Kiezen uit 2 extremen, Megane R26R of Focus RS.
- Francisco
Sodeju wat een ubergeile bak die Megane.
Helemaal af. En datie goed rijd kun je op je vingers na tellen. De F1 (MET sper steve) rijd al subliem. De Megane's F1 zijn veel geziene auto's op de ring, zijn stamdaart te huur bij rent a race car. Super wegligging.
8.17 min op de ring he. Zonder semi's is dat nog steeds ongeveer 8.27 min. Ruim sneller dan bijvoorbeeld een Astra OPC of de zo verguisde 130i. Met maar 230pk.
Megane afdoen als franse meuk is jezelf tekort doen als rijder. Maar ik snap wel waar de achterdocht vandaan komt (terecht).
Focus wordt zeker stoer, maar ik heb ook nog het gevoel eerst zien dan geloven zeker als ik steve zijn verhaal lees.
Helemaal af. En datie goed rijd kun je op je vingers na tellen. De F1 (MET sper steve) rijd al subliem. De Megane's F1 zijn veel geziene auto's op de ring, zijn stamdaart te huur bij rent a race car. Super wegligging.
8.17 min op de ring he. Zonder semi's is dat nog steeds ongeveer 8.27 min. Ruim sneller dan bijvoorbeeld een Astra OPC of de zo verguisde 130i. Met maar 230pk.
Megane afdoen als franse meuk is jezelf tekort doen als rijder. Maar ik snap wel waar de achterdocht vandaan komt (terecht).
Focus wordt zeker stoer, maar ik heb ook nog het gevoel eerst zien dan geloven zeker als ik steve zijn verhaal lees.
- Michel P
+1 terwijl ik de Renault niet mooi vind, prachtig pakket!Francisco schreef:Sodeju wat een ubergeile bak die Megane.
Michel
- Dennis van der Schoot
Francisco schreef:De F1 (MET sper steve) rijd al subliem
Ho,even ingrijpen,de Megane RS 2.0 T F1-Team heeft geen sper (ik denk dat Steve in deze auto heeft gereden)
De F1 R26(R) dus wel.
Foto is een Megane RS 2.0T F1 Team (zoals ik um heb

[IMG:1024:768]http://img167.imageshack.us/img167/5258/f141024mj7.jpg[/img]
- RVV
Even terug naar de BMW M3 CSL.. BMW wist die 110 kilo lichter te maken dmv toepassen van de meest exotische materialen. Groot halleluja.. Maar wel even 40000 euro duurder in NL dan een standaard M3.
Renault maakt een in de basis al lichtere auto dan een M3 ook nog eens even 123 kilo lichter. En daar staat een prijsverhoging van ca 6000 euro tegenover.
In dit licht bezien is de Renault een unieke auto.
Helemaal gezien de standaard kooi opties, en semi slicks die je kunt krijgen.
Het was al eerder geschreven maar dit is de Porsche GT3 RS voor de "gewone" man.
Renault maakt een in de basis al lichtere auto dan een M3 ook nog eens even 123 kilo lichter. En daar staat een prijsverhoging van ca 6000 euro tegenover.
In dit licht bezien is de Renault een unieke auto.
Helemaal gezien de standaard kooi opties, en semi slicks die je kunt krijgen.
Het was al eerder geschreven maar dit is de Porsche GT3 RS voor de "gewone" man.
- Downforce Hans
- Stéphane
Heerlijk hoe iedereen dit weer lekker naar zichzelf toe rekent.
Kijk nu eens gewoon naar 2 auto's en maak een keuze tussen die 2 auto's op basis van hoe een auto rijdt. Niet of je er mee naar je werk kunt of dat de boodschappen achterin passen. En hoe het er uitziet
Staat het anders niet goed bij je handtasje? Gewoon rijdersauto's, geen truttenschudders.
Kijk nu eens gewoon naar 2 auto's en maak een keuze tussen die 2 auto's op basis van hoe een auto rijdt. Niet of je er mee naar je werk kunt of dat de boodschappen achterin passen. En hoe het er uitziet

-
Ik denk dat ik Focus RS kies, en niet omdat ik al een FRS rij, maar puur op dagelijkse bruikbaarheid. Ik vind de R26R ook een brute bak, misschien zelfs wel bijzonderder dan de FRS maar ik denk dat met die rolbeugels en extreme ophanging, deze te extreem is. Voor het circuit een perfecte auto. Maar daarna is het over. De vullingen zullen uit je bek vallen.
Ik verwacht de FRS ook wel een klapje sneller.
Dat van de ringtijd zegt me niet zoveel. De oude FRS reed ook al onder 8:35 met standaard setup. Iedereen roept hier over de OPC maar daar is niets bijzonders mee hoor. Ik denk dat de nieuwe FRS daar dik onder zit. Zet daar een extreme ophanging, semi's en kleed hem uit, ik vermoed dat die de 8:17 aan barrels rijd.
Zoals ik het zie 2 niet echt te vergelijken auto's.
Ik verwacht de FRS ook wel een klapje sneller.
Dat van de ringtijd zegt me niet zoveel. De oude FRS reed ook al onder 8:35 met standaard setup. Iedereen roept hier over de OPC maar daar is niets bijzonders mee hoor. Ik denk dat de nieuwe FRS daar dik onder zit. Zet daar een extreme ophanging, semi's en kleed hem uit, ik vermoed dat die de 8:17 aan barrels rijd.
Zoals ik het zie 2 niet echt te vergelijken auto's.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat kan nog niet met de RSStéphane schreef:Heerlijk hoe iedereen dit weer lekker naar zichzelf toe rekent.
Kijk nu eens gewoon naar 2 auto's en maak een keuze tussen die 2 auto's op basis van hoe een auto rijdt. Niet of je er mee naar je werk kunt of dat de boodschappen achterin passen. En hoe het er uitzietStaat het anders niet goed bij je handtasje? Gewoon rijdersauto's, geen truttenschudders.

Dus slotje!!
- Macboy
Even voor de duidelijkheid voor iedereen die het gemist heeft, er is al een lange leuke draad over de R26-R, dus aub daar verder praten over deze auto:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10471
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10471
-
-
-
- Francisco
http://www.drivers-republic.com/first_l ... a10cd4be18
London Motorshow
23 July 2008
DR attended the motorshow yesterday. By 'DR' I mean that I attended the motorshow.
Dickie was still on a plane back from his Pikes Peak adventure and we don't let Chris out to shows - he just upsets people. So what was it like? Is it worth a visit? Was there a real stand-out star of the show?
The other big news is the Ford Focus RS - but having seen every detail already revealed in the press somehow it didn't seem that 'new' in the metal. I can't get excited by this car for some reason - maybe because I'm not a massive fan of the original (unlike Chris and to a slightly lesser extent Dickie, too). I think the real reason was just 100-yards or so from the RS - Renault's absolutely ridiculous R26R. What a brilliant car! It may have only have 222bhp to the Focus' 296bhp - but it also has a carbon bonnet, proper racing seats and for £700 extra a half 'cage and semi-slick tyres. It's also lapped the 'Ring in 8:17 - and I was told that they actually saw an 8:12 earlier in its development. That's not far short of BMW M6 pace and the R26R costs £23,000! It's my star of the show...
So are any of you going to make the trip to the show? What do you think of the Evora? Is the R26R the coolest hatch ever? Let us know your thoughts.
London Motorshow
23 July 2008
DR attended the motorshow yesterday. By 'DR' I mean that I attended the motorshow.
Dickie was still on a plane back from his Pikes Peak adventure and we don't let Chris out to shows - he just upsets people. So what was it like? Is it worth a visit? Was there a real stand-out star of the show?
The other big news is the Ford Focus RS - but having seen every detail already revealed in the press somehow it didn't seem that 'new' in the metal. I can't get excited by this car for some reason - maybe because I'm not a massive fan of the original (unlike Chris and to a slightly lesser extent Dickie, too). I think the real reason was just 100-yards or so from the RS - Renault's absolutely ridiculous R26R. What a brilliant car! It may have only have 222bhp to the Focus' 296bhp - but it also has a carbon bonnet, proper racing seats and for £700 extra a half 'cage and semi-slick tyres. It's also lapped the 'Ring in 8:17 - and I was told that they actually saw an 8:12 earlier in its development. That's not far short of BMW M6 pace and the R26R costs £23,000! It's my star of the show...
So are any of you going to make the trip to the show? What do you think of the Evora? Is the R26R the coolest hatch ever? Let us know your thoughts.