Je eerste auto!?
- Adje ///M3
Re: Je eerste auto!?
1e: VW Golf III 1.4 CL '93 GP-NH-93
2e: Ford Fiesta XR2i 1.6 '91
3e: Dodge W200 (Pick-Up) '76
4e: BMW E30 M3 '87 (huidig)
5e: BMW E36 318i Touring '96
6e: BMW E36 3.0 Sedan '91
7e: BMW E36 M3 Touring '96 (huidig)
8e: VW Polo 1.0 Coupé '86 (huidig)
2e: Ford Fiesta XR2i 1.6 '91
3e: Dodge W200 (Pick-Up) '76
4e: BMW E30 M3 '87 (huidig)
5e: BMW E36 318i Touring '96
6e: BMW E36 3.0 Sedan '91
7e: BMW E36 M3 Touring '96 (huidig)
8e: VW Polo 1.0 Coupé '86 (huidig)
- gerard lubbe
Mijn eerst auto was een Toyota Corona en heb er een jaar of 2 mee gereden. Foto's heb ik er niet van, weet nog wel dat ik hem verkocht heb aan een collega.
Had hem echt helemaal netjes gemaakt voor hem. Werd de auto 2 dagen later gejat.
Had hem echt helemaal netjes gemaakt voor hem. Werd de auto 2 dagen later gejat.
- Downforce Dennis
Mijn eerste auto was een icoon, een persoonlijkheid, een stuk emotie. Ik denk nog altijd met heel veel weemoed aan die auto terug, ook al valt hij teniet onder het huidige pk-geweld.
Ik had de auto in 2005 gekocht. Ik ging toen door een erg moeilijke periode.
Ik was meermaals in aanraking gekomen met het gerecht en ik had de verkeerde vrienden.
Emotioneel zat ik dus met de kop onder de grond. Enkel de passie voor auto's kon me eruitsleuren, daar was ik van overtuigd!
Dus op een kille zaterdagmorgen alle spaarcentjes van de laatste jaren stuk geslagen en voor het enorme bedrag van 600 euro mijn nieuwe liefde gaan halen, Dickie.
Dickie was een 16 jarige jongedame met heel wat ervaring. 425k km stond er op de klok. Bestuurdersstoel was aan flarden gescheurd, tuimelaar van de 6de cilinder was afgebroken, krukaslagers waren gaar,...
Desalniettemin, ik was tot over mijn oren verliefd op die kist... Die moest het worden! Mijn omgeving fronstte de wenkbrauwen, en mijn moeder gaf me naar mijn voeten dat ik mijn spaarcenten in een stuk schroot had gestoken.
Zelfberaden begonnen we eraan, Dickie kwam trouwens van de 1ste eigenaar met een volledige BMW onderhoudshistorie!

2 jaar lang is AL mijn geld en al mijn(en bjorn's) vrije uurtjes naar die auto gegaan. En ik ben nog altijd heel erg fier op het eindresultaat. De M20 werd vervangen door een heel frisse M50 met meer vermogen dan stdrd. Het interieur werd vervangen door een ECHT halflederen M5 interieur, M5 zijlijsten, M5 nummerplaathouder, 635 csi kruisspaakvelgjes. Alle opties die ik kon bijbouwen, werden bijgebouwd.
Toen ik eindelijk mijn rijbewijs haalde, keken al mijn vrienden vol ontzag op naar Dickie. Ze zag er altijd spik en span uit, en met 200+ pk was ze zeker geen stakker.
samen met bjorn's (afgebrandde) Sebringgrau M5:

Ik heb nog altijd diep ontzag voor die auto en ik zou hem ooit graag terug in mijn bezit willen hebben. Hetgene wat die auto voor mijn leven gedaan heeft, is onbetaalbaar...
Dickie, you will never be forgotten...
Ik had de auto in 2005 gekocht. Ik ging toen door een erg moeilijke periode.
Ik was meermaals in aanraking gekomen met het gerecht en ik had de verkeerde vrienden.
Emotioneel zat ik dus met de kop onder de grond. Enkel de passie voor auto's kon me eruitsleuren, daar was ik van overtuigd!
Dus op een kille zaterdagmorgen alle spaarcentjes van de laatste jaren stuk geslagen en voor het enorme bedrag van 600 euro mijn nieuwe liefde gaan halen, Dickie.
Dickie was een 16 jarige jongedame met heel wat ervaring. 425k km stond er op de klok. Bestuurdersstoel was aan flarden gescheurd, tuimelaar van de 6de cilinder was afgebroken, krukaslagers waren gaar,...
Desalniettemin, ik was tot over mijn oren verliefd op die kist... Die moest het worden! Mijn omgeving fronstte de wenkbrauwen, en mijn moeder gaf me naar mijn voeten dat ik mijn spaarcenten in een stuk schroot had gestoken.
Zelfberaden begonnen we eraan, Dickie kwam trouwens van de 1ste eigenaar met een volledige BMW onderhoudshistorie!
2 jaar lang is AL mijn geld en al mijn(en bjorn's) vrije uurtjes naar die auto gegaan. En ik ben nog altijd heel erg fier op het eindresultaat. De M20 werd vervangen door een heel frisse M50 met meer vermogen dan stdrd. Het interieur werd vervangen door een ECHT halflederen M5 interieur, M5 zijlijsten, M5 nummerplaathouder, 635 csi kruisspaakvelgjes. Alle opties die ik kon bijbouwen, werden bijgebouwd.
Toen ik eindelijk mijn rijbewijs haalde, keken al mijn vrienden vol ontzag op naar Dickie. Ze zag er altijd spik en span uit, en met 200+ pk was ze zeker geen stakker.
samen met bjorn's (afgebrandde) Sebringgrau M5:
Ik heb nog altijd diep ontzag voor die auto en ik zou hem ooit graag terug in mijn bezit willen hebben. Hetgene wat die auto voor mijn leven gedaan heeft, is onbetaalbaar...
Dickie, you will never be forgotten...
Mijn eerste auto was een oude ford taunus 2.0 6 cilinder automaat
Heerlijke auto om mee te rijden maar zuipen als een ketter.
Daarna heel veel auto,s gehad en daarvoor nog meer motoren
Heerlijke auto om mee te rijden maar zuipen als een ketter.
Daarna heel veel auto,s gehad en daarvoor nog meer motoren

- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Mijn eerste auto:
106 GTi uit 1998

106 GTi uit 1998
-
Ach ja,... autoliefde
Mooi verhaal van Dennis. Rest van het verhaal interesseert me ook wel... Mark zijn keuze is ook fantastisch. Een M3 als eerste auto. Wie durft...
Ik heb het helaas met een e30 316i moeten doen. Maar blij was ik wel met de auto. Vond de kleur fantastisch en 180 km/u best stoer
eens kijken of ik nog een fotootje kan vinden
Mooi verhaal van Dennis. Rest van het verhaal interesseert me ook wel... Mark zijn keuze is ook fantastisch. Een M3 als eerste auto. Wie durft...
Ik heb het helaas met een e30 316i moeten doen. Maar blij was ik wel met de auto. Vond de kleur fantastisch en 180 km/u best stoer

eens kijken of ik nog een fotootje kan vinden

- Downforce Bjorn
Mijn eerste auto... tja, die heb ik gewoon veel te kort gehad. Het was een in schitterende staat verkerende e34 M5 uit '89 (zie foto's in Dennis' post). Spijtig genoeg brandde de auto, dag op dag na 1 maand eigenaar geweest te zijn, uit.
Reden onbekend, gevolg; veel M5's gekocht naderhand. Samen met Dennis is op dat moment (2005) het e34 virus ontstaan en god forbid, ik moet er terug een hebben.

Reden onbekend, gevolg; veel M5's gekocht naderhand. Samen met Dennis is op dat moment (2005) het e34 virus ontstaan en god forbid, ik moet er terug een hebben.
- Thomas
- Auto: Bmw 1-serie
Mazda 323 1.3 glx ofzo
Golf IV Sdi
Seat Toledo 1.9tdi signo
Seat Leon 1.9tdi signo
Peugeot 206 SW 2.0 HDI xs
Seat Leon 1.9tdi Sport
Seat Leon 1.9tdi Last Edition
Seat Leon 2.0tdi Stylance (huidig)
Golf IV Sdi
Seat Toledo 1.9tdi signo
Seat Leon 1.9tdi signo
Peugeot 206 SW 2.0 HDI xs
Seat Leon 1.9tdi Sport
Seat Leon 1.9tdi Last Edition
Seat Leon 2.0tdi Stylance (huidig)
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Je leeft maar één keer Ruben. Met die gedachte heb ik hem dan ook gekocht. Kon het nu doen, had nu het geld ervoor en dus een beetje gekocht onder het mom van 'als je iets doet, moet je het goed doen'.Ruben schreef: Mark zijn keuze is ook fantastisch. Een M3 als eerste auto. Wie durft...
Geen tel spijt van gehad, maar ja.....voor een student is het natuurlijk niet de goedkoopste wagen, dat was wel een gokje en ja.....'wie niet waagt, die niet wint' zullen we maar zeggen.
-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Oeh lang verhaal.
Toen ik 16 werd zat ik met een dilemma. Net als al mijn vrienden een scooter/brommer kopen, of gewoon meteen een auto. Aangezien ik altijd een beetje aparte keuzes maak heb ik toen maar gewoon meteen een auto gekocht. Liefde voor scooters enzo zat er bij mij toch niet in. En zo'n auto was eigenlijk helemaal niet zo duur. Het is een BMW E30 316i uit 1989 geworden. De manier waarop ik hem heb gekocht is ook niet alledaags. Ik heb hem namelijk bij de domeinen gekocht, de auto was ingenomen door de overheid en dan worden ze geveild. Dus ik 400E geboden (blind, ben de auto nooit gaan bekijken), en ja hoor ik kreeg een brief thuis dat ik de hoogste bieder was. Nou daar 15% komt er sowieso bij en dan ook nog eens 19% btw, dus in totaal 547E. Ik helemaal gelukkig en hem met mij pa achter op de trailer opgehaald. APK zat er al zo'n jaar niet meer op en ik had natuurlijk geen rijbewijs....
Op deze foto heb ik hem gekocht :

Foto toen hij voor de deur stond :

Ja en dan heb je dus op je 16e een BMW voor de deur, ik kan je vertellen je vrienden kijken raar op.
Nou de plannen waren simpel; opknappen en op mijn 18e rijden met dat ding. Dus de auto naar de plaatselijke garagist gebracht die hem wel even zou checken. Nou dat viel nogal slecht uit, ding was aan de onderkant rot. Er moest veel aan gelast worden en ook het motorblok was niet goed. Al met al zou dit duizenden euro's gaan kosten en dat had ik natuurlijk niet. Dus maar besloten om hem bij mijn pa op de zaak te zetten. Daar een paar maanden over het (eigen) terrein lopen raggen tot hij van ellende uit elkaar viel. Wilde hem eigenlijk nog houden en dan toch nog een keertje opknappen maar mijn ouders hadden er genoeg van. Dus naar de sloop en nog 50E gekregen. Einde verhaal eerste auto....
Heb voor dat ik hem naar de sloop bracht nog veel onderdelen eruit gehaald zodat ik nog een aandenken heb. Daarna nog eens een Mazda 323 uit '89 met mijn broer gekocht die hij meteen TL reedt. Nu koop ik niks meer tot ik mijn roze pasje heb....
Toen ik 16 werd zat ik met een dilemma. Net als al mijn vrienden een scooter/brommer kopen, of gewoon meteen een auto. Aangezien ik altijd een beetje aparte keuzes maak heb ik toen maar gewoon meteen een auto gekocht. Liefde voor scooters enzo zat er bij mij toch niet in. En zo'n auto was eigenlijk helemaal niet zo duur. Het is een BMW E30 316i uit 1989 geworden. De manier waarop ik hem heb gekocht is ook niet alledaags. Ik heb hem namelijk bij de domeinen gekocht, de auto was ingenomen door de overheid en dan worden ze geveild. Dus ik 400E geboden (blind, ben de auto nooit gaan bekijken), en ja hoor ik kreeg een brief thuis dat ik de hoogste bieder was. Nou daar 15% komt er sowieso bij en dan ook nog eens 19% btw, dus in totaal 547E. Ik helemaal gelukkig en hem met mij pa achter op de trailer opgehaald. APK zat er al zo'n jaar niet meer op en ik had natuurlijk geen rijbewijs....
Op deze foto heb ik hem gekocht :
Foto toen hij voor de deur stond :
Ja en dan heb je dus op je 16e een BMW voor de deur, ik kan je vertellen je vrienden kijken raar op.

Heb voor dat ik hem naar de sloop bracht nog veel onderdelen eruit gehaald zodat ik nog een aandenken heb. Daarna nog eens een Mazda 323 uit '89 met mijn broer gekocht die hij meteen TL reedt. Nu koop ik niks meer tot ik mijn roze pasje heb....

-
Mijn eerste auto niet langer gehad dan een dag...
Opel Manta (B) GSI met Irmscher pakketje, 1 rit was overtuiging genoeg dat dit geen auto voor mij was met iets van 3 dagen rijbewijs
Uit 1986 voor wel fl. 1.750,=
Dus per direct een ruil voorgesteld met mijn toenmalige vriend, en werd mijn echte eerste auto een VW scirocco II uit 1982, met 1.8 carb motortje.
Gekocht in 5 kleuren, met schades rondom, gaten in de carrosserie, niet werkende stereo, half werkend alarm (luxe), zwembad, en een kapotte versnellingsbak...
De auto heb ik vervolgens met veel plamuur, een roller met groene verf en wat spuitbussen/ airbrush opgeknapt (kan je nagaan hoe erg de auto er eerst uitzag)
Hier heb ik mij ruim een jaar in verplaatst...

Subtiel detail, een Golf 3 bumper past niet helemaal op een Scirocco, maar waar een wil is, is een weg!
2e auto, VW scirocco II, Tropic uitvoering uit '86 (in perfecte staat!)
3e auto, Seat Ibiza uit '00
4e en huidige auto, Seat Cordoba cupra uit '02

Opel Manta (B) GSI met Irmscher pakketje, 1 rit was overtuiging genoeg dat dit geen auto voor mij was met iets van 3 dagen rijbewijs

Uit 1986 voor wel fl. 1.750,=
Dus per direct een ruil voorgesteld met mijn toenmalige vriend, en werd mijn echte eerste auto een VW scirocco II uit 1982, met 1.8 carb motortje.
Gekocht in 5 kleuren, met schades rondom, gaten in de carrosserie, niet werkende stereo, half werkend alarm (luxe), zwembad, en een kapotte versnellingsbak...
De auto heb ik vervolgens met veel plamuur, een roller met groene verf en wat spuitbussen/ airbrush opgeknapt (kan je nagaan hoe erg de auto er eerst uitzag)

Hier heb ik mij ruim een jaar in verplaatst...
Subtiel detail, een Golf 3 bumper past niet helemaal op een Scirocco, maar waar een wil is, is een weg!

2e auto, VW scirocco II, Tropic uitvoering uit '86 (in perfecte staat!)
3e auto, Seat Ibiza uit '00
4e en huidige auto, Seat Cordoba cupra uit '02
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
mijn eerste was een Ruska Classica
zoiets:

ik heb hem nog steeds, alleen is ie al 7 jaar "in progress"
zoiets:
ik heb hem nog steeds, alleen is ie al 7 jaar "in progress"

- Mathieu
Sjezus,
De meeste van jullie zijn al begonnen met lekkere auto's.
Mijn ouders vonden het verstandig om te leren rijden in een diesel.
En wat voor een diesel.
Een Nissan Sunny 1.7D Trend. Twotone gespoten. Rood en Antraciet.

En het mooie van het alles is, ik kan nog steeds niet rijden
De meeste van jullie zijn al begonnen met lekkere auto's.
Mijn ouders vonden het verstandig om te leren rijden in een diesel.
En wat voor een diesel.
Een Nissan Sunny 1.7D Trend. Twotone gespoten. Rood en Antraciet.
En het mooie van het alles is, ik kan nog steeds niet rijden

- Bert ///M3
Vind je het gek dat ze je in een Diesel zetten. Na zoveel jaar weet je nog steeds niet wat nou eigenlijk de voorkant van een auto is 

-
Mijn eerste eigen auto nou daar komt ie.
Een VW caddy!!!
FWD en geen pk aaas.
lol
Een VW caddy!!!
FWD en geen pk aaas.
lol
-
Me eerste Auto,
Renault Clio 1.4 100PK.
heb er 2jaar keihard voor moeten spaaren..( werken was niet zo hard maar het geld op je spaar rekening zetten wel
)

Renault Clio 1.4 100PK.
heb er 2jaar keihard voor moeten spaaren..( werken was niet zo hard maar het geld op je spaar rekening zetten wel

- Knot
Ik heb eerst jaren lease gereden en daarna na lang sparen mn eerste priveauto gekocht (voor €50), een Civic 1.3 S6 uit 1989 (ofzo):

Koppeling lag er snel uit na al dat gekloot en offroadcrossing!

Inmiddels rij ik weer Honda, doe er alleen wat voorzichtiger mee 8)
Koppeling lag er snel uit na al dat gekloot en offroadcrossing!
Inmiddels rij ik weer Honda, doe er alleen wat voorzichtiger mee 8)
- WJ
Mijn eerste auto, net voordat ik hem in onderdelen had verkocht. hehe
(toen ik hem kocht was die helemaal standaard)

Schroefset, 16" 9j rondom, skirts. Dikkere remmen.
Want motorisch was de G60 ook niet standaard meer.
(toen ik hem kocht was die helemaal standaard)
Schroefset, 16" 9j rondom, skirts. Dikkere remmen.
Want motorisch was de G60 ook niet standaard meer.

Laatst gewijzigd door WJ op 06 okt 2008, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
So why'd ya step over to the dark side? Huh !! Huh !!!??Steven Nauta schreef:Helemaal waar!Tristan schreef:Heb ook een voorliefde voor E30's en jou foto's geven dat perfect aan hoe leuk en tijdloos een E30 is. E36 is leuk, maar qua betrokkenheid haalt het niet bij een E30.

j/k Steven . Ik raad al : meer power, reliability
- Sumo
Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald op mijn 18e ben ik direct op zoek gegaan naar een leuke auto. Ik had doormiddel van een studentenbaan en eerder zomerwerk zoals bollenpellen etc. een bedrag van ƒ 6000,- opgespaard.
Internet was in die tijd net op opkomst dus toen moest ik het nog doen met een autotrader krantje. Met een aantal criteria ging ik op zoek naar een auto, uiteraard moest het een auto zijn met redelijk wat vermogen en een model dat je niet op iedere straathoek zag. Na een aantal weken in krantjes kijken op een gegeven moment een auto gevonden die mij aansprak.
Namelijk een zilvergrijze Peugeot 405 Mi16 uit 1992 met alles erop en aan. Na wat navraag bij een garage waar mijn vader klant van was is een monteur meegegaan en na "goedkeuring" had ik de auto gekocht voor net iets minder dan het opgespaarde bedrag. De auto reed geweldig, voor mij toen vergelijkbaar met een kart. In ieder geval erg veel plezier aan beleeft.
Tot op een gegeven moment mijn toenmalige vriendin en huidige vrouw de auto total loss reed in Brussel tijdens een weekendje weg......gelukkig is het allemaal goed afgelopen....

Een Peugeot 405 Mi16, het is precies dezelfde uitvoering en kleur. Ik heb nog wel een foto van mijn eigen auto total loss, zal de foto eerst moeten opzoeken en inscannen.
Internet was in die tijd net op opkomst dus toen moest ik het nog doen met een autotrader krantje. Met een aantal criteria ging ik op zoek naar een auto, uiteraard moest het een auto zijn met redelijk wat vermogen en een model dat je niet op iedere straathoek zag. Na een aantal weken in krantjes kijken op een gegeven moment een auto gevonden die mij aansprak.
Namelijk een zilvergrijze Peugeot 405 Mi16 uit 1992 met alles erop en aan. Na wat navraag bij een garage waar mijn vader klant van was is een monteur meegegaan en na "goedkeuring" had ik de auto gekocht voor net iets minder dan het opgespaarde bedrag. De auto reed geweldig, voor mij toen vergelijkbaar met een kart. In ieder geval erg veel plezier aan beleeft.
Tot op een gegeven moment mijn toenmalige vriendin en huidige vrouw de auto total loss reed in Brussel tijdens een weekendje weg......gelukkig is het allemaal goed afgelopen....
Een Peugeot 405 Mi16, het is precies dezelfde uitvoering en kleur. Ik heb nog wel een foto van mijn eigen auto total loss, zal de foto eerst moeten opzoeken en inscannen.
- Knot
405 2.0 Sri was al niet traag maar een Mi16 is zeker niet verkeerd om mee te starten, 155pk ofzo toch?
-
Wat een broekies hier zeg, of ben ik een ouwe lul (kan natuurlijk ook)
Mijn eerste auto was een Simca 1100 Ti. In 1982 gekocht. Ik weet niet het bouwjaar van dat lijk niet meer, zal begin jaren 70 geweest zijn. Het ding ging als de brandweer. Misschien was dat wel de voorloper van de hothatches en niet de GTI.
Ik ging eigenlijk kijken voor een Celica GT, eerste serie met de kenmerkende spitse neus. Laat die neus nu ook de reden geweest zijn waarom ik die niet gekocht had. Zo rot als een mispel. Tja.... wat doe je dan....de 1100 Ti kopen die ernaast stond. Die (leek) niet rot.
Vrij snel een motorrevisie, want de motor was gevuld met dikke olie. Had zo de slechte staat van de motor niet kunnen horen. Och...kon ik er weer een tijdje tegen, totdat ik een lekke band had. Krik eronder, opkrikken ......en er gebeurd niks. Kijk ik een sin de auto, zat de krik al binnen. Onderkant rot.
Op zich wel jammer, heb veel plezier gehad met dat eerste karretje. En het ging als de brandweer.

Mijn eerste auto was een Simca 1100 Ti. In 1982 gekocht. Ik weet niet het bouwjaar van dat lijk niet meer, zal begin jaren 70 geweest zijn. Het ding ging als de brandweer. Misschien was dat wel de voorloper van de hothatches en niet de GTI.

Ik ging eigenlijk kijken voor een Celica GT, eerste serie met de kenmerkende spitse neus. Laat die neus nu ook de reden geweest zijn waarom ik die niet gekocht had. Zo rot als een mispel. Tja.... wat doe je dan....de 1100 Ti kopen die ernaast stond. Die (leek) niet rot.
Vrij snel een motorrevisie, want de motor was gevuld met dikke olie. Had zo de slechte staat van de motor niet kunnen horen. Och...kon ik er weer een tijdje tegen, totdat ik een lekke band had. Krik eronder, opkrikken ......en er gebeurd niks. Kijk ik een sin de auto, zat de krik al binnen. Onderkant rot.

Op zich wel jammer, heb veel plezier gehad met dat eerste karretje. En het ging als de brandweer.
- Sumo
Het was zeker geen trage auto vooral in mijn beleving niet destijdsKnot schreef:405 2.0 Sri was al niet traag maar een Mi16 is zeker niet verkeerd om mee te starten, 155pk ofzo toch?

- Mathieu
WHoehaaaaaaa

Knot, heb jij ooit haar op je kop gehad.
Prachtig
Ik dacht dat je sinds je uit de luiers bent nooit meer haar had gehad.

Knot, heb jij ooit haar op je kop gehad.
Prachtig

-
- Auto: M3P, 130i
HAHAHMathieu schreef: Knot, heb jij ooit haar op je kop gehad.
Prachtig![]()