Race / Licentie cursussen 2008/2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2008, 19:14

Ik vraag me af of die instructeurs dan ook de rekening betalen als je het spul kort rijd door zoiets :lol:

Luco

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door Luco » 09 okt 2008, 19:59

Ik heb het nog nooit gehoord hoor dat ze aan het stuur rukken als ze naast je zitten.
Dat ze wel eens iets laten zien als ze zelf achter het stuur zitten is een ander verhaal.

Met een slipcusrus doen ze het wel :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door Chris van S. » 09 okt 2008, 20:34

Dan hebben jullie t nu voor t eerst gehoord.
Enne, circuit rijden blijft op eigen risico..

Bij mij is er niks kapot gegaan overigens...

Luco

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door Luco » 09 okt 2008, 21:35

Ik zou daar niet graag een cursus doen, is gewoon van de gekke als ze aan je stuur zitten terwijl jij rijdt.
Van mij zou die iig gelijk een elleboog in zijn gezicht krijgen.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door RobS » 10 okt 2008, 09:46

XR5Turbo schreef:@vla: Ja de instructeurs zitten aan je stuurwiel terwijl jij rijd. En ze laten je ook nog even voelen
dat een auto opeens uit kan breken o.i.d. op FULL SPEED. Wat doe je dan.....?
Precies, dat heb ik dus kunnen oefenen.
Oefening baart kunst.
Dit gaat natuurlijk nergens over :hammer: Bij welke organisatie was dat?

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door VLA » 10 okt 2008, 15:08

Rob Schouten schreef:
XR5Turbo schreef:@vla: Ja de instructeurs zitten aan je stuurwiel terwijl jij rijd. En ze laten je ook nog even voelen
dat een auto opeens uit kan breken o.i.d. op FULL SPEED. Wat doe je dan.....?
Precies, dat heb ik dus kunnen oefenen.
Oefening baart kunst.
Dit gaat natuurlijk nergens over :hammer: Bij welke organisatie was dat?
Idd, wil ook wel weten welke organisatie dat was, dan weet ik dat ik daar nooit hoef aan te kloppen voor een cursus.

Ze kunnen je trouwens beter leren om op de baan te blijven dan hoe je in en uit de grindbak moet rijden :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2008, 16:21

hugo schreef:
Zie ook het verhaal van dennis, in de wetenschap dat zijn examinators niet bevooroordeeld waren.
Dat ging zo: 'Heej jij hier!?' na afloop in de Mickeys. Die wisten dus niet dat ik mee deed. Was overigens ook bij Hans Deen's racing school of champions. Ze vonden 't alleen wel gaaf dat die ene E30 telkens iemand inhaalde op plekken waar ze de cursisten dat nog niet hadden zien doen.

Ik ben overigens van mening dat racecursussen naar een veel hoger plan getild kunnen worden. Maar dan kost 't geen 300 euro per dag meer per cursist. En ben je ook niet in 3 dagen klaar. Alleen talentvolle cursisten kunnen meteen echt meedoen met hun eerste race.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Race / Licentie cursussen 2008/2009

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2008, 16:27

Laurens schreef:
VLA schreef:De instructeurs gaan aan je stuur zitten terwijl je rijd waardoor je de grindbak in vliegt ?? :shock:
Dat is ook nieuw voor mij, moet wel heel erg gevaarlijk gaan worden wil ik dat gaan doen :?
Voor mij ook op die manier. Ik heb weleens een stuur beetgepakt, omdat ik geen zin had om in een grindbak te komen (vaak omdat mensen TEVEEL sturen en dan onderstuurd rechtdoor schieten, dan stuur je even terug als ze niet op je 'commando's' reageren omdat ze STRONT EN STRONT eigenwijs zijn). Maar dat is dus alleen in noodsituaties. Dus als ik veel aan jullie stuur zou zitten, kun je niet rijden en niet luisteren. :thumbup:

Soms is een kleine correctie nodig om mensen even iets uit te leggen, wat ze niet snappen, maar dan zeg ik 't van te voren wanneer ik stuur en wat en waarom ik dat doe. Dan voelen ze wat ik bedoel en zeggen ze 'oh ja!'. :)

Ik zit wel altijd als een idioot ernaast 'mee te sturen' :df: Dat zie je ook vaak op foto's als ik naast iemand zit. Echt debiel, maar sommige mensen vinden dat wel prettig. :beer: Als ik dan 'meestuur' in de lucht, dan zien ze vaak dat ik veel minder stuurbewegingen maak. In mijn optiek leer je daar als cursist veel van, omdat je het vooral in rechter bochten (meeste circuits zijn rechtsom) toch ziet in je ooghoeken. Rust in de auto brengen is belangrijk voor je snelheid, je lijnen en je vertrouwen in jezelf en auto.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten