Metallica.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Re: Metallica.

Bericht door Thomas » 29 aug 2008, 16:47

Gaaf die oude metal muziek. Echt te gek. Ik heb Paradise Lost - Draconian Times weer in de auto gegooid. Niet zo hard als hierboven maar die plaat staat nog steeds als een huis. Maatje had laatst Edge of Sanity - Crimson opstaan. Dat is 1 nummer van 40 minuten, en hard.. Heerlijk :D

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 29 aug 2008, 17:16

Paradise Lost is nog steeds 1 van mijn favo bands.
Gothic heeft een heel nieuw genre geschapen, Shades of God is ook waanzinnig!
Met One Second zijn ze een beetje van het pad geraakt helaas. :(

Ik dacht trouwens dat ik zo'n beetje de enige was met Crimson in het CD rek, leuk om te weten dat er nog meer van die idioten rondlopen. :mrgreen:
Dan Swano is de drijvende kracht achter deze band.

Wat vinden we van Hypocrisy, The fourth dimension?

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 29 aug 2008, 17:44

Crimson is een meesterwerk. Voer voor de metal fans :mrgreen: Prachtig opgebouwd dat nummer.

on-topic:
Metallica ben ik een beetje mee gestopt na de Black Album. Ik hoor liever het oude werk.

Aram

Bericht door Aram » 29 aug 2008, 17:53

Heb je My apocalypse gehoord?
Dit album gaat behoorlijk richting het oude werk als het goed is! :)

Hans

Bericht door Hans » 29 aug 2008, 21:16

Aram schreef:Maar ook Death, Leprosy/Spiritualy healing of Entombed, Left hand path/Clandistine vind ik nog steeds gaaf.
Hier dan een paar klassiekers van Leprosy.

Death - Left to die (Live 1988)
http://nl.youtube.com/watch?v=alEpKZb85 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Death - Pull the plug (Live 1988)
http://nl.youtube.com/watch?v=bgK60w0yH ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Death - Forgotten past (Live 1988)
http://nl.youtube.com/watch?v=K-9IUb0xz ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle drie de nummers komen van de Ultimate Revenge 2 Video.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 sep 2008, 11:34

Hij staat al op internet, hele Death Magnetic album. :mrgreen:

Nu aan het luisteren, tot nu toe: lekkerrrrrrrrrrrrrrr

Aram

Bericht door Aram » 03 sep 2008, 18:12

Ik heb hem ook binnen nu, hij is goed!!! :banaan: :hosanna:

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 04 sep 2008, 08:14

Gisteren wat nieuwe nummers geluisterd van Death Magnetic en zowaar positief verrast. Klinkt een beetje als de oude Metallica. :clap: Zeer nieuwsgierig naar het album. Iemand een link voor een download toevallig?

Hier nog wat jeugdsentiment ;

Annihilator-Alison Hell
http://nl.youtube.com/watch?v=Py5h80QI3hE

Slayer-Die by the sword
http://nl.youtube.com/watch?v=jpnzRCbc09k

Metallica-For whom the bell tolls
http://nl.youtube.com/watch?v=XX-KjkdDozQ

Obituary-Chopped in half
http://nl.youtube.com/watch?v=BH_AMsNtWw8

Pestilence-Out of the body (Neerlands trots 8) )
http://nl.youtube.com/watch?v=Nlx2zj0VoG4

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 04 sep 2008, 08:39

Op The Pirate Bay een torrentje zoeken en via utorrent binnentrekken. :wink:

Aram

Bericht door Aram » 04 sep 2008, 09:05

Soulseek en/of Limewire downloaden en op titel zoeken. :)

Ik heb nu een paar keer geluisterd, en momenteel springen Broken, beat & scarred, The Judas kiss en The unforgiven 3 eruit.
De rest is ook erg goed, maar zoals in verschillende reviews ook al staat hebben die een paar keer luisteren nodig om tot hun recht te komen.
Meestal zijn dat uiteindelijk wel de nummers die het best bewaard blijven. :D

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 04 sep 2008, 09:14

Hoor op meer plekke dat men Judas Kiss erg goed vind. Vind ik persoonlijk (mening kan nog veranderen :)) niet de beste, vind juist Al Nightmare Long errug lekkerrrrrrrr.

Maar goed, is echt een topalbum so far. :)

Aram

Bericht door Aram » 04 sep 2008, 10:15

All nightmare long is ook erg strak ja, My Apocalypse blijft ook erg goed.
Zelfs The day that never comes blijft goed in vergelijking met de rest.

Dit is echt het album wat na And justice for all... uitgebracht had moeten worden!

Tim N

Bericht door Tim N » 04 sep 2008, 21:52

:thumbup: mooi album :shakeit: :shakeit:

Dutch

Bericht door Dutch » 05 sep 2008, 10:58

Hmm, net de eerste helft van de plaat in de auto beluisterd en ik heb tot nu toe een gemengd oordeel. Positief is dat de rammelsound van St. Anger weg en is vervangen door de vette sound van ...And Justice For All. Nummers liggen ook allemaal goed in 't gehoor. Maar minder vind ik dat de plaat niet alleen qua geluid een kopie is van ...And Justice, maar dat de nummers op diverse punten te veel op de nummers van die plaat lijken, met af en toe wat vleugjes Kill'Em All en Master erdoor. Zeg maar: precies hetzelfde, maar net even anders.

Simpelste voorbeeld is natuurlijk 'The Day That Never Comes', waarin je wel heel veel 'One' hoort. 'The End Of The Line' komt op mij over als een mix van 'Blackened' en 'Seek And Destroy'. Enzovoort. Verder zijn de secties van een paar andere nummers iets te veel aan elkaar gelijmd, zoals in 'Cyanide', het zwakste nummer dat ik tot nu heb gehoord.

Kortom, mooi geproduceerd, sterke riffs, leuk dat de gitaarsolo's terug zijn (maar ze zijn nog altijd niet denderend), maar of je er nu blij mee moet zijn dat de band zijn eigen epigoon is geworden? Nota bene van een plaat die op de kop af 20 jaar oud is?

Aram

Bericht door Aram » 05 sep 2008, 15:09

Het lijkt me redelijk irritant als je niet onbevangen kunt luisteren.
Ik heb hier en daar op het net zoekend soortgelijke commentaren gezien, dit lijkt op Creeping death, dat op Battery, maar ik hoor het niet.
Ik kan een album op zichzelf staand beoordelen, gelukkig.
Misschien is het ook daarom dat ik me niet echt heb kunnen storen aan de Load/Reload en St. Anger platen, ik vind ze best goed eigenlijk.

Aan de andere kant, de band is op de bassist na hetzelfde als op de albums waarmee jij gelijkenis hoort, maar het lijkt mij reedelijk onmogelijk om totaal anders te klinken dan Metallica als ze dezelfde soort muziek spelen.
James kan niet opeens als Kurt Cobain gaan zingen, dat is gewoon fysiek onmogelijk, dus daar zit je aan vast.

Ze hebben na And justice for all... natuurlijk anders geklonken dan op de 4 eerste platen, maar dat was ook weer niet goed, want dat was Metallica niet meer.
Dus wat wil je nou, ik denk iets onmogelijks eerlijk gezegd.

Voor mij komt dit soort "negatieve" kritiek overeen met het glas is half vol/half leeg verhaal.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 05 sep 2008, 17:05

Ik ben juist blij dat ze weer 'zoals vroeger' klinken. Dat waren de beste albums dus never change a winning team. :) St. Anger was ook niks dus dit is weer back to the roots. 8)

Tim N

Bericht door Tim N » 05 sep 2008, 21:14

Volledig met je eens Aram, ben zelf ook blij dat ik elk album op zich kan beluisteren.

Wat mij opvalt is dat men iid de nieuwe albums (load, reload, St Anger) te nieuw vondt en niet metallica waardig.

St Anger vond ik de eertse keer luisteren ruk, echter zet ik hem erg vaak op juist omdat het album mij het gevoel geeft op te zijn genomen in een oude schuur (nee ook ik erger me soms idd ook wel aan de meetrillende snarres)

Elke band heeft zijn eigen sound en idd elk album veranderd wel iets van de sound maar het blijft echt herkenbaar.
Het is toch logisch dat het veel invloeden heeft van alle voorheen gemaakte albums (hoor ook van elk album wel iets herkenbaars in dit album) maar vindt je het gek na 10 albums gemaakt te hebben.

Wat betreft JH gelukkig is hij nog altijd lead zanger, juist de stem van JH in Metallica maakt metallica wat het is voor mij. Zonder JH zou ik het niet compleet vinden.

Wat betreft het nieuwe album, vandaag 2x geluisterd op de mp3 speler van en naar werk. (oordeel toen redelijk met echt goede nummers)

Nu echter na 1,5x luisteren op standje "Kernsplitsing/ Schijt aan de buren" echt heel gaaf en echt op en top Mijn Metallica :banaan: Met Judas kiss als een van de toppers op de plaat.
p.s. "End of the line" deed mij de eerste keer vooral aan "The Four Horsemen" denken.

Dutch

Bericht door Dutch » 05 sep 2008, 21:39

Aram schreef:Het lijkt me redelijk irritant als je niet onbevangen kunt luisteren.

Dus wat wil je nou, ik denk iets onmogelijks eerlijk gezegd.

Voor mij komt dit soort "negatieve" kritiek overeen met het glas is half vol/half leeg verhaal.
Poeh poeh, Aram, een beetje minder zuur tegen iemand die iets anders vindt, mag ook wel...

Bovendien heb je 't tegen de verkeerde: ik vond Load juist wél goed omdat het nieuw was en ze met hun tijd meegingen, inclusief een James die weliswaar hetzelfde klonk, maar wél anders ging zingen. Of eigenlijk sowieso ging zingen :mrgreen: . En mijn kritiek op St. Anger is niet eens zozeer dat de sound niet lekker is (hoewel 't niet mijn smaak is), maar dat de nummers gewoon redelijk waardeloos waren. De nummers van deze plaat (inmiddels de tweede helft ook gehoord) zijn in ieder geval vele malen beter. Tenminste, ruim de helft ervan, want een paar nummers zijn net iets minder. Nu ik die tweede helft heb gehoord, vind ik Judas Kiss trouwens ook erg sterk - misschien omdat dat nummer nergens op lijkt? :wink:

Tja, ik weet niet wat jij 'onbevangen' noemt, maar als je een behoorlijke Metallica-fan bent (ik net zo goed als jij), dan lijkt 't me behoorlijk onmogelijk om je volledig voor die stukjes uit eerdere nummers af te sluiten. Die hoor je gewoon onwillekeurig. Als jou dat niks uitmaakt, prima. Mij wel, mag dat?

Sowieso, it's only pop music...

Aram

Bericht door Aram » 05 sep 2008, 22:21

Misschien komt het wat zuurder over dan bedoeld, daar heb ik wel vaker last van. :mrgreen:

Maar ik meende wat ik zei, het lijkt me echt vervelend om niet naar een album te kunnen luisteren zonder andere nummers te horen, dat was geen sneer oid.
Ik herken Metallica in de nummers, de riffs en James's uithalen klinken bekend, maar ik hoor niet echt andere nummers.

Als jij dat wel hoort wie ben ik om daar wat van te zeggen? ;)

Dutch

Bericht door Dutch » 05 sep 2008, 22:38

Fair enough, Aram. En tja, ik kan 't ook niet helpen, het gebeurt gewoon...

't Is waarschijnlijk goed vergelijkbaar met schrijvers die in essentie steeds hetzelfde boek schrijven, maar die toch een grote schare fans blijven houden omdat hun stijl zo subliem is. En dan heb je ook fans die van schrijvers houden die steeds een ander boek schrijven. En liefhebbers van schrijvers die niet handig van zichzelf maar van andere schrijvers jatten. Ik hou van alle drie soorten, maar het is alleen een beetje vreemde gewaarwording als Metallica (bijvoorbeeld net als U2) er tot nu toe steeds in slaagt om tot de tweede categorie te horen om dan opeens na 20 jaar over te stappen naar de eerste categorie (waar bijvoorbeeld AC/DC groot mee is geworden).

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 05 sep 2008, 22:40

Verstand komt met de jaren Dutch, ook bij Metallica. :wink:

Tim N

Bericht door Tim N » 06 sep 2008, 11:19

Metallica heeft zeker niet dezelfde stijl gehad in hun vroege jaren.
Snap niet waar mensen het over hebben als men dat zegd.
KEM was heel anders dan RTL.
RTL had weer een compleet anderse sound als MOP.
MOP weer anders dan AJFA. etc etc

Elke cd had weer zijn eigen sound. Het was in mijn oren meer een evolutie van metallica dan dat ze compleet van styl veranderden. Nu zijn ze met deze laatse cd meer back to the roots gegaan met hun sound maar toch hoor je de verschillende albums erin terug.

Aram

Bericht door Aram » 12 sep 2008, 09:02

Vandaag ligt de CD in de winkels, benieuwd hoe snel de Freerecordshop is met afleveren. :D

Metchu

Bericht door Metchu » 12 sep 2008, 15:04

>Ik heb em sinds gisteren, wel redelijk goede cd. Ik denk dat ik em nog wat vaker moet luisteren om de nummers echt goed te waarderen 8)

Aram

Bericht door Aram » 12 sep 2008, 18:34

Vanochtend op mijn werk de TNT pakjes man met een achterwaartse bonecrusher tot halt gebracht.
En warempel hij had een pakje voor me die hij thuis zou afleveren, dus ik zeg geef maar hier!
Kon ie em niet vinden in zijn bus. :|
Ok, dan vind ik 'em thuis wel.
Kwartier later staat ie weer voor de deur met het pakje in zijn handen, dat is nog eens service! :clap:

Anyway, netjes van de Freerecordshop om het album op de release datum ook daadwerkelijk af te leveren!
De geluidskwaliteit is stukken beter dan de mp3tjes waren om een of andere reden.

Anyway, ik ga weer luisteren. :mrgreen:

Plaats reactie