Gestopt en uitgestapt...stelletje mafketels! Incl. foto's.

Dit is ons algemene autoforum.
Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 25 jun 2008, 19:32

hier, tussen penningsveer en spaarndam, op de lage dijk hebben we die dingen al een paar jaar.
het grote nadeel van deze is dat ze groen zijn geschilderd!
ze liggen idd om de 4/5 meter en daar tussen ook die zelfde grastegels, nu wil men besparen op onderhoud van het wegennet en dus word er sporadisch gemaaid, dwz je ziet door het gras die dingen niet meer (mede door dat ze groen zijn!) en menige auto is zn ophanging er op kwijt geraakt.
@#$%^& zijn het. ze gaan ook nog na verloop van tijd scheef liggen en dan gaat de zware achterkant naar beneden en je raad het al... de voorkant welke het dichtst bij de weg ligt, komt omhoog... :shock:
nee... geen goed woord voor over!

Elmar

Bericht door Elmar » 25 jun 2008, 19:37

Ik lees net op het motorforum dat motoren vanaf 1 juli weer de dijk op mogen. 8)

Lees echter net dit artikel in het plaatselijke krantje:
http://nieuws.hetkontakt.nl/vijfheerenl ... -verbieden

Nou ken ik die lullo toevallig. Hij woonde eerst in de wijk Amaliastein en had toen zijn tuin aangrenzend aan de Bentzberg. Dat is een weg waar ze een aantal mooie kronkels in hebben gelegd met de bedoeling om de snelheid te reduceren. Echter een uitdaging voor de liefhebber. Daar had ie toen ook al wat over te zeiken. Te druk en te veel lawaai.
Voortaan maar toeteren als ik voorbij rij. :twisted:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2008, 19:53

Onbegrijpelijk idd..........................

Net als met die skischansen die te pas en te onpas worden neergelegd. Het lijkt wel of wegen worden aangelegd om er vervolgens niet meer ( normaal ) overheen te kunnen rijden.

Er is cijfermateriaal over bus/ambulance chauffeurs die veel over dat soort bulten rijden, daar vervolgens lichamelijke (vaak rug) klachten van krijgen. Mischien gemeenten/provinciale overheid aansprakelijk stellen?

Mischien heeft Macboy daarover een visie ............................

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 25 jun 2008, 20:01

allen schreef:@Mike: Geen 'goede' maar 'een of andere' reden. :wink:
Bij mij in het woonerf besloten ze zo ook op een dag 5 meter van de straat te verhogen met een grote, betonnen muur aan een kant. Waarom? Echt geen flauw idee. Wellicht is het kunst? :lol:
Een groot aantal parkeervakken hier zijn weggehaald en vervangen voor grote vierkante plantenbakken van hetzelfde beton. Absoluut idioot aangezien ieder huishouden hier 2 of meer auto's heeft en we al langer parkeerproblemen hadden.
Dit alles vind ik overigens nog niet eens een ramp maar de aanpassingen op de dijken wel. Ik stuiter niet graag onverwacht de lek of de waal in door een debiele aanpassing van de gemeente. :wink:
Wat maakt het allemaal uit, goede/andere, wordt gewoon een beetje moe van dit land en al haar regeltjes.

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 25 jun 2008, 21:52

je kan de gemeente (= wegbeheerder) hiervoor aansprakelijk stellen.
bv bij velgschade, dit heb ik iemand al eens succesvol zien doen bij de gemeente 040. (gat in asfalt wegens achterstallig onderhoud > band+velgschade vergoed) Gewoon een brief aan de gemeente, afd. juridsche zaken.

persoolijk vind ik dit zeer ZEER gevaarlijk. in het donker zie je die verhogingen al helemaal nooit op tijd.

In Z-O Brabant is het ook een korte tijd 'hip' geweest om van die kleine witte halve bollen op het asfalt te plakken bij het begin/eind van de bebouwde kom. Super effectief om de snelheid er uit te krijgen maar voor motoren (zeker bij nat weer) levensgevaarlijk.
Tegenwoordig worden ze weer overal verwijderd.

Dit soort verkeersmode leren die civiel nerds bij clubs als de CROW(civieltechniek priesters ) en 3VO (verkeers farizeers)
Ineens groeien er dan spontaan overal drempels, verkeerssluizen, 30km-zones, mini-fucking-rotondes, en nu weer 60km-zones.
Er ligt voor miljarden aan prima fijne infrastructuur in NL en deze lui weten voor miljoenen extra deze infrastructuur weer fijn te verzieken.

Had overal maar karresporen laten liggen! Kost minder, kneuzen kunnen er niet hard overheen en ik zou een hoop lol hebben.

JohanH

Bericht door JohanH » 25 jun 2008, 21:53

Autoblog heeft DF ontdekt geloof ik :shock:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/ ... orgeslagen

Tom

Bericht door Tom » 25 jun 2008, 21:56

Het zoontje van die ambtenaar heeft OF een schadebedrijf OF is lijkschouwer.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 jun 2008, 21:57

heeft iemand nog een velg met schade ? even opsturen naar elmar :lol:

JohanH

Bericht door JohanH » 25 jun 2008, 22:15

Jan Speed schreef:je kan de gemeente (= wegbeheerder) hiervoor aansprakelijk stellen.
bv bij velgschade, dit heb ik iemand al eens succesvol zien doen bij de gemeente 040. (gat in asfalt wegens achterstallig onderhoud > band+velgschade vergoed) Gewoon een brief aan de gemeente, afd. juridsche zaken.
[knip]
Leuk en aardig dat de gemeente de schade met gemeenschapsgeld vergoed, maar daar gaat ongetwijfeld lange tijd en het nodige juridische getouwtrek overheen. Bovendien is 'het kalf reeds verdronken'. Hoeveel mensen moeten hun auto hierop kapot rijden voor een ambtenaar actie onderneemt om dit terug te draaien?

We kunnen er hier (en op autoblog) lang over praten en klagen, maar zonder dat iemand de wegbeheerder (gemeente en/of waterschap) op de hoogte stelt van deze blunder blijft dit gewoon zo liggen.

Peric

Bericht door Peric » 25 jun 2008, 22:29

Hyesteria!
Voor al uw velgen, banden en draagarmen!!

Gouwe business Elmar..
Vito beetje ombouwen dat je ter plaatse kan monteren. Of snel ophalen want toch dichtbij.
:)

Elmar

Bericht door Elmar » 25 jun 2008, 22:51

Whahaaha, wat een lol, nu al op autoblog.
Wie weet worden er eens mensen (met beslissingsbevoegdheid) wakker geschud.

RVV

Bericht door RVV » 25 jun 2008, 23:25

:shock:

Mongolen

Zo legde ze eens (jaar of 9 geleden) in onze gemeente 7 minirotondes aan op een belangrijke doorgaande weg.. die zo "strak" waren dat er geen vrachtwagen met aanhanger er over heen kon.

Binnen 3 maanden waren ze allemaal weer verdwenen, heeft een paar ton gekost :roll:

JohanH

Bericht door JohanH » 25 jun 2008, 23:51

Rico v Velzen schreef::shock:

Mongolen

Zo legde ze eens (jaar of 9 geleden) in onze gemeente 7 minirotondes aan op een belangrijke doorgaande weg.. die zo "strak" waren dat er geen vrachtwagen met aanhanger er over heen kon.

Binnen 3 maanden waren ze allemaal weer verdwenen, heeft een paar ton gekost :roll:
Leeuwarden/Goutum? :)

Alles moet hier in de gemeente toch altijd minstens drie keer voor het goed gedaan is...

Joop

Bericht door Joop » 25 jun 2008, 23:53

Ben zo te zien al te lang niet meer op dat stukje dijkweg geweest.

Maar deze wijziging is idd te gek voor woorden; pak meestal ook de graskeien mee in de bocht, maar dat hoef ik op dit stuk dus ook niet meer te doen... :(

RVV

Bericht door RVV » 25 jun 2008, 23:57

Johan Hutting schreef:

Mongolen

Alles moet hier in de gemeente toch altijd minstens drie keer voor het goed gedaan is...
Nee Grootegast.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 26 jun 2008, 00:52

Te Koop: 4x 265/75/16 =)

Wel een klote oplossing zeg, hopelijk gaan ze dat soort idioterie niet doortrekken door het hele land heen....

Rambler

Bericht door Rambler » 26 jun 2008, 01:06

Rico v Velzen schreef:
Johan Hutting schreef:

Mongolen

Nee Grootegast.
eerst vangen om ze te laten bouwen en dan weer vangen om ze af te laten breken? :twisted:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jun 2008, 02:28

Netjes gedaan.
Zo haal je de snelheid er tenminste een beetje uit.
:wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jun 2008, 09:12

Elmar schreef:Wie weet worden er eens mensen (met beslissingsbevoegdheid) wakker geschud.
Zou wel mooi zijn. Ik zie echt geen enkel voordeel van deze stenen. Je kunt er niet eens met goed fatsoen langzaam overheen rijden. Als ik met mijn Elise of roadster daar langzaam overheen rijd kan ik weer een nieuwe dorpel halen.
Elmar schreef:Whahaaha, wat een lol, nu al op autoblog.
Wouter zal ook wel eens meelezen hier ;)

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 26 jun 2008, 10:36

Vorig jaar bij ons in de buurt dodelijk auto-ongeval vanwege iets dergelijks. Gemeente had ze in de bocht geplaatst. Bij iets te hoge snelheid werd die auto gelanseerd en raakte (stomme pech) een boom. volgende dag die rotdingen door de gemeente verwijderd. Zal wel met claimrisico te maken hebben, vermoed ik.........
ik kan me voorstellen dat je middels aangetekd schrijven de wegbeheerder op voorhand aansprakelijk stelt voor dit soort gevolgen van hun strafmaatregel. Ik denk dat je dan al snel zal zien dat ze worden verwijderd. Claimrisico is een goed wapen tegen dit soort misstanden.

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2008, 10:57

Een goedkoop autootje halen voor een 400 euro ofzo.. Met een rotgang over die stenen heenrossen.. uitstappen en met een drukkertje van de dijk af laten rollen.

Beneden ernaast gaan liggen een 112 bellen :lol: Daarna de gemeente met claim risico..

(wel 's nacht doen)

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 26 jun 2008, 11:27

Misschien een idee voor een nieuw topic: mijn ervaring met schade als gevolg van falende overheid of iets dergelijks?
Ik denk dat je nog schrikt als je hoort hoe vaak dit aan de orde is.
voorbeeldje: 6 jaar terug rijdt een BMW-rijder zijn karter kapot op een put die als gevolg van wegverzakking en slecht onderhoud door de gemeente veel te hoog was komen te liggen. oplossing van de gemeente: nog diezelfde dag werd er een bord geplaatst "15KM-bouwterrein"". Ook wel grappig: meteen een milieubedrijf erbij om de olie op te ruimen; alsof er een olietanker was vergaan. Pas veel later werd de weg aangeheeld. Bij mijn weten heeft de man wel zijn schade vergoed gekregen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 jun 2008, 11:30

Moordenaars

Misschien zo'n betonblok *n**l inbrengen bij de ambtenaar die dit bedacht heeft, dan kan hij zelf voelen dat zo'n betonblok erg veel pijn kan veroorzaken. :)

allen

Bericht door allen » 26 jun 2008, 12:00

Rico v Velzen schreef:Een goedkoop autootje halen voor een 400 euro ofzo.. Met een rotgang over die stenen heenrossen.. uitstappen en met een drukkertje van de dijk af laten rollen.

Beneden ernaast gaan liggen een 112 bellen :lol: Daarna de gemeente met claim risico..

(wel 's nacht doen)
Rico, volgens mij kun je dan al niet meer te duwen en die claim kun je ook wel weglaten als je na die actie op je dak die dijk afvliegt en het Lek induikt zonder luchtfles. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 26 jun 2008, 12:01

Michel Pol schreef:Hoe zou de aanspakelijkeid zijn bij schade? (Macboy)
Jan Speed gaf het antwoord al. Bij schade aan velg of iets dergelijks is de gemeente natuurlijk volledig aansprakelijk, tenzij de gemeente het tevoren goed aangegeven heeft (bijvoorbeeld max 30km/u en pas op obstakels in berm of zo).

Het werkt wel, dus ik snap het wel denk ik. Als je niet wil dat er te hard gereden wordt is dit de ideale oplossing lijkt mij.

MAAR GEEF HET DAN WEL GOED AAN !

Plaats reactie