Tja heren wat kan ik zeggen:
de ADRENALINE giert nog door mijn lijf
‘s Morgens vroeg afgesproken met Femme en instappen in de Alpina. Uiteraard rijden we gewoon open, we zijn geen mietjes. Wat een auto is dat. Een subliem gespoten kleur. Wat een gedetailleerde afwerking, wat een geweldige kleur en wat een begeerlijke motor is dat met subliem uitlaat geluid (zowel stationair, hoog in toeren en natuurlijk bij gas loslaten). Eén van de meest begeerlijke Z4's die er rondrijden en dan te bedenken dat er nog een kompressor op komt ...
Toen vrij snel naar de Shell bij de grens (Babberich) om aan te sluiten bij de groep, die er al een half uur stond bijna en snel rond 9.00 uur op weg naar Duitsland.
Uiteraard gebeurde er toen wat Femme en ik al zagen aankomen, maar de groep reed gemiddeld denk ik 140/150 veel harder kon het niet zijn

en met een verbruik van gemiddeld 1 op 14 zijn ze heerlijk uitgerust bij de Ring aangekomen.
Stelletje prutsers. Allemaal klagen over het beleid in Nederland en iedereen die wil verhuizen naar de Oosterburen om daar vervolgens op de ongelimiteerde snelwegen met 150 te gaan cruisen en af en toe 200-220 aan te tikken.
http://www.breien-fun.com/bejaardedames.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Femme snapte het gelukkig en reed binnen 10 minuten al 275 op de teller en is volgens mij niet onder de 220 geweest, behalve toen we stopten om de kap dicht te doen, want met 275 is dat niet echt lekker
We reden de ideale route (denk ik) bij Leverkusen richting Koblenz en dan bij Trier er weer af richting Trier (duh). Daar kun je normaal eindeloos doorblazen maar deze keer toch iets verkeersdrukte.
Gelukkig was er een 997 S die wel even zin had in een sprintje en gedurende 15km kunnen oprijden met dat ding. Geniaal om met 275/280 op de Duitse autobahn achter een Porsche te kunnen blijven plakken
De Porsche was overigens sneller, maar marginaal. Boven de 220 pakt ie pas wat meer stappen. Nog een oude 911 die ook meedeed (ook sneller) dus goed dat Femme er binnenkort 100pk bij doet.
Op de Ring aangekomen zie je dat het werkelijk een walhalla was, is en zal blijven. Zondag is ideaal om auto’s te spotten. De opmerking van Patrick dat de Ring niet meer is wat het was is dus een onzin-opmerking. De Ring is er alleen maar beter op geworden.
Als je rondjes wilt rijden dan doe je het gewoon slim (zoals Dexter en Tom H. al aangaven): je rijdt niet te vroeg weg op zondag en zorgt dat je rond 14.00 uur aankomt om al het schoons te bekijken. Vanaf 17.30 uur pak je je eerste rondjes wat rustiger, met minder verkeer en van 18.30 tot 19.30 kun je gewoon KNALLEN. Amper verkeer. Zelfs op de zondag.
En alle andere dagen is het sowieso rustig en helemaal buiten de reguliere seizoenen (dus buiten april-september).
Heb een rondje meegereden met Rico, Andre, Steven, Femme en Tom H. Wat mij opvalt is dat de Alpina zich geweldig houdt op de ring en toch ontzettend comfortabel is. Op die stoelen kan ik het wel 2000km uithouden (afstand Apeldoorn/Macedonië). Maar vooral de remmen zijn fenomenaal. 380mm movit’s wil wel !! Bizar gewoon. Altijd en overal remkracht en zo lang als je maar wil zonder enige problemen.
Het rondje met Andre was ook erg indrukwekkend in de 130i. Ik heb zeer veel rondjes (mee)gereden op de ring met diverse mensen, maar ik had het zweet wel op mijn handjes. Ben erg onder de indruk van de stuurmanskunsten van André en de mechanische grip van de standaard 130i (+eibachveren). Andre is wel mijn held geworden. Lekker ook GT3'tjes bijblijven en zelfs opduwen zegt genoeg haha.
Wat ik ook nog even kwijt wilde was de ronde bij Steven in de auto. Het was pas zijn 4e rondje, maar de lijnen kan hij al zeer goed rijden. Ik was erg onder de indruk van zijn stuurmanskunsten. Ik heb dus ook weinig opmerkingen gemaakt. Natuurlijk gaat het allemaal veel minder had dan het kan, maar zo hoort het ook. Rustig opbouwen. Het begint bij het rijden van de lijnen en de baankennis. Dat zit gewoon voor elkaar. Talentje die Steven !
Op paar puntjes ging het minder en ik vroeg Steven dan ook met Tom H. mee te rijden om te zien hoe hij Pflanzgarten II moest aansturen, maar helaas heb ik later met Tom H. meegereden en doet hij het ook niet ideaal, maar dat heeft ermee te maken dat de grip van de E36 van Tom zo ongekend is, dat het niet uitmaakt hoe je hem daar instuurt
In de tussentijd heb ik met Femme even de Macboy-route gereden. Volgens mij vond Femme het wel geweldig en dat is die route ook natuurlijk. Ideaal voor een open 2-zitter met dikke reihe-6 motor erin. Die route heb ik ook nog even met Metchu gedaan en later heb ik zowel Ruben als Arthur dit aanbevolen maar zij hadden geen zin (eikels, weten niet wat ze missen). Voor de mensen die het weten: Brünchen doorrijden richting snelweg en dan linksaf richting Hohe Acht/Adenau welke afgesloten is, zodat er amper tegenliggers aankomen en vervolgens sla je bij de U-turn rechtsaf richting Kesselchen en genieten in de gloria.
Tja, dan de ronde met Tom H. In mijn ogen toch wel een Ringkoning. Ik was al erg onder de indruk van zijn stuurmanskunsten in de 330d touring op natte baan, maar met de M3 onder zijn kont is de grip zo ongekend, dat je het niet uit kunt leggen. Je moet ernaast zitten om het te bevatten en alleen die mensen die ernaast zaten kunnen dit ook begrijpen.
De auto heeft zoveel grip met krachtige remmen (Movit 330 met brembo blokken of zo?) dat je op veel punten denkt: “dit kan niet”, “dit klopt niet” “dit is onmogelijk” “dit gaat hij niet halen” “droom ik?” maar grip grip grip in de gloria met de stuurmanskunsten van deze tweede held van de dag. Aan het einde van de dag samen 3 rondes kunnen doen en met 2 foutjes en een kort oponthoud (na Klostertall ging hij dan ook 30km langzamer dan hij had gekund) en toch een 8 min rond !!!
Einde van de dag moest er gegeten worden. Helaas hebben de heren niet geluisterd naar mijn adviezen om te gaan eten in één van de lekkerste en beste restaurants van de omgeving. Ze wilden namelijk niet 20 minuten op mij wachten toen ik met Tom H. paar rondjes ging doen en daar hebben ze voor moeten boeten, want uiteindelijk hebben ze 90 minuten moeten wachten op het eten lang nadat wij hadden aangeschoven
Vervolgens waren er maar 4 personen die een specksuppe hadden besteld, de broertjes Nauta, Tom H. en ik. Ja, dan snap je het ook echt niet. Ga je een keer eten bij Zum Wilden Schwein en dan bestel je geen specksuppe haha.
De Specksuppe besteld door de broertjes Nauta werd keurig netjes afgeleverd bij Tom H. en mij. Ze snappen daar wel hoe het moet
Verder onwijs hard gelachen om alle opmerkingen van iedereen (Friese Fist Fucking, Metchu die het eten niet zou krijgen voordat de zon weer opkwam en de meest hilarische enveloppe opmerking van Peter

). En tja, dan zie je toch wel hoe groot de groep is en hoe weinig personen ik eigenlijk heb gesproken ... maar goed, dat heeft de pret niet mogen drukken.
En alsof het allemaal nog niet genoeg is wilde Tom H. bij Femme in de auto en mocht ik naar de grens rijden in de E36 M3 !! Nou, dat heb ik geweten. Rustig ingereden en rustig lopen wennen aan de auto, bochtjes extra rustig.
In de tunnel voor het eerst even in de toeren janken. Wat een geluid. Wat een auto en wat een grip ! Nu kon ik het echt voelen. Wat zou ik daarmee graag een keer over het circuit willen rijden. Tom bedankt nog ! Als ik de brandstof voor de terugweg moet overmaken, moet je me maar een PB sturen
En helaas daardoor ook de (ongetwijfeld aanwezige) pret van Dexter moeten vergallen: het was niet Tom H. achter het stuur, maar ik. Vandaar dat ik niet volle pond kon gaan in de afrit en daarvoor. Moest de auto even aantrekken zoals dat heet.
Maar Dex, die S3 maakt wel stappen zeg !!
En ik sluit af met een bezoekje aan Ron Simons: er stonden daar namelijk 13 gloednieuwe Nissan GT-R verstopt !!
Wat een gave dag heb ik gehad, terwijl ik er al zo’n jaar of 8 kom ...