"Dikke, incourante, auto's"

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 13:38

LPG laat ik aan me voorbij gaan :roll:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43084
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 13:46

Ik zeg nooit nooit :wink:
Maar op 1 of andere manier is dat ook niet helemaal mijn ding.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 08 aug 2008, 13:50

Een vriend van me heeft een 530i Touring gekocht met alle toeters en bellen. Vraag me niet naar 't modelnummer, maar het is niet het meest recente model.
Maar wat een auto zeg... Dubbel glas, automaat, leder, kroeskontrool, M-pakket. Echt super.

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 08 aug 2008, 16:29

Knot schreef:Een CTS is niet verkeerd idd!

LS450 of LS600 ofzo een idee?

En ik blijf ook geloven in de E39 540i, gister nog op lopen zoeken, kon alleen geen handbak vinden.
Knot,

Misschien komt mijn touring binnenkort op de markt... Ik zoek wel een enthousiast die een auto zoekt die 1:8 rijdt met deze benzineprijzen.. *haha*

Groet,

Adwo

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 08 aug 2008, 18:46

Jaguar XJ schrijft af als een gek, van het vorige model scoor je voor <10k al een redelijk nette. Ook de vorige XK' s beginnen al aardig betaalbaar te worden!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40188
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 aug 2008, 19:58

Adwo, E39 touring heb ik t niet zo op.. verhaal van Dick Hoekendijk met die achterasdempers/ophanging van veel € €...

Als de civic sport eruit is hoop ik toch wel 12k bij te kunnen schrijven op de bank... dan zal ik een voordelige incourante E39 sedan als 535i of 540i misschien wel eens op naam gaan zetten. Moet wel een handbak zijn, Mpakket, onder of max 150k gelopen en zwart leder interieur.. wie vind m ??? 8)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 08 aug 2008, 20:35

Roman schreef:VW Phaeton W12 - 2002 - 60.000 KM - €23.500

Daar zijn meerdere exemplaren al voor te vinden, voor ietsje meer krijg je ook 2004< modellen.

Lijkt mij een zeer goede koop.
Is volgens mij een zeer goede keuze; auto zijn 2de hands alleen niet zo aantrekkelijk om zakelijk aan te schaffen vanwege bijtelling; buiten dat kan ik er niks slechts aan vinden :).

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1492
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 08 aug 2008, 20:42

op zo'n c36 amg, zit daar een sper op ? ;)
zou ik nog zien zitten, alle gewicht eruit, twee kuipjes en verlengde stuurnaaf met sparco stuurtje erin :p

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 08 aug 2008, 21:33

Knot schreef:Adwo, E39 touring heb ik t niet zo op.. verhaal van Dick Hoekendijk met die achterasdempers/ophanging van veel € €...

Als de civic sport eruit is hoop ik toch wel 12k bij te kunnen schrijven op de bank... dan zal ik een voordelige incourante E39 sedan als 535i of 540i misschien wel eens op naam gaan zetten. Moet wel een handbak zijn, Mpakket, onder of max 150k gelopen en zwart leder interieur.. wie vind m ??? 8)
Een E39 is een vrij dure auto in onderhoud waar veel aan stuk kan gaan. Het ligt er ook een beetje aan en welke staat je zo'n auto wilt rijden. Je moet niet op een duizendje meer of minder willen letten bij het onderhoud.

Ik weet niet wat Dick voor een problemen heeft gehad aan de achteras van een Touring. Er zitten dezelfde schokdempers onder als de sedan. De luchtbalgen van de automatische niveauregeling zullen gegarandeerd lek gaan.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40188
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 aug 2008, 21:42

Idd dat was t, dat luchtgedoe!

Maar.. zie op marktplaats een E39 M5 staan in Baarn, vraagt 23k... auto heeft 110 gelopen, zwart, zwart leder, vol opties.

Voor 20k zou ie dan van eigenaar wisselen?? Zo'n auto is helemaal riskant kwa onderhoud, moet sowieso langs de BMW dealer voor een uitgebreide aankoopkeuring.. maar wel erg gaaf als tegenhangeridee van de GT terug te kopen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 08 aug 2008, 21:44

Op een M5 loop je leeg als het tegen zit. Als je daar geen flink budget voor achter de hand hebt, laten staan.

De E39 van Allen staat nu ook bij de dealer voor een fikse motorreparatie.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40188
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 aug 2008, 21:46

Wat heeft Allen voor type en kmstand??

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2008, 21:53

Allen heeft een 520 uit 2003 met m54 blok. Vanaf nieuw dealeronderhouden en net geen 230.000 mee gereden nu. Pas een grote beurt met apk wat resulteerde in een nieuwe draagarm en gelijk daarna oliedrukproblemen waarvoor ik 3 keer terug kon. Auto heb ik al een maand niet meer in bezit. Lees: staat bij de dealer. Teller staat incl. onderhoudsbeurt momenteel op 3500-4000 euri. Maar goed, dan is de auto straks wel weer als nieuw. Ik wil niet weten wat ik kwijt ben als ik echt eens problemen zou krijgen met een M5. Sparen voor een reparatie is voor mij namelijk geen optie. :!:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40188
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 aug 2008, 22:31

Tsja, daar zit ik ook mee.. al is 110.000km wel een mooie stand hoor!

Voor 20k halen en 10k achter de hand, zoiets moet m zijn dan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 23:12

Joy Jolliffe schreef:Op een M5 loop je leeg als het tegen zit. Als je daar geen flink budget voor achter de hand hebt, laten staan.

De E39 van Allen staat nu ook bij de dealer voor een fikse motorreparatie.
Hadden we niet ergens een running costs draadje over de e39 M5 :wink:

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 08 aug 2008, 23:37

Over running costs e.d.; ik zou eerder geneigd zijn geld in onderhoud te steken ipv. de hoge afschrijving die een nieuwe auto heeft. Daarbij is 'nieuw' geen garantie voor probleemloos df.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2008, 23:44

Knot, ik kan niet in je financiën kijken, maar de running costs voor als er niets stuk gaat zal ook niet misselijk zijn. Bij mij zit een gemiddelde onderhoudsbeurt ook altijd tussen de 800 en 1200 euri incl. vervangen wat wat slijtagedelen. Dan hebben we het dus over een 5 met een instapmotor. Ik rijd verder altijd alles rustig warm maar daarna gebruik ik de auto vaak naar wat hij kan. Volgens mij ben jij ook zo iemand en dan slijt er op een m5 nog wel heel wat meer een heel stuk sneller. Als je 100 pk hebt zul je alles aanspreken. Als je 400 pk hebt ook. De m3 is destijds al weggegaan omdat je volgens mij duizelig van de kosten werd. Ik heb van dick eens een en ander gehoord over z'n e34 m5 en daar kun je al knap duizelig van worden. De e39 zal nog een treetje heftiger zijn?

Ik ben zelf wel zo realistisch dat een m5 geen optie zou zijn voor me. Doe mij maar een kleine lichte wagen voor het spelen. Onderhoud, mrb, verzekering, brandstofverbruik en reparatie. Stelt allemaal niets voor. Dan hoef ik tenminste niet steeds na te denken of dit of dat uitje financieel haalbaar is. De tijd is dan het enige dat me kan tegenhouden. Ik wil gewoon 'veel' rijden.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 09 aug 2008, 00:22

Is dat een e60 of een e39, Allen?

/edit; ik lees t al, een e39.

Dat zijn erg hoge kosten voor een 520i, ik denk dat je daar dan ook wel gewoon mag spreken van pech... ik heb twee e39 540's in mijn kennissenkring, die jongens hebben er nooit wat mee, en dat zijn stevige rijders

ik zou, ontopic, gaan voor een BMW e39 V8, e38 V8 of V12 of een X5 4.4i...
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 09 aug 2008, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 09 aug 2008, 00:24

Die van mij? E39.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40188
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 aug 2008, 01:11

Pescatore, zit wat in, als je niet perse het nieuwste model wilt rijden is dat idd een goed uitgangspunt.

Allen, idd, het kost wat.. de M3 is weggegaan door de hypotheek/eigen huis, had m er achteraf makkelijk bij kunnen houden door switch werkgever en meevallende running costs eigen woning/leven.

Lichte wagen oke, maar een 5 liter V8 is ook wel gaaf hoor, blijf een zwak houden voor die auto's, helemaal zoals die op MP die ik vermeld heb, helemaal mijn trim/opties en pas 110k op de klok, plus de markt waar benzineslurpers moeilijk verkopen.... Zou eens al het onderhoud op een rij moeten zetten van mazzel tot troublemobiel. Bij Eddie viel het allemaal reuze mee, heeft hij dan zovele mazzel gehad????

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 09 aug 2008, 14:47

Rico v Velzen schreef:voorbeeld,

Geen geld toch ? (relatief dan)

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Niet slecht nee :) Ik heb wel wat meer betaald maar daar zit dan ook nog wat meer spul op, en Huisselectie-garantie is ook niet echt gratis.
Onderhoud hoef je je niet erg druk over te maken denk ik, 't meeste is standaard 5-serie-spul. Grootste horde is het brandstofverbruik (iedereen die zegt dat je met een wisselend parcours beter dan 1 op 8 scoort kletst onzin) en de vaste lasten zoals verzekering en houderschapsbelasting door het hoge gewicht en de pittige nieuwprijs (snel over de ton)

Op LPG zetten is een mogelijkheid, maar gas is om op te koken :P

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 09 aug 2008, 20:30

Knot, ik zit simpel in elkaar. Als ik iets leuk vind en ik het haalbaar acht om reparaties direct te bekostigen dan koop ik het. Ik leef maar 1 keer. Dus lijkt een m5 je wat, dan moet je dat gewoon doen. :idea:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 09 aug 2008, 20:35

Maar dan niet gaan zeuren als je auto nét voor het driftweekend problemen heeft :P

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 09 aug 2008, 20:51

Gewoon een 535d met remap kopen, lach je iedereen uit ;)

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 09 aug 2008, 23:58

Ravin ///M schreef:Gewoon een 535d met remap kopen, lach je iedereen uit ;)
Geen handbak, en ik ben benieuwd hoe lang een 535d met "remap" heel zal blijven.

Met "Knot-style" rijden niet lang denk ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast