Buren hebben met hun auto tegen mijn auto aangezeten :(

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2008, 12:49

Eeh Evert volgens mij overdrijf je nu een beetje dat je niets kunt doen.

Jij zegt dat de plek van jouw deur overeenkomt met de plek van de deur van de buurvrouw. Als dit bekeken wordt door een expert dan kan vrij simpel bekeken worden of dit matcht. Dan kan ook bekeken worden wat er gebeurde (jouw deur tegen hun auto of andersom). Daarmee staat de schuldvraag ook gewoon vast.

Lijkt me dus een vrij gemakkelijk geval. Buurvrouw confronteren en anders als de sodemieter aangifte doen en foto van jouw auto en van auto buurvrouw (de plek) fotograferen en vragen om actie.

Bij uitblijven actie klacht bij politie (maar das voor later).

Betreffende schades waarvan de veroorzaker niet bekend is heb je altijd nog het Waarborgfonds toch ?

Evert van der Linde
Auto: BMW M140i

Bericht door Evert van der Linde » 20 jun 2008, 13:09

Vanmiddag ga ik zoiezo dat schadeformulier in laten vullen, anders politie bellen en aangifte doen van doorrijden na een aanrijding.
Het gaat hier trouwens niet om me deur maar de bumper die ze even subtiel heeft meegepakt.
En hier is inderdaad nog iets aan te doen, maar voor hetzelfde geld kom je er niet achter wie zoiets heeft gedaan (zoals ik nu nog steeds niet weet wie me auto bekrast heeft). De lol is er gewoon erg snel vanaf op deze manier. Heb nu binnen 4 maanden iets van 1300 euro schade, en dat is toegebracht door anderen. Dus ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee..
Maar toch, als ik me auto verkoop en kom er daarna nog achter wie hem toen bekrast heeft gaat hij alsnog... :roll:

Mack

Bericht door Mack » 20 jun 2008, 13:12

Evert van der Linde schreef:Vanmiddag ga ik zoiezo dat schadeformulier in laten vullen, anders politie bellen en aangifte doen van doorrijden na een aanrijding.
Voor parkeerschade krijg je geen VPO (verlaten plaats ongeval), hoogstens kun je aangifte van vernieling doen. Dat is mij een paar weken geleden verteld.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 jun 2008, 13:26

Mack schreef:
Evert van der Linde schreef:Vanmiddag ga ik zoiezo dat schadeformulier in laten vullen, anders politie bellen en aangifte doen van doorrijden na een aanrijding.
Voor parkeerschade krijg je geen VPO (verlaten plaats ongeval), hoogstens kun je aangifte van vernieling doen. Dat is mij een paar weken geleden verteld.
Ja wel hoor. Is mij eens gebeurd, een oudje reed met zijn peugot achteruit in mijn M3. Getuigen die het gezien hadden hadden de nummerplaat onthouden. Ik politie gebeld. Die hebben op zaterdagavond 23.00 nog even gekeken, vonden rode lak op zijn auto. Vervolgens hem van zijn bed gelicht. Zijn excuus was dat hij het niet merkte. Daarop heeft de politie mij zijn contactgegevens gegeven en tegen hem gezegd als het niet geregeld word heb je een bekeuring voor door rijden na een ongeval aan je broek. Tegen mij hebben ze hetzelfde gezegd, als hij moeilijk doet bel je maar terug dan regelen wij het wel en krijgt hij er ook een bekeuring voor.

Stefan Platteschor

Bericht door Stefan Platteschor » 20 jun 2008, 13:37

Je kan zeker weten het waarborg fonds aanspreken.

Aangezien je het flink moet laten uitspuiten kunnen ze dat plekje op de bumper ook wel mee pakken. Of zit het op een andere kant?

Heb 2 weken terug nog voor een klant van me geregeld. Stond een boter-kaas en eieren frame op de rechter voordeur. Hele zijkant gespoten. Was een rood namelijk.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2008, 16:57

Aangifte van vernieling/beschadiging uiteraard. Die eerste keer had je ook vrijwel zeker een beroep op het Waarborgfonds kunnen doen. Maar ja als je het niet weet ...

Maar goed, jij bedoelt dat de lol er wel af is zo en das natuurlijk waar :?

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 20 jun 2008, 17:18

bij ons was nog wel het toppunt moet ik zeggen hoor, er zat echt een gigantische deuk in de auto die het hele linkerachterportier bedekte, echt heel diep ook, is inmidels hersteld en heb geen foto maar het was geen prettig gezicht
ook geen briefje natuurlijk

allen

Bericht door allen » 20 jun 2008, 18:34

Een roze Gran Move. :idea: :lol: :wink:

Evert van der Linde

Bericht door Evert van der Linde » 20 jun 2008, 18:56

MOOOOOI, ik naar me buurvrouw, bekend schuld, maar ze wil het zelf oplossen.. dus ik zeg, nou laten we een schade formuliertje invullen ... blijkt ze dus niet verzekerd te zijn.. dus ik zeg.. nou dan ga ik de politie maar bellen.. wijf helemaal over haar toeren :shock: .. ze hebben al bijna geen geld, en ze heb al zoveel aan haar hoofd.. Nu staat ze jankend aan de deur met me moeder te praten :roll: ...
Naja, mischien hebben jullie nu ook een beetje een idee in wat voor buurt ik woon :? ...

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2008, 20:55

Als ze niet verzekerd is zeker aangifte doen voordat die muts iemand invalide rijdt.

en 1300 valt nog mee, die van ons is al twee maal vernield, laatste keer 4000 euro schade, morgen gaan we hem weer ophalen bij de spuiter.

Peric

Bericht door Peric » 20 jun 2008, 21:35

Is ze niet verzekerd????
Is dat niet heel erg strafbaar? Dan kan/mag ze toch eigenlijk gewoon helemaal niet rijden...

Maar ik zou 'm er niet voor wegdoen hoor. Gewoon effe met Elmar praten over een stoere striping... :)

DDX

Bericht door DDX » 20 jun 2008, 21:42

snel ff kenteken nakijken op rdw site, kan je zien of ze verzekerd is

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 jun 2008, 21:56

Dan word het verhaal helemaal simpel. Laten taxeren, bijwerken en haar laten betalen. Zo niet naar de politie gaan met je verhaal dan lopen de bedragen helemaal op. Jouw schade + boete onverzekerd rijden + doorrijden na ongeval. Aardige stok achter de deur, dan betaald ze vanzelf wel.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 20 jun 2008, 22:27

Mja het moet wel netjes afgehandeld worden, denk niet dat je zin hebt om hierna nog eens je auto bekrast te zien door jaloerse buurtgenoten. Maar verzekerd moet ze zijn, wat moet je anders zeggen; "oh sorry dat wist ik niet, laat dan maar zitten joh" Toneel spelen kan ze zeker wel met die tranen. Je hebt toch ook altijd nog een WA verzekering hebben, buiten je WA voor de auto om? Heb er zelf duidelijk niet zoveel verstand van.

Evert van der Linde

Bericht door Evert van der Linde » 21 jun 2008, 03:23

WAM verzekerd geregistreerd Nee

kenteken: DR-TN-**

Morgen inderdaad even langs de dealer. Schaderaportje laten maken. Kopietje maken en door de brievenbus mikken met een begeleidend briefje erbij. Geen zin meer om dat wijf te woord te staan.
Maandag niks van gehoord/gezien. dan bel ik de politie. Ga er verder geen woorden of vrije tijd meer aan vuil maken.

[Mod edit: kenteken gegevens aangepast]

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2008, 08:50

Ik zou het zowiezo melden bij de politie.
Voor hetzelfde geld gebeurt er iets ergers dan een krasje

Stefan Platteschor

Bericht door Stefan Platteschor » 21 jun 2008, 09:16

Hopen dat ze geen kale kip is.

Als ze haar auto niet eens verzekeren kan....

Knot

Bericht door Knot » 21 jun 2008, 09:18

luco hornsveld schreef:Als ze niet verzekerd is zeker aangifte doen voordat die muts iemand invalide rijdt.

en 1300 valt nog mee, die van ons is al twee maal vernield, laatste keer 4000 euro schade, morgen gaan we hem weer ophalen bij de spuiter.
100% mee eens, verzekering is verplicht, expres onverzekerd rondrijden is gewoon crimineel!

Evert van der Linde

Bericht door Evert van der Linde » 21 jun 2008, 13:08

Stefan Platteschor schreef:Hopen dat ze geen kale kip is.

Als ze haar auto niet eens verzekeren kan....
Ik ben er ook een beetje bang voor, zo'n auto verzeker je voor 20 in de maand ofzo..

Stefan Platteschor

Bericht door Stefan Platteschor » 23 jun 2008, 18:57

Zijn er al ontwikkelingen gaande?

Of hebben je buren stiekum al verhuisplannen?

Plaats reactie