AC Schnitzer 135i vs BMW M3 vs chipped 335d & Golf MKII

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 04 jul 2008, 11:26

Andre schreef:Dennis tuurlijk een M atmo motor is pareltje zowel 6 als 8 en de 10 cil.

Ik heb ze allemaal gereden. Die motoren gaan heel hard als je boven in toerenbereik zit. Juiste versnelling.

De 135i trekt altijd en laat bovenin iets liggen.

Ik heb kortere overbrenging ben dan ook nieuwsgierig wat het verschil tegen de chip van ferdi is.

Had gister mijn meuk banden achter en maatje smaller op nat wat een humor. 1 wielspin 2 wielspin en opschakelen naar 3 weer wiel spin. Een lange drift over 300 meter of zo. uberlol:) Voor fun en dagelijks een heerlijk koppel beul. Voor het circuit zal ie ook snel zijn. Maar daar kan een atmo mij ook goed bekoren.

Ik heb mijn 135i getest tegen z4m coupe scheelt 3 tiende of zo van 0 naar 1000 meter.
3 tienden op 1000 meter :shock:
dat is erg vlot voor een stock gemotoriseerde 135. Wat was de uitgangssnelheid bij 1000 m?

Volgens mij, voor jou als hardcore rijdersman, een 130i sportshatch met S54 voor dagelijks lijkt me de perfecte combo...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 11:30

ha dennis, jouw M3e46 is toch langzamer dan die van Erik M3e36?

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 04 jul 2008, 11:52

Ferdinand schreef:ha dennis, jouw M3e46 is toch langzamer dan die van Erik M3e36?
Geen idee, moeten we nog eens uitzoeken...

Net zoals erik's e36 is het me al duidelijk geworden dat m'n e46 ook een "factory jewel" is. Ooit eens in een gekke bui zo'n G-tech meter ding erin gehangen. 4.6 tot 60 mijl/uur en 13.09@109mph op 400 meter... Dit op gewoon straatwegdek met Mich PS2 straatbanden.

Zoek maar eens op google, e46 M3 vs e39 M5. Mijn estoril vs Bjorns CB M5 is dead even tot 200, daarna loopt de M5 lichtjes weg.
Al tegen verschillende andere e46's gestaan, en keer op keer rammel gegeven. Toppunt was de kempower gechipte SMGII die bij 180 4(!!) autolengtes achter lag. Gevalletje gaar op de BBQ dus...
Vorige week nog getrokken tegen een Z3M coupé 3.2. 170 kg ballast in de M3, 70kg ballast in de Z3M en bij 160 toch een dikke autolengte.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 jul 2008, 11:58

uitgangssnelheid weet ik zo niet meer.

130i motor zou 300pk moeten hebben dan is het perfect. Meer wens ik niet. Alleen iets lichter. Maar 135i is absoluut een raket.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 12:47

Dennis Schroyen schreef:
Ferdinand schreef:ha dennis, jouw M3e46 is toch langzamer dan die van Erik M3e36?
Geen idee, moeten we nog eens uitzoeken...

Net zoals erik's e36 is het me al duidelijk geworden dat m'n e46 ook een "factory jewel" is. Ooit eens in een gekke bui zo'n G-tech meter ding erin gehangen. 4.6 tot 60 mijl/uur en 13.09@109mph op 400 meter... Dit op gewoon straatwegdek met Mich PS2 straatbanden.

Zoek maar eens op google, e46 M3 vs e39 M5. Mijn estoril vs Bjorns CB M5 is dead even tot 200, daarna loopt de M5 lichtjes weg.
Al tegen verschillende andere e46's gestaan, en keer op keer rammel gegeven. Toppunt was de kempower gechipte SMGII die bij 180 4(!!) autolengtes achter lag. Gevalletje gaar op de BBQ dus...
Vorige week nog getrokken tegen een Z3M coupé 3.2. 170 kg ballast in de M3, 70kg ballast in de Z3M en bij 160 toch een dikke autolengte.
lol, het is me wel wat allemaal met die M3 van jou. Zullen wij een keertje racen, met camera er bij, ok?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 jul 2008, 12:51

Ojee, de schwanzen worden weer gestreken.........

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 04 jul 2008, 13:01

Ferdinand schreef:
Dennis Schroyen schreef:
Ferdinand schreef:ha dennis, jouw M3e46 is toch langzamer dan die van Erik M3e36?
Geen idee, moeten we nog eens uitzoeken...

Net zoals erik's e36 is het me al duidelijk geworden dat m'n e46 ook een "factory jewel" is. Ooit eens in een gekke bui zo'n G-tech meter ding erin gehangen. 4.6 tot 60 mijl/uur en 13.09@109mph op 400 meter... Dit op gewoon straatwegdek met Mich PS2 straatbanden.

Zoek maar eens op google, e46 M3 vs e39 M5. Mijn estoril vs Bjorns CB M5 is dead even tot 200, daarna loopt de M5 lichtjes weg.
Al tegen verschillende andere e46's gestaan, en keer op keer rammel gegeven. Toppunt was de kempower gechipte SMGII die bij 180 4(!!) autolengtes achter lag. Gevalletje gaar op de BBQ dus...
Vorige week nog getrokken tegen een Z3M coupé 3.2. 170 kg ballast in de M3, 70kg ballast in de Z3M en bij 160 toch een dikke autolengte.
lol, het is me wel wat allemaal met die M3 van jou. Zullen wij een keertje racen, met camera er bij, ok?
haha, nee dank je.
Ik ben er nu al vrijwel zeker van dat ik niet voorbij je EGO kom...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 13:21

je durft niet?

ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Bericht door ErnstV » 04 jul 2008, 13:21

Ferdinand heeft de smaak te pakken! Top! :D

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Bericht door Asief » 04 jul 2008, 13:26

Mooie filmpjes :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 13:29

ErnstV schreef:Ferdinand heeft de smaak te pakken! Top! :D
vette lol. Ga je mee Ernst met mij naar Dennis? Neem jij je 335d mee, ok? Doe jij ook een rondje mee. Erik ook mee? en Niels ook (schroeft hij er nog net ff een dikkere turbo op op zijn 1800cc achtkleppert) Laat Niels ook tegen die M3 rijden van Dennis. Ben bang dat we allemaal het nakijken als ik Dennis zo hoor, maar dat geeft niet.

Kom op Dennis, pak nu even de handschoen op. Maken we er een leuk dagje van, kunnen we kennismaken en hebben weer heerlijk filmpjes en voldoende gespreksstof. Ok?

ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Bericht door ErnstV » 04 jul 2008, 13:33

Ferdinand schreef:
ErnstV schreef:Ferdinand heeft de smaak te pakken! Top! :D
vette lol. Ga je mee Ernst met mij naar Dennis? Neem jij je 335d mee, ok? Doe jij ook een rondje mee. Erik ook mee? en Niels ook (schroeft hij er nog net ff een dikkere turbo op op zijn 1800cc achtkleppert) Laat Niels ook tegen die M3 rijden van Dennis. Ben bang dat we allemaal het nakijken als ik Dennis zo hoor, maar dat geeft niet.

Kom op Dennis, pak nu even de handschoen op. Maken we er een leuk dagje van, kunnen we kennismaken en hebben weer heerlijk filmpjes en voldoende gespreksstof. Ok?
+1

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 04 jul 2008, 13:38

Waar heb jij gelezen dat ik beweer dat ik sneller ben? :?
Jij lult 78 draadjes vol over hoe snel een gechipte 135i wel niet is en ik schrijf 4 lijntjes waar ik even in perspectief wil zetten waarom ik denk dat mijn e46 mss wel eens gelijk kon blijven met de e36 van Erik. Ik zou het heel erg appreciëren als je zou ophouden met de waarheid te verdraaien.

En natuurlijk ben ik voor zo'n dingen te vinden, vind het altijd leuk om puur op performance te testen. Vooral de soms verrassende uitkomsten vind ik leuk.
Probleem is dat ik in het verre Zuiden woon. Als jullie tot een concensus willen komen PB je me maar.

bring it on :twisted:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 13:43

ha die dennis, niet zo aangebrand jongen :wink: Jij woont toch in Belgie (of limburg?) Lijkt me leuk. Ernst ook mee? En Erik en Niels? We doen wel en pm.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 jul 2008, 19:50

mooi man...eindelijk geshipt, en snel...en Erik dat ding van jou flamt nog steeds 8)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 04 jul 2008, 21:03

misschien dat ik ook even aanhaak met de manta in dat geval.. ben wel benieuwd wat die doet, al mis ik momenteel wel 30pk... :cry:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 jul 2008, 12:23

Gaaf man heren !!

Dit smaakt naar meer :)

Het is algemeen bekend dat de E36 3.2 een supermotor is. 321pk mensen doe aub niet alsof dat ding langzaam is.

De 135i was en is een bloedsnel apparaat, dat is ook wel definitief bewezen.

Het is alleen jammer dat jullie dan weer met filmpjes half werk hebben geleverd, want jullie praten over tientallen meters voorsprong als je bijv vanaf 80 in zijn 3 zou vertrekken, maar dan zou ik dat wel willen zien natuurlijk.

Op deze filmpjes blijft alles bij elkaar.

Ook mis ik de vergelijking vanuit meerdere versnellingen.

(is voorbeeld, kan ook 100-160 of zo)
80-160 vanuit ideale versnelling
80-160 vanuit III
80-160 vanuit IV
80-160 vanuit V
80-160 vanuit VI

(die laatste 3 moet je filmen vanuit de M3 vrees ik ;))

en bijv 160-220 ben ik ook wel benieuwd !

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 jul 2008, 13:01

Ik denk zelfs wel de laatste 4, alleen 80-160 beide startend in 2 kan ik wel goed partij geven denk ik.

Een standaard 135i kan ik vanaf 80 beide startend in 3 misschien ook nog wel partij geven en zelfs voorbij komen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 05 jul 2008, 13:32

Ferdinand schreef:ha die dennis, niet zo aangebrand jongen :wink: Jij woont toch in Belgie (of limburg?) Lijkt me leuk. Ernst ook mee? En Erik en Niels? We doen wel en pm.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Impreza zich hiertussen staande weet te houden. :D :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 05 jul 2008, 22:20

Wat je zou kunnen doen, Erik, is die film (youtube link) van vanuit 100 in III aan MacBoy sturen per pm. Erik wil deze film liever niet op het web, omdat te zien is dat we langs een drietal auto's rijden met hoge snelheid. Anders, Erik, knip je de film tot dat moment dat we auto's passeren? Idee? En anders, moeten we het maar geloven :). Snel was het allemaal wel. Nogmaals, big fun, erg leuke avond gehad!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 jul 2008, 00:33

Macboy heeft het filmpje inmiddels gezien ;)

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 06 jul 2008, 01:42

E36 M3 loopt behoorlijk hard, niet slecht voor zo een (relatief) ouwe wagen.

Golf 2 gaat nergens over, wat zijn de specs? Want dat ding houdt een 335d bij :shock:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 jul 2008, 11:25

In die Golf ligt een 1800cc 8-klepper met Garrett T3 turbo@1.5bar :lol:
Vermogen ligt rond de 280pk en koppel 350Nm gewicht zo'n 1050kg, luchtweerstand van een baksteen.

De 335d Touring levert 320pk/680Nm!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 jul 2008, 12:39

Las net een test van de AC Schnitzer 135i

0-100 in 4.8s
0-160 in 10.3s
0-200 in 16.7s

1/4mile in 13s
1000m in 23.6s

Vooral indrukwekkend:

80-110 in drie: 2.2s in vier: 3s in vijf: 3.7s in zes: 4.7s
100-140 in drie: 3,2s in vier: 4s in vijf: 4,9 in zes: 6,3s

Ter vergelijking een Porsche 997 BiTurbo doet van
100-140 in 2.7s
80-120 in vier: 2.8s
80-120 in zes: 5.5s

En nu komt het, de versnellingen van de 135i zijn (theoretisch)ook nog eens langer dan van de Porsche :shock:

Ik denk dat als Andre met zijn 135i met kort diff hem naar Schnitzer brengt een 997BiTurbo niets meer te vertellen heeft :lol:

Gebruikersavatar
Ed vd Werken
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
Auto: Subaru wrx
Locatie: Barendrecht

Bericht door Ed vd Werken » 07 jul 2008, 20:29

Hallo,
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Impreza zich hiertussen staande weet te houden.
Ja, dat zou jij erg graag willen om een BMW of Porsche het nakijken te geven. 8)
Las net een test van de AC Schnitzer 135i

0-100 in 4.8s
0-160 in 10.3s
0-200 in 16.7s

1/4mile in 13s
1000m in 23.6s

Vooral indrukwekkend:

80-110 in drie: 2.2s in vier: 3s in vijf: 3.7s in zes: 4.7s
100-140 in drie: 3,2s in vier: 4s in vijf: 4,9 in zes: 6,3s

Ter vergelijking een Porsche 997 BiTurbo doet van
100-140 in 2.7s
80-120 in vier: 2.8s
80-120 in zes: 5.5s
Dat zijn mooie cijfertjes, maar nu de praktijk van Opa met zijn Subaru Gtt.
Het Multi-Dynoplot van Opa, let op wat 0,1bar turbodruk verhoging doet:
[img:640:410]http://www.edjewrx.nl/Ron%201.5%20en%20 ... Small).jpg[/img]
Dan de tussentijden van 80-120 en 100-140km/uur in 3e versnelling: :shock:
[img:640:439]http://www.edjewrx.nl/Ron%201.5%20en%20 ... Small).jpg[/img]
Hier in het Exelprogramma kun je ook zijn 80-110km/uur in 3e versnelling halen en dit was nog lang niet zijn beste run:
Dat ging dus gewoon in 1,88s :D
[img:640:480]http://www.edjewrx.nl/Opa%20exel%20sp%2 ... Small).JPG[/img]
Voor een snelle tussenacceleratie heb je veel koppel nodig, ik denk dat opa dat toch wel heeft. :wink:
En deze Gtt is nog maar gewoontjes getuned, er zijn nog veel snellere, maar dat wisten julie wel. :lol:
Grtz Edje wrx
P.S En de 3e versnelling van een Gtt is ook best lang!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten