Eerlijkheid duurt het langst
- RVV
Re: Eerlijkheid duurt het langst
Anders iets qau eerlijkeid,.... vorige week op de kermis.. kids in de draaimolen.. ik geef geld, 20 euro.. alleen realiseerde ik me op dat moment niet.. meidje achter de kassa zat ook niet op te letten.. (erg weinig interesse) anyway ze geeft me een paar muntjes.. en het wisselgeld schuift ze quasi rondkijkend naar voren..ik pak kleingeld, 5 euro 10 euro en 20euro.. kindertjes waren al an het draaien, zat me niet lekker.. ik weer naar haar toe..ik gaf toch geen 50 euro ? was het geen 20 euro ? verschrikt kijk ze in haar kassala.. precies wat ik dacht de 20 euro die ik betaalde had ik weer teruggepakt in de veronderstelling dat het 50 euro was... ik gaf haar alsnog de 20 euro.. met een rood hoofd stamelde ze bedankt..ik zei "anders gaat de winst in rook op".
- Arthur
- Auto: Nr.51
- RVV
Anders had ik over de ruggen van mijn kids 20 euro gejat 

- Niels
- Auto: Prius+
Natuurlijk wordt er mijn hypotheek verdiend; "money makes the world go round". Waar ik slecht tegen kan is de manier waarop je een dergelijk hypotheek wordt verkocht. Voor de goede orde; wij zater er niet ver vanaf (ff kwetsbaar opstellenArthur schreef:
@Niels: aan jouw "saaie bank en ouderwetse hypotheek" wordt ook verdiend hoor

Dat ik wat cynisch ben in mijn voorbeeld heeft er met name mee te maken dat er niet naar vrienden geluisterd (mij/ons) wordt maar wel naar "iemand die er verstand van heeft" die gewoon een commerciele verkoper is. Vervolgens wordt je ook nog "geadviseerd" om ook naar diezelfde vent toe te gaan, tja dan kan ik het nooit laten om een paar inhoudelijke vragen te stellen

Ik zal nooit mensen veroordelen die beleggen, maar dat beleggen moet wel eerlijk gaan en eerlijk gepromoot worden. Zelf heb ik (als student..) ook wel geld verloren, zelf in verdiept, zelf risico genomen en zelf verloren. Niks mis mee

Nerds zijn altijd eerlijk Rico

- Stéphane
@Arthur: Zo zie je maar dat iedereen er in kan geloven, maar dat is de keuze die je maakt. Met het smerig handelen in mijn post bedoelde ik ook waar je het nu over hebt, schuld bekennen. Ik heb dingen gezien over hoe Dexia die dingen probeerde aan te smeren en dat heeft echt niets met goed advies te maken. Vriendin van me is advocate en die is daar ook veel mee bezig geweest.
- Rich
even een kleine opmerking tav John W. en dat laatste beleggingsproduct Easy Life; wat ome Harry zegt klopt, die constructie is niks mis mee, dat wordt al jaren gedaan in de usa en is volkomen legitiem en daar worden inderdaad grote rendementen mee gehaald, het risico is dat je lang op het rendement van je investering zou kunnen moeten wachten als die persoon nog tig jaar blijft leven, want de levensverzekeringspolis die je overneemt/afkoopt van iemand anders keert pas uit als die persoon overlijdt.
Het probleem is hier niet het product, in tegenstelling tot de Dexia constructie, maar de verkoper. Johnnie kon de verleiding niet weerstaan om z'n handjes uit de koektrommel te houden en is er simpelweg met het ingelegde geld vandoor gegaan. Dat gebeurd in allerlei soorten business, het is alleen jammer dat hier meteen de relatie Dexia, amerikaanse beurzen etc. gelegd wordt.
Ik beleg prive al een kleine 10 jaar, voornamelijk op de amerikaanse beurzen en heb door de tijd heen een hoop over beleggen geleerd, ja, ook geld verloren, maar ook hele vette rendementen gehaald van enkele honderden procenten. Daar komt een deel geluk bij kijken, maar je moet toch heel goed zelf onderzoek doen naar de bedrijven waar je je geld in steekt en doe het niet met geld waar je van afhankelijk bent, maar met je 'play money' wat geen invloed op je levenssituatie heeft als het ff wat minder gaat (zoals hypotheek constructies, persoonlijke leningen etc).
Dus zowel prive als zakelijk eerst goed onderzoeken als je ergens in gaat investeren, en voor hypotheken altijd minstens een stuk of 5 over de vloer halen, dat hen ook mededelen en vragen of ze hun briljante constructies op papier willen zetten en nooit op dezelfde afspraak accoord gaan met een bepaald voorstel/constructie. Degene die daarmee instemt en inderdaad iets op papier achterlaat wetend dat er concurrentie over de vloer gaat komen kan je aardig vertrouwen. Degene die sputtert en druk uitoefent (de rente kan zo weer stijgen hoor!) vriendelijk de deur wijzen en nooit meer binnen laten, die hebben alleen hun eigen provisie voor ogen.
just my 2ct
maar helemaal mee eens; eerlijk duurt het langst
Het probleem is hier niet het product, in tegenstelling tot de Dexia constructie, maar de verkoper. Johnnie kon de verleiding niet weerstaan om z'n handjes uit de koektrommel te houden en is er simpelweg met het ingelegde geld vandoor gegaan. Dat gebeurd in allerlei soorten business, het is alleen jammer dat hier meteen de relatie Dexia, amerikaanse beurzen etc. gelegd wordt.
Ik beleg prive al een kleine 10 jaar, voornamelijk op de amerikaanse beurzen en heb door de tijd heen een hoop over beleggen geleerd, ja, ook geld verloren, maar ook hele vette rendementen gehaald van enkele honderden procenten. Daar komt een deel geluk bij kijken, maar je moet toch heel goed zelf onderzoek doen naar de bedrijven waar je je geld in steekt en doe het niet met geld waar je van afhankelijk bent, maar met je 'play money' wat geen invloed op je levenssituatie heeft als het ff wat minder gaat (zoals hypotheek constructies, persoonlijke leningen etc).
Dus zowel prive als zakelijk eerst goed onderzoeken als je ergens in gaat investeren, en voor hypotheken altijd minstens een stuk of 5 over de vloer halen, dat hen ook mededelen en vragen of ze hun briljante constructies op papier willen zetten en nooit op dezelfde afspraak accoord gaan met een bepaald voorstel/constructie. Degene die daarmee instemt en inderdaad iets op papier achterlaat wetend dat er concurrentie over de vloer gaat komen kan je aardig vertrouwen. Degene die sputtert en druk uitoefent (de rente kan zo weer stijgen hoor!) vriendelijk de deur wijzen en nooit meer binnen laten, die hebben alleen hun eigen provisie voor ogen.
just my 2ct
maar helemaal mee eens; eerlijk duurt het langst
- RutgerK
Toonbare rendementen op de koop van levensverzekeringspolissen zelf of op de inleg? Ik blijf dat nog steeds moeilijk vinden om en vinger achter te krijgen. Het lijkt mij namelijk allemaal wat 'gemaakt' geld omdat er zo onzettend veel factoren meespelen!Rich schreef:even een kleine opmerking tav John W. en dat laatste beleggingsproduct Easy Life; wat ome Harry zegt klopt, die constructie is niks mis mee, dat wordt al jaren gedaan in de usa en is volkomen legitiem en daar worden inderdaad grote rendementen mee gehaald, het risico is dat je lang op het rendement van je investering zou kunnen moeten wachten als die persoon nog tig jaar blijft leven, want de levensverzekeringspolis die je overneemt/afkoopt van iemand anders keert pas uit als die persoon overlijdt.
Ik neem aan dat Easy Life bijvoorbeeld voor een bepaald bedrag aan levensverzekering overkoopt van (een persoon?), die bij overlijden € 200.000,- uitkeert. Dan wordt het rendement bepaald door de kosten van verwerving van die polis? Stel dat je die polis voor € 150.000,- overkoopt dan moet je die € 50.000,- gebruiken voor de jaren dat de polis niet tot uitbetaling komt? Tien procent rendement betekent dan € 30.000,- kosten om de € 150.000,- in die levensverzekering te houden?
Bij vijf jaar zou het verstandig zijn om die € 150.000,- tegen 4% te beleggen.
Of koopt Easy Life levensverzekeringen over van aanbieders zoals Aegon?
- Rich
ja, zoals je in je voorbeeld beschrijft, het is het overkopen van een levensverzekering, of eigenlijk wordt er een soort contract opgesteld dat bij overlijden het bedrag aan jou wordt uitgekeerd want een levensverzekering blijft op naam van die persoon
het gaat met name om ouderen die hun levensverzekering om wat voor reden dan ook willen verzilveren, je betaalt die persoon een lager bedrag dan zijn/haar verzekering bij overlijden uitkeert en gaat dan simpelweg zitten wachten tot ie overlijdt en dan is 't hopen dat dat voor jou snel gebeurd
ja beetje luguber en niet mijn ding, maar wel een legitieme constructie
Easy Life deed dat dus op grote schaal waarmee het risico, maar ook het rendement gespreid wordt
het gaat met name om ouderen die hun levensverzekering om wat voor reden dan ook willen verzilveren, je betaalt die persoon een lager bedrag dan zijn/haar verzekering bij overlijden uitkeert en gaat dan simpelweg zitten wachten tot ie overlijdt en dan is 't hopen dat dat voor jou snel gebeurd
ja beetje luguber en niet mijn ding, maar wel een legitieme constructie
Easy Life deed dat dus op grote schaal waarmee het risico, maar ook het rendement gespreid wordt
- Stéphane
Blijft net zoals alle vormen van beleggen dus een veredelde vorm van gokken. Niets mis mee op zich, maar dan ook niet klagen als het genomen risico niet leidt tot gehoopte rendementRich schreef:Easy Life deed dat dus op grote schaal waarmee het risico, maar ook het rendement gespreid wordt

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik zat net een stuk tekst op de site van Jort Kelder te lezen, over Easy Life en hoe dat misbruikt werd door witwassers. Interessant leesvoer: http://925.nl/archief/2008/09/09/werden ... wit-wassen" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan het eind kwam ik Advanced LSM tegen. Dacht al, waar ken ik die naam van. Ja, dat was die sponsor van Olivier Tielemans waardoor hij laatst niet verder kon in het WTCC. Ze kwamen hun betalingsverplichtingen niet na. Zie http://www.racexpress.nl/print.php?nid=11721" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is ook één grote verrotte bende...
Aan het eind kwam ik Advanced LSM tegen. Dacht al, waar ken ik die naam van. Ja, dat was die sponsor van Olivier Tielemans waardoor hij laatst niet verder kon in het WTCC. Ze kwamen hun betalingsverplichtingen niet na. Zie http://www.racexpress.nl/print.php?nid=11721" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ti-Tourist (Erik)
Dit soort verhalen doet me ook altijd denken aan Jean-Paul van Rossum met Moneytron & Akira Akagi van Lleyton House.Wouter81 schreef:Ik zat net een stuk tekst op de site van Jort Kelder te lezen, over Easy Life en hoe dat misbruikt werd door witwassers. Interessant leesvoer: http://925.nl/archief/2008/09/09/werden ... wit-wassen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
ik zeg maar zo: eerlijk rijk worden duurt het langst 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Koop even de TELEGRAAF van vandaag. Pagina 3 een mooi over-the-top-artikel(Telegraaf style) betr John Wolbers /Easylife en een 'mooi' verhaal van vriend en recent FAILLIET gegane 'Jetsetjuwelier'(...) Gosse Stielstra....

Laatst gewijzigd door Robin op 27 sep 2008, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik zal hem even halen Robin, ben toch wel een beetje nieuwsgierig.
-
Doe maar.
- RVV
ga ook even lezen.
-
Gosse was ook een deelnemer van de DSC. Naam kwam me bekend voor..Robin schreef:Koop even de TELEGRAAF van vandaag. Pagina 3 een mooi over-the-top-artikel(Telegraaf style) betr John Wolbers /Easylife en een 'mooi' verhaal van vriend en recent FAILLIET gegane 'Jetsetjuwelier'(...) Gosse Stielstra....
http://www.supercarchallenge.nl/driver/ ... elstra.htm
Link naar verslag
http://www.dehaaninfo.nl/bankruptcyfiles/Argent-1.pdf
-
Gosse liep ergens in 1980 stage bij ons bedrijf. In 1992 nam hij een winkel van ons over. Jammer dat dat toen is gebeurd.
Hij is de man van
maar geen cent te makken.
Leeuwarder Courant had paar maanden terug nog een schema van z'n schulden. Niet te zuinig. Ergens in juli ging hij failliet, zelfs met hulp van dhr Wolbers en omdat de Rabobank geen heil meer in 'm zag...
Ja die link inderdaad.
Hij is de man van

maar geen cent te makken.
Leeuwarder Courant had paar maanden terug nog een schema van z'n schulden. Niet te zuinig. Ergens in juli ging hij failliet, zelfs met hulp van dhr Wolbers en omdat de Rabobank geen heil meer in 'm zag...
Ja die link inderdaad.