Omdat restaureren niet onder "normaal onderhoud" valtluco hornsveld schreef:Waarom geen oude "dikke" bak van 15 jaar op de zaak zetten.
Deze helemaal laten restaureren op kosten van de zaak.
Dikke motor erin op kosten van de zaak.
En dan lekker afrekenen (bijtelling) naar economische dagwaarde met de fiscus![]()
![]()
![]()
Dure auto zakelijk rijden?
-
Christoph
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Och, je moet toch een keer alle rubbers vervangen? En plaatwerk heeft roest, dus moet je uiteindelijk de auto laten spuiten. Alles op z'n tijd, dan moet dat fiscaal wel goed gaan, toch?!Christoph schreef:Omdat restaureren niet onder "normaal onderhoud" valtluco hornsveld schreef:Waarom geen oude "dikke" bak van 15 jaar op de zaak zetten.
Deze helemaal laten restaureren op kosten van de zaak.
SteV6
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Klopt is veel poen, maar er is nog een regel dat de bijtelling nooit hoger kan zijn dan de werkelijke kosten van de wagen....Rico v Velzen schreef:Jelmer ik zeg ook niet dat het de verstandigste oplossing is. Maar als je een M3 wilt rijden wel een alternatief. 1200 euro bijtelling betalen elke maand over een auto die nog maar 30000 euro waard is, is per definitie niet slim. Na 4 jaar rijden heb je alleen aan bijtelling al bijna 60000 euro betaald.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
-
Luco
Alle onkosten mogen gedeclareerd worden.Christoph schreef:Omdat restaureren niet onder "normaal onderhoud" valtluco hornsveld schreef:Waarom geen oude "dikke" bak van 15 jaar op de zaak zetten.
Deze helemaal laten restaureren op kosten van de zaak.
Dikke motor erin op kosten van de zaak.
En dan lekker afrekenen (bijtelling) naar economische dagwaarde met de fiscus![]()
![]()
![]()
En een nieuwe motor was nodig want de oude is in elkaar gelopen, hoe willen ze dat controleren??
Er zijn zelfs mensen die hun raceauto als reclameobject afboeken inclusief alle onkosten.
De fiscus pikt een hoop zolang je maar overlegt.
Zo mag ik bv mijzelf sponsoren voor twee keer het bedrag van wat mijn hoofdsponsor mij sponsort.
Kon volgend jaar wel eens heel vervelend worden voor de fiscus
-
Wouter81
- Berichten: 9545
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Ik neig in principe gewoon naar een recente wagen, heb gewoon meer met nieuwe(re) auto's dan een ouwe. Aan de andere kant, er is toch wel leuk spul te krijgen van begin jaren 90. Dikke Audi's, Benzen of BMW's, je gaat er met de huidige regels wel naar kijken.SteV6 schreef:Dat idee spookt steeds vaker door mijn hoofd. 15 jaar oude (super)sportwagen kopen, restaureren en een tijdje zakelijk rijden.luco hornsveld schreef:Waarom geen oude "dikke" bak van 15 jaar op de zaak zetten.
Deze helemaal laten restaureren op kosten van de zaak.
Omzeil je een fikse bijtelling en ontloop je de slurptax enz. enz.
SteV6
(Gezien de milieumaatregelen en heffingen van de laatste tijd dus de meest onbegrijpelijke maatregel van deze regering. Maar wel eentje om eventueel goed gebruik van te maken)
Bedankt voor de input allen, interessante info.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Collin Bello
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Jelmer je maakt je wat te druk over de BDJelmer850i schreef:totdat de BD er niet meer akkoord mee gaat...
De BD is vooral gefocused op de zakelijke KM registratie (lease)rijders. (de mensen die in dure auto's rijden en geen bijtelling willen betalen, maar mischien toch andere intenties hebben)
Ik ben nu 15 jaar ondernemer, heel wat auto's gehad, zowel zakelijk als prive en nog nooit maar 1 vraag van de fiscus gehad betreffende het auto gebruik en autokosten gebeuren. Zolang je geen dingen doet die wettelijk niet toegestaan zijn hoef je echt niet druk te maken. Autokosten zijn gewoon bedrijfskosten. Op een beetje bedrijfsbegroting relatief kleine bedragen. Huisvestingkosten, reclame en personeelskosten zijn vele malen hoger, daarbij vergeleken zijn de autokosten een druppel op de gloeiende plaat, ook belasting technisch gezien.
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Collin Bello schreef:Wat dan?? Ben je medisch specialist of zo??romo schreef:Ik zit in een bedrijfstak waar ik niet BTW plichtig ben, die kan ik dus ook niet terugvorderen.............................
Stel ik koop die M3 zakelijk zeg voor €125K, dan wordt het er al helemaal niet beter op toch?
Ik zit in de medische hoek, en daar heb je dus geen BTW plicht, en kan ik het dus ook niet terugvorderen idd
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Klopt helemaal!Rico v Velzen schreef:Jelmer je maakt je wat te druk over de BDJelmer850i schreef:totdat de BD er niet meer akkoord mee gaat...![]()
De BD is vooral gefocused op de zakelijke KM registratie (lease)rijders. (de mensen die in dure auto's rijden en geen bijtelling willen betalen, maar mischien toch andere intenties hebben)
Ik ben nu 15 jaar ondernemer, heel wat auto's gehad, zowel zakelijk als prive en nog nooit maar 1 vraag van de fiscus gehad betreffende het auto gebruik en autokosten gebeuren. Zolang je geen dingen doet die wettelijk niet toegestaan zijn hoef je echt niet druk te maken. Autokosten zijn gewoon bedrijfskosten. Op een beetje bedrijfsbegroting relatief kleine bedragen. Huisvestingkosten, reclame en personeelskosten zijn vele malen hoger, daarbij vergeleken zijn de autokosten een druppel op de gloeiende plaat, ook belasting technisch gezien.
Maar als je bijvoorbeeld een wagen koopt voor 10.000 euro en je hebt 20.000 euro kosten aan verbouwingen dan gaan zij zich ook eens achter de oren trappen. Opzich niet direct maar bij eventuele controles wel.
En controles zijn niet leuk.. zeker als men iets vindt dan worden ze wakker en gaan ze alles nog beter nakijken...
Ik heb ook een relatief dure wagen, een wagen van 10.000 had ook voldaan. Maar goed je moet ook weer niet teveel belasting betalen he
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Maar als je bijvoorbeeld een wagen koopt voor 10.000 euro en je hebt 20.000 euro kosten aan verbouwingen dan gaan zij zich ook eens achter de oren trappen. Opzich niet direct maar bij eventuele controles wel.
Waarom dan ? Je had toch ook gelijk een auto van 30000 euro kunnen kopen ? Daar maken ze zich ook niet druk over. Zolang je overal netjes de bonnetjes van bewaard en kunt aantonen dat de kosten die je maakt ten laste zijn van het voertuig is er niks aan de hand.
Een ander verhaal is dat je prive voor 10000 euro een auto koopt en met zakelijk geld (20000 euro) die prive auto gaat verbouwen. Dan zal de BD het als verkapt loon zien en daar moet je dan weer belasting over betalen.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Dit is toch echt voor de meeste inspecteurs ruim over de grens, derhalve zijn pleziervaartuigen ook niet mogelijk zakelijk te opperen.luco hornsveld schreef:Er zijn zelfs mensen die hun raceauto als reclameobject afboeken inclusief alle onkosten.Christoph schreef:Omdat restaureren niet onder "normaal onderhoud" valtluco hornsveld schreef:Waarom geen oude "dikke" bak van 15 jaar op de zaak zetten.
Deze helemaal laten restaureren op kosten van de zaak.
Dikke motor erin op kosten van de zaak.
En dan lekker afrekenen (bijtelling) naar economische dagwaarde met de fiscus![]()
![]()
![]()
-
Christoph
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Pleziervaartuig is toch wat anders dan een racehok, een raceweekend in zandvoort lijkt me commercieel makkelijker uit te leggen dan rond tobberen op het veerse meer met een fris biertje in de hand.Kasteel schreef:Dit is toch echt voor de meeste inspecteurs ruim over de grens, derhalve zijn pleziervaartuigen ook niet mogelijk zakelijk te opperen.luco hornsveld schreef:Er zijn zelfs mensen die hun raceauto als reclameobject afboeken inclusief alle onkosten.Christoph schreef: Omdat restaureren niet onder "normaal onderhoud" valt
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Als ik een BMW 125i zakelijk koop, dan moet ik die afschrijven over een aantal jaren.
Stel dat ik de 125i in de loop der tijd verfraai met allerhande BMW Performance spulletjes (remmen, onderstel, stoelen), kan ik die spullen in 1x afschrijven of moet ik die ook over een bepaalde periode afschrijven?
Oftewel, gelden die als investering, of als running cost/onderhoud?
Stel dat ik de 125i in de loop der tijd verfraai met allerhande BMW Performance spulletjes (remmen, onderstel, stoelen), kan ik die spullen in 1x afschrijven of moet ik die ook over een bepaalde periode afschrijven?
Oftewel, gelden die als investering, of als running cost/onderhoud?
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
-
Luco
Nee hoor als jij kan laten zien dat jij daar relaties opdoet en daar omzet mee verhoogt is het geen enkel probleem en je hoeft niet eens een bv te hebbenKasteel schreef:Dit is toch echt voor de meeste inspecteurs ruim over de grens, derhalve zijn pleziervaartuigen ook niet mogelijk zakelijk te opperen.luco hornsveld schreef:Er zijn zelfs mensen die hun raceauto als reclameobject afboeken inclusief alle onkosten.Christoph schreef: Omdat restaureren niet onder "normaal onderhoud" valt
-
Luco
Ligt eraan wat het kost enzoSteV6 schreef:Volgens mij zijn dat gewoon autokosten ... dus betalen met de zakelijke rekening en opnemen in de boeken als kosten.
Zou wel heel apart zijn om dat als investering op te voeren, investeringsaftrek genieten en over 3, 5 of 10 jaar af te schrijven![]()
SteV6
Ik mag alle kosten/investeringen tot 2500 euro in 1 jaar afschrijven, alles daarboven kan/mag/moet je over enkele jaren afschrijven.
-
Luco
raceauto hoeft helemaal niet in een vereniging, allemaal kwats, ligt eraan wat jezelf wilt en of je iets met de btw wil doenwooter schreef:Een pleziervaartuig zou makkelijker zijn dan een raceauto. De raceauto moet je in een vereniging stoppen waar je BV op kan sponsoren, maar het pleziervaartuig kan je gebruiken voor presentatie.
ik heb hem prive staan en kan dus niks met de btw, dan ben je iets duurder uit maar hoef je niks uit te leggen.
Je sponsors moeten alleen bewijzen dat ze je sponsoren, nou sticker erop, leuke fot en klaar.
Ik hoef (tot nu toe) omdat ik het zo doe mijn uitgaven niet te verantwoorden, in een stichting of vereniging moet je al je uitgaven verantwoorden.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Pleziervaartuigen zijn ze de laatste tijd nogal streng op meen ik, zaten volgens mij best wel veel eisen aan en er zijn onlangs best veel niet al te positieve uitspraken over geweest.wooter schreef:Een pleziervaartuig zou makkelijker zijn dan een raceauto. De raceauto moet je in een vereniging stoppen waar je BV op kan sponsoren, maar het pleziervaartuig kan je gebruiken voor presentatie.
