Wat natuurlijk ook meespeelt is dat het niet zo heel goed gaat in de autohandel momenteel. Er is heel veel aanbod en relatief weinig vraag.. vooral bij alles wat een dikke motor heeft en premium is. ik heb in mijn
www.gaspedaal.nl favorieten lijst een stuk of 80 auto's staan die ik al langere tijd volg.. niet allemaal auto's die ik graag wil hebben, maar waarvan ik het wel leuk vind om de markt een beetje te volgen. Die lijst is erg divers... maar wel allemaal op de een of andere manier aparte/leuke auto's.. en het zal jre niks verbazen dat die lijst die al zeker een half jaar oud is, bijna niet veranderd. Auto's blijven maar te koop staan.
Wat het leuke is aan gaspedaal.nl is dat nieuwe prijsaanpassingen automatisch worden doorgegeven. En zo zie je wel auto's goedkoper worden, maar veelal zet dat geen zoden aan de dijk omdat ze nog steeds te duur blijven.
Uitzonderingen zijn auto's waarvan er maar 1 te koop staat in het land, ook als die een beetje te duur zijn geprijst dan zijn ze binnen relatief korte tijd weer verkocht.. maar owee als er een tiental van dezelfde auto's te koop staan.. dan blijft het ook te koop staan.
Elke auto die ik tegenkom en mijn interesse heeft, daarbij doe ik een waardecheck op
http://www.autodna.nl/Default.aspx, even aanmelden en je kunt
gratis een waardecheck doen op basis van kenteken. die waardecheck is voor 95% accuraat.
Hieronder de waardecheck van jouw auto, ik ben even van een kilometerstand van 80000km uitgegaan.
TAXATIERAPPORT
datum: 17-7-2008
door:
www.autodna.nl
Emailadres: rico van velzen@................
Auto Opties: Boordcomputer
Merk: AUDI Mistlampen
Type: A8 Cruise control
Uitvoering: 6.0 Q. LANG PRO LINE ESP
Kenteken: 73-RF-TH
KM-stand: 80000
Nieuwprijs: €183977,-
Bouwjaar / maand: 2004 / 03
Aantal deuren: 4 SEDAN
Brandstof: benzine
Versnelling: automaat
Gewicht: 1995 kg
Turbo: N
Motorvermogen: 331 kW
Motorinhoud: 5998 cc
Aantal cilinders: 12
Emissiecode:
Gemiddelde verkoopprijs :
€ 57813,-Gemiddelde inruil-waarde : €
51813,-
Alles rondom die 51813 euro is reeël.. Bij dit soort auto's kun je denk ik wel een marge van + 5000 euro, danwel -10000 euro hanteren. Uiteraard allemaal afhankelijk van wat je wilt kopen en bij welke dealer je wilt inruilen. Een Audi dealer zal bv op een Audi RS4 van 85000 euro (gebruikt) wel 55000 inruil willen geven. een BMW dealer zou op bv een 335i van 62000 (nieuw) hooguit 40000 euro bieden. Mischien nog wel minder.
Waar dealers wel mee zouden moeten ophouden is het bieden van belachelijk lage inruilprijzen, want ze schaden zichzelf ermee. Zeg dan face to face dat je geen interesse hebt, omdat je er niks mee kan. Dat is eerlijk naar de klant en eerlijk naar jezelf als verkoper, en bovenal krijg je geen rare praatjes op bv internetsites..
Ooit heel lang geleden, wilde ik een Alfa 33 inruilen bij een dealer.. (niet Alfa) en ondanks dat ik serieus was en een leuke auto zag, zei de verkoper gelijk dat die de alfa van mij niet wilde inruilen, want hij hij had er al 2 te koop staan (al langere tijd) ik baalde wel even maar ik snapte het ook wel weer.
Begrip is beter voor de klandizie dan onbegrip. Alleen willen die autoverkopers dat maar niet snappen.