel te moeilijk voor dit budget. Gewoon op zoek met dit lijstje
Zoals Dennis zegt moet je niet kiezen, daarvoor is deze handel te moeilijk voor dit budget. Gewoon op zoek met dit lijstje

-
Een goede rallye geeft je mischien wel bijna net zo veel kick,
is allee wat spartaanser!
is allee wat spartaanser!
- Pescatore
Afhankelijk van je plannen met de wagen, loont het altijd om goed om je heen te blijven kijken. De spreekwoordelijke speld zal altijd ergens te vinden blijven.
Echter, wil je een goedkoop ding hebben om veel km mee te rijden op circuit dan wel tijdens driftdagen, waarbij je zelfs met dat budget redelijk wat ruimte overhoudt voor de broodnodige aanpassingen, dan zijn er niet veel opties. Rallye/Clio is al genoemd, maar daarmee kun je niet driften. Sierra's, hoe saai/lelijk/etc ze ook zijn, kunnen dit wel, en kosten in de basis geen drol. Verbruik is ook redelijk schappelijk, ik moet erg mijn best doen om <1 op 11 te halen.
Stel dat je van plan bent zo'n hok aan te schaffen en hier en daar wat aan te pakken, dan zit je uiteindelijk een keer op zo'n 15-1800 euro, kun je de rest van je budget gebruiken om het ding te berijden waarvoor ie gemaakt is
Echter, wil je een goedkoop ding hebben om veel km mee te rijden op circuit dan wel tijdens driftdagen, waarbij je zelfs met dat budget redelijk wat ruimte overhoudt voor de broodnodige aanpassingen, dan zijn er niet veel opties. Rallye/Clio is al genoemd, maar daarmee kun je niet driften. Sierra's, hoe saai/lelijk/etc ze ook zijn, kunnen dit wel, en kosten in de basis geen drol. Verbruik is ook redelijk schappelijk, ik moet erg mijn best doen om <1 op 11 te halen.
Stel dat je van plan bent zo'n hok aan te schaffen en hier en daar wat aan te pakken, dan zit je uiteindelijk een keer op zo'n 15-1800 euro, kun je de rest van je budget gebruiken om het ding te berijden waarvoor ie gemaakt is

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nandor schreef:de Civic van Knot over drie maanden.
N.

- Remko
Bij het rijden met de 10 tot 15 auto’s die ik tot nu toe heb gehad vond ik het gevoel in besturing en onderstel het belangrijkste. Ik bedoel niet dat ik een zo hoog mogelijke bochtsnelheid wil kunnen halen maar meer dat ik een auto zeer dicht tegen de grens aan kan rijden. Niet één keer, maar elke keer dat ik zin heb om een stuk te sturen. En het moet dan ook nog eens uitdagend zijn om tegen die grens te rijden. Die uitdaging is er veel sterker bij een rwd dan bij een fwd. Simpelweg omdat de gevolgen groter zijn wanneer je met een rwd in de problemen komt. Ik heb onlangs een week in een E46 touring met sportonderstel gereden. Toen ik overstapte in m’n E30 touring met sportonderstel stond ik versteld van het gemak waarmee de E30 bochten in duikt en de hoeveelheid feedback die ik daarbij krijg. Scheelt wel 300kg, dat heeft zeker invloed.
Motorvermogen is ook belangrijk. Een auto moet vooral snel zijn tussen 60 en 160km/h en hij moet z’n top makkelijk kunnen halen. De 170pk van de touring is lekker maar minder moet het niet worden. Ik vond de 211pk 300nm van m’n 535i destijds helemaal ok (alleen vond ik die besturing weer minder).
De zitpositie moet kloppen. In m’n Alfa 164 had ik het idee dat ik een bord soep zat te eten in plaats van te sturen. Ik vond de stuurpositie wel ok maar de laagste stand van de zitting was niet laag genoeg en de zitting was niet kantelbaar. Bij de 535i was dat wel ok, die zitting staat vrij laag en is goed kantelbaar. De BMW sportstoelen zijn helemaal super, al vind ik de laagste stand nog niet laag genoeg. De oude BMW sportstoelen zijn lekker smal, de nieuwere zijn te ruim, eigenlijk zijn het sportief vormgegeven comfortstoelen.
Comfort is voor mij een goede sporing, een stevig onderstel en een volledig ontbreken van trillingen en bijgeluiden.
De uitstraling van een auto vind ik ook erg belangrijk. De 2.3-16, M535i en de 75 zjin alledrie dikke auto’s om te zien. Vooral de Benz vind ik helemaal goed. Interessant ook omdat de scheidslijn tussen ok en fout bij Mercedes zo dun is. Een zwarte originele 2.3-16 is zó mooi en een champagne met 18 inchers is zó fout. Ik verwacht dat een originele auto altijd wel gewaardeerd wordt, ook al is het een Mercedes.
Het verbruik varieert bij bovengenoemde auto's tussen de 1 op 7 bij een vlotte rit en 1 op 11 bij 120km/h op de snelweg. Er is te weinig verschil om een auto al dan niet te kopen. Bovendien verwacht ik verschillen per aangeboden tweedehands auto. Een goede 75 kan wel zuiniger zijn dan een slechte 944. Ik weet wel dat de 75 en de M535i nieuw al grootverbruikers waren.
Gister ben ik bij Wensink Leeuwarden langs geweest om onderdelenprijzen van de 2.3-16 op te vragen. Dat valt mee, in ieder geval niet hoger dan de prijzen van E30 325i onderdelen. Zolang je geen complete cilinderkop moet gaan vervangen is het te doen.
Motorvermogen is ook belangrijk. Een auto moet vooral snel zijn tussen 60 en 160km/h en hij moet z’n top makkelijk kunnen halen. De 170pk van de touring is lekker maar minder moet het niet worden. Ik vond de 211pk 300nm van m’n 535i destijds helemaal ok (alleen vond ik die besturing weer minder).
De zitpositie moet kloppen. In m’n Alfa 164 had ik het idee dat ik een bord soep zat te eten in plaats van te sturen. Ik vond de stuurpositie wel ok maar de laagste stand van de zitting was niet laag genoeg en de zitting was niet kantelbaar. Bij de 535i was dat wel ok, die zitting staat vrij laag en is goed kantelbaar. De BMW sportstoelen zijn helemaal super, al vind ik de laagste stand nog niet laag genoeg. De oude BMW sportstoelen zijn lekker smal, de nieuwere zijn te ruim, eigenlijk zijn het sportief vormgegeven comfortstoelen.
Comfort is voor mij een goede sporing, een stevig onderstel en een volledig ontbreken van trillingen en bijgeluiden.
De uitstraling van een auto vind ik ook erg belangrijk. De 2.3-16, M535i en de 75 zjin alledrie dikke auto’s om te zien. Vooral de Benz vind ik helemaal goed. Interessant ook omdat de scheidslijn tussen ok en fout bij Mercedes zo dun is. Een zwarte originele 2.3-16 is zó mooi en een champagne met 18 inchers is zó fout. Ik verwacht dat een originele auto altijd wel gewaardeerd wordt, ook al is het een Mercedes.
Het verbruik varieert bij bovengenoemde auto's tussen de 1 op 7 bij een vlotte rit en 1 op 11 bij 120km/h op de snelweg. Er is te weinig verschil om een auto al dan niet te kopen. Bovendien verwacht ik verschillen per aangeboden tweedehands auto. Een goede 75 kan wel zuiniger zijn dan een slechte 944. Ik weet wel dat de 75 en de M535i nieuw al grootverbruikers waren.
Gister ben ik bij Wensink Leeuwarden langs geweest om onderdelenprijzen van de 2.3-16 op te vragen. Dat valt mee, in ieder geval niet hoger dan de prijzen van E30 325i onderdelen. Zolang je geen complete cilinderkop moet gaan vervangen is het te doen.
Laatst gewijzigd door Remko op 15 okt 2008, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik blijf bij mijn mening dat het onverstandig is om het onderste van de markt te gaan kopen. Heb dit een keer gedaan met een alfa 75TS en toen flink op mijn bek gegaan. Ik heb ooit 1 mazzeltje gehad met een auto en dat was de Rode alfa 75 1.8 ie. Sloom als dikke stront maar hij was wel goed. Geen roest, veel vernieuwd en de 1000 dat ie moest kosten was ie dubbel en dwars waard. Ding was gejat in zweden, Coen heeft em later opgehaald en ding reed alsnog fantastisch. In totaal een kilometer of 5000 met dat ding gereden zonder stress. Toen verkocht en een goede 1.5 jaar na onze aanschaf werd de wagen afgekeurd op overmatig roest. Kun je nagaan. in 1.5 jaar van nagenoeg roestvrij naar afkeur.
Maar goed, doe wat je denkt dat wijs is.
*EDIT* Even opgezocht en het was in minder dan een jaar ipv 1.5 jaar
Maar goed, doe wat je denkt dat wijs is.
*EDIT* Even opgezocht en het was in minder dan een jaar ipv 1.5 jaar

- Dennis Cavallino
@Remko: Dat verhaal had een post van mezelf kunnen zijn.
Ben jij mijn verloren tweelingbroer? 

- 2000USA
Volledig eens! Helaas zijn de meeste 2.3's in champagne geleverd volgens mij.Remko schreef:De uitstraling van een auto vind ik ook erg belangrijk. De 2.3-16, M535i en de 75 zjin alledrie dikke auto’s om te zien. Vooral de Benz vind ik helemaal goed. Interessant ook omdat de scheidslijn tussen ok en fout bij Mercedes zo dun is. Een zwarte originele 2.3-16 is zó mooi en een champagne met 18 inchers is zó fout. Ik verwacht dat een originele auto altijd wel gewaardeerd wordt, ook al is het een Mercedes.
Remko schreef:Gister ben ik bij Wensink Leeuwarden langs geweest om onderdelenprijzen van de 2.3-16 op te vragen. Dat valt mee, in ieder geval niet hoger dan de prijzen van E30 325i onderdelen. Zolang je geen complete cilinderkop moet gaan vervangen is het te doen.
Told ya!2000USA schreef:MB onderdelen zijn in de regel billiger dan BMW-onderdelen zijn(mijn ervaring), doorgaans nog beneden VAG-niveau.

-
e28 528i geen optie?
Nog een stukje goedkoper, 184pk's ruim voldoende om met het gewicht te kunnen spelen
Nog een stukje goedkoper, 184pk's ruim voldoende om met het gewicht te kunnen spelen
- Remko
Van een ervaren poster als jij vat ik dat op als een complimentDennis Cavallino schreef:@Remko: Dat verhaal had een post van mezelf kunnen zijn.Ben jij mijn verloren tweelingbroer?

- Remko
Dat is inderdaad een lekkere motor. T.o.v. de M30B25 trekt de M30B28 al een stuk harder. Maar de meeste 528's hebben geen sportstoelen en geen sper. Een M535i heeft die twee zaken standaard. Daarentegen koop je een nette 528 voor € 1500,-, zodat er geld over is voor sportstoelen en andere veren + dempers. Een sper vind ik geen must voor een auto waarmee ik dagelijks rijd.M@rcel schreef:e28 528i geen optie?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
- Niels
- Auto: Prius+
Ja dat is een heule mooie 

- Arthur
- Auto: Nr.51
575,- was me nog te veel :drinking:
-
Damn, je zal zo'n kerel als buurman hebben....doet de verkoopprijs van je huis weinig goed denk ik?

- Remko
Rijdt dat? Woorden schieten tekort, tranen schieten in mijn ogen.
- Michel P
Macboy!!!!! Je Petalo racert staat klaar

Michel
-
die auto + Macboy + dit filmpje.. combinaar dat 
http://www.youtube.com/watch?v=O3JmY8Xq0EY" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=O3JmY8Xq0EY" onclick="window.open(this.href);return false;