Sperdiffjes zijn echt een rariteit aan het worden. Of ie dwars wil is de vraag niet, de vraag is hoe lang je dwars wil blijven gaan. Hier in Antwerpen een giga rotonde. Die gaat gewoon 6 7 8 rondes haaks met een 70 a 80km/h. Handje uit het raam en als je em eenmaal goed hebt gezet kan je em met minimale sturen in de drift houden. Het mooiste is om je stuur op 1 stand te houden en em dan erin te houden puur en alleen op het gas. Knot kan dat wel beamen, denk ikCasper schreef:@Knot, kan dat niet meer tegewoordig? Ik ga als het heeft geregend eens even kijken offie een beetje dwars wil....Metchu schreef:Er goed dat dat erop zit zeg! Wat een wagen899NIET GEVONDEN
[E34] BMW 530i V8 verkocht....
-
HSR
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: [E34] BMW 530i V8
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: [E34] BMW 530i V8
Had ie nou ook nog cruisecontrol? Als je dan op zo'n rotonde zit kan je die er ook nog op gooien en dan knietje aan het stuur en hamburgertje eten in kleermakerzit 
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: [E34] BMW 530i V8
LoLKnot schreef:Had ie nou ook nog cruisecontrol? Als je dan op zo'n rotonde zit kan je die er ook nog op gooien en dan knietje aan het stuur en hamburgertje eten in kleermakerzit
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: [E34] BMW 530i V8
hugo schreef: ...
Thnx! Die Bilstein set en Powerflex zullen denk op korte termijn aangeschaft worden. Ik denk dak het lijstje redelijk ga afwerken
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: [E34] BMW 530i V8
Ik vind je idee van een ragbak ernaast wel een goeie. Deze 530i is qua specs helemaal goed. Honingraatjes, shadow line, sper, M onderstel, handbak. Die auto is echt wat waard voor de echte liefhebber. Zonde om 'm te strippen slopen en op te trappen op een circuit. Je kan er zo ook wel een keertje 't circuit mee op, daar gaat ie niet dood van.
Ragbak erbij? ik stem voor!
Ragbak erbij? ik stem voor!
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: [E34] BMW 530i V8
Is NIET waar.hugo schreef:4) 17'', heeft de E34 echt nodig. Is meteen de meest ideale maat voor de E34. ET waarde moet tussen de 15 en de 25 zitten, als ik me niet vergis. Groter of kleiner en ze lopen aan of passen simpelweg niet.
e34 als straat auto rijdt VEEL beter op 16" met 225/55 16. Mooiste is 7,5x16 van een 850i, maar 7,5x16 van e38 past ook. 8x16 van een e38 past NIET zonder een spacer van minimaal 3mm. Belangrijkste is nog wel onafgeveerd gewicht, de voortrein is er door de vele rubberen delen extreem gevoelig voor! 17" is wel leuk maar moet wel LICHT zijn.
Bovenstaand verhaal over ET waardes klopt ook niet, 7,5J ET25 tot ET5 passen, 8J ET10 past, 8J ET20 past, 8J ET23 loopt voor tegen de veerpoot aan. (zie mijn veerpoten
Als goedkope straat-remmenupgrade zou ik 324x30 van een 850i op de voorzijde zetten (gewoon de 1-zuiger klauw), en achter de geventileerde van een M5(na 90) en 540i.
Dit is Dick in mijn 540i, op 16" ContiWinterContact TS810S
-
HSR
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: [E34] BMW 530i V8
Hoe zit het dan met de hogere 55 wang? Gaat de wagen hier niet op hangen? In hoeverre zijn de 850i remmen beter dan die van de 3.6 M5 ?steve smith schreef:Is NIET waar.hugo schreef:4) 17'', heeft de E34 echt nodig. Is meteen de meest ideale maat voor de E34. ET waarde moet tussen de 15 en de 25 zitten, als ik me niet vergis. Groter of kleiner en ze lopen aan of passen simpelweg niet.
e34 als straat auto rijdt VEEL beter op 16" met 225/55 16. Mooiste is 7,5x16 van een 850i, maar 7,5x16 van e38 past ook. 8x16 van een e38 past NIET zonder een spacer van minimaal 3mm. Belangrijkste is nog wel onafgeveerd gewicht, de voortrein is er door de vele rubberen delen extreem gevoelig voor! 17" is wel leuk maar moet wel LICHT zijn.
Bovenstaand verhaal over ET waardes klopt ook niet, 7,5J ET25 tot ET5 passen, 8J ET10 past, 8J ET20 past, 8J ET23 loopt voor tegen de veerpoot aan. (zie mijn veerpoten)
Als goedkope straat-remmenupgrade zou ik 324x30 van een 850i op de voorzijde zetten (gewoon de 1-zuiger klauw), en achter de geventileerde van een M5(na 90) en 540i.
Dit is Dick in mijn 540i, op 16" ContiWinterContact TS810S![]()
[img]Vette%20foto[/img]
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: [E34] BMW 530i V8
Als je de hoge loadindex neemt heb je van die wangen geen last. Zeker niet op een straatauto. Verschil in schijfmaat tussen 3,6 en e31 is 315x28 om 324x30. Niet de hele wereld, maar als het er toch nieuw op moet... 2de voordeel is dat die grote naafgaten er niet inzitten, en op een niet-m5 hebben de naven die studs toch niet.hugo schreef:Hoe zit het dan met de hogere 55 wang? Gaat de wagen hier niet op hangen? In hoeverre zijn de 850i remmen beter dan die van de 3.6 M5 ?steve smith schreef:Is NIET waar.hugo schreef:4) 17'', heeft de E34 echt nodig. Is meteen de meest ideale maat voor de E34. ET waarde moet tussen de 15 en de 25 zitten, als ik me niet vergis. Groter of kleiner en ze lopen aan of passen simpelweg niet.
e34 als straat auto rijdt VEEL beter op 16" met 225/55 16. Mooiste is 7,5x16 van een 850i, maar 7,5x16 van e38 past ook. 8x16 van een e38 past NIET zonder een spacer van minimaal 3mm. Belangrijkste is nog wel onafgeveerd gewicht, de voortrein is er door de vele rubberen delen extreem gevoelig voor! 17" is wel leuk maar moet wel LICHT zijn.
Bovenstaand verhaal over ET waardes klopt ook niet, 7,5J ET25 tot ET5 passen, 8J ET10 past, 8J ET20 past, 8J ET23 loopt voor tegen de veerpoot aan. (zie mijn veerpoten)
Als goedkope straat-remmenupgrade zou ik 324x30 van een 850i op de voorzijde zetten (gewoon de 1-zuiger klauw), en achter de geventileerde van een M5(na 90) en 540i.
Dit is Dick in mijn 540i, op 16" ContiWinterContact TS810S![]()
[img]Vette%20foto[/img]
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: [E34] BMW 530i V8
Net nog even flink gestuurd. En dat M-techniek onderstel heeft me niet bepaald teleurgesteld. Lichtvoetig is anders, maar ik heb even een paar bochtjes gepakt die ik met de E30 ook regelmatig deed. En de snelheden in de snelle bochten lagen eigenlijk bijna gelijk. De speling in de middenstand van het stuur irriteert me wel heel erg dus daar zal ik zsm wat aan gaan doen.
260km gereden inmiddels. Waarvan 80% rustig en 20% behoorlijk volle polle. Even aftanken en een gem verbruik van 1:8,5 Niet dat ik het heel erg belangrijk vind, maar bij zo'n V8 weet je het maar nooit...
Kwali en geluid is wel een beetje vaag, en raakte per ongeluk 2x de begrenzer
260km gereden inmiddels. Waarvan 80% rustig en 20% behoorlijk volle polle. Even aftanken en een gem verbruik van 1:8,5 Niet dat ik het heel erg belangrijk vind, maar bij zo'n V8 weet je het maar nooit...
Tada!Michel Pol schreef:Tijdloos zo'n e34, veel plezier ermee!
Doe eens een soundfile posten van de V8!!
Michel
Kwali en geluid is wel een beetje vaag, en raakte per ongeluk 2x de begrenzer
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: [E34] BMW 530i V8
Mocht je nog M5 stabis en remmen zoeken hoor ik het graag. Heb het allemaal hier liggen.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: [E34] BMW 530i V8
Tada!Casper schreef: Doe eens een soundfile posten van de V8!!
Michel
Kwali en geluid is wel een beetje vaag, en raakte per ongeluk 2x de begrenzer
Klinkt mooi hoor.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: [E34] BMW 530i V8
Casper, ik reed op 15 inch met ballonbanden (simpelweg omdat ik dat mooi vind en grip was voor mij geen issue), maar de upgrade naar 16 inch, met dezelfde stijl velgen zoals Steve heeft vind ik wel een mooie oplossing. Overigens had ik al weleens geschreven dat mijn E34 2 karakters had. Rustig en relaxed, maar man o man wat kun je enorm los gaan in die auto als je alles uit de kast trekt, je merkt dan echt niet meer met 1500+ kilo + 2 personen op pad te zijn. Ik heb daar mooie herinneringen aan, vooral toen ik mijn vorig werkgever op aan het duwen was op N'rhein, mijn toen nog toekomstige werkgever/compagnon naast me. Haakser dan haaks, echt hard dwars spiegel aan spiegel, bumper aan bumper en nooit gaf de E34 een krimp, de E30 van hem wel want na 3 spins van hem had ik zoiets van, je hoeft geen geprepareerde auto te hebben om superlekker te driften. Daarna wist ik 't: de auto kan het, ik kan het, nu maar weer rustig aan doen, bewijs is geleverd. 
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: [E34] BMW 530i V8
Amen!Dennis Cavallino schreef:Casper, ik reed op 15 inch met ballonbanden (simpelweg omdat ik dat mooi vind en grip was voor mij geen issue), maar de upgrade naar 16 inch, met dezelfde stijl velgen zoals Steve heeft vind ik wel een mooie oplossing. Overigens had ik al weleens geschreven dat mijn E34 2 karakters had. Rustig en relaxed, maar man o man wat kun je enorm los gaan in die auto als je alles uit de kast trekt, je merkt dan echt niet meer met 1500+ kilo + 2 personen op pad te zijn. Ik heb daar mooie herinneringen aan, vooral toen ik mijn vorig werkgever op aan het duwen was op N'rhein, mijn toen nog toekomstige werkgever/compagnon naast me. Haakser dan haaks, echt hard dwars spiegel aan spiegel, bumper aan bumper en nooit gaf de E34 een krimp, de E30 van hem wel want na 3 spins van hem had ik zoiets van, je hoeft geen geprepareerde auto te hebben om superlekker te driften. Daarna wist ik 't: de auto kan het, ik kan het, nu maar weer rustig aan doen, bewijs is geleverd.
Samen met Bjorn A. een fetish gecreerd voor de e34. Na 2 525i's en 3 M5's de revu gepasseerd zijn werd het tijd voor modernere dingen uit de M-stal. Het feit dat we nog altijd met een scheef oog op Mobile naar e34's aan't geilen zijn spreekt boekdelen. Een e34 stond zijn tijd gewoon VER vooruit inzake ophanging en snufjes. Een lichte auto is het niet, en dat ie als een elise/speedster gaat aanvoelen moet je niet verwachten. Dat je niet uit die lichtgewicht gebakjes hun spiegel verdwijnt met dat slagschip, dat maakt het leuk
Overigens, dit exemplaar slopen?!? Ben je gek?!?
Detailen en aan liefhebbers verkopen. Vervolgens met de opbrengst een optisch minder mooie M5 halen, that's the way how I should do it
-
nielscoupe
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49
Re: [E34] BMW 530i V8
sloop hem nou niet
-
HSR
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: [E34] BMW 530i V8
Slopen die bende. Mijn E34 was ook te mooi om te slopen maar er is m.i. niks zo frusterend of ''kansloos'' als geld te gaan stoppen in een auto die er niet uit ziet. Dwz, roest heeft, slechte lak heeft, e.d.
Mijn E34 had dus onderhuids nergens roest en dat is voor mij echt een hele dikke pre!
Mijn E34 had dus onderhuids nergens roest en dat is voor mij echt een hele dikke pre!
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: [E34] BMW 530i V8
Service indicator gaf aan dat er een oliebeurtje aan zat te komen. Dus de V8 vanochtend met wat hulpzame vrienden vers bloed gegeven(7.5l
). Maar meteen even het differentieel meegepakt en de versnellingsbakolie. Oliepomp gecheckt, maar die was al een keer geborgd....

Oud en nieuw filter.....

Olie was nog redelijk bruin, maar zat wel wat sludge bij....

Voor versn bak...

Misschien is het trouwens een beetje placebo effect, maar voor mijn gevoel loopt de motor nu nog rustiger en geluidsarmer met die nieuwe Magnatec olie....
Oud en nieuw filter.....
Olie was nog redelijk bruin, maar zat wel wat sludge bij....
Voor versn bak...
Misschien is het trouwens een beetje placebo effect, maar voor mijn gevoel loopt de motor nu nog rustiger en geluidsarmer met die nieuwe Magnatec olie....
Laatst gewijzigd door Casper op 31 jan 2009, 17:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: [E34] BMW 530i V8
Pin 7 tegen Massa, met contact aan. Seconde of 3 a 4 is olieservice, Seconde of 6 a 7 is Inspectie. Het veiligst met een ouderwets spanningszoekertje, zo'n 3 euro ding met een lampje erin. Met een draadje gaat ook maar is meer pielen.
Ik denk trouwens niet dat je sper die olie heel erg op prijs stelt.
Ik denk trouwens niet dat je sper die olie heel erg op prijs stelt.
Laatst gewijzigd door steve smith op 20 sep 2008, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rickstah
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: [E34] BMW 530i V8
ik kan m wel resetten met computer 
regio utrecht toevallig?
regio utrecht toevallig?
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: [E34] BMW 530i V8
-
Laatst gewijzigd door Casper op 31 jan 2009, 16:59, 3 keer totaal gewijzigd.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: [E34] BMW 530i V8
--
Laatst gewijzigd door Casper op 31 jan 2009, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: [E34] BMW 530i V8
Mooie 530i
Lijkt erg op mijn 540, ook Orientblau met dat stuurtje.
Is het veel werk om je caterpan er onderuit te halen om je oliepomp te checken? Moet ik nogsteeds een keer doen
Oh en met een paperclip kun je gewoon massa maken hoor
Is erg eenvoudig.
Is het veel werk om je caterpan er onderuit te halen om je oliepomp te checken? Moet ik nogsteeds een keer doen
Oh en met een paperclip kun je gewoon massa maken hoor
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: [E34] BMW 530i V8
--
Laatst gewijzigd door Casper op 31 jan 2009, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: [E34] BMW 530i V8
Bij die link, welke boutjes moet je dan op letten en hoe borg je ze?Casper schreef:Thnx!Hugo Bos schreef:Mooie 530iLijkt erg op mijn 540, ook Orientblau met dat stuurtje.
Is het veel werk om je caterpan er onderuit te halen om je oliepomp te checken? Moet ik nogsteeds een keer doen
Oh en met een paperclip kun je gewoon massa maken hoorIs erg eenvoudig.
Nope, carterpan hoef je alleen een stuk of 20 boutje los te draaien, nadat je de olie eruit hebt laten lopen. Checken, nieuwe pakking ertussen en weer terug
http://forum.e34.de/thread.php?threadid ... 30+%C3%96l" onclick="window.open(this.href);return false;
Mja, morgen maar eens op m'n gemak kijken...
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: [E34] BMW 530i V8
Oliepomp zit vast met 1 bout en 2 moeren. Als ze niet vast zitten, uitnemen en ontvetten, terug zetten met loctite. Als ze wel vast zitten, niks aan doen, de moeren worden geacht borgmoeren te zijn en die worden van losdraaien niet beter. Heb misschien nog wel een zakje liggen met de bout er nieuw in, die komt van BMW met een randje loctite erop. Heb zelf m'n oude bout weer gemonteerd met een ietwat ruimere hoeveelheid loctiteHugo Bos schreef:Bij die link, welke boutjes moet je dan op letten en hoe borg je ze?
BTW bij mij lag 1 bout onderin het carter, klem onder de aanzuigbuis, en waren beide moeren los. Op de ex-540iAT van Dick precies hetzelfde verhaal....
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: [E34] BMW 530i V8
Resetting the service indicator lights:
Late type connector:
The service indicator lights are reset by connecting pin 7 to pin 19(ground). The proper way to do this is to have the ignition off and place a jumper wire between pins 7 and 19 (make sure you get the right pins!). Then turn the ignition switch to position 2 (run, NOT start), when the service light goes out, turn the ignition off. This should take a few seconds for an oil reset, 8-10 seconds for an inspection reset. All green lights should come on when the service light goes out. The difference between resetting the oil service light and the inspection light is in the length of time you have the jumper in place with the ignition on. This means that if you are resetting the oil service light, you should turn off the ignition immediately after the light goes out. If you leave the jumper in too long with the ignition on, you will perform an inspection reset as well and the next service indicator will come up as an oil service rather than an inspection.
The service light reset tools that I have seen connect to 3 pins of the diagnostic connector: pin 7,14 and 19. The connection to 14 is to power the tool. The less sophisticated tool has only one switch that connects pin 7 to 19. While those pins are tied together a red LED blinks to measure time. You count blinks and manually turn off the tool after the appropriate number of counts for oil or inspection reset. The more sophisticated tool has two switches, one for oil reset, one for inspection. It must have a built in timer that jumps pin 7 to 19 for the correct time.
Notes on the latest model cars (93 on?):
(can someone please verify this?) It is claimed that the above procedure doesnt quite work on the most recent model year cars. Instead of waiting for the lights to go out, you have to disconnect the jumper between 7 and 19 while the ignition is still on.
To reset OIL SERVICE, maintain the connection for approximately 3 seconds.
To reset INSPECTION, maintain the connection for approximately 12 seconds.
Je doet in principe toch wat hier staat, vreemd dat ie dan niet pakt. Misschien onvoldoende contact met het draadje ? Een stuk kabel aarden met het chassis en het uiteinde in 7 ? Je hebt wel de goede stekker te pakken neem ik aan, je hebt de diagnose-stekker en een OBD-stekker dacht ik.
Late type connector:
The service indicator lights are reset by connecting pin 7 to pin 19(ground). The proper way to do this is to have the ignition off and place a jumper wire between pins 7 and 19 (make sure you get the right pins!). Then turn the ignition switch to position 2 (run, NOT start), when the service light goes out, turn the ignition off. This should take a few seconds for an oil reset, 8-10 seconds for an inspection reset. All green lights should come on when the service light goes out. The difference between resetting the oil service light and the inspection light is in the length of time you have the jumper in place with the ignition on. This means that if you are resetting the oil service light, you should turn off the ignition immediately after the light goes out. If you leave the jumper in too long with the ignition on, you will perform an inspection reset as well and the next service indicator will come up as an oil service rather than an inspection.
The service light reset tools that I have seen connect to 3 pins of the diagnostic connector: pin 7,14 and 19. The connection to 14 is to power the tool. The less sophisticated tool has only one switch that connects pin 7 to 19. While those pins are tied together a red LED blinks to measure time. You count blinks and manually turn off the tool after the appropriate number of counts for oil or inspection reset. The more sophisticated tool has two switches, one for oil reset, one for inspection. It must have a built in timer that jumps pin 7 to 19 for the correct time.
Notes on the latest model cars (93 on?):
(can someone please verify this?) It is claimed that the above procedure doesnt quite work on the most recent model year cars. Instead of waiting for the lights to go out, you have to disconnect the jumper between 7 and 19 while the ignition is still on.
To reset OIL SERVICE, maintain the connection for approximately 3 seconds.
To reset INSPECTION, maintain the connection for approximately 12 seconds.
Je doet in principe toch wat hier staat, vreemd dat ie dan niet pakt. Misschien onvoldoende contact met het draadje ? Een stuk kabel aarden met het chassis en het uiteinde in 7 ? Je hebt wel de goede stekker te pakken neem ik aan, je hebt de diagnose-stekker en een OBD-stekker dacht ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Hsp en 16 gasten
