Emigreren, reëele optie of niet?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
GTRene

Re: Emigreren, reëele optie of niet?

Bericht door GTRene » 22 sep 2008, 19:37

Roman schreef:Als iemand iets wil weten over hoe het is om in Spanje (zuid) te wonen vraag het maar.

Ben hier nu 7 jaar en geen moment eigenlijk NL gemist, behalve dat hier echt een hele miniscule minderheid logisch kan nadenken, de rest is echt nog stil blijven staan in het ezel tijdperk. (al was dat natuurlijk hier nog wat recenter :mrgreen: )
Ja...ik heb al zitten kijken naar Spanje en dan met name dat andere gebied euhm, meer aan de middelandse zee bij die eilandjes in de buurt zoals deze buurt, maar geen flauw idee hoe het daar is?

http://www.spanjekoophuis.nl/kaart_zoeken.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en dan regio van Alicante (zuid tot en met Salou zeg maar in het Noorden aan de zee...)_

huizen zijn best leuk daar zie ook>>

http://www.spanjekoophuis.nl/geavanceerd_zoeken.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en zoek je regio en max prijs...best leuke woningen vlakbij zee en alles er op en aan... :drinking:

mijn bedoeling zou dan zijn, net buiten een dorp/stad vrijstaand met garage en zeg binnen een paar km van zee :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 22 sep 2008, 20:18

Het gras is altijd groener bij de buren.

Mijn broer zit nu goed 5 jaar in Spanje. Liep hier, vooral toen ie zeker wist dat ie wegging, altijd te klagen over het weer en de files. Toen ie net in Spanje was, was alles daar beter.
Echter zijn er nu ook dingen die hem in Spanje tegen staan.

Als je je hier in Nederland aan dingen ergert, doe je dat ook in het buitenland.

Als het (zachtjes) regent, zie ik mensen over straat lopen met de kop gebogen, ingetrokken tussen de schouders en de ogen halft dicht geknepen. JA!, dan is het kutweer! Loop je gewoon fier rechtop, valt het allemaal wel mee. Veel ergernis zit tussen je oren en als je er maar genoeg over klaagt wordt het ook nog een obsessie.

Dus het gras is allang niet meer groener bij mijn buurman....

...Ik heb kunstgras! :hosanna:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2008, 20:20

Mijn broer zit nu goed 5 jaar in Spanje. Liep hier, vooral toen ie zeker wist dat ie wegging, altijd te klagen over het weer en de files. Toen ie net in Spanje was, was alles daar beter.
Echter zijn er nu ook dingen die hem in Spanje tegen staan
Even man en paard noemen dan lijkt me, dat maakt het juist interessant toch?

Elmar

Bericht door Elmar » 22 sep 2008, 20:39

Romo,

Moeilijk concrete werkafspraken maken.
De minieme arbeidssnelheid van werknemers.
Geen gezelligheid. Je krijgt nergens een bakkie koffie.
Spanjolen die niet fatsoenlijk aan het verkeer kunnen deelnemen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2008, 20:40

Thanks Elmar, das concrete info waar we wat mee kunnen .........................

romo

Bericht door romo » 22 sep 2008, 20:43

Mischien kan je dan nog beter naar Noorwegen/Zweden, het is dat ik geen wintermens ben, maar van deze landen hoor je toch nooit iets negatiefs? Ja, ok, die cartoonist, maar dat ging natuurlijk nergens over, ohja; moord op Olaf Palme, maar ja, dat stamt ook al weer uit de middeleeuwen zowat...............................mischien geen slechte keuze als je tenminste geen last van winterdepressies hebt :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 sep 2008, 21:08

Noorwegen heeft ook echt wel z'n minder leuke kanten hoor. Als je van een borrel houdt, heb je het met hun beleid sowieso zwaar :D
Aan de andere kant, daardoor hebben veel huizen een eigen stokerij in de kelder staan 8)
Verder ook behoorlijk wat immigratie problemen in de grote steden.

Maar goed, mensen moeten ook niet zo zeiken. Als je graag weg wilt, moet je het gewoon doen, je gevoel volgen en blut terugkomen :wink:
Werkt ook verhelderend kan ik jullie meedelen :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2008, 21:09

Elmar schreef:Romo,

Ah, dus je moet er niet werken of werk creeren, maar vissen en zwemmen en racen...nah is dat zo verkeerd dan? :df: :banaan: :hosanna:

Elmar

Bericht door Elmar » 22 sep 2008, 21:15

Ja GTRene, wat dat betreft is Spanje het uitverkorene land voor werkschuwe mensen als jij. :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 sep 2008, 21:15

M@rcel schreef:Noorwegen heeft ook echt wel z'n minder leuke kanten hoor. Als je van een borrel houdt, heb je het met hun beleid sowieso zwaar :D
Aan de andere kant, daardoor hebben veel huizen een eigen stokerij in de kelder staan 8)
Verder ook behoorlijk wat immigratie problemen in de grote steden.

Maar goed, mensen moeten ook niet zo zeiken. Als je graag weg wilt, moet je het gewoon doen, je gevoel volgen en blut terugkomen :wink:
Werkt ook verhelderend kan ik jullie meedelen :lol:

Vorige jaar in Oslo inderdaad in zo'n achterstandswijk terechtgekomen en daar werd je echt niet vrolijk van. Aan het einde van de grote winkelstraat vlakbij het treinstation heb je een enorme concentratie van daklozen en verslaafden. Dat zie je in Nederland niet meer in die mate. Nee Oslo viel mij echt tegen en had voor mij wat weg van Rotterdam begin jaren '90.

romo

Bericht door romo » 22 sep 2008, 21:22

Nou, als ik dit lees is Nederland mischien nog wel de minst beroerde keuze :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2008, 21:23

Elmar schreef:Ja GTRene, wat dat betreft is Spanje het uitverkorene land voor werkschuwe mensen als jij. :mrgreen:
:mrgreen: ja...

ach ik denk dat daar ook wel heel wat te gipsen is na die ETA bommetjes telkens :hmmm: :roflol:

maar ik denk dat je nu ff de nadelen van Spanje noemt...je kan ons waarschijnlijk niet missen je race maatjes :df: :playcar:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 sep 2008, 21:27

romo schreef:Mischien kan je dan nog beter naar Noorwegen/Zweden, het is dat ik geen wintermens ben, maar van deze landen hoor je toch nooit iets negatiefs? Ja, ok, die cartoonist, maar dat ging natuurlijk nergens over, ohja; moord op Olaf Palme, maar ja, dat stamt ook al weer uit de middeleeuwen zowat...............................mischien geen slechte keuze als je tenminste geen last van winterdepressies hebt :mrgreen:
Noorwegen:

-Je betaald 52% belasting, maar daar zit een hoop in voor sociale zorg enz. Per saldo ben je net zo veel kwijt als in NL
-Onze slurptax is een jodenfooi vergeleken met autobelasting daar (nieuwe E92 M3 zonder opties kost 180K)
-Dure levensstandaard, vooral op drank sigaretten enz.

+Echt mooie vrouwen :) :) :)

romo

Bericht door romo » 22 sep 2008, 21:30

Bert ///M3 schreef:
romo schreef:Mischien kan je dan nog beter naar Noorwegen/Zweden, het is dat ik geen wintermens ben, maar van deze landen hoor je toch nooit iets negatiefs? Ja, ok, die cartoonist, maar dat ging natuurlijk nergens over, ohja; moord op Olaf Palme, maar ja, dat stamt ook al weer uit de middeleeuwen zowat...............................mischien geen slechte keuze als je tenminste geen last van winterdepressies hebt :mrgreen:
Noorwegen:

-Je betaald 52% belasting, maar daar zit een hoop in voor sociale zorg enz. Per saldo ben je net zo veel kwijt als in NL
-Onze slurptax is een jodenfooi vergeleken met autobelasting daar (nieuwe E92 M3 zonder opties kost 180K)
-Dure levensstandaard, vooral op drank sigaretten enz.

+Echt mooie vrouwen :) :) :)

Vooral dat laatste is pas duur natuurlijk :mrgreen: Zeg maar; onbetaalbaar

Checkt de creditcard en bankrekening :forum: :popcorn:

sammie

Bericht door sammie » 22 sep 2008, 21:39

Ik heb er aan gedacht om mischien als ik klaar ben met mijn studie voor 1 jaar naar zweden te gaan.
Kijken of het me bevalt en er dan mischien een eigen bedrijf beginnen want de prijzen zijn echt heel laag, voor < 2 ton heb je al een huis plus een schuur. Ik heb verder geen ervaring met zweden maar op de foto's van de huizen daar ziet het er wel heel mooi uit.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2008, 21:50

M@rcel schreef:Zoals jij je situatie omschrijft Maurice, dan was ik al lang vertrokken.
Zolang het kan gewoon knoop doorhakken en doen. Wordt het niets, dan ben je in ieder geval een mooie ervaring rijker.
Exact! Ik kan (gelukkig) vrij gemakkelijk mn boeltje in NY oppakken en weer terugkomen als het echt tegenvalt. Die kans acht ik klein, maar ik hou graag alle opties nog even open.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2008, 23:54

En toch blijft het apart dat ongeveer 80% (gokje) van de wereldbevolking naar ons land zou willen immigreren :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 sep 2008, 00:17

Rico v Velzen schreef:En toch blijft het apart dat ongeveer 80% (gokje) van de wereldbevolking naar ons land zou willen immigreren :roll:
misschien dat zei de regels niet voelen en horen en het gevoel van al die mensen bij elkaar niet kennen op die manier? en zich "blind staren" op alle dingen die positief? zijn in dit land...

maar soms denk ik dat je beter af bent zonder veel zaken als aandelen handel en dat soort piramide zaken zeg maar en al dat nanny geregel, ze moeten meer regels invoeren als bv>>

struikel je over een stoeptegel die wat opsteekt dan moet je beter uit je doppen kijken ipv de gemeente aansprakelijk stellen.

of rijd je jezelf dood door dronken rijden of gewoon te hard of te hard voor je kunnen of de auto's kunnen? dan is het je eigen schuld en niet dat van de weg en dus niet meer beperkende regelzucht er bij.

of voor de dieven bv kom je in iemand anders huis/gebied dan verlies je je rechten van de "goede"burger en dus als de eigenaar je pakt mag ie met je doen wat hij nodig acht, dus eigen risico voor dat soort lui en niet zoals nu het geval is dat die dief jou kan laten voor komen.

dus versimpeling van regels, meer zoals vroeger, eigen schuld dikke bult...wie z'n gat brand moet op de blaren zitten enz enz...

zo zijn er tal van dagelijkse voorbeelden, waar het op neer komt de regelgeving kan/moet anders :goodnight:

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2008, 00:30

ik heb wel wat opmerkingen gemaakt, huisje in Duitsland, maar dat zie ik nog niet eens als echt het land uit gaan, netzo min als een huisje in België.. Echt het land verlaten is naar verweggistan.. De states kwamen al voorbij,, alleen zinvol als je succes hebt.. bananasrepublieken.. ook niet alles... Engeland, Spanje.. ook een teringbende..

Voormalig oostblok.. What's up doc... Australie.. je word gek van de gifspinnen en gifslangen..

Familie ver weg.

Medische zorg meestal een drama of financieel onbetaalbaar..

Er kunnen 100000 dingen beter in Nederland, maar wel 100000000 dingen beter in het buitenland... Afrikanen, Oost europeanen, Zuid Amerikanen,, alles wat uit het midden oosten komt... ga zo maar door.. die verklaren ons voor gek dat we het "paradijs" zouden willen verlaten... ze weten niet beter... maar oorlog, 6 kilometer naar een waterput lopen en om de tien stappen kans om op een landmijn te stappen is ook niet de wereld natuurlijk.

Heb 2 kindjes, straks als alles goed gaat 3,,, geen land ter wereld waar ik ze liever zie opgroeien dan in Nederland.. Ondanks al dat linkse gekloot hier, flitspalen en Koos Spee..

Heb natuurlijk wel het geluk dat ik niet ergens in Spangen woon.. scheelt ook wat.

Denk sowieso dat we als Noordelingen?/Oosterlingen een beetje onze handjes mogen dichtknijpen dat de afvoerputjes van Nederland nog behoorlijk ver weg in de Randstad liggen.

HSR

Bericht door HSR » 23 sep 2008, 00:48

sammie schreef:Ik heb er aan gedacht om mischien als ik klaar ben met mijn studie voor 1 jaar naar zweden te gaan.
Kijken of het me bevalt en er dan mischien een eigen bedrijf beginnen want de prijzen zijn echt heel laag, voor < 2 ton heb je al een huis plus een schuur. Ik heb verder geen ervaring met zweden maar op de foto's van de huizen daar ziet het er wel heel mooi uit.
Voor 2 ton heb je een huis van heb ik jou daar in de minder prominente gebieden. Paar terug naar Sverige geweest. In het duurste gebied rond karlstad had je voor 3 ton euro's een woonst aan het water waar je u tegen zegt. De vrouwen zijn schandalig maar dan ook echt schandalig fijn. Belastingen liggen idioot hoog en de grote steden zijn een waar walhalla voor de rechtgeaarde heteroseksueel. Wonen? Ik zeg ja, als je jong bent. Helaas begint in Zweden ook het gelazer met dat tuig. Malmo sowieso vermijden. Ik was daar met Coen en heb daar geleerd dat het niet aan NL ligt maar aan dat volk zelf.

Wat taal betreft is Svenska heel goed op te pikken voor Nederlanders. Ik kijk nog wel eens engelse tv series online en die zijn soms zweeds ondertiteld, je verbaast je dan echt wat je allemaal oppikt en hoe logische vele dingen zijn. Moest ik daar in de toekomst een baan kunnen krijgen zou ik de gok wel aandurven. Een volvo 244 kopen met een B23Turbo 16v ombouw. 300PK einfach, starre achteras + platensper en rallyrijden zoals god het bedoeld heeft. :df: :df:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 23 sep 2008, 09:29

Rico v Velzen schreef:ik heb wel wat opmerkingen gemaakt, huisje in Duitsland, maar dat zie ik nog niet eens als echt het land uit gaan, netzo min als een huisje in België.. Echt het land verlaten is naar verweggistan.. De states kwamen al voorbij,, alleen zinvol als je succes hebt.. bananasrepublieken.. ook niet alles... Engeland, Spanje.. ook een teringbende..

Voormalig oostblok.. What's up doc... Australie.. je word gek van de gifspinnen en gifslangen..

Familie ver weg.

Medische zorg meestal een drama of financieel onbetaalbaar..

Er kunnen 100000 dingen beter in Nederland, maar wel 100000000 dingen beter in het buitenland... Afrikanen, Oost europeanen, Zuid Amerikanen,, alles wat uit het midden oosten komt... ga zo maar door.. die verklaren ons voor gek dat we het "paradijs" zouden willen verlaten... ze weten niet beter... maar oorlog, 6 kilometer naar een waterput lopen en om de tien stappen kans om op een landmijn te stappen is ook niet de wereld natuurlijk.

Heb 2 kindjes, straks als alles goed gaat 3,,, geen land ter wereld waar ik ze liever zie opgroeien dan in Nederland.. Ondanks al dat linkse gekloot hier, flitspalen en Koos Spee..

Heb natuurlijk wel het geluk dat ik niet ergens in Spangen woon.. scheelt ook wat.

Denk sowieso dat we als Noordelingen?/Oosterlingen een beetje onze handjes mogen dichtknijpen dat de afvoerputjes van Nederland nog behoorlijk ver weg in de Randstad liggen.

Begrijp je nu waarom we hier hoofdzakelijk weggooiers als immigranten hebben?
In hun eigen land hadden ze niets, hier hebben ze in de meeste gevallen ook niets.

Voorbeeldje Azie...worden jullie er al moe van?
Als je hier in NL over Azie praat, hebben veel kerels het er al snel over de mooie vrouwen die je daar kan krijgen.
Ja, meisjes die vanuit het platteland richting de goedkope barretjes en go go bars zijn gegaan misschien?
In de sjieke clubs werken de echt knappe dames voornamelijk voor rijke Aziaten met hoogstens hier en daar een goede westerse zakenrelatie of vriend. Deze meisjes verdienen zelfs voor westerse begrippen heel veel geld.
Denk nou niet dat je met je Hawaii shirt en stoere Ajax kniebroek indruk maakt op de meisjes in de dure shoppingmalls, die zien over het algemeen de westerling niet eens staan, tenzij je heel erg mooi of een goede charmeur bent.
De rijken in dit soort landen hebben veel meer dan wat wij hier hebben. Middenklasse is in opkomst, maar nog steeds niet zoals wij dat hier in het Westen kennen.
Een Aziaat met een goed leven wil hier in Europa voor geen goud wonen, hoogstens komen ze hier om zaken te doen...en zijn blij als ze weer in hun eigen land zijn.

Roman

Bericht door Roman » 23 sep 2008, 09:34

Elmar schreef:Romo,

Jep dat zijn de bekende problemen, hoewel gezelligheid alleen maar komt in de toeristen regio's doordat ze daar de buitenlanders best zat zijn, heb in de kleine gehuchten anders meegemaakt.

Het verkeer is ver uit mijn grootste ergenis, het is gewoon een hindernis baan. Iedereen doet maar wat, maar ook weer dat is met name het zuiden, maar het is overal best slecht.

De arrogantie en de korte lontjes stoor ik mij ook aan.

Maar zo'n 350 dagen zon maakt een hoop goed :roflol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2008, 09:59

M@rcel schreef: Voorbeeldje Azie...worden jullie er al moe van?
Als je hier in NL over Azie praat, hebben veel kerels het er al snel over de mooie vrouwen die je daar kan krijgen.
Ja, meisjes die vanuit het platteland richting de goedkope barretjes en go go bars zijn gegaan misschien?
In de sjieke clubs werken de echt knappe dames voornamelijk voor rijke Aziaten met hoogstens hier en daar een goede westerse zakenrelatie of vriend. Deze meisjes verdienen zelfs voor westerse begrippen heel veel geld.
Denk nou niet dat je met je Hawaii shirt en stoere Ajax kniebroek indruk maakt op de meisjes in de dure shoppingmalls, die zien over het algemeen de westerling niet eens staan, tenzij je heel erg mooi of een goede charmeur bent.
De rijken in dit soort landen hebben veel meer dan wat wij hier hebben. Middenklasse is in opkomst, maar nog steeds niet zoals wij dat hier in het Westen kennen.
Een Aziaat met een goed leven wil hier in Europa voor geen goud wonen, hoogstens komen ze hier om zaken te doen...en zijn blij als ze weer in hun eigen land zijn.
Wat alleen al te denken van dingen die wij hier als vanzelfsprekend zien?
- bestel met 4 man eten in een restaurant, en geheid dat ze de gerechten 1 voor 1 komen brengen, met tussenpauzen van een kwartier. Kun je gezellig met z'n drieën zitten kijken hoe 1 iemand zit te eten
- vraag iets en je krijgt sowieso "ja" als antwoord, ook al heeft de gevraagde totaal niet door wat je vraagt
- bestel iets, laat de serveerster het herhalen, zeg het nog een keer en krijg na een half uur alsnog het verkeerde

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 sep 2008, 10:03

Martijn Koevoets schreef: Wat alleen al te denken van dingen die wij hier als vanzelfsprekend zien?
- bestel met 4 man eten in een restaurant, en geheid dat ze de gerechten 1 voor 1 komen brengen, met tussenpauzen van een kwartier. Kun je gezellig met z'n drieën zitten kijken hoe 1 iemand zit te eten
- vraag iets en je krijgt sowieso "ja" als antwoord, ook al heeft de gevraagde totaal niet door wat je vraagt
- bestel iets, laat de serveerster het herhalen, zeg het nog een keer en krijg na een half uur alsnog het verkeerde
:lol: :lol: :'( :lol:

:ligt hier in een deuk:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2008, 10:09

Ja, als je relaxt op vakantie bent heeft dat best z'n charmes, maar als dat gewoon je dagelijkse leven is gaat het lollige er snel vanaf lijkt mij. ;)

Plaats reactie