"Dikke, incourante, auto's"
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
-
Knot,Knot schreef:Een CTS is niet verkeerd idd!
LS450 of LS600 ofzo een idee?
En ik blijf ook geloven in de E39 540i, gister nog op lopen zoeken, kon alleen geen handbak vinden.
Misschien komt mijn touring binnenkort op de markt... Ik zoek wel een enthousiast die een auto zoekt die 1:8 rijdt met deze benzineprijzen.. *haha*
Groet,
Adwo
- Tom van H.
- Knot
Adwo, E39 touring heb ik t niet zo op.. verhaal van Dick Hoekendijk met die achterasdempers/ophanging van veel € €...
Als de civic sport eruit is hoop ik toch wel 12k bij te kunnen schrijven op de bank... dan zal ik een voordelige incourante E39 sedan als 535i of 540i misschien wel eens op naam gaan zetten. Moet wel een handbak zijn, Mpakket, onder of max 150k gelopen en zwart leder interieur.. wie vind m ??? 8)
Als de civic sport eruit is hoop ik toch wel 12k bij te kunnen schrijven op de bank... dan zal ik een voordelige incourante E39 sedan als 535i of 540i misschien wel eens op naam gaan zetten. Moet wel een handbak zijn, Mpakket, onder of max 150k gelopen en zwart leder interieur.. wie vind m ??? 8)
- Kasteel
Is volgens mij een zeer goede keuze; auto zijn 2de hands alleen niet zo aantrekkelijk om zakelijk aan te schaffen vanwege bijtelling; buiten dat kan ik er niks slechts aan vindenRoman schreef:VW Phaeton W12 - 2002 - 60.000 KM - €23.500
Daar zijn meerdere exemplaren al voor te vinden, voor ietsje meer krijg je ook 2004< modellen.
Lijkt mij een zeer goede koop.

- Femme
Een E39 is een vrij dure auto in onderhoud waar veel aan stuk kan gaan. Het ligt er ook een beetje aan en welke staat je zo'n auto wilt rijden. Je moet niet op een duizendje meer of minder willen letten bij het onderhoud.Knot schreef:Adwo, E39 touring heb ik t niet zo op.. verhaal van Dick Hoekendijk met die achterasdempers/ophanging van veel € €...
Ik weet niet wat Dick voor een problemen heeft gehad aan de achteras van een Touring. Er zitten dezelfde schokdempers onder als de sedan. De luchtbalgen van de automatische niveauregeling zullen gegarandeerd lek gaan.
- Knot
Idd dat was t, dat luchtgedoe!
Maar.. zie op marktplaats een E39 M5 staan in Baarn, vraagt 23k... auto heeft 110 gelopen, zwart, zwart leder, vol opties.
Voor 20k zou ie dan van eigenaar wisselen?? Zo'n auto is helemaal riskant kwa onderhoud, moet sowieso langs de BMW dealer voor een uitgebreide aankoopkeuring.. maar wel erg gaaf als tegenhangeridee van de GT terug te kopen.
Maar.. zie op marktplaats een E39 M5 staan in Baarn, vraagt 23k... auto heeft 110 gelopen, zwart, zwart leder, vol opties.
Voor 20k zou ie dan van eigenaar wisselen?? Zo'n auto is helemaal riskant kwa onderhoud, moet sowieso langs de BMW dealer voor een uitgebreide aankoopkeuring.. maar wel erg gaaf als tegenhangeridee van de GT terug te kopen.
-
Allen heeft een 520 uit 2003 met m54 blok. Vanaf nieuw dealeronderhouden en net geen 230.000 mee gereden nu. Pas een grote beurt met apk wat resulteerde in een nieuwe draagarm en gelijk daarna oliedrukproblemen waarvoor ik 3 keer terug kon. Auto heb ik al een maand niet meer in bezit. Lees: staat bij de dealer. Teller staat incl. onderhoudsbeurt momenteel op 3500-4000 euri. Maar goed, dan is de auto straks wel weer als nieuw. Ik wil niet weten wat ik kwijt ben als ik echt eens problemen zou krijgen met een M5. Sparen voor een reparatie is voor mij namelijk geen optie. :!:
- RVV
-
Knot, ik kan niet in je financiën kijken, maar de running costs voor als er niets stuk gaat zal ook niet misselijk zijn. Bij mij zit een gemiddelde onderhoudsbeurt ook altijd tussen de 800 en 1200 euri incl. vervangen wat wat slijtagedelen. Dan hebben we het dus over een 5 met een instapmotor. Ik rijd verder altijd alles rustig warm maar daarna gebruik ik de auto vaak naar wat hij kan. Volgens mij ben jij ook zo iemand en dan slijt er op een m5 nog wel heel wat meer een heel stuk sneller. Als je 100 pk hebt zul je alles aanspreken. Als je 400 pk hebt ook. De m3 is destijds al weggegaan omdat je volgens mij duizelig van de kosten werd. Ik heb van dick eens een en ander gehoord over z'n e34 m5 en daar kun je al knap duizelig van worden. De e39 zal nog een treetje heftiger zijn?
Ik ben zelf wel zo realistisch dat een m5 geen optie zou zijn voor me. Doe mij maar een kleine lichte wagen voor het spelen. Onderhoud, mrb, verzekering, brandstofverbruik en reparatie. Stelt allemaal niets voor. Dan hoef ik tenminste niet steeds na te denken of dit of dat uitje financieel haalbaar is. De tijd is dan het enige dat me kan tegenhouden. Ik wil gewoon 'veel' rijden.
Ik ben zelf wel zo realistisch dat een m5 geen optie zou zijn voor me. Doe mij maar een kleine lichte wagen voor het spelen. Onderhoud, mrb, verzekering, brandstofverbruik en reparatie. Stelt allemaal niets voor. Dan hoef ik tenminste niet steeds na te denken of dit of dat uitje financieel haalbaar is. De tijd is dan het enige dat me kan tegenhouden. Ik wil gewoon 'veel' rijden.
- Ravin ///M
Is dat een e60 of een e39, Allen?
/edit; ik lees t al, een e39.
Dat zijn erg hoge kosten voor een 520i, ik denk dat je daar dan ook wel gewoon mag spreken van pech... ik heb twee e39 540's in mijn kennissenkring, die jongens hebben er nooit wat mee, en dat zijn stevige rijders
ik zou, ontopic, gaan voor een BMW e39 V8, e38 V8 of V12 of een X5 4.4i...
/edit; ik lees t al, een e39.
Dat zijn erg hoge kosten voor een 520i, ik denk dat je daar dan ook wel gewoon mag spreken van pech... ik heb twee e39 540's in mijn kennissenkring, die jongens hebben er nooit wat mee, en dat zijn stevige rijders
ik zou, ontopic, gaan voor een BMW e39 V8, e38 V8 of V12 of een X5 4.4i...
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 09 aug 2008, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Pescatore, zit wat in, als je niet perse het nieuwste model wilt rijden is dat idd een goed uitgangspunt.
Allen, idd, het kost wat.. de M3 is weggegaan door de hypotheek/eigen huis, had m er achteraf makkelijk bij kunnen houden door switch werkgever en meevallende running costs eigen woning/leven.
Lichte wagen oke, maar een 5 liter V8 is ook wel gaaf hoor, blijf een zwak houden voor die auto's, helemaal zoals die op MP die ik vermeld heb, helemaal mijn trim/opties en pas 110k op de klok, plus de markt waar benzineslurpers moeilijk verkopen.... Zou eens al het onderhoud op een rij moeten zetten van mazzel tot troublemobiel. Bij Eddie viel het allemaal reuze mee, heeft hij dan zovele mazzel gehad????
Allen, idd, het kost wat.. de M3 is weggegaan door de hypotheek/eigen huis, had m er achteraf makkelijk bij kunnen houden door switch werkgever en meevallende running costs eigen woning/leven.
Lichte wagen oke, maar een 5 liter V8 is ook wel gaaf hoor, blijf een zwak houden voor die auto's, helemaal zoals die op MP die ik vermeld heb, helemaal mijn trim/opties en pas 110k op de klok, plus de markt waar benzineslurpers moeilijk verkopen.... Zou eens al het onderhoud op een rij moeten zetten van mazzel tot troublemobiel. Bij Eddie viel het allemaal reuze mee, heeft hij dan zovele mazzel gehad????
- Daniel
Niet slecht neeRico v Velzen schreef:voorbeeld,
Geen geld toch ? (relatief dan)
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Onderhoud hoef je je niet erg druk over te maken denk ik, 't meeste is standaard 5-serie-spul. Grootste horde is het brandstofverbruik (iedereen die zegt dat je met een wisselend parcours beter dan 1 op 8 scoort kletst onzin) en de vaste lasten zoals verzekering en houderschapsbelasting door het hoge gewicht en de pittige nieuwprijs (snel over de ton)
Op LPG zetten is een mogelijkheid, maar gas is om op te koken

- Ravin ///M