De universele garage
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: De universele garage
Toch ben ik er wel kies op, net dus de 130i gekocht, auto geeft aan service.. wat filters zullen er vervangen moeten worden, eersti instantie kon Martin het ook wel regelen, maar ik kies er toch voor om het bij de dealer te doen. Niet omdat het daar beter is, maar omdat er dan een sluitende dealer service historie (met stempels) blijft behouden. Nu boeien mij persoonlijk de stempels niet zo, maar ik hou er wel rekening mee dat die stempels in de toekomst een behoorlijk effect kunnen hebben op de herverkoop waarde. Hoe je ook went of keert een dealer/stempelboekje onderhouden auto doet het gewoon beter, als ontbrekende stempels. Of stempels van garage "vage" Henkie..
Iemand die zelf allle kunde en kennis heeft doet het natuurlijk allemaal zelf, logisch. Maar ik ga niet nu wat grijpstuivers besparen om straks een auto te verkopen die het gewoon kut doet omdat de stempels niet kloppen.
Dit is overigens geen waarde oordeel over mensen die dat wel doen hoor. Ieder zijn keuze.
Iemand die zelf allle kunde en kennis heeft doet het natuurlijk allemaal zelf, logisch. Maar ik ga niet nu wat grijpstuivers besparen om straks een auto te verkopen die het gewoon kut doet omdat de stempels niet kloppen.
Dit is overigens geen waarde oordeel over mensen die dat wel doen hoor. Ieder zijn keuze.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: De universele garage
Ik weet niet of ik het op dit moment bij de BMW dealer zou uitbesteden als het niet in de Huisselectie voorwaarden stond. De manier waarop de rekeningen geschreven worden is niet leuk. Standaard uurtarief icm standaard hoeveelheid tijd voor werkzaamheden gaat de realiteit te boven. En dan nog verontwaardigd zijn als je zegt dat je bij Kwikfit wel meteen geholpen wordt. Niet dat ik daar ooit geweest ben, maar meteen geholpen worden vind ik wel fijn.Rico v Velzen schreef:Toch ben ik er wel kies op, net dus de 130i gekocht, auto geeft aan service.. wat filters zullen er vervangen moeten worden, eersti instantie kon Martin het ook wel regelen, maar ik kies er toch voor om het bij de dealer te doen. Niet omdat het daar beter is, maar omdat er dan een sluitende dealer service historie (met stempels) blijft behouden. Nu boeien mij persoonlijk de stempels niet zo, maar ik hou er wel rekening mee dat die stempels in de toekomst een behoorlijk effect kunnen hebben op de herverkoop waarde. Hoe je ook went of keert een dealer/stempelboekje onderhouden auto doet het gewoon beter, als ontbrekende stempels. Of stempels van garage "vage" Henkie..
Iemand die zelf allle kunde en kennis heeft doet het natuurlijk allemaal zelf, logisch. Maar ik ga niet nu wat grijpstuivers besparen om straks een auto te verkopen die het gewoon kut doet omdat de stempels niet kloppen.
Dit is overigens geen waarde oordeel over mensen die dat wel doen hoor. Ieder zijn keuze.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De universele garage
Rico, ik ben wel zo ver om je te durven zeggen dat die stempels geen fluit uitmaken, tenzij je een auto voor de deur laat staan om mooi te wezen en hem niet te lang houdt. Nog geen 5 jaar, er nog spik en span uitzien en aanvoelen, en voor een fünfer overal om en nabij de 10-12k terugkrijgen. Tenzij je hem bij bmw omruilt voor eenzelfde formaat wagen. Dan krijg je ongezien 15k. Boekjes worden niet eens naar gekeken. Dealeronderhoud zegt niets bij hoge kilometerstanden, terwijl je omwille je restwaarde wel steeds een hoop geld hebt neergeteld. Dat de wagen beter blijft door een oliebeurt bij een dealer? Mijn computertje van 100 dollar ofzo wist geen foutmeldingen op te roepen. Helaas de apparatuur van de dealer ook niet. Resultaat is een blok dat uit elkaar ligt bij hun om uit te zoeken waar het fout zit. Maar eigenlijk had ik hem voor die werkzaamheden toch liever bij een specialistische motorenbouwer gehad. Het gaat er bij mij niet in dat een dealer wekelijks een blok open heeft liggen.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Re:
Ben gisteren "even" naar de zaak gereden.Niels schreef:Ik heb ze nog niet echt goed getestEHA schreef: Voor een review van de Brembo Max zou je niels even een PM-etje moeten sturen.....
Heb hem een setje geleverd voor de VR6En zonder secundaire waterpomp lukt dat ook niet
![]()
![]()
![]()
Pomp was nog niet binnen...
Als jij er mee kunt leven ga ik er de 25ste vol achteraan........
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: De universele garage
Allen ik snap dat je zuur bent, maar jouw "probleem" had netzo goed bij de universele garage kunnen gebeuren. Ik denk ook dat je zo'n complex probleem niet moet verwarren met een standaard beurtje waar verder geen problemen naar voren komen.
Jouw probleem valt sowieso onder de catagorie daar praten we liever niet over als de auto ingeruild danwel verkocht word
De illusie dat een oliebeurt bij een dealer beter is dan elders heb ik niet. Wat ik wel belangrijk vind en ook al beweer jij van niet is dat ik aan de volgende koper kan aantonen dat de auto een sluitende onderhoud historie bij de dealer heeft gehad. Waarom? Omdat het gewoon een belangrijk punt is voor 2e/3e hands kopers, helemaal als die van jouw als particulier kopen.
Als de volgende koper kan kiezen uit 2 indentieke auto's met dezelfde prijs, zelfde kilometerstand.. pak en beet 80000 tot 100000 km.. Dan kan een sluitende dealer onderhoudshistorie nou net het punt zijn waarom ze voor jouw auto kiezen.
Vanuit verkopers perspectief ben ik van mening dat je een verkoop zo aantrekkelijk mogelijk moet laten lijken. Auto mooi gepoetst, schoon interieur.. geen schade.. EN een compleet service boekje.. als dan de prijs nog goed is dan heeft de potentiële koper al zijn halve portemonnee opengetrokken.
Da's geen liefdewerk, maar gewoon een beetje commercieel denken. Want als ik wat te koop zet wil ik het ook verkopen.
Jouw probleem valt sowieso onder de catagorie daar praten we liever niet over als de auto ingeruild danwel verkocht word

De illusie dat een oliebeurt bij een dealer beter is dan elders heb ik niet. Wat ik wel belangrijk vind en ook al beweer jij van niet is dat ik aan de volgende koper kan aantonen dat de auto een sluitende onderhoud historie bij de dealer heeft gehad. Waarom? Omdat het gewoon een belangrijk punt is voor 2e/3e hands kopers, helemaal als die van jouw als particulier kopen.
Als de volgende koper kan kiezen uit 2 indentieke auto's met dezelfde prijs, zelfde kilometerstand.. pak en beet 80000 tot 100000 km.. Dan kan een sluitende dealer onderhoudshistorie nou net het punt zijn waarom ze voor jouw auto kiezen.
Vanuit verkopers perspectief ben ik van mening dat je een verkoop zo aantrekkelijk mogelijk moet laten lijken. Auto mooi gepoetst, schoon interieur.. geen schade.. EN een compleet service boekje.. als dan de prijs nog goed is dan heeft de potentiële koper al zijn halve portemonnee opengetrokken.
Da's geen liefdewerk, maar gewoon een beetje commercieel denken. Want als ik wat te koop zet wil ik het ook verkopen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: De universele garage
Dat is voor jou simpel omdat je relatief nieuw rijd Rico. Als ik als koper een auto zoek van zeg 3-4 jaar oud dan hoef ik ook geen exemplaar die zelf thuis onderhouden is oid dat is simpel zat. Al is het evt maar vanwege de fabrieksgarantie die er nog op zit, vaak is 1 van de voorwaarden wel een sluitende dealer historie.
Rij je al iets ouders van zeg 8-10 jaar oud dan is het allemaal niet zo boeiend meer. Het is nog wel een pluspunt maar je moet je wel afvragen wat het nog waard is. Stel dat je nu een E46 M3 uit 2001 verkoopt. Je hebt dat ding 4 jaar gereden. Je krijgt bij parteculiere verkoop misschien iets van 20K en voor een dealer onderhouden exemplaar 23K. Minimaal 4 onderhoudsbeurten in die 4 jaar, dan is het verschil onder aan de streep al snel 0 denk ik. Wat dat betreft denk ik dat het belangrijker is dat je een sluitende historie hebt, of dat nu bij de dealer is of bij de specialist met rekeningen en al, dat maakt dan ook niet zo veel uit. Ga je nog ouder dan is het helemaal onzin. Bijvoorbeeld koop een E36 M3 van 10K. Ga je 5 jaar naar de dealer om een beurt zeg 1500 euro per jaar tov 800 bij een specialist. Dat maakt een dealer onderhouden auto niet 3500 euro meer waard.
Plus iets anders is dat een hoop mensen die nieuw spul rijden dit 9 van de 10 keer op de zaak doen. Dus de rekening van de dealer gaat ook naar de zaak. Nou is dat wel je eigen winst dat weet ik maar met zaken ala aftrek btw enz scheelt het toch wat, dus dan is de stap naar de dealer ook makkelijker.
Rij je al iets ouders van zeg 8-10 jaar oud dan is het allemaal niet zo boeiend meer. Het is nog wel een pluspunt maar je moet je wel afvragen wat het nog waard is. Stel dat je nu een E46 M3 uit 2001 verkoopt. Je hebt dat ding 4 jaar gereden. Je krijgt bij parteculiere verkoop misschien iets van 20K en voor een dealer onderhouden exemplaar 23K. Minimaal 4 onderhoudsbeurten in die 4 jaar, dan is het verschil onder aan de streep al snel 0 denk ik. Wat dat betreft denk ik dat het belangrijker is dat je een sluitende historie hebt, of dat nu bij de dealer is of bij de specialist met rekeningen en al, dat maakt dan ook niet zo veel uit. Ga je nog ouder dan is het helemaal onzin. Bijvoorbeeld koop een E36 M3 van 10K. Ga je 5 jaar naar de dealer om een beurt zeg 1500 euro per jaar tov 800 bij een specialist. Dat maakt een dealer onderhouden auto niet 3500 euro meer waard.
Plus iets anders is dat een hoop mensen die nieuw spul rijden dit 9 van de 10 keer op de zaak doen. Dus de rekening van de dealer gaat ook naar de zaak. Nou is dat wel je eigen winst dat weet ik maar met zaken ala aftrek btw enz scheelt het toch wat, dus dan is de stap naar de dealer ook makkelijker.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De universele garage
Dat is het hele punt nu Rico. Het kan overal gebeuren. De dealer is helaas geen garantie dat alles goed blijft en dat er daadwerkelijk meer kennis aanwezig is. Net nog even de zoekfunctie in de agenda gebruikt. Sinds 27 maart dit jaar 6 keer de auto bij ze achtergelaten voor die twee probleempjes. Laatste keer in juli zwaar pissed na het ophalen direct teruggebracht en sindsdien heb ik hem niet meer teruggezien. Ik heb gelukkig een auto van Tommy te leen, maar wat als je in de tussentijd een wagen moet huren voor je werk?
De vraag bij mij is nu ook of je er financieel slechter op geworden zou zijn als je een 'niet dealer onderhouden' wagen voor 3 k minder zou verkopen aan het einde van de rit. Ik heb voorlopig geen enkele intentie meer dat hok in te ruilen maar je kunt je voorstellen wat jij zou doen als je m'n werkplaatsfacturen in zou mogen zien voor de koop. Hoop dat je je sportschoenen dan aan hebt...
Na het hele debacle ben ik nu gewoon van mening dat je, zeker een kleine beurt, gewoon bij Jan Koekenpan kan laten uitvoeren. Die 90-100 euri per uur krijg je toch nooit terugverdiend in de inruilprijs.
--
@bert: de wagen is gewoon nieuw gekocht op de zaak en zelfs dan nog bleek vorig jaar al dat ik die extra kosten van een dealer niet uit de inruilprijs terug kreeg. Toen was de auto nog pico bello.
De vraag bij mij is nu ook of je er financieel slechter op geworden zou zijn als je een 'niet dealer onderhouden' wagen voor 3 k minder zou verkopen aan het einde van de rit. Ik heb voorlopig geen enkele intentie meer dat hok in te ruilen maar je kunt je voorstellen wat jij zou doen als je m'n werkplaatsfacturen in zou mogen zien voor de koop. Hoop dat je je sportschoenen dan aan hebt...

Na het hele debacle ben ik nu gewoon van mening dat je, zeker een kleine beurt, gewoon bij Jan Koekenpan kan laten uitvoeren. Die 90-100 euri per uur krijg je toch nooit terugverdiend in de inruilprijs.
--
@bert: de wagen is gewoon nieuw gekocht op de zaak en zelfs dan nog bleek vorig jaar al dat ik die extra kosten van een dealer niet uit de inruilprijs terug kreeg. Toen was de auto nog pico bello.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Re:
Ik maakte maar een grapje EricEHA schreef:Ben gisteren "even" naar de zaak gereden.
Pomp was nog niet binnen...
Als jij er mee kunt leven ga ik er de 25ste vol achteraan........


De 130i staat op 40kkm oid Rico, dan heb je gewoon gelijk. Ik zou een auto tot een 120kkm ook naar de dealer brengen maar dan is de auto afhankelijk v.d. leeftijd nog 25 - 50% v.d. nieuw waarde waard. Daarna voldoen stempels van een universele garage ook imho. Een benzine auto vanaf een ton op de klok beland dan bij een 2e, 3e of inmiddels 4e eigenaar. Dan geloof ik het wel tenzij het een iets specialere wagen is a la M3. Van een dergelijke auto zie ik graag dat er met kennis aan gewerkt is

Het gevoel van Allen deel ik ook wel deels alleen gaat dat niet op voor meer sportieve auto's. Mijn Touring kocht ik zonder onderhoudshistorie met alleen een dikke factuur uit 2007. Simpelweg was deze wagen een veel knappere dan menig auto met onderhoudshistorie (ook dealer auto's!). Maar een kilometervreter brengt ook wat minder risico's met zich mee imho.
Als Nandor een eventuele koper kan laten zien dat het onderhoud is gedocumenteerd en dat de auto van een liefhebber is dan maken dealer stempels niet uit maar ik zou het wel traceerbaar houden en dus niet zelf olie gaan verversen. Reken de totale jaarlijkse kosten maar uit van een dergelijke auto (ik deed het onlangs voor de Z3) en geloof me dan maken die paar honderd ook echt niet meer uit. Het doet alleen even zeer bij het afrekenen

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: De universele garage
Ja jullie insteek klopt natuurlijk wel betreffende de wat oudere auto's. Maar zoals ik al eerder schreef, mijn epistel was uitsluitend van toepassing op mijn situatie.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: De universele garage
@EHA: Ik ga voor een groot deel met je mee in je verhaal over het niet bestaan van originele onderdelen en diagnose apparatuur.
Maar toch niet helemaal
Over de diagnose apparatuur is al genoeg gezegd.
Qua onderdelen heb je ten dele gelijk. Tuurlijk maakt Porsche geen bougies, filters, remblokken, etc. Komt van toeleveranciers vandaag die ook aan jouw/de auto materialen zaak levert.
Echter...
Dan moet je dus wel precies weten wat Porsche/BMW/etc. heeft ingekocht bij welke leverancier. Een willekeurig Lucas remblokje onder de BMW monteren gaat niet hetzelfde opleveren. De Bosch/NGK bougie in de Porsche ook niet. Goed mogelijk best wel werken maar het is niet origineel meer en er kunnen kwaliteitsverschillen zijn.
Gelukkig kan je met wat speurwerk (lang leve Internet) vaak wel vinden wat de echte OEM onderdelen zijn. En dan kan je idd een hoop besparen. Doe ik ook
Aan de andere kant moet je wel blijven uitkijken en vergelijken. Voorbeeldje: Brembo XXX (de goede, weet niet meer precies) vervangingsschijven voor een BoxsterS zijn DUURDER dan de originele Porsche remschijven. En het waren vervangingsschijven, niet upgraded spul...
Mark.
Maar toch niet helemaal

Over de diagnose apparatuur is al genoeg gezegd.
Qua onderdelen heb je ten dele gelijk. Tuurlijk maakt Porsche geen bougies, filters, remblokken, etc. Komt van toeleveranciers vandaag die ook aan jouw/de auto materialen zaak levert.
Echter...
Dan moet je dus wel precies weten wat Porsche/BMW/etc. heeft ingekocht bij welke leverancier. Een willekeurig Lucas remblokje onder de BMW monteren gaat niet hetzelfde opleveren. De Bosch/NGK bougie in de Porsche ook niet. Goed mogelijk best wel werken maar het is niet origineel meer en er kunnen kwaliteitsverschillen zijn.
Gelukkig kan je met wat speurwerk (lang leve Internet) vaak wel vinden wat de echte OEM onderdelen zijn. En dan kan je idd een hoop besparen. Doe ik ook

Aan de andere kant moet je wel blijven uitkijken en vergelijken. Voorbeeldje: Brembo XXX (de goede, weet niet meer precies) vervangingsschijven voor een BoxsterS zijn DUURDER dan de originele Porsche remschijven. En het waren vervangingsschijven, niet upgraded spul...
Mark.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: De universele garage
Markk, deze informatie krijgen wij juist van de fabrikanten....markk schreef: Dan moet je dus wel precies weten wat Porsche/BMW/etc. heeft ingekocht bij welke leverancier. Een willekeurig Lucas remblokje onder de BMW monteren gaat niet hetzelfde opleveren. De Bosch/NGK bougie in de Porsche ook niet. Goed mogelijk best wel werken maar het is niet origineel meer en er kunnen kwaliteitsverschillen zijn.
Is dus geen kwestie van uitzoeken......
Wij krijgen, van bijvoorbeeld NGK, keurige overzichten met OE nummers en de bougies die daar door NGK voor worden geleverd aan bijvoorbeeld BMW.
Vaak is het wel zo dat artikelen een periode zijn afgeschermt voor de aftermarket.
Vaak is dit een afspraak tussen autofabrikant en materiaal fabrikant.
( zo van, NGK, jullie mogen de bougies voor de nieuwe BMW leveren, maar dan willen wij ( BMW ) niet dat jullie deze de eerste 36 maanden beschikbaar maken voor de aftermarket. )
En het remblok wat door TRW ( Lucas ) als OE wordt geleverd bij fabricage van een auto is echt hetzelfde als wat wij leveren.
Natuurlijk zijn er ook partijen die het niet zo nauw nemen met kwaliteits eisen, maar neem van mij aan dat wij ( Van Heck ) met deze partijen geen zaken doen.
Als je dus bij mij spullen besteld zijn deze altijd van OE kwaliteit.
Sterker, als wij niet aan de OE spullen kunnen komen leveren wij ze gewoonweg niet.
Liever nee verkoop dan verkoop van inferieure kwaliteit.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De universele garage
De diagnosekasten zijn als hardware denk ik wel hetzelfde, het is juist de software die afwijkt en duur is.
En dat dealeronderhouden. Is heel simpel, de dealer zegt gewoon, 'je mag best naar een universele garage, maar als er wat kapot gaat krijg je natuurlijk géén garantie'
Vandaar dat je inderdaad voor de eerste kilometers naar de dealer blijft gaan.
Ik doe m'n onderhoud zelf, niet alles, maar ik weet wél wie ik die dingen laat doen. Niet zomaar een beun de haas die het 'wel effe snel zal doen'.
Denk dat het 'dealeronderhouden' wel een beetje overschat wordt.
En dat dealeronderhouden. Is heel simpel, de dealer zegt gewoon, 'je mag best naar een universele garage, maar als er wat kapot gaat krijg je natuurlijk géén garantie'
Vandaar dat je inderdaad voor de eerste kilometers naar de dealer blijft gaan.
Ik doe m'n onderhoud zelf, niet alles, maar ik weet wél wie ik die dingen laat doen. Niet zomaar een beun de haas die het 'wel effe snel zal doen'.
Denk dat het 'dealeronderhouden' wel een beetje overschat wordt.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: De universele garage
En dát mag de dealer dus niet zeggen.Peric schreef:En dat dealeronderhouden. Is heel simpel, de dealer zegt gewoon, 'je mag best naar een universele garage, maar als er wat kapot gaat krijg je natuurlijk géén garantie'
Autofabrikanten mogen geen voorwaarden stellen aan garanties wanneer de consument er voor kiest om de wagen bij een universele garage in onderhoud te geven. ( Block Excemption regel, met dank aan Monti ).
Zolang de garagist gebruik maakt van onderdelen die gelijk zijn aan OE ( en dat is makkelijk aan te tonen ) mag en kan dit niet van invloed zijn op de garantie bepalingen.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: De universele garage
6 september gaat hij naar de garage, gaan ze de 8e meteen mee aan het werk. Gratis leenauto, TWS was uiteraard geen probleem. Auto gaat van top tot teen nagelopen worden en alles (?)wat vervangen moet worden gaat gebeuren.
Heb er wel zin in eigenlijk
Heb er wel zin in eigenlijk
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De universele garage
@ Eric,
Hier in Hongarije dus wel. Mijn zwager MOET naar de dealer met z'n nieuwe Focus. Anders vervalt de garantie, zeggen ze..
Hier in Hongarije dus wel. Mijn zwager MOET naar de dealer met z'n nieuwe Focus. Anders vervalt de garantie, zeggen ze..
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: De universele garage
Leuke dealer, maar bij mijn weten is Hongarije sinds 2004 lid van de Europese Unie.Peric schreef:@ Eric,
Hier in Hongarije dus wel. Mijn zwager MOET naar de dealer met z'n nieuwe Focus. Anders vervalt de garantie, zeggen ze..
En valt dus ook onder de BER ( Block Exemption Regulation )
Dus de dealer van jouw zwager heeft geen poot om op te staan....
Maar ja, grote muil + bluffen = bange / trouwe klant

Je zwager moet maar eens aan de dealer vragen of hij nooit gehoord heeft van Mario Monti......

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De universele garage
Nee hoor, ga ik niet doen..
Vind het wel lachen dat die schrapert er goed van baalt dat 'ie dat moet..
Hij wil nl. geen geld uitgeven, maar wél stoer een nieuwe auto rijden.. Zal ''m leren...
Vind het wel lachen dat die schrapert er goed van baalt dat 'ie dat moet..

Hij wil nl. geen geld uitgeven, maar wél stoer een nieuwe auto rijden.. Zal ''m leren...

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De universele garage
Lijkt wel een Nederlander Peric 

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De universele garage

Ja, zou zomaar kunnen...
1 voorbeeld van hoe zuinig 'ie is. Hij heeft een paar jaar geleden z'n 15 jaar oude wasmachine verkocht aan z'n moeder... Tsja.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast