Audi's en LED verlichting

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Jelmer850i

Re: Audi's en LED verlichting

Bericht door Jelmer850i » 30 aug 2008, 14:01

het kan bijna gezien worden als mistlampen..

wooter

Bericht door wooter » 30 aug 2008, 14:42

Ik denk dat BMW met hun corona-ringen voor xenon erop hadden gehoopt dat iedereen massaal naar xenon ging. Da's niet gebeurd, en nu gaat men voor de FL van de E90 ook gewoon coronaringen aanbieden voor halogeenmodelletjes.

Audi was naarstig op zoek naar een imagoversterkernd item zoals de corona's van BMW, en heeft dan nu die LED-strips gevonden.

Ben er wel niet uit ofdat de LED-strips straks zo luxe gaan staan als de BMW-corona's... Een E90 of E8x staat vet met de fellere dagrijlichten, maar op Audi lijkt het nog teveel op kermis, en het is ongelofelijk makkelijker om aftermarket in te bouwen op meuk dan zo'n corona's van BMW...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 aug 2008, 15:25

Met VAG-COM is er volgens mij nog wat in te stellen in de LED-verlichting. Percentage van branden en het wel of niet standaard aangaan van de ledjes.

Ik ben er nog niet overuit wat ik ervan vind. Ik zag overigens dat de Saab 9-3 inmiddels ook een ledverlichtingsbalk boven de koplampen heeft.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 30 aug 2008, 15:50

Oke,Maurice,duidelijk.Bij Renault is het dus gewoon een extra functie,die kan aan of uit zetten.
Maar als ik het goed begrijp is jouw stadslicht dus je LED verlichting.
Als je je achtertlichten wilt laten branden dan moet je je dimlicht aanzetten?

wjn

Bericht door wjn » 30 aug 2008, 20:46

Rico v Velzen schreef:Elke nieuwe Audi die ik tegenkom heeft van de LED's voor branden, geen xenon ofzo.. vooropgesteld dat ik het best stoer vind lijken en me er ook niet aan stoor, lijkt het wel HET nieuwe statusymbool van de next generation Audi rijders. BMW rijders staan ook wel bekend met de carona rings.. maar meestal brand xenonlicht ook nog een keer, behalve dan bij die e60 5 serie rijders die te gierig waren om geld uit te geven aan xenon.. die hebben dus alleen de carona rings branden.

Schakelen die next generation Audi rijders expres hun gewone verlichting/xenon niet meer aan ? Of branden die LED lampjes automatisch bij het starten ?

Het is wel een beetje zielig voor al die Audi rijders die in een oude A4/A6 rijden.. net alsof er sprake is van een kastenstelsel onder de Audi rijders. Verrekk zeg buurman.. heb jij nog niet mooie LED lampjes ?
Bij de snelle (S/RS) versie's was het nog wel leuk. Nu alle Audi's ermee uitgerust worden, is het jammer.

Die van de A3 lijkt zo gemaakt alsof ze het persé anders moesten doen dan de rest van de Audi's. Jammer, jammer...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 aug 2008, 20:51

Dennis van der Schoot schreef:Oke,Maurice,duidelijk.Bij Renault is het dus gewoon een extra functie,die kan aan of uit zetten.
Yep, met dimlicht gaan de achterlichten ook aan. Helaas gaat de stadsverlichting aan zodra je het contact aanzet, incognito parkeren kan helaas niet en dat had me een paar weken terug erg van pas kunnen komen :P

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 aug 2008, 21:50

Maurice Graber schreef:
Dennis van der Schoot schreef:Oke,Maurice,duidelijk.Bij Renault is het dus gewoon een extra functie,die kan aan of uit zetten.
Yep, met dimlicht gaan de achterlichten ook aan. Helaas gaat de stadsverlichting aan zodra je het contact aanzet, incognito parkeren kan helaas niet en dat had me een paar weken terug erg van pas kunnen komen :P
Dat is echt wel uit te zetten met draaiende motor of alleen op contact hoor. Moet alleen even via de dealer geprogrammeerd worden.
Bij ons rijdt er een lange A8 waar dat zo geregeld is voor de chauffeur.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 aug 2008, 21:53

wjn schreef:
Rico v Velzen schreef:Die van de A3 lijkt zo gemaakt alsof ze het persé anders moesten doen dan de rest van de Audi's. Jammer, jammer...
+1 alles herkenbaar en met de lichten lopen ze te kloten.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 aug 2008, 12:14

Die ringen mochten bij mij ook wel wat feller zijn.
Is aftermarket wel wat aan te doen.
Vind het bij Audi en BMW als dagrijverlichting wel ok, er zijn zat mensen die vergeten hun licht aan te doen, nu brandt er iig iets aan de voorkant.
Heb mijn Mondeo (zonder ringen, led's en xenon) zo laten programmeren dat ze aangaan bij het starten.
Kun je ze niet meer vergeten, ze kunnen nu (helaas) ook niet meer uit.

Ohja, en ik rijd enkel met die ringen aan en laat de xenon uit, om de lamp te sparen :lol: :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 aug 2008, 15:08

Marcel van Meerbeek schreef:
Maurice Graber schreef:
Dat is echt wel uit te zetten met draaiende motor of alleen op contact hoor. Moet alleen even via de dealer geprogrammeerd worden.
Bij ons rijdt er een lange A8 waar dat zo geregeld is voor de chauffeur.
Ja ok, maar ik heb niet elke keer VAG-COM bij de hand om het aan of uit te zetten wanneer ik daar zin in heb :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 31 aug 2008, 23:18

Ik vind die leds echt lelijk. Het ziet er namelijk gewoon goedkoop uit. Spijt me zeer, maar ik vind het echt niet om aan te zien :bag:
Laatst een halve dag een R8 achter me aan het rijden gehad en mijn mening is daardoor zelfs gesterkt.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 mar 2009, 11:28

Het valt me op dat de led-verlichting uit gaat, wanneer de richtingaanwijzer aangaat. :hmmm: Niet goed geschakeld?!

Francisco

Bericht door Francisco » 26 mar 2009, 16:56

Led's geweldige uitvinding. Zeker na het zien van een R8. Meteen herkenbaar. Net zoals xenon en angel eyes van bmw. ook al zo mooie uitvinding. Je moet wel een beetje van patsen houden natuurlijk maar dat zal de bmw/audi brigade niet vreemd zijn toch?

Joop

Bericht door Joop » 26 mar 2009, 20:25

Ik word idd. graag gezien... :mrgreen:

Bovendien is de dagrijverlichting via de boordcomputer geheel uit te schakelen bij de E92/E93 (en ik neem aan bij de LCI E90/E91 ook ). Even de handleiding erbij pakken dus.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mar 2009, 22:10

Joop schreef:Ik word idd. graag gezien... :mrgreen:

Bovendien is de dagrijverlichting via de boordcomputer geheel uit te schakelen bij de E92/E93 (en ik neem aan bij de LCI E90/E91 ook ). Even de handleiding erbij pakken dus.
Dat lukt zelfs zonder de handleiding........................... :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 mar 2009, 23:44

romo schreef:

Daar heb ik een heel simpel draaiknopje voor :D

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 mar 2009, 09:46

:mrgreen:
Maar de/onze dagrijverlichting is niet zo fel als bij BMW of als die ledjes natuurlijk.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 27 mar 2009, 11:18

Vind deze ledjes bij Audi's af-fabriek wel mooi staan, maar het was te verwachten natuurlijk: nu komen er ook van die a la AutoStyle pakketjes om op je bolide te plakken...

Omdat ik niet zo van plakken hou en me toch wil onderscheiden heb ik het anders gedaan:
Zodra ik de stads-/parkeerlichten aanzet gaan de knipperlichten ook aan op een lagere wattage. Zodra ik knipperlicht aanzet, branden ze op volle wattage; zwak-vol-zwak-vol
Afbeelding

Op bovenstaande afbeelding heb ik alleen de stadsverlichting aan. Op mijn MINI had ik ook al US zij-markeringsverlichting in de spatbordranden. Dit is mij altijd goed bevallen, de auto is vanaf de zijkant ook beter te zien.

Francisco schreef:Led's geweldige uitvinding. ... Je moet wel een beetje van patsen houden natuurlijk maar dat zal de bmw/audi brigade niet vreemd zijn toch?
Dit vind ik dus juist bij auto's waar het standaard niet op zit/hoort!

wjn

Bericht door wjn » 27 mar 2009, 19:15

indobesar schreef:Het valt me op dat de led-verlichting uit gaat, wanneer de richtingaanwijzer aangaat. :hmmm: Niet goed geschakeld?!
Ze gaan in de "nacht" stand, branden dus minder fel om de richtingaanwijzer meer op te laten vallen. En alleen aan de kant van de richtingaanwijzer, als het goed is.

Ziet er best stom uit idd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 mar 2009, 00:37

Rij sinds vorige maand met de facelift A6 2.8 FSI met ook de hele led kermis erop en eraan.
Bij de nieuwe A6 zijn ze gewoon recht en erg breed. Als je het van een afstandje bekijkt geeft het de auto een heel laag en breed voorkomen, zeker als de lakkleur een beetje donker is.
Overdag gaan ze automatisch aan op de felste stand, de leds van de achterlichten branden dan niet. Zodra je de knipperlichten (resp. links of rechts), standslichten of gedimd groot licht aanschakelt, dan gaan ze idd een fractie minder fel schijnen.

Als ik eerlijk ben, ik vind het wel mooi overkomen, zeker overdag in de felle stand.
Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat het gewoon opvalt hoe bestuurders op ruime afstand voor mij, zich al een rijbaan naar rechts spoeden als ik aan kom rijden, je ziet ze gewoon gas bijgeven op ruimte te maken.

Een enorme verlenging voor mijn pik dus....

Joop

Bericht door Joop » 31 mar 2009, 20:48

RutgerK schreef:
romo schreef:

Daar heb ik een heel simpel draaiknopje voor :D
Ik kan draaien aan die knop, maar met contact aan gaan de ringen niet uit...

@Romo: ...melding handleiding was voor degene die nog niet helemaal thuis zijn in de toeters en bellen op het dashboard...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 31 mar 2009, 21:24

:angel: :angel: :angel:

Nieuwe Prius 31.290,= oa LED verlichting standaard

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 01 apr 2009, 09:31

duifjes.com schreef::angel: :angel: :angel:

Nieuwe Prius 31.290,= oa LED verlichting standaard

Trabant van neo-communistisch Nederland... :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 apr 2009, 12:48

Sjoerd....het zal me jeuken wat iedereen ervan vindt....blijkbaar toch een grote groep waar de auto in de smaak valt.....want we kunnen ze goed verkopen.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 01 apr 2009, 13:43

De 14% groep zeker? :mrgreen:

Plaats reactie