Buren hebben met hun auto tegen mijn auto aangezeten :(
- Macboy
Eeh Evert volgens mij overdrijf je nu een beetje dat je niets kunt doen.
Jij zegt dat de plek van jouw deur overeenkomt met de plek van de deur van de buurvrouw. Als dit bekeken wordt door een expert dan kan vrij simpel bekeken worden of dit matcht. Dan kan ook bekeken worden wat er gebeurde (jouw deur tegen hun auto of andersom). Daarmee staat de schuldvraag ook gewoon vast.
Lijkt me dus een vrij gemakkelijk geval. Buurvrouw confronteren en anders als de sodemieter aangifte doen en foto van jouw auto en van auto buurvrouw (de plek) fotograferen en vragen om actie.
Bij uitblijven actie klacht bij politie (maar das voor later).
Betreffende schades waarvan de veroorzaker niet bekend is heb je altijd nog het Waarborgfonds toch ?
Jij zegt dat de plek van jouw deur overeenkomt met de plek van de deur van de buurvrouw. Als dit bekeken wordt door een expert dan kan vrij simpel bekeken worden of dit matcht. Dan kan ook bekeken worden wat er gebeurde (jouw deur tegen hun auto of andersom). Daarmee staat de schuldvraag ook gewoon vast.
Lijkt me dus een vrij gemakkelijk geval. Buurvrouw confronteren en anders als de sodemieter aangifte doen en foto van jouw auto en van auto buurvrouw (de plek) fotograferen en vragen om actie.
Bij uitblijven actie klacht bij politie (maar das voor later).
Betreffende schades waarvan de veroorzaker niet bekend is heb je altijd nog het Waarborgfonds toch ?
- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
Vanmiddag ga ik zoiezo dat schadeformulier in laten vullen, anders politie bellen en aangifte doen van doorrijden na een aanrijding.
Het gaat hier trouwens niet om me deur maar de bumper die ze even subtiel heeft meegepakt.
En hier is inderdaad nog iets aan te doen, maar voor hetzelfde geld kom je er niet achter wie zoiets heeft gedaan (zoals ik nu nog steeds niet weet wie me auto bekrast heeft). De lol is er gewoon erg snel vanaf op deze manier. Heb nu binnen 4 maanden iets van 1300 euro schade, en dat is toegebracht door anderen. Dus ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee..
Maar toch, als ik me auto verkoop en kom er daarna nog achter wie hem toen bekrast heeft gaat hij alsnog...
Het gaat hier trouwens niet om me deur maar de bumper die ze even subtiel heeft meegepakt.
En hier is inderdaad nog iets aan te doen, maar voor hetzelfde geld kom je er niet achter wie zoiets heeft gedaan (zoals ik nu nog steeds niet weet wie me auto bekrast heeft). De lol is er gewoon erg snel vanaf op deze manier. Heb nu binnen 4 maanden iets van 1300 euro schade, en dat is toegebracht door anderen. Dus ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee..
Maar toch, als ik me auto verkoop en kom er daarna nog achter wie hem toen bekrast heeft gaat hij alsnog...

- Mack
Voor parkeerschade krijg je geen VPO (verlaten plaats ongeval), hoogstens kun je aangifte van vernieling doen. Dat is mij een paar weken geleden verteld.Evert van der Linde schreef:Vanmiddag ga ik zoiezo dat schadeformulier in laten vullen, anders politie bellen en aangifte doen van doorrijden na een aanrijding.
- Bert ///M3
Ja wel hoor. Is mij eens gebeurd, een oudje reed met zijn peugot achteruit in mijn M3. Getuigen die het gezien hadden hadden de nummerplaat onthouden. Ik politie gebeld. Die hebben op zaterdagavond 23.00 nog even gekeken, vonden rode lak op zijn auto. Vervolgens hem van zijn bed gelicht. Zijn excuus was dat hij het niet merkte. Daarop heeft de politie mij zijn contactgegevens gegeven en tegen hem gezegd als het niet geregeld word heb je een bekeuring voor door rijden na een ongeval aan je broek. Tegen mij hebben ze hetzelfde gezegd, als hij moeilijk doet bel je maar terug dan regelen wij het wel en krijgt hij er ook een bekeuring voor.Mack schreef:Voor parkeerschade krijg je geen VPO (verlaten plaats ongeval), hoogstens kun je aangifte van vernieling doen. Dat is mij een paar weken geleden verteld.Evert van der Linde schreef:Vanmiddag ga ik zoiezo dat schadeformulier in laten vullen, anders politie bellen en aangifte doen van doorrijden na een aanrijding.
- Stefan Platteschor
Je kan zeker weten het waarborg fonds aanspreken.
Aangezien je het flink moet laten uitspuiten kunnen ze dat plekje op de bumper ook wel mee pakken. Of zit het op een andere kant?
Heb 2 weken terug nog voor een klant van me geregeld. Stond een boter-kaas en eieren frame op de rechter voordeur. Hele zijkant gespoten. Was een rood namelijk.
Aangezien je het flink moet laten uitspuiten kunnen ze dat plekje op de bumper ook wel mee pakken. Of zit het op een andere kant?
Heb 2 weken terug nog voor een klant van me geregeld. Stond een boter-kaas en eieren frame op de rechter voordeur. Hele zijkant gespoten. Was een rood namelijk.
- Macboy
- emiel307sw
- Evert van der Linde
MOOOOOI, ik naar me buurvrouw, bekend schuld, maar ze wil het zelf oplossen.. dus ik zeg, nou laten we een schade formuliertje invullen ... blijkt ze dus niet verzekerd te zijn.. dus ik zeg.. nou dan ga ik de politie maar bellen.. wijf helemaal over haar toeren
.. ze hebben al bijna geen geld, en ze heb al zoveel aan haar hoofd.. Nu staat ze jankend aan de deur met me moeder te praten
...
Naja, mischien hebben jullie nu ook een beetje een idee in wat voor buurt ik woon
...

Naja, mischien hebben jullie nu ook een beetje een idee in wat voor buurt ik woon

- Peric
- Bert ///M3
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Mja het moet wel netjes afgehandeld worden, denk niet dat je zin hebt om hierna nog eens je auto bekrast te zien door jaloerse buurtgenoten. Maar verzekerd moet ze zijn, wat moet je anders zeggen; "oh sorry dat wist ik niet, laat dan maar zitten joh" Toneel spelen kan ze zeker wel met die tranen. Je hebt toch ook altijd nog een WA verzekering hebben, buiten je WA voor de auto om? Heb er zelf duidelijk niet zoveel verstand van.
- Evert van der Linde
WAM verzekerd geregistreerd Nee
kenteken: DR-TN-**
Morgen inderdaad even langs de dealer. Schaderaportje laten maken. Kopietje maken en door de brievenbus mikken met een begeleidend briefje erbij. Geen zin meer om dat wijf te woord te staan.
Maandag niks van gehoord/gezien. dan bel ik de politie. Ga er verder geen woorden of vrije tijd meer aan vuil maken.
[Mod edit: kenteken gegevens aangepast]
kenteken: DR-TN-**
Morgen inderdaad even langs de dealer. Schaderaportje laten maken. Kopietje maken en door de brievenbus mikken met een begeleidend briefje erbij. Geen zin meer om dat wijf te woord te staan.
Maandag niks van gehoord/gezien. dan bel ik de politie. Ga er verder geen woorden of vrije tijd meer aan vuil maken.
[Mod edit: kenteken gegevens aangepast]
- Stefan Platteschor
- Knot
100% mee eens, verzekering is verplicht, expres onverzekerd rondrijden is gewoon crimineel!luco hornsveld schreef:Als ze niet verzekerd is zeker aangifte doen voordat die muts iemand invalide rijdt.
en 1300 valt nog mee, die van ons is al twee maal vernield, laatste keer 4000 euro schade, morgen gaan we hem weer ophalen bij de spuiter.
- Evert van der Linde
- Stefan Platteschor