zo, nu me nest maar weer eens in
Ramadanmaand van start!
-
Metchu
Re: Ramadanmaand van start!
Nou, dit is ongeveer de tijd dat ik een tosti verorber 8)
- Michel P
Eet smakelijk!!
Michel
Michel
-
Marc R
Volgens mij kwam deze vorig jaar ook voorbij..... 
- Ar
- Auto: Prius
Metin, jij blijft ook nog even op? 
-
Metchu
jahoor, laatste tijd wel redelijk vaak
nog 2 dagen en dan is het feest. Heb al inkopen gedaan voor de neefjes. De lootjes voor de surprises zijn al getrokken (dat doen wij altijd thuis, a la sinterklaas, extra leuk voor de kinderen
).
nog 2 dagen en dan is het feest. Heb al inkopen gedaan voor de neefjes. De lootjes voor de surprises zijn al getrokken (dat doen wij altijd thuis, a la sinterklaas, extra leuk voor de kinderen
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Interessant. maar het niet tussen zonsop-en ondergang eten en drinken, zien jullie als zelfbeheersing, ik als een vorm van bijvoorbeeld een ouwe Alfa kopen, zelfkastijding.
Buiten dat geld aan de armeren geven. Dat doet de Belastingdienst wel voor mij.
Nog een paar dagen dus?
Nog een paar dagen dus?
-
Metchu
Jup dinsdag is het suikerfeest. Belangrijk aspect is ook de (zelf)discipline he. Karakterversterking
Het zou trouwens ook reinigend (moeten) werken voor je lichaam...
vandaag en morgen laatste dag.
Ik heb het trouwens fout gezegd en iedereen met mij samen. Het is van dageraad tot zonsondergang... Dus nog voordat de zon opkomt. Is een misverstandje
vandaag en morgen laatste dag.
Ik heb het trouwens fout gezegd en iedereen met mij samen. Het is van dageraad tot zonsondergang... Dus nog voordat de zon opkomt. Is een misverstandje
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zelfdiscipline en karakterversterking: Zo ga ik sinds een paar maand naar fitness, minimaal 3x per week, en het bevalt me en ik word er fitter door. Blij mee, doorzetten dus:)
Karakterversterking is voor MIJ afstand nemen van religie in het algemeen(wat ik al sinds de puberteit heb gedaan hoor) al denkt mijn(óók RK) vrouw daar wat anders over:) Zo vind ik de huidige paus een eersteklas achterlijke dweil uit 't jaar nul. Het enige goeie aan 'm is dat ie uit Beieren komt. :twisted:
Tantes van m'n pa zaten in 't klooster en al die ongein....m'n ouders hebben er ook afstand van genomen.
Maar interessant is 't wel. Je wil toch een leidraad/troost in je leven...iedereen nietwaar?
Karakterversterking is voor MIJ afstand nemen van religie in het algemeen(wat ik al sinds de puberteit heb gedaan hoor) al denkt mijn(óók RK) vrouw daar wat anders over:) Zo vind ik de huidige paus een eersteklas achterlijke dweil uit 't jaar nul. Het enige goeie aan 'm is dat ie uit Beieren komt. :twisted:
Tantes van m'n pa zaten in 't klooster en al die ongein....m'n ouders hebben er ook afstand van genomen.
Maar interessant is 't wel. Je wil toch een leidraad/troost in je leven...iedereen nietwaar?
- Aad
Gewoon goed wat Metin doet , is wel dat als Metin 4 uur niet eet , dat de hongersnood in de rest van de wereld verholpen is , ga door zoallen schreef:Ik hoef niet te vasten om te beseffen dat sommigen het slecht hebben, maar ieder z'n ding. Dat je een stukje vermogen aan de armen moet afstaan wist ik niet. Welk deel van je Clio geef jij weg Metin?
- Macboy
Tuurlijk werkt het enkel 's nachts eten goed reinigend voor je lichaam 
-
Metchu
Het wordt, gezegd, ik weet daar het fijne niet van. Schijnt wetenschappelijk onderzoek naar geweest zijn. Maar dat is niet waar het om draait natuurlijk 
maar goed. Straks weer even eten en dan laatste dag 8)
maar goed. Straks weer even eten en dan laatste dag 8)
- Aad
Stuk zeep en een washandje ook , naar zeggen :banaan:Macboy schreef:Tuurlijk werkt het enkel 's nachts eten goed reinigend voor je lichaam
Succes ermee
Gr Aad
-
Metchu
:jenna:
-
Metchu
naar me bedje weer, dat was delaatste keer dat m'n slaap wordt onderbroken. Morgen feest 8)
- MartijnGizmo
Toch knap dat je het weer vol hebt gehouden! 
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Haha, mooie reactie.Robin schreef:Interessant. maar het niet tussen zonsop-en ondergang eten en drinken, zien jullie als zelfbeheersing, ik als een vorm van bijvoorbeeld een ouwe Alfa kopen, zelfkastijding.
Nog een paar dagen dus?
Ook eensch met je volgende reactie. Ik heb he-le-maal niets met religie maar dat was al wel duidelijk geloof ik. Mooi dat het weer voorbij is Metin.
-
Metchu
Geen probleem, ieder zijn ding. Ik hoef niemand hier religieus te maken, wilde alleen vertellen wat er aan de hand is en wat het inhoudt.
-
Xave30
Exactly .Metchu schreef:Geen probleem, ieder zijn ding. Ik hoef niemand hier religieus te maken, wilde alleen vertellen wat er aan de hand is en wat het inhoudt.
Great thread Metchu.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Niets mis mee.Metchu schreef:Geen probleem, ieder zijn ding. Ik hoef niemand hier religieus te maken, wilde alleen vertellen wat er aan de hand is en wat het inhoudt.
-
Metchu
Nou mensen, morgen is het weer zover!
Alleen nu zitten we in augustus... tot 21 uur niet eten 
-
Xave30
dacht net van, huh.. alweer zo snel?
Het varieert dus.

Het varieert dus.
-
Luco
gMetchu schreef:het is een onderdeel, maar niet het belangrijkste natuurlijk. Het gaat meer om de discipline, zelfbeheersing en bezinning...
Ik hoef in principe niets af te staan nog, dat doet nu nog mijn pa voor het huishouden (ben nog student zonder vaste baan).
Zal ik mijn rekeningnummer ff geven
Veel succes Metin, ik zou het niet kunnen.
-
EG
Beste Metchu:
Je mag wel sex hebben, maar dit mag pas na zonsondergang, dus na het vasten zeg maar. Het is dus niet zo dat je 30 dagen geen sex mag hebben.
Je mag wel sex hebben, maar dit mag pas na zonsondergang, dus na het vasten zeg maar. Het is dus niet zo dat je 30 dagen geen sex mag hebben.
- Hans
Hoe doen moslims dat die boven de poolcirkel wonen? Daar is het nog langer licht, en als de ramadan een maand of wat eerder valt gaat de zon daar helemaal niet onder.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hans schreef:Hoe doen moslims dat die boven de poolcirkel wonen? Daar is het nog langer licht, en als de ramadan een maand of wat eerder valt gaat de zon daar helemaal niet onder.
Die hebben wel een poging gedaan, maar het niet gehaald.........................soort van Darwin Award dus.....................